[CHALLENGE]2016: een tekening per dag/week

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 14:22

Maar stel je hebt een fout gemaakt kan je dat dan weg gummen of word het dan heel vaag ? :)

Shettepret

Re: [CHALLENGE]2016: een paard per week

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 15:17

Pastel kan je heel makkelijk weg halen met kneedgum. Je werkt met pastel in lagen. Dus je kan de foute laag makkelijk hetstellen door hem weg te 'gummen' of door er overheen te werken met nieuwe lagen. Hierdoor zie je je fout niet meer en kan je die prima herstellen.

Pakt je pastel niet meer goed op het papier (papier is dan verzadigd) dan breng je een laagje fixatief aan (let op NOOIT haarlak gebruiken) en zo kan je weer wat laagjes kwijt op je werk.

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 15:26

Bedankt voor de tips! :D

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 15:32

Bovendien is het helemaal niet erg om fouten te maken! Je leert meer van een heel blad vol fouten dan éen tekening waar je de hele tijd je fouten hebt lopen weggummen. Ik kijk nog vaak naar oude tekeningen en dan zie ik vaak nog fouten waarvan ik denk: hoe had ik ze kunnen maken!

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 16:00

Snap ik hoor! Bij mijn vorige tekening zag ik ook een aantal fouten maar die heb ik maar gewoon laten staan, dan blijf je opgeven moment maar gummen :)

Zal direct 1 van vandaag plaatsen, is gewoon met pen dus foutjes kon ik ook niet verbeteren
Afbeelding

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 16:23

Emmavz
Mooi doet me aan een muurtekening denken.
Niet te realistisch maar toch waarheidsgetrouw

Yvanna
Prachtig sterk gezicht en uitdrukking, het haar kan nog wat beter. Dat vind ik zelf ook erg lastig

Damned
Erg leuk, grappig met heel goede uitdrukking. Doet me denken aan siske en wiske

Ymor
Wat een lief veulentje. Met weinig detail heb je toch een mooi plaatje gemaakt.
(bedankt voor je uitgebreide reactie)

Art-ificious
Mooi, heel zacht portret, paard oogt zo tevreden heerlijk. De staart vind ik erg mooi

Sindykaya
Mooi in zijn eenvoud, de mond lijkt wat vervrommeld en wat klein net als de neusgaten.

Ben toch voor iets anders gegaan dan eerst gedacht.
Mijn droompony

Afbeelding

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 18:30

Heel mooi! Snap wel dat het je droompaard is.

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 19:01

Maar ff een snelle krabbel, op de telefoon geen daverend succes maar dan heb ik mijn weekopdracht vast vervuld :)Afbeelding

IngeCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 19:09

Hier mijn teken/schilderwerk voor vandaag, gemaakt met aquarelverf en stift. Het witte is echt lelijk, had niet verwacht dat t zo duidelijk op zou drogen xd Verder ben ik er wel tevreden over.

Afbeelding

Mijn rondje, doe de laatste 2 pagina's:

Adamootje: Alle 3 gaaf! Ik vind je stijl erg leuk!
EmmaVZ: Snel werkje, maar alsnog mooi.
yvanna: Die ogen vind ik echt super mooi gelukt! Jammer dat je het haar niet af hebt gemaakt.
Damned: Da's weer eens iets anders :P De armen lijken me wat te lang, verder leuk :)
Ymor: Ik vind m schattig! Volgende keer de andere 2 benen er ook bij? :P
Art_Ificious: Ik vind m mooi geworden, vooral de staart is een stuk leuker zo
SindyKaya: Lijkt op van die tekeningetjes die ik altijd in mn schriften maak tijdens de les :P Mond klopt niet helemaal, maar dat was al gezegd volgensmij.
Seven: Niks aan op te merken, mooi gedaan

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 20:07

Haha keek er inderdaad net naar en dacht he ik mis iets. Grappig! Als je er helemaal in op gaat zie je het soms niet meer.

Lightmare

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 20:07

wat een mooie tekeningen/kunstwerken weer allemaal!!
Helaas heb ik het door school te druk om op iedereen te reageren, als ik verder deze week tijd heb ga ik natuurlijk wel weer reageren. Wel ben ik begonnen aan week 2

mabelbohms

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 20:17

Adamootje: Hoe krijg je dat voor elkaar in 5 minuten :wow:
Ymor lekker blijven oefenen: Ziet er al leuk uit hoor! Lekker blijven oefenen!
Art_Ificious: Echt heel gaaf! Ik denk dat het wel leuk is als je hem nog een kleurtje geeft
Seven: Mooi droompaard heb je :+
SindyKaya: Helemaal niet erg om wat foutjes te maken

mabelbohms

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 20:26

Pony van m'n vriendin nagetekend
Vind zelf de oren wel een beetje mislukt
(Sorry hele slechte foto)

Afbeelding

sunny44

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 20:40

Adamootje: wauw heel mooi ! Zijn net een beetje als de penny strip paarden. Met simpele lijnen heel wat leuks op papier. Het is zeker een uitdaging om het wat sneller goed op papier te krijgen :D

Emmavz: leuk paardje. Nette verhoudingen. Mis alleen de koten een beetje .

Yvanna: goed op weg hoor! Ik vind mensen echt verschrikkelijk lastig . Vind de 1e erg leuk . Zo uit sherlok holmes voor mijn gevoel :)

Damned: goed gedaan! verhoudingen nog niet helemaal goed maar kan het niet zo goed plaatsen wat.

Ymor: leuk fluffy veulen . Volgende stap zijn meer details toevoegen :)

Art lficous : mooi! Vind het neusje het mooiste . Hoe groot is hij?

SindyKaya: leuk ! altijd lastig om zonder gummen te werken!

Seven: mooi! Heel veel uitstraling en geeft een mooi en warm gevoel. Hoe lang doe je daarover?

Corine: nog iets straker en dan kan zo iets 'simpels' en snel zo een logo worden :)

Ingecharlie: mooi! geeft een fijne rustige uitstraling. Voor mijn gevoel is de rechterkant van de neus iets aan de lange kant.

Mabelbohms: goed begin. Blijf goed kijken. En probeer te tekenen wat je ziet en los te laten wat je denkt te zien.

Mijn nr 4 een oog van opzij.

Afbeelding

Grafiet op klein formaat in ongeveer 10 min

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 20:46

leuk oog :)

Mijne is op pastelpapier Ingres 24x31cm, de tekening zelf beslaat iets meer dan een A5 formaat, de oren, benen en staart komen er net buiten als je een A5 kader erbij zou tekenen.

mabelbohms

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 20:52

sunny44: Bedankt voor de tip. Echt gaaf dat oog!

yamsi0124

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 20:56

Deze krabbel net in iets van 10 min opgezet, moest een shetje worden. Oortjes zijn iets te lang naar mijn zin, maar ja. Afbeelding

Heel ff snel reacties van deze pag, dan aan m'n latijn %)

SindyKaya: mondje lijkt idd wat opgetrokken, zoals al gezegd werd. Verder heel mooi
Seven: wauwie! Onderlip is wat te kort naar mijn idee, maar gaaf hoor!!
Corine1981: das nog een aardige krabbel, kan zo een logo worden!
IngeCharlie: mooi hoor! Iets meer schaduwen misschien?
Mabelbohms: het hoofd is mooi strak getekend, maar aan het begin van de oren zit nog steeds een lijn. Lastig uit te leggen. En wat schaduwen.
Sunny44: jeetje, mooi zeg! Hier heb ik niks op aan te merken, aangezien ik niks van ogen bak, haha

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 21:08

Deze bladzijde even reageren
SindyKaya
Leuk paardje :)
Alleen de mond en de neus lijkt wat uit verhouding. Een beetje klein. Maar ik vind hem daardoor wel schattiger <3

Seven
Mooi :)
Maar die nek lijkt me wat te dik. Of ligt dat aan mij?

corine1981
Haha leuk gemaakt :)
Zo kunnen anderen lastiger fouten ontdekken ~~}> :')

IngeCharlie
Leuk werkje :j
Ik was inderdaad al naar dat witte op die kaak aan het kijken. Maar nu weten we het :')

mabelbohms
Ziet er netjes uit.
Paar tips:
Voor de oren, ik denk dat het wat leuker was geweest als je het (voor mij) rechteroor een heel klein beetje kleiner had gemaakt. Dan lijkt dat oor ook 'verder weg'. Nu lijkt het net alsof dat een reuzen oor is geworden. Althans voor mij dan :=
En ik denk ook wel dat er wat meer leven in die voorpluk mag. Het hoeft niet zo plat hoor. Volgende keer misschien ietsje omhoog doen, met meer bolling. Nu lijkt het alsof het paard hele dunne manen heeft. De ogen kloppen ook niet helemaal. Alleen de foto is niet duidelijk genoeg om te ontdekken wat er nou mee is :'). En de neusgaten zijn een tikkeltje te groot. Mag de volgende keer wel wat kleiner :=.
En hoort die mond zo? :')
Ik vind het namelijk wel geinig, net of dat beest een gekke bek trekt :')
Zie dit niet als kritiek ofzo, ik wil, vooral voor degenen die nog niet zo goed kunnen tekenen hier, alleen iedereen helpen om vooruitgang te boeken. Dat probeer ik zelf ook :=

sunny44
Nice oog :oo

yamsi0124
Best knap voor 10 minuten :oo
Dat krijg ik niet voor elkaar denk ik niet, ik ben niet zo'n snelle.
Alsnog wat tips misschien :)
Dat oog staat een beetje heel scheef :')
Volgende keer wat rechter tekenen. Nu lijkt het net zo'n chinees paardje. Ik vind het wel goed dat je al probeert om detail in het oog te tekenen :j
En ik had wel iets meer wang mogen zien denk ik. En vergeet niet dat achterste oor ook in te kleuren :+
Ik vind de manen best wel cool 8-)

Oke mijn dag 4 dan maar. Deze soldaat is voor mijn broer omdat hij op uitzending is, en ik mis hem. Hij wordt binnenkort ook met een pakketje naar hem toe verstuurd. Ik heb voor dit topic even alleen de tekening in het zonnetje gezet, foto gemaakt en daarna er nog wat bijgeschreven. Daar hebben jullie denk ik niet zoveel mee te maken :')

Afbeelding

Lauraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 21:13

Ik ben er ook eens aan begonnen vandaag :) het gaat trouwens goed vooruit hier die eerste dagen van het jaar, hopelijk blijft het zo :D

drawerlover: mooi! daar zal je broer zeker heel blij mee zijn!
yasmi0124: leuk, ik herken er iig wel een shetje in :j
sunny44: wauw heel mooi oog!
mabelbohms: leuk, de verhoudingen kloppen wel niet helemaal, hoofd lijkt bv nogal laag te staan op de hals, maar wel goed begin. en wat sunny44 zei idd :)
IngeCharlie: mooi! dat witte valt nog mee hoor :)

En dan mijn eerste, met houtskool
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Lauraa op 04-01-16 21:40, in het totaal 1 keer bewerkt

mabelbohms

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 21:27

drawerlover schreef:
mabelbohms
Ziet er netjes uit.
Paar tips:
Voor de oren, ik denk dat het wat leuker was geweest als je het (voor mij) rechteroor een heel klein beetje kleiner had gemaakt. Dan lijkt dat oor ook 'verder weg'. Nu lijkt het net alsof dat een reuzen oor is geworden. Althans voor mij dan :=
En ik denk ook wel dat er wat meer leven in die voorpluk mag. Het hoeft niet zo plat hoor. Volgende keer misschien ietsje omhoog doen, met meer bolling. Nu lijkt het alsof het paard hele dunne manen heeft. De ogen kloppen ook niet helemaal. Alleen de foto is niet duidelijk genoeg om te ontdekken wat er nou mee is :'). En de neusgaten zijn een tikkeltje te groot. Mag de volgende keer wel wat kleiner :=.
En hoort die mond zo? :')
Ik vind het namelijk wel geinig, net of dat beest een gekke bek trekt :')
Zie dit niet als kritiek ofzo, ik wil, vooral voor degenen die nog niet zo goed kunnen tekenen hier, alleen iedereen helpen om vooruitgang te boeken. Dat probeer ik zelf ook :=

Heel erg bedankt voor de tips!
Ik ga hem proberen te verbeteren!
Het paard wat ik nagetekend heb heeft heel vaak zo`n lipje :+

Henrike5

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 21:30

Mijn tips/tops en tekening

Adamootje:
Heel mooi en zo gedetailleerd, vooral voor 5 min.
MCschout:
Hele mooie handen, het meest uitgewerkte been van het paar is ook erg mooi, de hoef lijkt alleen wat afgevlakt.
EmmaVZ:
Heel mooi, succes met je studie :D
Yvanna:
Prachtig, het voorhoofd lijkt wel wat klein maar verder is het echt heel erg mooi.
Damned:
Haha, heel creatief.
Ymor:
De achterhand klopt niet helemaal, verder is hij wel heel leuk.
Art_Ificious:
Heel mooi, ik zou hem verder in zwart wit uitwerken, ik zou er geen kleur meer aan toevoegen.
SindyKaya:
Ahh hij is echt lief, echt schattig hoofdje. Heel leuk :D
Seven:
Ik snap waarom dat jou droom paard is, prachtig.
corine1981:
Ach ik vind hem eigenlijk toch wel leuk :D
IngeCharlie:
Heel leuk, ook een mooie kleur achtergrond uitgekozen, misschien nog een lichtpuntje in het oog? Het witte vind ik juist heel erg leuk :D
mabelbohms:
Lief lipje :o, misschien kun je meer schaduw toevoegen.
Sunny44:
Heel erg mooi oog, ik kan er niks anders over zeggen. Echt prachtig.
yamsie124:
Ziet er mooi uit, het oogje vooral. De hals zou wat dikker mogen dat je hem onder de manen vandaan ziet.
drawerlover:
heel erg mooi, ik denk dat je broer er heel blij mee zal zijn.
Lauraa:
ik vind hem heel mooi, vooral de hals spier.

Snel schetsje van een paardje daarna met pen overgetekend en potlood schets uitgegumd.
Neusje is wat kort en de borst ging niet helemaal lekker. Tips zijn altijd welkom :D
Afbeelding
Ik zie nu pas dat de oortjes er net niet helemaal opstaan :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 21:35

Even een snelle tekening waar ik iets minder tevreden over ben deze keer, over sommige dingetjes ben ik tevreden, maar over andere totaal niet. Maar ach, het idee is om dit jaar iets te leren toch, en het jaar is nog maar net begonnen :D En ook gelijk even een snel feedbackrondje van mijn kant :)

Afbeelding

SindyKaya: knap gedaan alleen met pen, aan de ene kant lastig als je foutjes maakt, maar aan de andere kant heeft dat dan ook weer zijn charme. Hoort er bij denk ik dan altijd maar :)

Seven: wat een mooie kleuren! Ik snap wel dat dit je droompony is!

Corine1...: voor een snelle krabbel op je telefoon vind ik 'm leuk gelukt! Kan zo door als logo :)

IngeCharlie: mooie tekening! Leuk zo met die soort krans om z'n nek

mabelbohms: je foto is helaas een beetje wazig, maar van wat ik er van kan zien is ie leuk geworden! Lastig perspectief om te tekenen vanuit die hoek

Sunny44: mooi oog! Heel duidelijk een paardenoog, goed gelukt! :)

Lauraa: gaaf! Houtskool is leuk spul he? :D Lastige pose zo, maar is goed gelukt!

yamsi...: ik vind zijn oortjes niet te lang hoor. Knap gedaan in 10 minuten!

Drawerlover: wat een leuke cartoon! En wat ontzettend lief dat je dit voor je broer hebt gemaakt, daar zal hij vast blij mee zijn :j

_roodvos_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 21:42

Auw, mobiel maakt echt gruwelijk onscherpe foto's. Naja, hij is er. Bij het hoofd ging ergens wat mis geloof ik, hoofden zijn vervelend. Ik denk dat het te klein is. Spiegel als referentie.
Afbeelding

Laura: Oeh, houtskool :D Je paardje kijkt grappig, net deze smiley. <<)
Drawerlover, lijkt me best lastig, je broer opeens zo ver weg. Leuk plaatje verder, ik hoop dat hij wel gekeken heeft waar hij heen schiet.
yamsi0124, duidelijk een shetje! Misschien nog wat pluizige haartjes onder zijn kin? Succes met Latijn zo, ik ben gelukkig al klaar daarmee voor vandaag.
Sunny: Die is gewoon gaaf :D Net echt.
mabelbohms: Dat lipje is echt geweldig. Voor de oren, misschien even naar wat foto's kijken? Ik geloof dat oren wat meer aan de zijkant zitten, en vanuit die hoek ook wat rechter lopen.
IngeCharlie, het witte vind ik juist wel wat hebben. En die kijkt ook al zo leuk.
corine1981, abstract? :D Toch grappig dat het zo duidelijk een paard is.
Seven, dat droompaard wil ik ook wel O:) En dan de achtergrond er gratis bij want dat kleurt mooi.
SindyKaya, awh, die is leuk!
Art_Ificious, Bol buikje :D Die kijkt ook lief.
Ymor: Voor iemand zonder ervaring doe je het goed dan. Shetlandertje?
Damned, succes morgen! Leuke stijl heb je. En yay voor fluffy sokken.
Yvanna: Delen los (ogen en mond :oo ) zien er echt goed uit. Ze lijken alleen nog niet helemaal bij elkaar te horen wat verhouding betreft, maar dat komt vast wel.
Emma: Ik houden van jouw paarden :D Jij ook succes met studeren.
MCSchout: gaaf die handen.
Adamootje: Oh wow, die eerste! Net alsof hij zo tegen door het scherm aan trapt. En ook een toffe stijl, zo losjes. Stiekem veel leuker dan (Heel erg) realistisch.

Awgh, jullie gaan te snel.
Henrike: die is leuk :)
Elmo: Aah, ook een toffe stijl. Duidelijk streepjes en duidelijk paard. En een enorme speknek :P

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 21:44

Ook wat minder tijd vandaag, maar "in geval van nood, doe een kolibrie". <3

4/366 - Yum!
Acryl

Afbeelding

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 21:47

Gaaf allemaal! Ga nu niet allemaal beoordelen, kom net terug van zware rolschaats training. Barst van de hoofdpijn.

Ga zo mijn tekening maken met een kop thee erbij :Y)