[CHALLENGE]2015: een paard per dag.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 23:37

haha ja ken dat; zo heb ik een paar dagen na het posten van mijn eerste tekening, die desbetreffende tekening weer gepakt om hem aan te passen...en aan te passen...en ja ook nog een derde keer.
Ben er nog niet helemaal tevreden mee; oog nog steeds een doorn, pardon zeg maar beter een eiken balk in mijn oog. lol wat een zin was dat zeg _O- Maar die helaas bij poging 2 iets te overenthousiast aangepast waardoor die te mega werd (flink met zwart aangezet ook nog _-:( ), DAT vervolgens bij aanpassing 3 weer geprobeerd te herstellen, wat redelijk gelukt is, maar net niet helemaal.

Maar zou willen dat ik in 15 min tijd al zoiets als jij neer kan zetten hoor. Ziet er goed uit.

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 00:01

Tja Nienke15, er valt nou eenmaal ook niet echt veel over je werk te zeggen, het is gewoon altijd mooi.
DianneM, knap werk weer, mooi gezicht ook. Leuk dat ik nou ook jouw stijl een beetje begin te herkennen.
xSannee, goed bezig! Ik vind vooral die onderste heel mooi. Het hoofd van het rechter paard is gewoon hartstikke goed zo!
marley93, de uitdrukking is inderdaad al mooi, dat hele stuk van het oog en dat stuk erboven. Benieuwd hoe het eruit ziet als het klaar is.
xGwennn_94 Als ik mag muggeziften dan vind ik de bandage bij het linkerachterbeen er wat raar uitzien maar verder is ie perfect hoor. Die achterhand en de overgang naar dat been, vind ik zelf altijd zo moeilijk, hier echt super!
Fnanne. Machtig! Ik haal 'm er ook zo uit.
Flux, sterkte nog met je vader :(:) . Tja, logisch, op dat soort momenten staat je hoofd echt niet naar leuk paardjes tekenen.
Lijkt me beremoeilijk om zo een tijdslimiet aan jezelf te stellen maar het is natuurlijk wel een perfecte oefening. Vind zelf die van 8 wel heel erg mooi.
Ik denk dat het de kunst is om met zo min mogelijk lijnen een beeld neer te zetten. En het daar bij te laten. En o, wat vind ik dat ook moeilijk. :=

En dat is gelijk een leuk bruggetje naar mijn werkje voor vandaag. Geprobeerd om met een paar lijnen een paard neer te zetten. Je kunt nog wel zien dat er wat geschetst en veranderd is, het lijf is echt te kort en de staart past er eigenlijk niet helemaal bij maar ben wel tevreden met een aantal lijnen.
Afbeelding

xGwennn_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 00:07

Dank je, ja was ook mee aan het tobben ma ik was mn gum kwijt toen ik in bed aan het tekenen was... die ik vanochtend weer vond en heerlijk mee geslapen heb xD

Bedankt!

Desiree_2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 18:21

wat kunnen jullie allemaal goed tekenen!
ik loop wat achter met posten maar ik heb wel braaf getekend O:)
ik zal vanavond mijn tekeningen posten :')

yvanna

Re: [CHALLENGE]2015: een paard per dag.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 19:31

K ben nu druk met leren kan nu niet tekenen maar ik haal het nog wwl in

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-15 19:54

Pluizebolplum: geen makkelijke pose, wel eentje die om uitwerking vraagt in mijn ogen :)

Afbeelding
13/365 weer afgeleid van een werk van Gericault.
Ik schilder trouwens alles op A4 :)

SergeantRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 20:10

Fnanne, wat ontzettend mooi weer! Gaaf hoe je met 'een paar strepen' (klinkt een beetje onaardig, maar zo bedoel ik het niet) toch zo een mooi paard kan maken! :)
Pluizebolm, gave pose! En ik vind juist de "simpelheid" van het geheel erg gaaf!
Flux, knap hoor, zo in 15 minuten, dat kan ik echt niet :+ Ik vind vooral nummer 8 heel goed gelukt! En nog heel veel sterkte voor je vader!

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 21:32

Ah, the White Arabian! Mooi weer hoor, Fnanne. En al is dit om het maar even oneerbiedig te zeggen iets 'kronkeliger' dan je eerder geplaatste werk, het past wel binnen je stijl, vind ik.
Tja, die uitwerking, zit wel te denken om iets meer te gaan doen met lijnen zoals die van de hals, ik wil heel graag losser en strakker ( >;) ) gaan werken, en ach, misschien dat ik 'm er nog eens bij pak om er nog wat mee te doen (of is dat valsspelen?)

Even weer eens digitaal 'gespeeld' en al zie ik wel alweer verbeterpunten, ik ben er stiekem best wel heel erg trots op :o . Kleine 2 uur werk met referentiefoto uit eigen bestand.
Afbeelding

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 22:04

Ziet er super goed uit! Dacht eerst. Nee dit is een bewerkte foto.... Maar toen keek ik beter en bleek het een tekening. Erg vet gedaan! Vind alleen de staart buiten het geheel vallen die is zo erg "getekend" zegmaar.

SergeantRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 22:08

Pluizebolpum (zie net dat ik je naam in de vorige post verkeerd heb geschreven, sorry :') ) Wat gaaf hoe echt de achtergrond lijkt! Van die besneeuwde bomen, echt gaaf zeg!

Ik had meer tijd vandaag, dus wat extra tijd in de tekening gestoken en wat kleurtjes er bij gepakt (nou ja, 2 eigenlijk en zwart en wit :') ). Hier heeft dan ook wat meer tijd in gezeten, maar zou zo niet weten hoeveel precies. Tips zijn heel erg welkom!

Afbeelding

De foto die ik heb gebruikt voor de houding is de volgende (zelf gemaakt):
http://www.mijnalbum.nl/Foto550-3OMWUDN8.jpg

Het paard op de tekening lijkt qua houding en verhouding niet echt meer op de foto, maar dat was niet mijn schuld, dat deed de tablet :Y)

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 22:31

*\o/* Mooie werken komen er weer voorbij!
Ik had, net als Fnanne, vandaag voor een zwarte achtergrond gekozen :D
Afbeelding
Pastelpotlood (alleen wit) op zwart karton. A4, halfuurtje werk, één kleur gaat lekker snel :D

En die van eergisteren ook nog maar even:
Afbeelding
Ongeveer A5, is gebrand in een lap leer, het wit is ecoline (werkt dus ook op leer, nooit geweten) Ongeveer een uur aan gewerkt..
Ben er eigenlijk van plan een dromenvanger van te maken, moet alleen nog zo'n houten "cirkel" halen bij de crea shop. Veren, kralen, koord etc. heb ik al.. :j

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 22:43

komen idd weer hele mooie werken voorbij. Vind dat wit op zwart erg mooi. Wil daar zelf ook een paar keer mee aan de slag. Morgen maar eens op jacht naar zwart papier. Dat werkje op leer is ook gaaf geworden trouwens, helemaal met die veertjes erbij.

Die van Sergeant Roos is ook zeker geslaagd.Lijkt idd niet veel meer op het paard van de referentiefoto, maar dat is niet erg; paard is nu een stuk imposanter geworden.

Pluizebolpum: ziet er ook mooi uit, die achtergrond maakt het ook echt af.

Hier is mijn inzending voor week 3. Getekend met referentiefoto en heb er aardig wat uurtjes inzitten. In het echt is de tekening trouwens veel mooier; de verschillende bruintinten lopen veel subtieler over dan nu zo op de foto.

Afbeelding

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 22:45

Zo, heel erg bedankt voor al jullie succeswensen voor mijn pappie, hij maakt het naar omstandigheden goed! :j

En bedankt voor het commentaar op mijn werk natuurlijk! :D 15 minuten vind ik nog steeds veel en veel te kort, maar ergens is het ook wel een verademing (dat ik dit ga zeggen :oo ) om er daarna gewoon NIET meer mee bezig te zijn, behalve dan tevreden :)

CYNN: Lief veulen! Vind vooral het voorhoofd en de bles errug goed gelukt!
Amanda: WOW! Die op leer vind ik echt gaaf gedaan! Dacht ook meteen aan een dromenvanger! Moet je zeker doen (en het resultaat ook laten zien! :D ) ! Het witte paard vind ik ook schitterend gedaan! Kan alleen niet met zekerheid zeggen of het lichtpuntje in zijn oog nou goed geplaatst is of niet. Maar zeker bijzonder, om alleen wit te gebruiken!
SeargeantRoos: Woesh! Mooi zeg! Vind de toevoeging van de twee kleuren zeker goed gelukt! De neus trekt me het meest aan! Het oog lijkt wat klein maar past hem aan de andere kant ook wel prima eigenlijk. Manen lijken wat streperig, maar zou je niet kunnen vertellen hoe je het dan wel moest doen :+ Volgende keer wat engere kleurtjes toevoegen? Zeg maar, groen, blauw, rood, geel? :D
Pluiske: Ook erg knap! Het paard vind ik wel erg hard overkomen, ten opzicht van de achtergrond. :j Ik weet nog niet of ik de ruis nou prettig vind kijken of niet :')
Fnanne: Nice! Vooral het hoofd vind ik nog aardig goed in detail overkomen en past erg goed bij de losse stijl!
Nog een van Pluiske: Heerlijk die losse strepen, die toch een geheel vormen! Naar zoiets wil ik uiteindelijk ook toe!

Dit is de mijne van vandaag:
13. Vulpotlood op papier, 15 min
Afbeelding

SergeantRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 22:52

Flux, Die manen zijn dus precies mijn probleem, moet nog maar flink daarmee oefenen. Ik zal kijken als ik weer tijd heb of ik iets met meer kleurtjes kan doen!
Je kiest trouwens wel steeds moeilijke houdingen zeg _/-\o_ en vooral knap dat de verhoudingen dan toch kloppen!

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 23:43

O, wat komen er weer een mooie dingen langs! *\o/*
SergeantRoos, ik vind 'm mooi zo hoor. Heerlijk majestueuze kop. Doet me denken aan zo'n Noordzweeds Trekpaard. (en geeft niet hoor, van de naam, gebeurd wel vaker, op pluis reageer ik ook wel, pluiske ook trouwens, o, wat klinkt dat schattig :D )
_l_amanda_l_ Mooi werk ook! Die zwartwitte lijkt ook wel een beetje op die van Fnanne, een beetje hetzelfde soort hoofd zeg maar. Dat wit in het oog is inderdaad een twijfelaar, van boven zou het misschien ook mooi zijn, maar persoonlijk vind ik het zo ook wel wat hebben. Die tweede kan ik heel kort over zijn. Leuk, leuk, leuk! En hoe ontzettend gaaf! En natuurlijk wil ik ook het eindresultaat met droomvanger wel zien. :j
xxCYNNxx Je kunt zien dat je er tijd in hebt zitten. Mooi geworden hoor. Dat gekke veulenpluis, die lieve oogjes en dat zwarte fröbelneusje, wil 'm knuffelen. Lief plaatje.
En zo zonde hé, als het van de foto of scanner ineens minder mooi is dan in het echt. Ben je helemaal blij met een mooi werk, zet je het op het scherm en dan is het van 'Mmm... >;) '.
Flux Knap hoor, in 15 minuten. En dan zeker met zo'n rare houding en die dan toch zo goed op te krijgen en dat 't dan ook gewoon klopt...

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 00:10

ja precies, baalde er ook flink van. Uiteindelijk een paar bij daglicht gemaakt en toen was het wat minder dramatisch, maar nog steeds niet zoals die werkelijk is.

En dank je voor het compliment :D Die drang tot knuffelen was precies wat ik wilde overbrengen :)

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 00:41

Afbeelding
Mijn vandaagje, kleine collage, Viltstift op A5 :) (note to self: less is more, messed up this one..)

Ps: morgen reageer ik weer even uitgebreid.. Ben net anderhalf uur thuis en moet nu echt slapen...

Desiree_2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 16:10

hoi door problemen met mijn internet is het gisteravond niet gelukt om mijn tekeningen te uploaden -O- ik hoop dat t vanavond wel lukt :=

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-15 17:21

Flux, Fijn dat je vader het naar omstandigheden goed maakt! Hopelijk een stijgende lijn! Knappe schets, is geen makkelijke houding...
DianneM: dit geeft toch wel een mooi beeld zo, heel eigen :)
Xcynnx: schatje :) probeer uit te kijken met zwarte lijnen, dat is zo bepalend.
Amanda: beiden erg leuk, die tweede is vrolijk :)
SergeantRoos: mooi robuust werk geworden.
Pluizebolplum: fijne sfeer, vind het tegengesteld verloop zwart/wit mooi gedaan!

Afbeelding
Weer een acryl van mijn kant.
Wederom Gericault als referentie.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 17:23

Serieus Fnanne, zou zo eentje uit jouw challengelijst op mijn muur willen hebben. :D Echt, super gaaf!!

mayoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 17:46

wouw wat een gave tekeningen allemaal , vraagje tekenen jullie ook foto´s na.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 18:18

Prachtige bijdrages weer, kom ik met mijn tussendoortje dat ik ergens heb gedoodled..
Zal kijken of ik vandaag nog een echte kan maken.
Nummer 3 dit jaar.
Afbeelding

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 19:08

Wat een prachtige resultaten in een prachtog topic. Ik had deze week zo geen zin om te tekenen. "Moest" van mijzelf voor dit topic mn spullen pakken. En toen ik bezig was dacht ik moet ik vaker doen.

Helaas door drukte geen tijd om andere van feedback te voorzien. Verwacht zelf daardoor ook geen tips.

Mijn nr 2 /52

Afbeelding

yvanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 19:22

(onder het leren deze snel op de computer gedaan ik teken nogmraal nooitop de computermaar dit is zo'n geniaal programma whaha oke nou aanschouw mijn krabbel.. nietperfect maarja heb daar geen tijd voor.)
Afbeelding

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 19:30

DianneM, Moet zeggen dat het toch wel wat heeft, zo die collagetekeningen van jou, vind ze erg leuk.
Fnanne, Mooi weer zeg. Heb nogal een zwak voor valkjes dus logisch dat deze me dan wel heel erg aanspreekt. Die appeltjes en die halslijn, prachtig!
Sjolvir, O wat een leukie!
SIEMxFUNNY Dan krijg je ook geen tips maar zeg ik alleen dat ik 'm mooi vind. Zitten een stel hele mooie lijnen in, en die snuit klopt gewoon helemaal.
yvanna, voor een krabbel ziet ie er goed uit hoor. Vooral het idee van de appeltjes is goed gelukt.
Wat voor een programma gebruik je eigenlijk?
Ik gebruik zelf Gimp, omdat ik dat ook voor foto's gebruik, maar ben wel benieuwd wat anderen gebruiken.

@ mayoxy Ik geloof dat daar het aanvraagtopic voor is: [UK] [CENTRAAL] Aanvraag topic paarden tekenen #5

Was eigenlijk wat anders van plan om te tekenen maar zit al een hele tijd met een idee in mijn hoofd dat ik heel graag wil uitwerken. Had daar zomaar voor de gein even een schetsje van gemaakt om alvast een idee te krijgen van wat ik ongeveer ga willen. Had 'm tot mijn eigen verbazing in, geloof ik, nog geen 10 minuten staan en vond 'm stiekem te mooi om hem niet tot paard van de dag uit te roepen.
Even voor de duidelijkheid, ik kan dus geen mensen tekenen. Dit gelooft natuurlijk niemand meer. :')

Flamenco:
Afbeelding