[VER] Run Away

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Janine001

Re: [VER] Run Away

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 23:50

Leuke updates!

ijslandfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 10:08

Goed bezig geweest!
Toffe upjes!

_roodvos_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 10:46

super bezig!
Niet vanavond een upje, maar nu misschien? O:)
Maar oke, nee, doe maar rustig aan, eigen tempo. Zet hem op!
Leuk stukje was het weer. :)

famke43

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 17:32

ik ben nu alweer benieuwd naar de volgende :D

xDaphnexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 18:33

Ik ook

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-13 18:35

Haha zit nu op 1000 woorden dus met een beetje geluk vanavond. :)

xDaphnexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 18:36

Jeeaaaaah !!

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-13 18:57

Zoals beloofd *\o/* :
In mijn ooghoek zie ik Caro kijken, maar mijn aandacht ligt alleen bij wat ik buiten zie. Daar in de verte komt er een paard aangedraafd en ik weet bijna zeker dat het Vìnur is. ‘Wat is er?’ Vraagt ze me. En ze komt naast me staan. ‘Een paard’ Fluistert ze, alsof ze er nog nooit eerder een gezien heeft. Ik geef haar de gitaar die ik mijn handen heb aan en ren de trap af naar beneden. ‘Sorry, ik heb iets recht te zetten.’ Half struikelend neem ik de treden. Jule kijkt niet eens verbaast ‘Ga maar gauw heen!’ Fluistert ze me toe en ze legt haar hand kort op mijn schouder terwijl ze de deur voor me opent. Ik glimlach naar haar en bedank. Zo snel ik kan ren ik naar buiten. Zo’n tien meter voor me staan Ruben en Vìnur. ‘Hey’ Zegt hij zacht. Zijn ogen glinsteren, en ik weet dat hij het net zo moeilijk heeft als ik. ‘Ik snap dat je boos bent maar laat me het uitleggen Lieke.’ Stamelt hij. ‘Sorry. Ik had niet weg moeten lopen.’ Fluister ik bijna onhoorbaar. ‘Ik ben ook boos op haar. En ja ik kende haar al, maar toen met die brand..’ Tranen lopen over zijn wangen. Hij wil verder vertellen ‘Weet ik, stil maar.’ Ik omhels hem en als ik me omdraai zie ik Caro en Jule voor het raam staan, Jule steekt haar duim naar me op en ik zwaai. Ik besef me dat ik heel veel geluk met hun gehad heb. ‘Mag ik weer met jullie mee?’ Vraag ik voorzichtig. Hij knikt ‘Dat wou ik net aan jou vragen, ja dus.’ Hij geeft me zijn cap aan ‘Kom stap op!’ Ik kus hem vluchtig op zijn wang en stap dan op. INog een keer kijk ik om, maar Caro en Jule zijn al verdwenen. Dan zie ik Caro boven voor het raam zitten, op de plek waar ik net nog zat. Ze speelt een langzaam liedje, tot mijn grootste verbazing het liedje dat ik altijd voor Vìnur zing. Net voor ze klaar is kijkt ze me aan. Ineens snap ik het, ze speelde het voor mij. Ik glimlach nog een keer dankbaar naar haar en zwaai. Ze geeft een knikje en dan draai ik me om.

Ik klop Vìnur op zijn warme hals en kijk de verte in. We zwijgen beiden, in gedachten verzonken. Ik kan er nog steeds niet bij hoe ze al die dingen van me wisten, maar het maakt me niks uit. Ik schrik uit mijn gedachten als, Ruben Vìnur plotseling laat halthouden omdat er een auto aankomt. De zwarte auto heeft flink vaart en slingert gevaarlijk over de weg. Er zit een vrouw achter het stuur, even denk ik dat het Helena is, maar opgelucht zie ik dat het niet zo is. Ruben zag het ook volgens mij, hij staat er gespannen bij. Onze spanning slaat gelijk over op Vìnur, het dier kijkt onrustig om zich heen. Ik adem langzaam uit om weer te kalmeren. Het geluid van paardenhoeven op het asfalt. ‘Kijk mama een paard!’ Hoor ik kinderstem achter me roepen. Een klein jongentje met een felrode jas kom op ons af, zijn moeder heeft hem stevig bij de hand en glimlacht naar ons. ‘Mag Riley hem even aaien?’ Vraagt ze vriendelijk. Ruben en ik knikken. De vrouw pakt haar zoontje op, het jongetje steekt zijn kleine vingertjes uit en aait Vìnur voorzichtig over zijn neus. ‘Paardje lief!’ Concludeert het jongetje. ‘Ja hè? Hij heet Vìnur.’ Zegt Ruben op een lieve toon. ‘Wat een grappig paard, zijn jullie een buitenrit aan het maken?’ Vraagt de vrouw. ‘Zoiets ja. Weet u misschien hoe laat het is?’ Ze schuift haar mouw omhoog en kijkt op haar horloge. ‘Twintig over acht, jullie mogen wel opschieten als jullie nog op tijd op school willen komen!’ ‘Ja we kunnen inderdaad beter maar gaan.’ Antwoord Ruben zonder blikken of blozen. ‘Bedankt he, Riley vond het heel leuk. Toch Riley?’ Het jongetje knikt heftig. Ze lopen weer verder. ‘Beter proberen we snel uit het dorp weg te komen, tijdens dit tijdstip op je paard door het dorp rijden valt op. Misschien heeft je moeder je als vermist opgegeven.’ Ik knik instemmend. ‘Daar geloof ik niks van, ze is allang blij dat ik weg ben.’ Ruben schud zijn hoofd. ‘Denk ik niet.’ Ik heb geen zin om de discussie aan te gaan, misschien heeft ie wel gelijk. ‘Wisselen?’ Vraag ik dus maar. ‘Is goed.’ Ik stap af en laat Vìnur stilstaan. ‘Weet je de weg hier?’ Hij knikt, gelukkig maar.

Rustig stappen we verder, af en toe zie ik mensen voor het raam staan kijken. ‘Dat bedoel ik.’ Knikt hij naar een oude man die voor het raam staat te kijken ‘Veel te veel mensen zien ons hier.’ ‘Is er een andere weg dan?’ Hij haalt zijn schouders op ‘Over de hei, maar daar zijn geen overnachtings mogelijkheden.’ ´Is het een groot stuk over de hei?’ Vraag ik langzaam. ‘Kilometertje of 40.’ ‘Als het aan mij ligt doen we dat.’ Hij knikt ‘Ik vind het best, maar dan moeten we wel eerst voor eten en drinken voor ons en Vìnur zorgen.’ ‘Goed! Weet je hier een supermarkt te zitten?’ Ik doe geschrokken een stap op zij, bijna glijd ik uit over een losse stoeptegel. ‘Om de hoek zit er een.’ ‘Zal ik anders hier blijven wachten? Met zijn tweeen valt het nog meer op.’ Bedenk ik me. ‘Doen we, blijf je hier maar wachten met Vínur’ Een bezorgd gevoel overvalt me. Hij ziet het aan me. ‘Je hebt mijn nummer toch? Als er iets is moet je me sms’en, andersom ook.’ Ik knik instemmend. Hij loopt weg. ‘Ruben?’ ‘Ja?’ ‘Doe voorzichtig.’ Hij glimlacht lief en knikt. Vìnurs neus port speels in mijn zij. Ik aai hem even over zijn zachte neus. Het is niet koud buiten vandaag, de zon schijnt en alles heeft een vrolijke indruk. Ik ga zitten op een elektriciteitkastje en geniet van de zon. Vìnur staat op kalm te grazen van wat gras langs de stoep. Af en toe lopen er wat mensen langs, over het algemeen raar opkijkend maar toch groetend. Keer op keer knik vriendelijk terug. Vìnur houdt zijn omgeving nou in de gaten, maar staat er toch ontspannen bij. Zacht neurie ik een liedje, de pony draait zijn oortjes nieuwsgierig in mijn richting. Mijn mobiel piept en ik gris het ding haastig uit mijn zak. Mijn hart klopt in mijn keel, er zou toch niks zijn? Ga weg van waar je nu bent, Helena loopt in de supermarkt. Ze heeft me niet gezien geloof ik. Rijdt weg op Finn, ik zorg wel voor mezelf. Ga rechtdoor dan zie je de hei. x Ik weet niet of ik wel zonder hulp op Vìnur durf, maar ik weet dat ik niet anders kan. Ik zet mijn voet in de ijzeren beugel en druk mijn kuiten aan zoals ik Ruben heb zien doen. Het dier stapt onzeker voorwaarts. ‘Kom op Lieke dit kun je wel.’ Spreek ik mezelf toe. Al iets zekerder laat ik hem aandraven, de eerste passen voel ik hem twijfelen. Met veel moeite stuur ik hem het gras in, omdat dat minder geluid maakt. Mijn benen klemmen zich vast aan het zadel en ik probeer zijn bewegingen te volgen. Handen laag, herinner ik me. ‘Toe maar Finn!’ Fluister ik zacht. In de verte zie in een rij dunne bomen met dor gras en wat heideplantjes. Half zigzaggend probeer ik er heen te rijden. Een oude man aan de overkant blijft staan om te kijken ‘Doe je teugels maar iets korter meisje, ontspan!’ Roept hij. Voorzichtig volg ik zijn tips op, en ik merk gelijk verbetering. ‘Dank u!’ Roep ik terug, maar hij is al weer door gelopen. Ik hoef alleen nog de straat over, maar auto en fietsers van rechts hebben voorrang weet ik. Ik kan alleen maar hopen dat er geen verkeer aan komt.

:D

f_pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 19:06

leukk! :D

_roodvos_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 19:07

aaah leuk!
Wel wat vreemd van die man. :')

aniek_joefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 19:13

Leeeukk! Ben al weer benieuwd naar het volgende upje!

xDaphnexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 19:19

Leeeeuk

kionasuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 19:20

heel leuk stuk weer! ietwat voorspelbaar naar mijn mening

INog een keer kijk ik om, maar Caro en Jule zijn al verdwenen

Ik schrik uit mijn gedachten als, Ruben Vìnur plotseling laat halthouden omdat er een auto aankomt.
ik schrik op uit mijn gedachten als,

Ik adem langzaam uit om weer te kalmeren. Het geluid van paardenhoeven op het asfalt. ‘Kijk mama een paard!’ Hoor ik kinderstem achter me roepen.
het stukje klopt niet helemaal, bijv. het geluid van de paardenhoeven op het asfalt trekt de aandacht van een jongetje etc.

Vìnur houdt zijn omgeving nou in de gaten, maar staat er toch ontspannen bij.
nou klopt volgens mij niet niet 100% zeker

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 19:33

Weer super geschreven!
Wat me wel opviel in het vorige stukje is dat de vrouw 25 is en al een dochter heeft van dezelfde leeftijd Ruben en Lieke..
@Kionasuppie het is inderdaad nauw ipv nou

kionasuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 19:34

MelissaV schreef:

dankje klopte het toch :D

renskesanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 19:49

MelissaV schreef:
Weer super geschreven!
Wat me wel opviel in het vorige stukje is dat de vrouw 25 is en al een dochter heeft van dezelfde leeftijd Ruben en Lieke..

11 and pregnant inplaats van 16 and pregnant :=

Janine001

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 20:39

Oeeh goed stuk!

Talindos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 20:44

Gaat snel de laatste tijd zeg! En de stukken blijven toch heel goed!

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-13 21:12

MelissaV schreef:
Weer super geschreven!

O gosh, dat is inderdaad best sneu :') Dankje!

Talindos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 21:28

hannah41 schreef:
MelissaV schreef:
Weer super geschreven!

O gosh, dat is inderdaad best sneu :') Dankje!

:')

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 10:29

Je kan niet vroeg genoeg beginnen met kinderen :P

LEuke stukken weer! het leest zo lekker weg.

laetitia98

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 10:45

Als je dit ooit in een "echt" boek zou gaan willen uitgeven zou ik t aanraaden :D

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-13 14:56

Bedankt iedereen! :j
laetitia98 schreef:
Als je dit ooit in een "echt" boek zou gaan willen uitgeven zou ik t aanraaden :D

Haha dankje, denk niet dat dat hem gaat worden, hij staat immers ook hier op bokt (wat je zo op kan zoeken).

taartjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 16:14

Weer super goed!
Echt gaaf!

laetitia98

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 17:04

Misschien over tig jaar ;) dan zijn ze het toch allemaal vergeten haha