[INFO]Amigurumi (Haken) #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

NoaSky

Re: [CENTRAAL]Amigurumi (Haken) #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 23:05

Bedankt voor jullie antwoorden! Het was inderdaad 1,2,1,1,2,1 etc. Ben alweer een stukje verder had hier vanmiddag gewoon op gegokt haha! Is het normaal dat t werkje wat uuhm opfrommeld zeg maar? Of maak ik mijn steken te strak?

Uuuhm het patroon is volgens mij vanaf zijn Kont gezien. Ik begon met 2 lossen met daaraan vaste etc. Er onstaat nu een (beetje frommel) rondje.

Oowwwh wat zou het heerlijk zijn als ik zulke mooie dingen kon maken als jullie haha! Ik blijf gewoon oefene en dingetjes maken, t zou toch elke keer makkelijker moeten worden denk ik..?

lisa_pluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 16:47

Ja, het wordt steeds makkelijker en leuker. *\o/*

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-13 23:39

Ik heb even terug gebladerd, bestellen jullie ''nog steeds'' acryl bij het wolhuis en bij de hobbygigant?

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 13:13

Krissis schreef:
Ik heb even terug gebladerd, bestellen jullie ''nog steeds'' acryl bij het wolhuis en bij de hobbygigant?

Ik wel ja :P, of je moet een goedkoper adresje gevonden hebben voor Phildar Impact, dan zou ik een andere leverancier in overweging nemen lol, ik moet toevallig binnenkort weer een behoorlijke voorraad bestellen namelijk aangezien ik een deel van mijn normale voorraad 'verkocht' heb (meegegeven aan iemand) dus mijn bestelling komt wat vroeger.

Hink momenteel een beetje op wolhuis en hobbydoos want hobbydoos is dan wel iets duurder voor Phildar Impact maar heeft meer keuze in andere wolletjes die ik eventueel mee wil bestellen (en ik wil 2 clovers bestellen en deze hebben ze niet bij wolhuis)

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 17:19

Krissis schreef:
idd Dobbel, hoewel ik (ook bij de gelukspoppetjes van annemarie) gewoon 1v 1v 2v ipv 1v 2v 1v 1v Dat vind ik makkelijker tellen, mooi in de tafel van 6. Maakt geloof ik toch niks uit.

ze doen dat om te zorgen dat het echt rond wordt, het helpt er wel voor, al moet ik zeggen dat ik ook meestal gewoon de tafel van 6 hanteer, ivm gemakszucht.

lisa_pluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 12:13

Dobbel is een beetje lui *\o/*

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 13:25

absoluuuuuuuuuuuuuuuuut, als het om haken aangaat, :) gemak dient de mens he.

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-13 13:57

Ik sluit me volledig bij Dobbel aan :D

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 15:13

ik heb gisteren een vogeltje van stip en haak gemaakt, zo klaar en heerlijk om te doen, nu alleen de naweeen er van, en pijn in de handen, zo balen, toch haak ik er vanavond weer 1, heb nl een tak met haakjes bij de action gekocht laatst en daar wil ik dan vogeltjes aan hangen.
waar zijn jullie vooral mee bezig nu,
naast dit tussendoor projectje ben ik ook bezig met een deken, die is nu 2 meter bij 72 cm, probeer elke dag 2 toeren te haken,

lisa_pluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 15:19

dobbel schreef:
ik heb gisteren een vogeltje van stip en haak gemaakt, zo klaar en heerlijk om te doen, nu alleen de naweeen er van, en pijn in de handen, zo balen, toch haak ik er vanavond weer 1, heb nl een tak met haakjes bij de action gekocht laatst en daar wil ik dan vogeltjes aan hangen.
waar zijn jullie vooral mee bezig nu,
naast dit tussendoor projectje ben ik ook bezig met een deken, die is nu 2 meter bij 72 cm, probeer elke dag 2 toeren te haken,

Wanneer is hij dan klaar?

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 15:31

uhm over een maand of 2, (of eerder als mijn restjes wol op zijn)

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 15:49

dobbel schreef:
Krissis schreef:
idd Dobbel, hoewel ik (ook bij de gelukspoppetjes van annemarie) gewoon 1v 1v 2v ipv 1v 2v 1v 1v Dat vind ik makkelijker tellen, mooi in de tafel van 6. Maakt geloof ik toch niks uit.

ze doen dat om te zorgen dat het echt rond wordt, het helpt er wel voor, al moet ik zeggen dat ik ook meestal gewoon de tafel van 6 hanteer, ivm gemakszucht.

Meestal haak ik ook gewoon in een meervoud van 6 behalve als het echt een rondje moet zijn (maak bijv nog steeds af en toe een slinky, of stippen op iets... als ik een rondje wil wil ik een rondje... en geen zeshoek :') )

Dobbel... oef die deken, chapeau. Dekens zijn geloof ik niet echt mijn ding lol, zie dan al op tegen 'eindeloos' hetzelfde doen.

Doos voor Poekie gaat hier volgende week ergens de deur uit en ik ben dus vooral bezig daarvoor nog, heb wat dingen afgemaakt die ik nog had liggen (in stukken lol), en wat kleinere projectjes gemaakt. De afgelopen week ben ik weer bezig geweest met het maken van 2 slinky's

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-13 18:54

Ik ben nog steeds bezig met het wegwerken van de restjes wol (en tevens de grote uilenfamilie aan het uitbreiden/uithaken :)) )
Daarnaast moet ik nog beginnen aan het babyshower cadeautje voor m'n schoonzus (en mensen, wat haat ik een babyshower!!) en heb ik nog een opdracht van mijn manager die ik nog moet afmaken. Ook heb ik wol besteld voor een poncho die iemand bij me besteld heeft,maar dan moet uiteraard eerst die wol binnen zijn.
En als toetje heb ik nog m'n bruidssuikers liggen die voor ergens zomer 2014 af moeten zijn en oh ja, voor de kerst wil ik graag nog een kerststal afhebben, voor juli een dozijn uiltjes en een kroontje. Joah, genoeg te doen dus.

Bonechi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 21:39

Hoi dames,

Een gekke vraag misschien (maar die stel ik hier vaker :+ ).... Iemand wel eens fysieke klachten van het haken gehad? Paar weken terug ineens wakker geworden met last van wat wervels en ribben rechts. Alsof je arm niet goed meer wil draaien en je long zich niet wil vullen. Even aangekeken, werd iets minder maar toch naar de osteopaat geweest en die heeft vier wervels en een rib losgemaakt.

Dat was eind vorige week en nu is het weer mis. Enige verband wat ik tot nu toe kan vinden is ervoor een paar dagen fanatiek haken. Maar het kan ook iets anders zijn.

Hebben jullie wel eens (soortgelijke) klachten?

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-13 21:49

neuh, daar heb ik gelukkig geen last van. Klinkt wel heftig, voor een beetje handwerken.

lisa_pluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 21:53

Ja, dat komt niet door het haken maar door het stilzitten wat je dan doet in een houding die niet goed voor je is.

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-13 12:57

Reanimeren:
Mijn kleine meisjes-poncho is af:
Afbeelding

Sofy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 10:06

Ik meld me ook eens hier, indien dat goed is. Sinds de kerst begonnen met haken, eerst een kerstbal gemaakt (die niet helemaal rond is gekomen en in eerste instantie nog door m'n familie werd vergeleken met een tiet :P) en nu begonnen met Valentijn, een muis met hart in z'n handen uit het boekje 'Meer minihondjes en diertjes haken'. Enige jammere is dat ik met een iets te grote naald voor het garen bezig ben, dus er vallen gaatjes in, maar desondanks is hij wel erg leuk!

Nu las ik een paar pagina's terug iets over de binnenkant en buitenkant van een haakwerk, maar ik snapte hem toch nog niet helemaal. Als ik haak, is dan de kant die ik zelf niet kan zien de kant die uiteindelijk ook aan de binnenkant komt te zitten (tegen de vulling aan), of andersom?
Ik merk dat ik hier de ene keer het een, en dan weer het ander doe, het hart is volgens mij wel vanaf de buitenkant gehaakt en de achterpoten heb ik nu vanaf de binnenkant gehaakt als het ware. Het valt niet echt op, maar voor de volgende keer wil ik er toch wat meer op letten.

Zodra hij af is zal ik eens foto's plaatsen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 14:34

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-13 20:55

Sofy schreef:
Als ik haak, is dan de kant die ik zelf niet kan zien de kant die uiteindelijk ook aan de binnenkant komt te zitten (tegen de vulling aan), of andersom?

Een passend antwoord is er niet. De een vind het mooier om de spiraal te zien, de ander ziet liever de andere kant. Persoonlijk kies ik voor de spiraal als de buitenkant, dat vind ik het mooiste.
Afbeelding

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 14:09

Hallo allemaal! Mag ik me hier bijvoegen? Ik ben redelijk actief in handwerken: zelf kleding maken, breien, quilten en sinds kort ook (weer) haken. Wegens een handbeperking kon ik de "gewone" stalen haaknaalden niet meer vasthouden maar heb nu eindelijk voor mij goede (ergonomische) haaknaalden gevonden en ben enthousiast aan het haken geslagen. Op het moment nog even kleinere projecten om er weer in te komen ;). Gisteren een mooi etui gemaakt om mijn haaknaalden veilig in op te bergen...

Maar: ik zoek een haakpatroon! Misschien kan iemand mij hier daar aan helpen. Het is geen patroon wat gratis op internet staat :(. Ik heb al gezocht en gezocht maar het staat alleen in een boekje wat te koop is voor 10 euro. Oké, geen kapitaal maar ik heb maar belangstelling voor 1 patroon. Wie kan mij hier aan helpen???????? Het gaat om dit patroon:
Afbeelding

lisa_pluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 18:00

Nou, als je gewoon een gelukspoppetje haakt ben je er al, moet je alleen even het petje nog uitpriegelen.

Essie73
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 18:47

petje is niet lastig volgens mij. Zo op het eerste oog lijkt het dat je moet beginnen met rondje, wanneer deze bijna de juiste grote heeft maak je de laatste 2 rondes door alleen de buitenste lus te haken ( Zo ga je om een hoekje haken) Dan een paar rondes minderen, in laatste ronde aan voorzijde paar steken met geel. Voor het klepje, doe je (denk ik) 1V, 1 HST, 1HST, 1ST, 1ST, 1ST, 1HST, 1HST, 1V.
Het is maar een wilde gok, dus je zal het naar eigen inzicht moeten aanpassen.

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 19:52

Ja, dat is nou dus juist het probleem: ik heb geen patroon van een gelukspoppetje! Dit patroon staat in het boekje "Grappige gelukspoppetjes en co" van Annemarie Arts. Via via hoorde ik dat er maar 2 basispatronen gebruikt worden met talloze variaties. Mede daarom vind ik het zonde om 10 euro uit te geven voor 1 poppetje...

Sofy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 15:40

ik ben nu overgegaan op de spiraal aan de buitenkant, en dat toont idd wel mooi. Enige is dat ik zelfs met haaknaald 2,5 nog steeds ruimte tussen m'n toeren hou. En dat terwijl ik toch zeker niet los haak en de draad in mijn ogen vrij dun is. Iemand nog suggesties om dit op te lossen?
Ben nu begonnen aan Floor het schaap, maar dan met een wit gezichtje en blauw gemeleerde wol (van boekenvoordeel voor 1,50). Ik was bang dat dit erg lastig zou haken, maar het valt me tot nu toe best mee! Ik blijf me alleen vertellen, echt suf. Tijd voor een toerenmarkeerder (of paperclip).

Poppetje is wel erg grappig, leuke postbode. Ik heb zelf als volgend project(je) m'n ogen laten vallen op een draak bij Ravelry, maar ik gok dat die wel erg lang gaat duren.