[CENTRAAL] Jouw website, mijn website

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [CENTRAAL] Jouw website, mijn website

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 15:13

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 15:36

Thanks!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 15:40

Mijn adres staat echt al heeeel lang op internet en ik heb er echt nog nooit problemen mee gehad. Net zoals mijn mobiele nummer, staat er ook vermeld en ik heb nog nooit rare telefoontjes gehad.

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 17:21

Ik heb op mijn site wel mijn telefoonnummer, maar niet mijn adres vermeld.

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 17:46

Femke schreef:
Bedankt voor je compliment :)

Leuk, hoe je bij bijv. honden meerdere foto's van 1 shoot op een collage hebt gezet. :j

dank je wel.
ik zat te twijfelen of het wel leuk was.
maar dat is dus zo ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 17:53

Ik heb mijn adres ook al ruim 8 jaar online staan. Nog nooit problemen of rare dingen gehad.
Wel voordelen: want uitgevers en andere opdrachtgevers/klanten weten me met de post zo wel gelijk te vinden. Met vaak leuke aanbiedingen, werk en bedankjes per post als gevolg :j

deniseqn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 18:56

Ik ben sinds kort bezig met paardenfotografie, heb laatst een meeting gehad en mensen wil graag foto's na gaan bestellen.
Ik heb hier alleen nog geen vaste prijzen voor. Wat zijn ongeveer de richtlijnen die ik kan gebruiken?

Even 3 foto's die ik gemaakt heb. Het was alleen erg slecht weer.
http://i1097.photobucket.com/albums/g34 ... 63f6ca.png
http://i1097.photobucket.com/albums/g34 ... b3853a.png
http://i1097.photobucket.com/albums/g34 ... ac68ba.png

Ik weet niet of ik het hier kan vragen. Maar de prijzen komen als ik die heb natuurlijk op m'n site. Dus vandaar dat ik het hier vraag.

deniseqn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 20:23

Laat maar, heb al prijzen opgesteld :).

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 11:23

Ik heb nu een domeinnaam bij goedkopewebhoster, maar het lukt me niet mijn site eraan te koppelen.. Ik heb nu 2 dagen geleden ingevuld onder nameserver 1, maar er gebeurt niets..

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 11:32

Wat een leuk topic!

Ik ga vanmiddag lekker snuffelen op de sites die vermeld staan, heerlijk!

Kunnen jullie ook even op mijn site kijken. Ben erg benieuwd wat jullie ervan vinden en of alles duidelijk en goed te vinden is.

www.irisholt.nl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 11:45

Marit schreef:
Ik heb nu een domeinnaam bij goedkopewebhoster, maar het lukt me niet mijn site eraan te koppelen.. Ik heb nu 2 dagen geleden ingevuld onder nameserver 1, maar er gebeurt niets..

Kan inderdaad 48 uur duren voordat t actief is.
Als t echt niet lukt: gewoon even contact met ze opnemen. Ik werd altijd heelgoed geholpen.

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 11:54

Femke schreef:
Marit schreef:

Kan inderdaad 48 uur duren voordat t actief is.
Als t echt niet lukt: gewoon even contact met ze opnemen. Ik werd altijd heelgoed geholpen.

Oh 48 uur? Op de site stond 24 uur.. Dan heb ik nog eventjes te wachten :P

korbakimmy8

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 17:41

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 20:24

iemand nog tips voor mijn website ?
wat zouden jullie nog geen zien veranderen ?
of wat is juist leuk ?

http://sternfotografie.tk

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 20:29

korbakimmy8 schreef:
Wat vinden jullie hiervan?

http://www.mjlfotografie.jimdo.com

Ik vind je site erg rommelig en niet professioneel ogen. Je tekst op de homepage is ook iets te informeel. Je portfolio zou ik anders indelen.
Overigens vind ik de prijs die je rekent veel te hoog vergeleken met de kwaliteit die je levert. Ik zou nog even gaan oefenen voor je echt geld gaat vragen.

korbakimmy8

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 00:31

Marit schreef:
korbakimmy8 schreef:

Ik vind je site erg rommelig en niet professioneel ogen. Je tekst op de homepage is ook iets te informeel. Je portfolio zou ik anders indelen.
Overigens vind ik de prijs die je rekent veel te hoog vergeleken met de kwaliteit die je levert. Ik zou nog even gaan oefenen voor je echt geld gaat vragen.

15 euro is te duur?
Ik zie shoots die 200 euro kosten.

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 00:34

Citaat:
15 euro is te duur?

Shoots die 200 euro kosten leveren kwaliteit die vergelijkbaar is met 200. Voor mijn part vragen ze 500 euro, zo lang de kwaliteit daar maar tegenop weegt.
Jou shoots vind ik nog geen geld waard.

korbakimmy8

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 00:39

Marit schreef:
Citaat:
15 euro is te duur?

Shoots die 200 euro kosten leveren kwaliteit die vergelijkbaar is met 200. Voor mijn part vragen ze 500 euro, zo lang de kwaliteit daar maar tegenop weegt.
Jou shoots vind ik nog geen geld waard.

De kwaliteit is hoog genoeg voor 15euro per shoot. Deze fotos waren allemaal verkleind en zoals stond van hyves af en dat heeft de kwiteit naar beneden gehaald.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 01:21

Afgezien van het feit dat je inderdaad te veel vraagt, klopt je portfolio niet.

Er staat op een gegeven moment "paardenfotos" en vervolgens zie ik een aap :=

korbakimmy8

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 09:32

Marjoow schreef:

Oh dan ga ik daar even naar kijken!

korbakimmy8

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 09:35

Marjoow schreef:

Bij bij gewerkt!

PaulaC98

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 12:06

korbakimmy8 schreef:
De kwaliteit is hoog genoeg voor 15euro per shoot. Deze fotos waren allemaal verkleind en zoals stond van hyves af en dat heeft de kwiteit naar beneden gehaald.

Ik vind inderdaad niet dat je foto's €15,- waard zijn.
Tot een aantal weken geleden, vroeg ik voor een shoot €15,- en ik hoop toch niet dat mijn foto's vergelijkbaar zijn met die van jouw, qua kwaliteit. :o
http://www.paulaconraadsfotografie.tk

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 12:36

korbakimmy8 schreef:

Het spijt me heel erg, maar als ik de site open, wil ik het liefst gelijk weer weg klikken, want het ziet er erg amateuristisch uit. Omdat je hier om hulp vraagt zal ik je site even vluchtig doornemen en aangeven wat mij opvalt!

Na een korte blik op de eerste pagina, weet ik al dat dit niet iemand is waar ik geld aan uit zou willen geven. Waarom? Ten eerste je header, raar afgesneden paardenbenen en de foto lijkt onscherp, kleuren komen er niet mooi uit, ik zou die foto ook zelf gemaakt kunnen hebben.

Dan kijk ik naar de tekst, vol met spelfouten, niet mooi opgemaakt, een heel erg speels lettertype. Kortom, het geeft een heel rommelig beeld. Ook de foto's die eronder staan zijn geen foto's met de "wow" factor, ook hier krijg ik weer het idee, deze foto's kan ik ook prima zelf maken. Bij de andere kopjes zie ik een foto van een hondje in de sneeuw en bij het kopje erna staat een overbelichte foto, ook beiden geen kwaliteit foto's.

De indeling van de website is ook heel verwarrend, aan de rechterkant staat steeds reclame en opeens staat daar dan weer een deel van het menu, terwijl het hoofdmenu bovenaan de site staat. Ook vind ik het storend dat de achtergrond van het tekstvak roze is, maar dat er om de tekst zelf een wit blok komt te staan. Vooral bij "informatie" ziet het er raar uit.

Dan ga ik naar het kopje "actie", de tekst die daar staat vind ik heel erg onprofessioneel (zoals het stukje waar je zegt dat mensen zelf exact uitgedacht moeten hebben wat ze willen. Ik verwacht als klant juist dat de fotograaf creatief is en met mij meedenkt om het mooiste resultaat neer te zetten). Ook de tekst die bij de Algemene Voorwaarden staat is onprofessioneel. Als je dit allemaal bij elkaar optelt en kijkt naar de kwaliteit van de foto's in je portfolio kijkt, wil ik je het advies geven om eerst heel veel te gaan oefenen, eventueel een cursus volgen en absoluut geen geld te vragen voor je shoots.

Als je kijkt naar de site van PaulaPom snap je misschien wat beter wat ik bedoel met je header, de kwaliteit van de foto's, de uitstraling van de website, etc.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 12:51

kani_ejj schreef:
iemand nog tips voor mijn website ?
wat zouden jullie nog geen zien veranderen ?
of wat is juist leuk ?

http://sternfotografie.tk

Nu ik toch zo lekker bezig ben, check ik ook gelijk even jou site, want die lijkt nu helemaal ondergesneeuwd te worden door de andere website ;)

Als ik je site open denk ik "kaal/kil", je interesse wordt niet gelijk gewekt om verder te kijken. De informatie is helder, het menu is duidelijk, maar ook deze website ziet er nog er onprofessioneel uit. De tekst loopt namelijk niet helemaal lekker, de opmaak is vrij rommelig en als je ook kijkt naar de Blog, dan staat daar helemaal niets maar al wel een datum vanaf februari dit jaar. Dat ziet er voor een bezoeker uit alsof er helemaal geen activiteit is! Dus ik zou je blog schrappen, of er wat neer gaan zetten.

De kwaliteit van de foto's is al wel beter dan die van je "voorganger", maar ik zou er persoonlijk nog steeds geen geld aan uit willen geven. Ook hier zou ik weer willen zeggen, ga oefenen, oefenen, oefenen en kijk ook eens naar de websites van andere goede fotografen hier uit het topic. Die hebben een homepage die aanspreekt, die je nieuwsgierig maakt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 12:52

korbakimmy8 schreef:

Misschien wil je zelf ook even wat websites hier uit 't topic beoordelen?
Want je komt nu binnenvallen met je eigen site, waar we moeite voor doen om 'm te beoordelen. Zonder zelf even de moeite te nemen om naar de sites van anderen te kijken :)

Over je site ga ik helemaal met Joyce2 mee :J
Verder zou ik het echt nog geen "fotografie" willen noemen.
Als ik je foto's in je portfolio bekijk, zie ik eigenlijk alleen maar snapshots staan: foto's die tussendoor zomaar gemaakt zijn omdat je waarschijnlijk toevallig een camera in de buurt had liggen.
Het ziet er niet uit als een serie foto's waar je serieus en bewust mee bezig bent geweest.
Slordige beginners fouten qua belichting, horizon, compositie en storende elementen in de foto's zijn er meer in terug te vinden dan foto's die wél aanspreken.

Ik zou je dus echt aanraden om vooral nog een jaar of 2 puur te gaan oefenen.
Iedere vrije minuut die je hebt in fotografie steken. Boeken lezen, tutorials volgen, een cursus doen en vooral heel erg veel oefenen.
Bewust fotograferen. Waarom maak je een bepaalde foto, op welke manier maak je 'm, wat moet je doen om er een mooie foto van te maken, wat wil je zeggen met de foto, etc.

Het klinkt misschien ontzettend hard, maar je kunt 't beter nu horen dan dat je zit te wachten op klanten die maar niet komen en je jezelf afvraagt wat er aan de hand is...
Want ik krijg van je site echt een "idols" gevoel.... Je kent 't tv programma nog wel toch, met al die mensen die denken dat ze de volgende popster zijn, maar iedereen om ze lacht omdat ze écht niet kunnen zingen maar ze het zelf niet zien of niet willen zien.
Heeft een harde jury nodig om de ogen te openen.

Dat betekend niet dat je het niet kunt LEREN... Maar op dit moment zou ik je (als jury) een cijfer 2 voor je foto's geven (uit de 10).
Probeer eerst op niveau van minimaal een 6 of 7 te komen, voordat je een "fotografie" website begint en in opdracht gaat werken.

Zorg dat je weet wat fotografie is, wat er allemaal bij komt kijken... Dat je de wensen van een klant kunt uitvoeren, etc.