Vanavond zal ik eens een update van de orchideetjes maken. Ik ben daar nu ook net klaar met wit, dat is echt met lichtinval werken om te zien of ik niks vergeten ben
XxLiEsJuHhxX
Geplaatst: 24-10-12 16:19
Zover ben ik nu..
Ik heb van de panter een filmpje gemaakt van alle foto's erin om zo te zien hoe de tussen stapjes waren. Met dit schilderij ga ik naar elke kleur een foto maken en ook zo'n filmpje maken. lijkt me ook een mooi effect.. Het filmpje van de panter zet ik hier zo meteen als hij ge-upload is hier ook neer voor de geïnteresseerde.
Mijn olifanten zijn af!!!!!!!!!!!! En omdat ik dat nou eenmaal leuk vind, alle wip's op een rij
WIP 1:
WIP 2:
WIP 3:
WIP 4:
WIP 5:
WIP 6:
WIP 7:
WIP 8:
WIP 9:
WIP 10:
WIP 11:
WIP 12:
EN TOT SLOT :
Nu moet ie nog gevernist worden, dan zullen de kleuren nog dieper worden. Het lijkt overigens alsof er bij een paar foto's kleurverschil tussen de panelen zit, maar dat komt door de lichtval en omdat ik een ramp ben met binnen foto's maken De kleuren van WIP 7 komen het meest overeen met hoe ie in het echt is. Merendeel van de foto's valt nogal rood uit
Hoe doen jullie die vernislaag erop? Ik heb nog geen grotere kwast, en om met het kleine kwastje het hele schilderij te doen is ook wat veel werk dan komt het er ook niet egaal op denk ik..
Gewoon, met een brede, platte kwast straks Wel zorgen dat je schilderij echt heel goed droog is (zeker een paar dagen laten drogen, geloof dat een week het beste is) en voor de zekerheid in een hoekje even testen met de vernis.
Als ze helemaal gevernist zijn zal ik nog een foto plaatsen. Maar dat kan nog wel een weekje duren
Ik ben met die van mij ook weer verder gekomen.. hij begint nu eindelijk wat vorm te krijgen maar ik vind hem erg ''kleurloos'' dus ben wel heel benieuwd hoe hij gaat worden.. Hoe vinden jullie hem worden..?
Om eerlijk te zijn eigenlijk erg mooi Ik ben niet zo van dat soort tafereeltjes, maar dit ziet er tot nu toe mooi uit! Ik vind het leuk dat je kleur voor kleur doet, geeft een grappig effect.
Dankje.. Op de foto zie je het wel echt tot leven komen maar zo op de tafel lijkt het nog nergens na.. Ik ben ook absoluut niet van deze soort dingen en is ook mijn eerste niet dier die ik maak.. Ik maak nu inderdaad een foto echt per kleur omdat mij opgevallen was met de panter dat als je per 6 kleuren doet je ineens een heeeel groot verschil hebt.. deze wil ik uiteindelijk ook in een filmpje zetten en denk dat het dan ook mooier is om van elke kleur een foto te maken..
Ik hoop vanavond weer een heel eind verder te komen. Helaas zitten daglichtfoto's er niet echt in, het is gewoon al donker als ik thuiskom. Het is nu zelfs al semidonker buiten
Alle lampen in de kamer aan en dan een foto maken.. ?
Anoniem
Geplaatst: 29-10-12 16:25
Haha, ik heb eigenlijk alleen van die gekleurde lampen van philips daar schilder ik ook bij
Maar kan wel even op de slaapkamer doen denk ik
xxelviraxx
Geplaatst: 29-10-12 16:49
Die van jou wordt mooi hoor XxLiEsJuHhxX . Ik werk alleen niet in volgorde met de nummers van de kleuren. Ik doe maar wat. En mijn foto's zijn nu ook niet in daglicht dat was nl. niet mogelijk met dit weer hahaha.
Ik ben inmiddels ook begonnen met de olifanten. Met kleur 1 een hele avond bezig geweest, en met kleur 2 ook een hele avond, maar dan alleen de zijpanelen. Vanavond kleur 2 afmaken op het middenpaneel. Wat een klus zeg
Marjan1984
Geplaatst: 03-11-12 00:30
Ik ben klaar met de orchideetjes en ga morgen beginnen aan de lavendelvelden. Maar die zijn compleet anders. 2 keer zoveel kleuren en veel kleinere vakjes. De orchideetjes zijn allemaal grote vakken. Zal wennen zijn.
XxLiEsJuHhxX
Geplaatst: 03-11-12 16:50
Marjan leuk..!! laat je zien hoe hij geworden is..?
ik ben ook weer bezig vandaag.. heb alleen net een mega fout gemaakt.. ik heb de potjes verkeerd genummerd en heb al een heel deel van 7 met 12 gedaan.. 12 is bruin en 7 is geel/beige en heel licht.. ik hop dat ik het nog goed ga krijgen.. iemand een idee buiten over verven.. ?
Ik denk bijna dat je enige optie oververven is. Wel héél goed laten drogen nu, anders loop je kans dat wat je al geverfd hebt, af gaat geven (zich gaat mengen met je nieuwe verf). Misschien kan je, omdat je met een lichtere kleur over moet verven, een basislaagje wit over je bruine stukken kan doen. Of je moet meerdere malen met geel/beige over de vlakjes, maar ik weet niet of je daar genoeg verf voor hebt.