Hij is leuk, Mando, het cadeautje! En Piem natuurlijk ook! Mooie garen op het lijf trouwens, met de subtiele kleurverschillen er in
Bloembloem, oef wat een lastige wol moet dat zijn om mee te werken
He, wat vervelend Maatje, zowel de pijn en dat de huisarts het niet serieus neemt, hopelijk kom je er snel achter wat het precies is en wat er tegen te doen is.
Ik ben bezig met een Crochet-a-long momenteel. De CAL zelf is al een tijdje bezig, dus ik kan lekker veel vierkantjes per dag maken om in te halen
Mando
Geplaatst: 12-06-16 08:38
Dinnetje vroeg om 2 duifjes voor een kadootje voor haar zus. Die doet ze in zo'n stolp op een stokje met eronder geld. Met alle liefde gemaakt.
Ik ben nog steeds in de weer met Snuf, met het priegeldraad
Ben wel al op zoek naar een volgend project, want mijn dochter wil perse een zeemeerminnenstaart, dat kan natuurlijk, maar ik wil hem perse maken met schubben ( krokodillensteek ) en daar kan ik helemaal geen patroon van vinden. Hebben jullie tips waar ik zou kunnen kijken?
Etsy, ravelry, facebookgroep haken en haakpatronen al gehad?
Emori
Geplaatst: 13-06-16 11:40
Heel leuk geworden esmee beide projecten
Hier ben ik niet zo fanatiek momenteel maar kater theo voor mij neefje is af. Hij wilde blauw/geel
Als het droog is even betere foto's maken. En nu verder met konijn
BloemBloem
Geplaatst: 13-06-16 11:44
MissToseland schreef:
Etsy, ravelry, facebookgroep haken en haakpatronen al gehad?
Ja Ravelry slaat constant vast .....
En ik wil er zo graag 1 maken met krokodillensteek, want die lijken echt het meeste op schubben Alleen je haakt denkt ik vanaf breed naar dun, en heb echt geen flauw idee hoe je rond moet haken met deze steek, en hoe je kan minderen ....
BloemBloem
Geplaatst: 13-06-16 11:45
MissToseland schreef:
Heel leuk geworden esmee beide projecten
Hier ben ik niet zo fanatiek momenteel maar kater theo voor mij neefje is af. Hij wilde blauw/geel
[ [url=m/wcTH9j.jpg]Afbeelding[/url] ]
Als het droog is even betere foto's maken. En nu verder met konijn
Thanks! Die had ik idd ook gevonden, maar het kijkt zo lastig aan het Gardameer zonder WIFI, dat is het probleem hahaha. Daarom zoek ik een geschreven patroon
Jolien87
Geplaatst: 13-06-16 13:59
Verder dan de tips van MissToseland kom ik helaas ook niet voor je. Je zou nog de fb-pagina Dutch Crochet Talent kunnen proberen, daar zijn ze ook altijd wel hulpvaardig en bereid om mee te denken.
Je kater is leuk geworden, MissToseland, lekker eigenwijs maar toch stoer. Daar zal je neefje vast blij mee zijn.
Ik had onlangs mijn 3e paardje Piem gemaakt, dit was een bestelling. Via t&t zie ik wel dat hij vorige week al was afgeleverd maar ik heb geen enkele reactie meer gekregen van de ontvanger. Toch jammer. Op dit moment ben ik een taart aan het haken, een paar collega's van me willen er eentje voor in de klas wanneer er leerlingen jarig zijn. Voorlopig ben ik dus wel even bezig.
Susanne_
Wellicht dat ik wat anders ga haken tijdens de vakantie, heb gisteren het boekje van de Lappenpoppen gekocht, die zal ik vandaag wel ontvangen, dat vind ik toch schatjes
Wat een mooi gebaar Jolien87,fijn dat ze zo blij is met haar paarde Piem!
Wat heb je een leuk bruidspaar gemaakt Susanne_!
Schattig wasbeertje Jetske!
Alles wat met liefde wordt gemaakt is perfect Esmee,zo ook jou lappenlop! En je paardje Piem is ook geweldig! net als je duifjes! Zo jij bent druk geweest
Je neefje is vast erg blij met zijn kater Theo Corin!
silby
Geplaatst: 17-06-16 10:24
zo even bijgelezen en op de foto's gereageerd!
ik heb ook weer twee projectjes af en kan gelijk met de volgende twee beginnen Wel leuk dat de bestellingen zo door lopen!
Meet Giraffe Gijs!
en paardje Piem
En nu mag ik weer aan de slag met kater Theo een lange newborn muts!
en ik kreeg nog een bestelling voor een sleutelhanger...
Gevonden!!! Hopelijk kunnen en willen jullie mijn hulplijn zijn. Ik brei al een tijdje maar daar ben ik even klaar mee. Nu is een goede vriendin van mij zwanger en kwam ik dit tegen bij de Xenos. Die kon ik niet laten liggen natuurlijk dus raad maar eens waarmee ik op de bank zit. Juist, met garen en een haaknaald. Dom plan van mij want ik heb totaal geen verstand van haken. Qua steken kom ik een heel eind met YouTube maar het begin is lastig, mss kan iemand mij hiermee helpen?
Er staat in de beschrijving: 1. Start met een verstelbare opzetlus en haak 1 losse. 2. 1ste toer: 1 losse, 6 vaste in de opzetlus ingestoken, trek aan het korte uiteinde om de lus te sluiten en sluit de toer met een halve vaste in de beginlosse (=6v).
Het stukje wat schuin gedrukt staat is abracadabra voor mij. Is het de bedoeling dat ik dus 6 vaste haak waarvan de 1ste vaste door de opzetlus gaat? En de toer sluiten, staat met een halve vaste in de beginlosse, wat is de beginlosse? Is dat de eerst losse steek die ik gemaakt heb?
Ik hoop dat jullie mij willen en kunnen helpen! Dit moet het uiteindelijk worden.