[INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cyntje

Re: [Centraal] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 20:46

@ saskiakefie:Volgens mij mogen er geen foto´s gequote worden Knipoog ( correct me if I´m wrong Lips are sealed )

Anoniem

Re: [INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 20:51

Citaat:
Géén foto's quoten maar alleen de namen van de kunstenaars.

saskia er mogen geen foto's gequote wroden Knipoog
je had gelijk cyn Knipoog

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 21:19

Niks te doen, dan maar eens even kijken in dit topic. Ik heb nog nooit eerder echt getaxeerd, dus een eerste poging! Ik probeer bij elk werk even kort mijn indruk te schrijven en eventueel eat punten waar ik denk dat verbetering is te boeken.

Pagina 20
Cyntje: een prachtig werkje, ik vind met name de achtergrond erg apart. De vleugels zijn mooi vol en kleurrijk, het lijfje en de haartjes vind ik een beetje grof overkomen. Vanwege het formaat taxeer iets lager. E 30,--

astridjhu: Ik denk dat je nog niet zo heel lang met dit materiaal werkt, en deze tekening onder andere gemaakt is om het gevoel een beetje in de vingers te krijgen. De kleuren zijn erg hard, en een aantal delen zijn niet erg harmonieus. Dat is niet erg, want oefenen is belangrijk! Consequentie is wel dat ik het iets lager taxeer. E15,--

Fiffill: een bijzondere hoek! Naar mijn smaak iets té extreem gekanteld. Een mooie volle tint en netjes afgewerkt. Aan de anatomie kun je nog weken, evenals het gebruik van kleur en schaduwen. Ook zou het oog iets meer mogen spreken, bijvoorbeeld door iets spiegeling van licht aan te brengen. Door gebruik van verschillende kleuren zou het nog meer gaan leven. Ik vind dit een verzorgd en mooi afgewerkt sprekend portret. Ja E 45,--

Lontje: .... Wauw. Een heel mooi verfijnd portet met een super afwerking! Dit dier kijkt je áán, de vacht kun je voelen, je hoort hem zachtjes ademen. Schitterend met licht, donker, vlekken en schaduwen gewerkt, super knap! Moeilijk om te schatten hoor... Groot formaat, in kleur... E 200,--

Colorado: Dit zie ik echt als een goede oefening voor een tekenaar, maar niet als commercieel werk. Lachen Een expiriment met kleur en perspectief, goed om te van te leren, maar ik hang er geen financieel kaartje aan.

sexy_back: Graag even draaien.

Fiffill: Portret is mooi ´vol´ van kleur. Je hebt volgens mij erg je best gedaan met schaduwen en lichtplekken. Er zitten mooie details in. Je zou nog meer kunnen oefenen op de algehele anatomie van het paard. Nu kloppen een aantal verhoudingen nog niet helemaal. Dit vind ik -net als bij het vorige partret- niet zo erg, omdat te zien is dat er echt flink wat tijd in dit portret is gestopt. Lachen Hier zit al iets meer variatie aan tinten in, dat spreekt me meer aan. E 55,--

WannieSannie: Vooral blijven oefenen met contrast! In de neus zit echt al diepte, probeer hetzelfde teweeg te brengen in de rest van je tekening! Met name de manen zijn nu een vrij wit vlak, kijk eens of je daar wat aan kunt veranderen door plukjes haar te tekenen, lichter en donkerder en met schaduwen. Je hebt goed geprobeerd om de spieren en strucuren in het hoofd weer te geven. Ziet er al goed uit, maar behoeft nog wat oefening, maar dat komt vanzelf! Ik taxeer het desondanks niet al te hoog, het mist zoals gezegd enige diepte en uitstraling, dus ik ga meer uit van materiaal en tijd. Lachen E 15,--

rooslovertje: Een wakker paard! Mooi gewerkt met verschillende tinten en schaduwen. Apart gebruik van verf, beetje ´dep-achtig´. Bij het hoofd mooi spel met licht, de rest hals is wat vlak en de kleuren zijn daar een beetje een mengelmoesje geworden. De neus mag iets meer detail hebben. Die twee punten doen een beetje afreuk aan taxatiewaarde voor mijn. Voorpluk erg mooi gedaan! Leuk portret! E 45,--

Fnanne: Te gek! Wat een kleuren!! Spieren, schaduwen, wakkere blik, super uitstraling! Minpuntje vind ik de springschoenen voor. E 175,--

Mijn meest recente werkje (al weer van telang geleden...) Foto is rechtsboven te donker en linksonder te licht, maar vooruit.

Afbeelding

Detail:

Afbeelding

A3 - formaat, Potlood.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 19:25

elanor schreef:
Fiffill: een bijzondere hoek! Naar mijn smaak iets té extreem gekanteld. Een mooie volle tint en netjes afgewerkt. Aan de anatomie kun je nog werken, evenals het gebruik van kleur en schaduwen. Ook zou het oog iets meer mogen spreken, bijvoorbeeld door iets spiegeling van licht aan te brengen. Door gebruik van verschillende kleuren zou het nog meer gaan leven. Ik vind dit een verzorgd en mooi afgewerkt sprekend portret. Ja E 45,--

Deze portretten zijn met Derwent Tinted Charcoal getekent. Dit is houtskool met een subtiel kleurtje. Het is dus eigenlijk niet mogelijk (en ook niet de bedoeling) om er meer kleuren aan toe te voegen, aangezien het subtiel moet blijven het kleurengamma beperkt is.

elanor schreef:
Fiffill: Portret is mooi ´vol´ van kleur. Je hebt volgens mij erg je best gedaan met schaduwen en lichtplekken. Er zitten mooie details in. Je zou nog meer kunnen oefenen op de algehele anatomie van het paard. Nu kloppen een aantal verhoudingen nog niet helemaal. Dit vind ik -net als bij het vorige partret- niet zo erg, omdat te zien is dat er echt flink wat tijd in dit portret is gestopt. Lachen Hier zit al iets meer variatie aan tinten in, dat spreekt me meer aan. E 55,--

En hier zijn precies dezelfde kleuren gebruikt Haha!

Toch goed dat het eruit ziet alsof er veel tijd is ingestoken, ik was binnen 3 uur klaar Nagelbijten / Gniffelen

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 17:03

elanor: 30 euro Knipoog

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 18:23

@ elanor:
maakt het taxeren zo'n stuk makkelijker...

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 22:12

sexy_back schreef:
@ elanor:
maakt het taxeren zo'n stuk makkelijker...

eerlijk gezegt ja Ja
ik zat ook al te kijken, van hoe zit dta nou Nagelbijten / Gniffelen
en ik had geen zin, om mijn beeldscherm om te draaien Clown

edit: vergat elanors taxatie Nagelbijten / Gniffelen

elanor: mooie tekening Ja hoop schaduw, en de verhoudingen kloppen naar mijn idee perfect!
70 euro Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 17:02

Tijd om weer eens bij te taxeren Sigaar

pagina 18:

Evelijn: Paard: Mooie glans heb je in die manen weergeven. Lachen Oog ziet er ook heel realistisch uit Ja. 20,-
Zelfportret: Ik herken je hier zeker in Ja Het haar had je iets beter uit kunnen werken maar het totaalplaatje ziet er toch goed uit. 10,- hiervoor. Lachen

pagina 19:

highwaykid: Een hele realistische tekening! Ja 25,-

Saul: Je kunt nog wat oefenen op de manen. Ook vind ik de bitring niet veel meer dan een 'cirkeltje'. Het leer van het hoofdstel vind ik wel weer knap gedaan. Ja 5,-

sara0: Hele aparte stijl. Het lijkt of ik hier en daar wat detail mis, maar als ik dan verder kijk stoort het me helemaal niet. 20,-

nevony: leuk idee. Heb je vast veel tijd aan besteed? 15,- minstens Ja

pagina 20

cyntje: Tijger: Mooi getekend. Ik vind z'n neus (dat lichtbruine gedeelte) wat vlak lijken. Dat is jammer. Toch vind ik dit zeker wel 25,- waard Lachen
Paard: Ik vind deze persoonlijk mooier dan je tijger. De glans heb je mooi weergeven. 30,-

lietjuh: poeh, wat een werk Nagelbijten / Gniffelen Knap gedaan. Leuk met die kuikentjes Lachen 15,-

highwaykid: mooie volle kleuren! 50,- minstens Ja

fnanne: Geweldige stijl! Denk dat je met deze tekening wel uitkomt bij de 100,- Knipoog

Muur: Jij moet zeker vaker met acryl gaan werken Ja 30,- Lachen

wanniesannie: de verhoudingen lijken naar mijn idee niet helemaal te kloppen. 5,-

fiffil: Lijkt me leuk spul om mee te werken Lachen Verhoudingen zijn niet helemaal juist maar toch een mooie tekening Lachen 20,-

sexy_back: Ik mis wat detail, ik denk dat je wel wat meer mag durven qua kleurgebruik. Toch zo'n 15,-

colorado: Ik vind je kleurgebruik eerlijk gezegd niet zo heel mooi. Wel heel gedurfd. Knipoog 5,-

Lontje: mooi! Net als Fnanne kom ook jij denk ik zeker wel bij de 100,- uit! Knipoog

fiffil: Bijzondere hoek yes Als achtergrond had ik denk ik een andere kleur gekozen maar dat maakt je tekening er niet minder op Lachen. 25,-

astridjhu: ik vind hem wat 'plat' lijken, ik mis ergens wat diepte. toch zo'n 10,-

cyntje: heel mooi, realistisch Ja 10,-

pagina 21

elanor: prachtige details! Lachen 50,- zeker Ja

En weer een tekening van mij:
Afbeelding
Pastel 20x35 cm. Zwart pastelpapier. Ben benieuwd. Lachen

Nevony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 19:58

@Plaudar, jup was erg veel werk Ja zo'n 10 uur Nagelbijten / Gniffelen
maar het was wel heel leuk om te doen, dus dan maakt tijd niet zoveel uit Lachen

Kathmandu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 21:23

Jullie zullen van mij niet echt gewend zijn dat ik in een keer heel veel taxeer, maar ivm vakantie e.d. moet ook ik een inhaalslag gaan maken Vork.
Ik hoop ook zo snel mogelijk weer iets van mezelf te laten zien, maar het wachten is op een foto aangezien de tekening al bij degene is waarvoor ik die heb gemaakt...

Pag 19
Nevony: Leuk weer eens iets anders. Dit wordt wel heel moeilijk om te taxeren. Ik vind het idee erg leuk. Het arceren met je pen is echt heel netjes gedaan, leuk van je detailfoto. Ik zou alleen de volgende keer ook eens ander materiaal proberen om met kleuren te werken, aangezien (kunstzinnige) grafitti altijd op kleur gebaseerd is. Ook vind ik je achtergrond achter de muur ietwat saai, hoewel een doorkijkje wel heel leuk bedacht is. Ook de 'schuine' stukken van de steentjes zijn hier en daar te veel getekent, maar goed, dat is een kwestie van goed oefenen.
Ik zou niet snel iemand weten die hier echt iets mee zou willen doen, maar ik vind je arceerwerk goed en zou zeggen €5-€10.

Pag 20
Cyntje: Mooie combinatie je derwents en pastel! Even een tipje voor je tijger: Snijdt je foto gewoon bij, waardoor je geen last hebt van je achtergrond, dat geeft meteen een mooier beeld.
- Je tijger: Mooi gemaakt, hele knappe uitdrukking, zo zijn ze gewoon! €60
- Arabier: Ik weet het niet goed, ik vind hem in tegendeel tot je tijger iets missen, hij toont wel heel erg glad en heel rijk in kleur... Ook het oogje, de manen en het neusje doen mij iets te perfect aan... Oh ja, probeer nog even op oren te oefenen, want dat is zo zonde!
Maar verder een mooi werkje, goed met kleuren gespeelt! €25

XxLietjuhxX: Dat is weer eens wat anders, zo'n eend! Mooie oefening met het verendek Ja. Je foto komt alleen bij het verendek over als een beeje weinig contrast, misschien kun je daar wat meer aan werken, dan wordt je tekening ook een stuk duidelijker. €5-10

Highwaykind: Wat een eigen stijl! Leuk hoor! Mooi werkje met een enorme uitdrukking in de ogen Ja. Hier en daar zijn er wel dingen als oortjes en bij de kuiltjes bij de ogen zit het ook niet helemaal kloppend, maar dat vind ik hier niet erg storen. Wat ik wel jammer vind is je afronding bij de hals, die is erg contrastvol, natuurlijk ook wel lastig met verf. Persoonlijk zou ik hem dan liever doorschilderen tot aan de rand. €20

Fnanne: Wat een prachttekening weer Ja. Veel kleurcontrast echt iets waar je prettig naar kijkt. Ik vind je 'witte stukken' ook heel mooi, terwijl dat echt heel lastig toe te passen is. €80 minstens Lachen.

rooslovertje: Heel mooi! Ik vind je ogen bijzonder goed gelukt, echt een mooie uitdrukking. Ik denk dat je nog wel een beetje met acryl moet wennen, maar dat komt wel. Je neus heeft alleen niet zoveel 'vorm', dat is erg jammer want op de rest van je tekening heb je dat wel. €15

wanniesannie: Is je tekening zo licht of heb je een verkeerde foto gemaakt waardoor het contrast weggevallen is, vraag ik me af? Verder kun je nog iets meer detailleren, je tekening wordt er 'echter' van. €5-10

Fiffill: Leuk ander Derwent-materiaal! Mooi gemaakt. €20

sexy_back: Leuk dat je iets anders probeert! Nog even wennen denk ik, maar dat gaat vanzelf. Detail komt daarna denk ik ook steeds meer. Voor nu: €10

Colorado: Leuk dat je zoveel kleur durft te gebruiken, misschien kun je proberen het nog meer te mengen, dan wordt het iets egaler. Wel een hele leuke compositie. €10

Lontje: Wauw! Je weet zo'n mooi beest echt super uit te drukken hier! €60-70 zeker Ja.

Fifill: Ook een hele leuke compositie! Achtergrond kleur vind ik alleen iets van kleur uit het paard 'zuigen', waardoor de achtergrond iets van aandacht bij me weg trekt... Misschien kun je voor het hoofd nog iets verfijnder werken, waardoor het nog echter wordt. €15-20

astridjhu: Ik denk dat als je nog beter had gekeken naar het dier dat je aan het tekenen was je misschien het nog echter kan laten worden. Je ogen vind ik erg mooi 'glazig' gemaakt. €5-10

Cyntje: Geweldig! Wat heb je die vlinder mooi op papier weten te zetten Ja. Ook leuk dat je er zo'n klein werkje van gemaakt hebt, aangezien het diertje ook zo klein is. Ik denk €40 minstens Ja.

elanor: Mooi werkje! Ik vind dat je heel mooi en precies gewerkt hebt daar. Ook je detail oogt helemaal niet krasserig, dus erg netjes! €20-30

Plaudar: Leuk! Ik zie meteen dat deze van darwin@bokt is. Mooi kleurgebruik heb je. Neus vind ik erg knap uitgewerkt! €30

hoefnagel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 18:58

Ik zal maar weer 'ns bijtaxeren, anders loop ik straks weer zo'n übereind achter en dan moet ik alles in een keer doen. Oh ja, ik ben (zoals ik al eerder had gezegd) absoluut geen expert in het taxeren van tekeningen!

Pag. 20:

highwaykind: Heel leuk gedaan, €15,-.
Fnanne: Wauw, wat een prachtig schilderij zeg! Goede verhoudingen, veel contrast en hij is ontzettend sprekend! Ook dat blauwe vind ik erg leuk. Minstens €50,- Ja
rooslovertje: Erg leuk! Het enige wat me opvalt is dat de neus wat plat lijkt. €15,-.
Wanniesannie: Een mooie zachte tekening, €10,-.
Fiffil: Mooi gedaan, €30,-.
sexy_back: Leuk gedaan, een heel andere stijl dan de meeste tekeningen hier. €20,-.
Colorado: Ik vind het ontzettend leuk hoe je met al die kleurtjes hebt gewerkt! €15,-.
Lontje: Wauw, alweer prachtig gedaan! Minstens €60,-.
Fiffil: Wat een leuke houding! Ik vind het een erg mooie tekening! Tussen de €30,- en €40,-.
astridjhu: Ik vind de ogen ontzettend mooi! De rest lijkt nog een beetje plat en hoekig. €15,-.
Cyntje: Leuk onderwerp! Ongeveer €40,-.

Pag. 21:

elanor: Heel realistisch gedaan! Ongeveer €25,- tot €30,-.
Plaudar: Mooie tekening! Heel realistisch en erg sprekend! €30,-.

Zo, ik heb weer bijgetaxeerd. En dan nu mijn nieuwste werkje.

Tekenpotloden (en houtskool en grafietpotlood) op A3-formaat.
Afbeelding

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 21:13

Ik begin geheel willekeurig op pagina 15.

De prijzen zijn voor de bij het werk opgegeven formaten en anders vermeld ik er apart 'voor A4' oid bij.
Ik heb gelet op verhoudingen, compositie, materiaal, materiaalgebruik, presentatie, markt en afwerking.

astridjhu: Je vis mist dynamiek. Ik bedoel daarmee dat er niet zoveel stroomlijn in zit als je van een vis zou willen terugzien in een portret. Voor het formaat, gebruik van het materiaal en uitvoering denk ik dat 20 euro op zijn plaats is.

Vajente: Ik had denk ik wat mooiere contrasten en nuances willen zien en ook de arm heb ik het al eens over gehad. Voor het formaat, gebruik van materiaal en uitvoering is 100 euro een goede prijs.

rooslovertje: in de uitvoering is het hoofdstel te dominant aanwezig. Ook de verhoudingen botsen hier en daar een beetje. In de manen zit al een enorme vooruitgang. 15 euro voor A4.

Cyntje: Ik vind hem nog wat flets en er mag nóg wat meer kleurvariatie in om het geel en oranje uit te balanceren. Groen is daarin te eenzijdig en daarmee te neutraal. Ook de lichte vakken steken er nog net iets te veel uit. Voor het paard geldt min of meer hetzelfde. Er zijn te weinig contrasten en te weinig highlights en overgangen. Je blijft nog steeds wat hangen in vlakken. 40 euro.

Gupjes: de overgangen zijn hier juist wat te hard en daardoor klopt de bespiering hier en daar niet helemaal meer. Ook de manier waarop de tekening eindigt en de rand kust is wat minder. 35 euro voor A4

edelweis1: de omlijning is goed en het is ook erg leuk dat je met zo weinig tinten toch iets weet neer te zetten. Het is niet realistisch maar de eigenzinnige pose maakt veel goed. 20 euro.

Lietjuh: Je werkt te weinig met het ‘wit’ en te weinig met nuancering dmv high en lowlights waardoor je werk heel plat en levenloos is.

Fiffill: blijf voortaan veel meer af van wit en bruin en zoek alternatieven. 25 euro.

Lietjuh: let op de verhoudingen en wederom hetzelfde verhaal mbt high en lowlights.

Nujaro: gewaagde compositie maar de verhoudingen zijn niet helemaal natuurlijk. Ook zou je misschien wat meer contrasten kunnen gebruiken en je tekening zachter maken mbv een doezelaar. De tweede mist een goede compositie waardoor er weinig overblijft om het werk overeind te houden. Eerste 10 euro voor A4, tweede geen prijs.

Pagina 16
rooslovertje: je tekening is erg krap en de oren lopen vreemd af. De lichte kleuraccenten zijn mooi gekozen, de afwerking van de hals is minder. 20 euro.

Lontje: 150 euro, heel zacht portret waar het karakter van het paardje goed uit naar voren komt.

Wendy 15: hij mag van mij wat blaadjes-achtiger. Clown Ik bedoel daarmee dat de textuur van de bloem er nog niet helemaal uitstraalt. 50 euro.

Maurits: blijf eerst oefenen op de verhoudingen, de rest komt daarna wel. Ik hang er nog geen prijsje aan.

alena: hij komt over alsof hij bij lange na niet bladvullend is dus taxeer ik hem voor A5 formaat. Mooi portretje. Jammer dat de oogjes zo egaal zijn. 20 euro.

thissi: ik vind hem wat kaal en de uitvoering van het materiaal niet geschikt voor de uitvoering van het onderwerp, als je me nog volgt… dat is jammer want nu hang ik er geen prijsje aan, terwijl hij in een andere uitvoering absoluut potentie heeft.

alena: dezelfde aanmerkingen mbt ogen. De schouder is erg vreemd. 15 euro.

Wendy15: goed portret, al heb ik mijn bedenkingen hier en daar. Toch reken ik je daar nu niet op af omdat ik de foto niet gezien heb. De oren zijn wat leeg. 40 euro.

Pagina 17

HorseFury: het grijs vind ik beduidend minder. Het donkerbruin en zwart in de schaduwen haalt het leven uit je werk. Veel beter waren hier primaire en secundaire kleuren op zijn plek geweest. 80 euro.

Lietjuh: wederom hetzelfde commentaar over de invulling van het ‘wit’. Wit is in 99% van de gevallen NIET wit. 10 euro.

nujaro: ik denk dat je best op een groter formaat mag oefenen want deze is erg grof, er zit geen vachtstructuur in en de kleuren zijn erg eenzijdig waardoor vlakken ontstaan. Het lijkt meer een eerste simpele schets die schreeuwt om kleur. Geen prijs.

Lontje: ik vind de tweede veel meer karakter hebben maar beide zijn technisch heel goed. 150 euro.

ponyzotje: de wijze waarop je in beide diepte hebt proberen aan te geven is een goed begin maar is met te weinig nuance en overgang. Een jukbeen komt niet ineens uit een kaarsrechte afgrond omhoog, teken die overgang van licht naar donker dan ook. 25 euro voor A4.

sprietlovertje: deze is puur nagetekend, dus blijf vooral oefenen.

nujaro: de verhoudingen zijn in deze erg slordig waardoor de dieren bijna onherkenbaar zijn geworden. Blijven oefenen en op een groter formaat oefenen lijkt me een goed idee.

pagina 18
Fnanne: niks fundamenteels op aan te merken. 325 euro.

Maurits: je gaat al vooruit. 10 euro al is de gelijkenis niet meteen duidelijk.

nujaro: de verhoudingen zijn erg vreemd. Het gezicht lijkt bijna van een volwassene. Het gezicht is juist het belangrijkste dus helaas nog geen prijs.

Alena: er zit geen vooruitgang in hoe je de ogen neerzet, dat haalt je hele werk naar beneden. 15 euro.

astridjhu: 15 euro. Er mag wat meer pit (kleur!) in en de omlijning van de manen is niet zo.

Wendy15: ik vind de verhoudingen erg raar. 30 euro.

ponyta: leuke pose, maar eerst nog blijven oefenen.

Plaudar: de arm loopt wel heel erg uit en de tekening is wat krap waardoor de schouders raar smal lijken, ook lijken de ogen meer erop geplakt dan onderdeel van het gezicht. 40 euro.

Evelijn: prima tekeningen. 35 euro.

Pagina 19
highwaykind: het verste oor valt wat weg tov het andere oor. De ogen zitten er nog net iets teveel op dan dat ze echt onderdeel van het vosje zijn. De rug oogt ook wat te glad. De enorme lege ruimte vind ik eveneens wat storend en het komt op mij over dat je veel meer energie hebt gestoken in het hoofd en daarna de zin een beetje over was. Gezien de hoeveelheid die je hebt gebruikt voor de tekening (tweederde ongeveer van de breedte) reken ik formaat 25 bij 25. 50 euro.

Saul: helemaal geen slechte tekening, blijven oefenen. 15 euro.

sara0: de verhoudingen zijn met name mbt de ogen niet helemaal goed, ook de afsnijding is niet helemaal ideaal. 25 euro.

Nevony: leuke materiaalkeuze! Je mag perspectief nog wel wat oefenen want nu valt de diepte wat weg. Ook maf je het voorste gedeelte om die reden wat meer aanzetten. 20 euro.

Pagina 20
Cyntje: je gaat al vooruit maar je mag nog steeds wat meer complementaire en elkaar koelende kleuren gebruiken. Je tijger is nu wel heel erg oker. Je mag van mij ook absoluut van het zwart afblijven. In de borst zit veel te weinig kleur. 40 euro.
Je paard is heel strak, maar het wit in de neus vind ik minder. 55 euro.

Lietjuh: de veerstructuur komt nog niet helemaal uit. 20 euro.

highwaykind: er zit weinig diepte en kleur in, waardoor het heel erg gestileerd overkomt. Ook de afsnijding is heel vreemd, met die blauwe driehoek. 50 euro.

Fnanne: heel fris werk. Harde kleuren en toch levendig. 350 euro.

rooslovertje: niet slecht maar mag meer primaire en secundaire kleuren hebben. Pas op met zwart en grijs. 35 euro.

WannieSannie: de manen mogen wat meer gedefinieerd. Ook de vorm van het hoofd is wat raar uitgevoerd. 45 euro.

Fiffill: de verhoudingen zijn nog wat krom, maar over het algemeen al erg goed. Let op de oren en de breedte van het hoofd en laat je niet teveel afleiden door het hoofdstel, construeer die later pas in je schets. Sfeervol. 40 euro voor A4.

sexyback: omdat hij naar links kijkt had je daar wat meer ruimte mogen laten. Het kleurgebruik is niet goed. Bruin is niet zomaar bruin en groen niet groen. Over zwart zal ik sowieso niet beginnen. Verwerk wat meer primaire en secundaire kleuren in je werk. 30 euro.

Colorado: er mag wat meer definitie van spieren en je mag de vormen wat benadrukken, wat in de schaduw zit sowieso al iets donkerder maken en wat meer high en lowlights in de manen. De vorm van de hals is wel heel mooi. =) 15 euro. Zeker door blijven experimenteren met kleur!

Lontje: 250 euro.

Fiffill: deze heeft minder diepte dan je vorige. 30 euro.

astridjhu: Je mag wat meer letten op vorm en verhouding. Je gebruikt wel al veel meer kleur. Nu nog de vachtstructuur zelf. 22 euro.

Cyntje: 28 euro.

Pagina 21

elanor: Het oog mag wat meer contrast zodat de pupil meer uitkomt. Mooi afgewerkt, kwalitatief portret. 100 euro

Plaudar: ik vind hem technisch niet zo, er zit te weinig de botstructuur en bespiering in om het gezicht vorm te geven, de bles doet dat nu vooral waardoor de rest vormloos lijkt. Daarnaast mag er absoluut meer kleur in, zeker in de manen. 60 euro.

Lietjuh: blijf op je verhoudingen letten! 20 euro.

Pff, daar ging mijn avond. Nagelbijten / Gniffelen

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 21:22

JoSav schreef:
sexyback: omdat hij naar links kijkt had je daar wat meer ruimte mogen laten. Het kleurgebruik is niet goed. Bruin is niet zomaar bruin en groen niet groen. Over zwart zal ik sowieso niet beginnen. Verwerk wat meer primaire en secundaire kleuren in je werk. 30 euro.

i know, ben er nu bij het schilderij waar ik mee bezig ben al beter op te letten.
moet heel erg wennen aan dit materiaal, alles nieuw voor mij Haha!
thanks voor de taxatie (had niet zo hoog verwacht Haha! )

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 21:30

@sexyback: ik heb rekening gehouden met materiaal en formaat. Verf is nu eenmaal een veel prijziger medium. Als je vijf euro rekent voor een goedkoop doek (katoen is goedkoper) en 5 voor de verf en overige materialen hou je 20 euro over voor de uren. Dan heb je vier euro per uur, dat is toch niet veel?

Let wel: ik reken met 'normale' kwaliteit verf, dus geen spul van de action of blokker ofzo. Knipoog

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 10:13

hahaha ja ik heb ook normale kwaliteit verf... komt allemaal bij de crea-art winkel vandaan.
maar normaal worden mijn tekeningen op 5 euries geschat dus vandaar...

ponyzotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 11:31

JoSav (en anderen) bedankt voor de taxaties, fijn dat je er wat meer uitleg bijschrijft dat helpt ook echt.

hoefnagel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 20:52

Citaat:
Lietjuh: blijf op je verhoudingen letten! 20 euro.

@JoSav Wow! 20 euro?!? Dat had ik echt niet verwacht zeg! Bedankt voor je taxatie en de tips!

Kathmandu

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 20:58

XxLietjuhxX: Probeer op je verhoudingen te letten, daardoor worden je paarden nog echter. Je manen en hoofden zijn goed gelukt Ja. €5-10, als je aan je verhoudingen werkt kan het behoorlijk hoger worden Ja.

LeonieL

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 15:54

De eerste keer dat ik ga taxeren !!

XxLietjuhxX: JE merrie is wat te dik , nu zie je geen nek zitten !
10 euro

Andante

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 18:02

Pagina 20
Cyntje - prachtige tijger! afgezien van de randjes ziet hij er levensecht uit! 50,-
de arabier is daarentegen wel mooi bij de randjes, ook prachtig! 50,-
XxLietjuhxX - grappig, een eend. Jammer dat het hoofd een beetje "wegzakt" door de donkere kleur. Veren zijn wel mooi afgewerkt! 15,-
highwaykind - schitterend, stijl is mooi afgewerkt. zeker 80,-
Fnanne - geen opmerkingen, misschien een beetje blauw. zeker 100,-
rooslovertje - mooie schildering, beetje jammer dat de neus niet zoveel details heeft. 30,-
WannieSannie - prachtig zacht getekend, de manen zijn alleen niet zo detailvol. 20,-
Fiffill - het bruin en zwart ziet er heel mooi uit! 75,-
colorado - beetje door oefenen op verhouding, maar kleurengebruik mag er zeker zijn! 25,-
Lontje - prachtig hoe de panter zo het papier uit komt zetten! 50,-
Fiffil - heel mooi dekkende laag, maar vind het persoonlijk een beetje té zacht effect hebben. 25,-
astridjuh - mooi kleurengebruik, 10,-
Cyntje - geen commentaar, super getekend. 50,-

Pagina 21
elanor - mooi, hoofdstel erg goed afgewerkt! zeker 50,-
sexy_back - mooie kleurencompositie, mag misschien wat meer gedurft. Jammer dat details een beetje wegzakken in de kleuren, wel mooie positie. 15,-
Plaudar - heel mooi, vooral het kleurengebruik. Jammer dat de neus qua bedekking van het pastel dikker is als de rest van het portret. 40,-
XxLietjuhxX - De verhoudingen kloppen niet helemaal, maar wel mooi potloodgebruik. 10,-

Andante

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 18:04

En dan nog een tekening van mij:

Afbeelding

Ik heb de tekening moeten fotograferen vanuit een boek, vandaar het rare hoekje linksboven. Verder het vlekkerige hier bijgewerkt, ik had ze pas weggegumt nadat ik de tekening op de computer had gezet. Nouja, dat was het zo ongeveer Lachen.

Pastelkrijt en houtskool, september 2007

LeonieL

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 19:29

ERg mooi !
Ga zo door
hmm.. hoeveel zal ik ervoor geven ??
20-30 euro

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 10:53

Bedankt voor alle taxaties!

Lietjuh: de verhoudingen kloppen niet helemaal maar toch vind ik het knap getekend! 15,-

Horsefury: Heel mooi, wel vind ik hem wat 'vlak' lijken. Ik mis net wat meer detail. Het is net iets te grof. Toch 30,- Ja

En weer een nieuwe tekening van mij
Afbeelding

Pastel, A4 zwart pastelpapier.
De tekening is al verkocht maar ik plaats hem toch uit nieuwsgierigheid..

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 21:41

Afbeelding
Hier zijn de kleuren wat beter, verf fotografeert echt verrot:
http://i151.photobucket.com/albums/s139 ... dAB024.jpg

Pag 21:

Elanor: Erg mooi, het oog vooral! 50€
sexy_back: Mooi! Weet zo snel niet echt wat te zeggen.. 20/25€
Plaudar: Mooi! 50€
XxLietjuhxX: Let nog wat op je verhoudingen. 15€
HorseFury: Wauw erg mooi, leuke stijl ook. 50/60€