ieders verhaal bij de zelfde foto.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 22:40

eh ik pas voor die foto

meisjj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 22:45

inderdaad veel verschillende gedachtes!
ik denk als eerste aan, wat een lelijke plee, toen dacht ik, daar ga je op zitten of in kotsen, en toen dacht ik: DE FOTO HAD ZWART/WIT GEMOETEN, WAS TIE NOG BETER GEWEEST!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 22:50

Terug van weggeweest.

Bij deze foto krijg ik als eerste twee gedachtes. Hoelang hebben we voor een verhaal?

Miepp

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 10:27

tot niemand meer schrijft, verschilt meestal per foto.

_Mel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 14:06

Boem, hard trok ik de deur dicht en draaide het slot om. De tranen liepen over mijn wangen en met betraande ogen keek ik naar de rode striemen op mijn buik. Weer had ze me geslagen, weer deed ze me opzettelijk pijn. De striemen branden en ik voelde dat ik moest overgeven. Ik draaide me om, ging op mijn knieen voor de pot zitten en wachten totdat ik moest overgeven.

Het was midden in de nacht. Beneden hoorde ik stemmen. Ik duwde mijn gezicht onder een kussen en probeerde te slapen. Ik had hoofdpijn. Na 5 minuten besloot ik een aspirientje te gaan halen. Op mijn tenen, zodat ze me niet zouden horen. Langzaam deed ik de wc-deur open en sloop naar het medicijnen kastje toe. Het deurtje ging nogal moeilijk open maar uiteindelijk had ik dan toch het doosje gevonden. Ik besloot er 3 tenemen zodat ik snel van de pijn af zou zijn. Ik pakte wat water en slikte ze 1 voor 1 door. Het was een vieze bittere smaak. Ik bekeek me zelf in de spiegel en keek naar de grote wallen onder mijn ogen. Ik gooide wat water in mijn gezicht en besloot terug te gaan naar mijn kamer. Ik deed de deur van de wc open. Ik zette voorzichtig een stap en stond toen oog in oog met een dronken moeder. Haar gezicht was knalrood en ze keek me kwaad aan. "Wat deed je daar?!?! "schreeuwde ze hard in mijn gezicht. "Ik pakte een aspirientje omdat ik hoofdpijn had."zei ik zo rustig mogelijk. Dat was waarschijnlijk een fout andwoord want ze sloeg me keihard in mijn gezicht. Ik wankelde, deed een stap achteruit en sloeg de deur voor haar neus dicht en draaide de deur op slot. Ik ging naar het kraantje en hield mijn immidels knalrood geworden gezicht eronder. Daarna deed ik de klep van de wc dicht en ging erop zitten. De tranen stroomde over mijn wangen. De hele nacht bleef ik zo zitten, uur na uur.

Toen het voor mijn gevoel lichter werd liep ik de wc uit richting mijn kamer. Ik kleedde me aan, pakte mijn schoolpullen en ging naar beneden voor een bescheiden onbijt. Er was niemand thuis en mijn moeders bed was onbeslapen. Toen ik klaar was ging ik nog even naar de wc en ging daarna naar school.

Op school aangekomen liep ik naar mijn kluisje, pakte mijn gymspullen en liep naar de kleedkamer. Alle meisjes waren er al. Ik trok mij shirt uit en zag hoe verschillende meisjes mij angstig aankeken. Karolien wees angstig naar mijn buik. Langzaam liet ik mijn ogen over mijn lijf naar beneden gaan. Ik zag waar ze zo van geschrokken waren. De rode striemen op mijn buik! "Er is niks ergs hoor, ik ben gister gevallen!"zei ik, maar het klonk erg ongelovig. Nog even keken een paar meisjes mij vragend aan maar na een paar minuten waren ze het voorval al weer vergeten.

Na de gym hadden we nog 3 uur les. Ik ging naar mijn kluisje en haalde de boeken eruit. Waar zou mijn moeder zijn? dacht ik. Ik liep naar het lokaal waar ik engels zou hebben toe.

Algauw waren de 3 uurtjes om. Ik pakte mijn jas uit mijn kluisje en ging naar het fietsenrek. Ik pakte mijn fiets eruit en fietste naar huis.

Thuis aangekomen zette ik mijn fiets in de schuur en maakte een broodje pindakaas. Ik wilde op de bank gaan zitten maar die lag vol met lege Breezer flesjes. Ik hurkte naast de bank en drukte de tv aan.
Plotseling ging de bel. Ik zette mijn bord op de grond en liep naar de deur. Ik deed de deur open en recht voor mij stonden 2 agenten. "Mogen wij even binnen komen?"vroeg 1 van de agenten. "Tuurlijk "zei ik. Ze liepen naar binnen. Ik liep voor ze uit en gooide snel alle lege flesjes van de bank. Ze gingen zitten en keken me bezorgd aan. Ik heb slecht nieuws voor je meisje. Ik schrok, ik heb toch niks verkeerd gedaan? dacht ik. Ik keek van de één naar de ander. "Je moeder is vanacht verongelukt.." zei de kleinste agent. Ik keek de agenten aan, en begon toen spontaan te huilen. Mijn moeder? De vrouw die me altijd sloeg? De vrouw die 13 flesjes alcohol dronk per dag? De vrouw die me nooit te eten gaf? Ik kon het niet meer aan en rende naar de wc. De plek waar ik altijd zat als ik weer bang was dat ik geslagen zou worden.

Dat was het weer voor vandaag

En hoe is het?
Laatst bijgewerkt door _Mel op 16-02-06 14:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Sev_0ack

Re: ieders verhaal bij de zelfde foto.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 14:14

MOOI MEL !!! zielig verhaal

Nynkk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 15:19

Wow, echt mooi geschreven Misschien had je alleen eerst nog even kunnen vertellen wat er met de moeder was gebeurt

_Mel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 15:34

Nynkk schreef:
Wow, echt mooi geschreven Misschien had je alleen eerst nog even kunnen vertellen wat er met de moeder was gebeurt

Zal ik de volgende keer doen! Kan niet meer editten:D

Allemaal bedankt

Vliendertje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 16:35

Sorry voor die reactie, was voor in een ander topic.. Hihi

Nynkk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 16:57

Geeft niet

Tinkebel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 21:43

Ik krijg 2 té gewone gedachtes bij deze foto, namelijk anorexia of dronken..

Ayasha
Blogger

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 21:52

veraA inderdaad, ik krijg hier erge 'cliche' gedachtes bij.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 21:53

Ik aan boulimia of seks. ( Ben ik serieus de enige die aan seks dacht? )

Nynkk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 22:00

Jullie moeten even wat verder denken

Tinkebel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 22:03

WildWings schreef:
Ik aan boulimia of seks. ( Ben ik serieus de enige die aan seks dacht? )

Ja dat kan ook wel, haha

x_amber

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 22:04

ben hier een tijdje niet geweest maar ga er wat bij proberen te schrijven (vagew zin )

Miepp

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 22:08

ik denk dat ik maar pas bij deze foto, krijg er weinig inspiratie bij

Ayasha
Blogger

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 22:44

antoontje ben ik blij dat ik niet de enige ben dan

x_amber

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 23:06

sorry als iemand anders dat idee ook voor eenn verhaal heeft maar ik dacht dus aan boulimia

Citaat:

Ik ben ik maar was ik maar jij

Ik weet het nog goed, als de dag van gister. Die dag was erger dan anderen. Ik werd erger gepest dan andere dagen. Ik hield het niet meer. Echt niet meer. Elke dag horen dat je dik bent laat je denken dat je dik bent, elke dag horen dat je dom bent laat je denken dat je dom bent, elke dag horen dat je stom bent laat je denken dat je stom bent, elke dag horen dat je niks waard bent laat je denken dat je niks waard bent en dat zijn precies de gedachte waarmee ik worstelde. Ik was dik, dom, stom en niks waard. Ik zat toen in de brugklas en had geen vriendinnen. Op de basisschool wel daar maakte het niet uit hoe je eruit zag maar dat veranderde. Al mijn vriendinnen gingen naar andere scholen. Ik wou persé naar die school omdat die me leuk leek. Maar dat is de school waar de kinderen op zitten die mijn leven stuk maaktten. Na die vreselijke dag kwam ik thuis en voelde me ellendig. Mijn moeder was er niet en ik besloot via voedingscentrum te kijken of ik een goed gewicht had. Volgens dat ding was ik goed maar als ik 5 kilo zwaarder was geweest dan was ik te dik. Dus ik wou afvallen. Net zo dun worden als de rest. Nooit meer gezeur horen dat je te dik bent. Er eindelijk goed uitzien in strakke broeken. Dus ik begon met afvallen. Eerst rustig. Gewoon wat meer bewegen en minder tussendoortjes maar het ging te langzaam dus ik ging steeds minder eten. Maar dan kreeg ik aan het einde van de dag vreetbuien. Na een vreetbui was ik kwaad op mezelf ik was een lafaard en een mietje omdat ik het niet vol kon houden. Ik begon nog meer te berwegen en nog minder te eten. Het ging nog steeds te langzaam dus toen begon ik eraan. Het is nu precies 5 maanden en 17 dagen geleden dat ik eraan begon. Ik was zo kwaad en liep naar de wc en stak mijn vinger in mijn keel. Het was ongelooflijk goor met het gaf een goed gevoel. In het begin ging het nogwel ik deed het alleen na elke vreetbui maar afvallen schoot niet op dus ik besloot het na elke maaltijd te doen. Het afvallen ging daardoor een stuk sneller maar ik had het niet door en ging verder. Ik kocht laxeerpillen en afslank pillen en at ze alsof het snoep was. Die ene dag was ik nog kwader op mijzelf. Ik was nog nooit zo kwaad geweest. Ik had het een hele week volgehouden een hele week van bijna niks eten maar ik had zaterdag zo'n honger en heb toen 4 zakken chips naar binnen gewerkt. Zo kwaad als ik was nam ik een overdosis van mijn pillen...

Nu lig ik in het ziekenhuis. Aan mijn arm zit een slangetje met voedsel. Ik heb mijn eigen lijf en leven kapot gemaakt maar ik ben geen dik varken meer...

Nou ik vind hem een beetje vaag en een beetje kort maarja

_Mel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 14:59

Verder nog iemand commentaar op de mijne?

Tinkebel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 18:55

Ja, opzich een leuk verhaal, maar zo standaard..

Evaa_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 19:01

ik ga zo misschien ook ff proberen, maar dan wordt het waars. wel zo'n verhaaltje over anerexia...Dat is het enigste wat er in me opkomt, ik zal het proberen zo orgineel mogelijk te schrijven..

Ayasha
Blogger

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 22:23

Ik zet er een tweede foto bij. Ik lees van veel mensen dat ze passen voor deze foto. Er mag dus ook nog over de vorige foto geschreven worden.
Afbeelding

Tinkebel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 23:38

Je overteed de regels nogal, eerst plaats je een foto zonder dat je bent gekozen, en dan zet je er tegen de regels in een 2e foto neer

Fenn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-06 12:10

ja inderdaad, het echte fototoppic idee is een beetje weg.
Het was toch het idee dat iedereen ja moest zeggen voor een nieuwe foto en dat de laatste die een foto plaatste degenem met het mooiste verhaal uit mag kiezen voor een nieuwe foto?

Twee foto's lijkt mij ook wat onoverzichtelijk, maar wie ben ik.