[TEK] Gezellig Kleuren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

jokari

Re: [TEK] Gezellig Kleuren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-25 22:11

Of een tekentafel / bureautje met kantelbaar werkblad ? Ik heb zo’n redelijk goedkoop ding en vind dat een zaligheid.

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-25 22:17

cobiie schreef:
Fee_, sterkte is er nog mogelijkheid tot verlichting van de symptomen?
Is kleuren met een tafelezel niet een mogelijkheid om een betere houding te hebben?

Bedankt! Ik maak te veel hersenvocht aan waardoor de hersendruk te hoog wordt. Met medicatie is het best goed onder controle gelukkig maar nu dus weer toenemende hoofdpijn. Het is een zeldzame aandoening en dus weten de neurologen ook niet veel er over. Bij iedereen is het ook weer verschillend. Ik weet het ook nog maar kort dus het is allemaal nog erg zoeken. Maar mag verder niet klagen. Ik hoop dat het snel weer wat beter gaat.

Ik ga eens kijken naar jullie tips, bedankt!!

Essie73
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-25 22:23

Ach Fee, wat ellendig. Hoop dat je iets met de adviezen kunt en snel weer lekker kan kleuren.

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-25 22:24

Heftig Fee

hier helaas ook dagelijks hoofdpijn dus weet beetje wat je doormaakt. (Ik heb een hersenvliesontsteking gehad)

Het is echt even puzzelen wat wel en niet werkt. En vooral goed naar je lichaam luisteren (ja dat is moeilijk)

Verder zou ik gewoon korte momenten kleuren/tekenen. Niet te lang. En zo'n tafelezel is wel goeie.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-25 22:28

Lastig dat er ook weinig duidelijkheid is hoe het verloop gaat zijn Fee_.

Jij ook sterkte gewenst met je dagelijkse hoofdpijn Maj0.

Ik zag dit filmpje, misschien wel interessant voor iemand hier. Eerste deel gaat vooral over alcohol markers en tweede deel over waterbased markers.
https://youtu.be/3tSUqFZR7ts?si=lFUyIznkAoOzvda4

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-25 22:48

Dank. Ben er al aardig aan gewend heb het nu al 15 jaar helaas.

Ik ga eens keer kijken naar filmpje ben benieuwd. Hier nu even niet kleuren. Druk bezig met verhuizing (tijdelijk) ze gaan bij ons verbouwen (en ivm mijn hoofd en nog meer klachten is het voor mij niet te doen om thuis te blijven) dus even druk druk.

Happy16

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-25 23:40

Wat naar zeg Fee en Maj0! Knuffel voor jullie :knuffel:

Ik heb deze vanavond afgemaakt:

Afbeelding

Essie73
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-25 00:39

Ik heb zelf ook dagelijks hoofdpijn (en meerdere keren per maand migraine) Merk wel dat de geur van de alcoholmarkers een tricker is. Hebben jullie dat ook? Is de geur van acrylmarkers minder?

Happy16

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-25 22:14

Weer eentje af, heel tevreden over deze <3

Afbeelding

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-25 22:31

Ach wat schattig

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-25 23:21

Essie73 schreef:
Ik heb zelf ook dagelijks hoofdpijn (en meerdere keren per maand migraine) Merk wel dat de geur van de alcoholmarkers een tricker is. Hebben jullie dat ook? Is de geur van acrylmarkers minder?

Nee dat merk ik volgens mij niet. Heb dus ook geen idee of de geur minder is. Ik ruik ze geen van beide. Dus helaas kan ik je daar niet mee helpen.

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-25 23:51

Acrylmarkers ruiken wel minder. Ik ruik de alcoholmarkers wel maar het is gelukkig geen trigger bij mij. Was ik wel bang voor.

Vanavond weer aan een nieuwe plaat begonnen maar nog niet helemaal af. Morgen weer verder.

Super goed gelukt weer Happy. Die stenen muur is echt heel mooi!

Essie73
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 02:30

Die is heel mooi Happy <3

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 10:23

Happy16 schreef:

[ Afbeelding ]

:wow:

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 19:24

Happy16 schreef:

[ Afbeelding ]

Brutale vraag, maar zou je eens wat tussentijdse foto's kunnen maken van hoe je bijvoorbeeld deze muur hebt gemaakt of de schildpad of iets waarvan je denkt, goh, dit is interessant (ofso? :') )?
Ik wil dit ooook kunnen! <3

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 19:46

J0anieke schreef:
Happy16 schreef:

[ Afbeelding ]

Brutale vraag, maar zou je eens wat tussentijdse foto's kunnen maken van hoe je bijvoorbeeld deze muur hebt gemaakt of de schildpad of iets waarvan je denkt, goh, dit is interessant (ofso? :') )?

Op tiktok zijn verschillende tutorials te vinden. Misschien heb je daar al wat aan!

Happy16

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 20:42

Als ik er aan denk zal ik dat doen! Maar er zijn op Instagram/Pinterest bijvoorbeeld ook veel mensen die laten zien hoe ze verschillende textures maken. Daar kijk ik ook naar voor inspiratie :D

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 21:54

Eindelijk weer eentje af. Het pottery workshop bord nogal verpest en de rest ook lekker simpel gehouden.
Afbeelding

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 22:37

Prachtig zeg <3

Ook die van jou Happy, echt heel mooi gedaan!!

Ik heb bambi ook eindelijk af, ben niet tevreden over de kleuren en dan vooral de bruintinten... want die heb ik gewoon echt te weinig...

Afbeelding

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 22:53

L_iek schreef:
J0anieke schreef:

Op tiktok zijn verschillende tutorials te vinden. Misschien heb je daar al wat aan!

Ja die kijk ik ook veel, maar eerlijk zie ik ze niet altijd zo mooi als die van happy.. :')
Kleur goals :')

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-25 07:12

Weer heel leuk gedaan Happy en Fee.

Yonker, vanaf de foto ziet jouw kleurplaat er ook goed uit. Ik heb zelf meerdere Disney (hachette) kleur op nummer boeken en weet hoe moeilijk het is om de kleuren te matchen.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-25 23:25

Afbeelding
Ik ben ook weer bezig gegaan.. <3
Moet nog de achtergrond doen, maar ik heb daar nu nog niet de juiste lichte kleuren voor, dus daar moet ik nog even op wachten..

Vgm was er laatst iemand die zei dat ze niet goed wist welke kleuren ze moest doen bij de boeken. Dit boek heeft gekleurde lijntjes! :')
Ik moest weer even inkomen en op deze manier hoef ik minder na te denken over de kleur keuze= even minder stress.. _O-

Afbeelding

Achterin staan weer wat ingekleurde voorbeelden
Afbeelding

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-25 11:49

Haha die voorbeelden heb jij niet naar gekeken bij de kat zo te zien.

Maar dat is misschien ook nog wel voor mij. Soort kleuren op nummer maar dan zonder nummers en wel met kleuren haha.

Hier even niet zo druk geweest. Wij zijn net tijdelijk verhuisd. En ben beetje aan het zoeken naar wat ik wil kwa stiften.

Kom er nog niet helemaal uit. Ben wel benieuwd waar jullie allemaal mee kleuren.

Ik heb hier nu alcohol markers en acryl markers. Maar wil eigenlijk alcoholmarkers met de dekking van acryl.

Wss komen er nu niet zoveel plaatjes heb niet echt een hoekje. Moet het bij mn pc nu doen dus past allemaal net.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-25 12:28

maj0 schreef:
Haha die voorbeelden heb jij niet naar gekeken bij de kat zo te zien.

Maar dat is misschien ook nog wel voor mij. Soort kleuren op nummer maar dan zonder nummers en wel met kleuren haha.

Hier even niet zo druk geweest. Wij zijn net tijdelijk verhuisd. En ben beetje aan het zoeken naar wat ik wil kwa stiften.

Kom er nog niet helemaal uit. Ben wel benieuwd waar jullie allemaal mee kleuren.

Ik heb hier nu alcohol markers en acryl markers. Maar wil eigenlijk alcoholmarkers met de dekking van acryl.

Wss komen er nu niet zoveel plaatjes heb niet echt een hoekje. Moet het bij mn pc nu doen dus past allemaal net.

Ik denk dat je de dekking van acryl markers niet gaat vinden bij alcohol markers.
Misschien helpt bijgevoegd YouTube film je. Daarin worden geen acryl markers getest maar wel alcohol markers en waterbased markers.

https://youtu.be/UBpOSD4EDyM?si=roYMQJqC8hpqg6pp

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-25 23:55

Acryl markers en alcohol markers zijn ook totaal verschillend natuurlijk dus die dekking is ook niet hetzelfde en ga je dus ook niet hetzelfde krijgen.

Vanavond weer wat gekleurd. Achtergrond verpest maar weer lekker bezig geweest. :))
Afbeelding