[DIGI] Het leven is verroekelijk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Melzazu

Re: [DIGI] Het leven is verroekelijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-24 21:10

Hoera, eendje erbij! Vind ik echt superleuk.
En die: naar je nieuwe huis toehoe! Vind ik ook grappig.

Uilen zijn leuk maar woorden met uilen erin is best lastig denk ik.
Schuilen? Maar hoe dat dan in een grappig zinnetje kan?

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-24 22:23

Gefeliciteerd met je huilskuiken is niet lief genoeg he denk ik :+

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-24 22:33

Gefeliciteerd met jullie pulletje. En dan een blauw kuikentje.
Als dat tenminste nog kan tegenwoordig.

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-24 22:52

Telpeva schreef:
Gefeliciteerd met je huilskuiken is niet lief genoeg he denk ik :+

:') Prachtig

Ibbel ik denk dat ik de referentie niet helemaal snap! Is het een uitdrukking?

Melzazu ja ik dacht een oceaan om in te uilen, maar niet echt iets voor op een kaartje :+ Het wordt toch snel 'huilen' en dat is niet zo positief. Ben ook nooit zo'n fan van tegen iemand zeggen dat je niet moet huilen.

Ik denk dat ik ga voor 'hoera, eendje erbij' voor het geboortekaartje, dan nog iets voor een verhuizing/nieuw huis. Hebben jullie nog momenten waarop jullie kaartjes naar mensen sturen die ik nog mis?
Hier zijn ook mensen enthousiast over 'naar je nieuwe huis toehoe' maar ik voel hem niet geloof ik :+ Ik heb dat met alles van de oehoe een beetje merk ik. Misschien komt dat door mn oma die altijd 'TOEDOE' riep als ze met de auto door een bocht reed.

Hier trouwens nog een foto die ik graag wil delen, is alweer van eind vorige maand!
Afbeelding

De vink en de kauw hebben trouwens een kleine update gekregen
Afbeelding
Afbeelding

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-24 23:00

Tof dat je zo steeds meer uitbreidt.

De tekst voor een geboortekaartje vind ik leuk!
En je vraag welk soort kaartje ik mis: ik vind het altijd fijn om ‘zomaar kaartjes’ te sturen. (Oké, nu kom ik ineens op: groehoetjes)

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-24 23:06

Is voor een verhuizing de Verhuismus misschien een optie?

pony33

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-24 00:47

Joehoe! Ik denk aan je! of zoiets?

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-24 09:39

'Hoera, eendje erbij!' vind ik echt geweldig! En '(h)uilskuiken' ook _O-

'Naar je nieuwe huis toehoe' vind ik ook leuk, die zou ik zo kopen voor iemand :D

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-24 09:55

Met uilen loop ik ook vast op negatieve dingen als huilen, ransige luiers enz

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-24 10:11

Wat eindigt op uil:
buil, huil, kuil, muil, ruil, tuil, vuil, zuil

Hier val je je geen (b)uil aan?

Maak van je hart geen moordkuil (met een ooruil?)

Trap niet in die valkuil (valk-uil dus)

Ik wil best met je ooruilen

Een tuiltje bloemen voor jou

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-24 20:35

Punz schreef:
Is voor een verhuizing de Verhuismus misschien een optie?

Die is heel leuk! Ik moet even bedenken hoe ik die in een wens kan zetten, vind het leuk als het een kort zinnetje is voor een kaartje.

Ievie ik denk dat ik groehoetjes tot nu toe het leukst vind van alle oehoe-grapjes :D

Telpeva ik dus ook :+ Maar ze zijn zo leuk! Er moet ergens iets in zitten. Nummers lukken me wel, 'mag ik dan bij jou uilen' zou Claudia de Breij graag willen zingen, of 'een oceaan om in te uilen' waar racoon graag zit.

Valk uil zat ik ook aan te denken Ibbel! Hij is in ieder geval wel geinig, maar meer voor een grapje en minder voor een kaartje denk ik. Ik snap ooruilen even niet geloof ik!

Zou voor een zomaar kaartje 'ik hop je snel weer te zien' ook leuk zijn? Of 'hop het nieuwe huis in' als je gaat verhuizen?

Ik denk dat de kauwsen binnenkort werkelijkheid gaan worden! Spannend!

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 20:38

Voor de Oehoe: Joe-hoe! (Als in: alles goed?/ Tijd niet gezien)

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 22:37

Gaaie gauw bezoeken in je nieuwe huis

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 17:12

Mariett schreef:
[

Zou voor een zomaar kaartje 'ik hop je snel weer te zien' ook leuk zijn? Of 'hop het nieuwe huis in' als je gaat verhuizen?

Ik denk dat de kauwsen binnenkort werkelijkheid gaan worden! Spannend!

Hop is misschien niet zo’n bekende vogel, dus ik weet niet of iedereen dan snapt dat het een grapje is en geen spelfout. Hop het nieuwe huis in, vind ik wel leuk.

Tof van je kauwsen!

Edit: typfout

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-24 18:18

Ik heb nieuwe displays gekocht, van die metalen draai-displays waar 15 kaartjes op moeten. Nu moeten er dus officieel nog 3 kaartjes bij want ik heb nu 12 verschillende :D

'Hoera! Eendje erbij' komt sowieso, ik denk met een stelletje krakeenden en hun kuikentje. Zal binnenkort wel een schets in dit topic komen :D
Dan nog iets met verhuizen, 'succes met de verhuilzing' had ik nog maar die klinkt héél dramatisch, dan hebben we 'hop het nieuwe huis in' of iets met de gaai inderdaad, of met de verhuismus maar het is me nog niet gelukt om daar een mooie zin mee te maken. Ik heb m'n moeder ook al ingezet dus zij gaat ook meedenken 8-)
Dan de laatste.. die weet ik echt nog helemaal niet. Misschien inderdaad een zomaar-kaartje of eentje die je bijvoorbeeld aan een collega kan geven voor de leuk en niet aan een geliefde. De liefde spat er wel vanaf in mijn kaartjes maar misschien mag dat wel even dimmen voor deze :+

In ander nieuws, ik heb het ontwerp nu doorgestuurd naar de sokken-man :D Ze klonken in ieder geval erg aardig, ik ben benieuwd of wat ik wil ook echt mogelijk is!

Hier zijn wat schetsjes voor de kauwtjes die erop komen
Afbeelding

Gaby

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 18:28

Ik heb pas nog een stel kaartjes van je gekocht, ik kan niet wachten tot ze er zijn!

Ik heb 'Ik mus je', 'Je mag er mezen' en 'hopelijk gaat het snel meerkoet met je' gekocht.
Ik wist niet goed welke kaart te kopen/sturen. Wat stuur je iemand met een depressie en een angststoornis die constant tegenslagen met veel bijhorende stress krijgt? Er is niet echt zicht op herstel of op rustiger vaarwater, en ik weet niet of de meerkoet-kaart met de thermometer net wel of net niet kan/past. Een kaart van jou zou ze wel erg kunnen waarderen denk ik, ze houdt erg van dieren.

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-24 18:32

Och... ja de meerkoet is misschien beter als er iets fysieks aan de hand is, minder voor mentaal. Dat zou natuurlijk wel dierbaar zijn, als zo'n kaartje op zo'n kwetsbaar moment even iets leuks zou geven. Verder dan 'kom maar bij me uilen' kom ik nu even niet maar ik ga erover nadenken :)

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-24 10:19

Je mag er mezen, kan dan toch heel goed.
Iedereen is immers de moeite waard.

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-24 13:11

-Buizerden (duizenden) knuffels voor jou!
- Ik denk specht (echt) veel aan je
- ik lijster graag naar je verhalen

Gaby

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-24 13:14

Ik moet een beetje huilen om die eerste, ievie!

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-24 13:20

Een schouder om op te uilen

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-24 13:26

Voor zomaar bedoel je tienus? Of voor als iemand niet zo goed in z'n vel zit? Ik heb nu wel meer de neiging om voor een steun-kaartje te gaan ipv voor een 'zomaar' kaartje omdat er inderdaad voor zomaar al wel wat opties zijn, als je van diegene houdt ten minste :)

We dachten zelf aan een zinnetje die ook op m'n visitekaartjes staat, 'als je wulp nodig hebt'. Die suggesties zijn erg leuk ievie, ik zou ook heel graag iets met de buizerd doen en de eerste is heel lief, maar ik weet niet of 'duizenden' herkend gaat worden. Zit wel echt iets in!

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-24 13:30

Mariett schreef:
Voor zomaar bedoel je tienus? Of voor als iemand niet zo goed in z'n vel zit? Ik heb nu wel meer de neiging om voor een steun-kaartje te gaan ipv voor een 'zomaar' kaartje omdat er inderdaad voor zomaar al wel wat opties zijn, als je van diegene houdt ten minste :)

We dachten zelf aan een zinnetje die ook op m'n visitekaartjes staat, 'als je wulp nodig hebt'. Die suggesties zijn erg leuk ievie, ik zou ook heel graag iets met de buizerd doen en de eerste is heel lief, maar ik weet niet of 'duizenden' herkend gaat worden. Zit wel echt iets in!

Als je wulp nodig hebt, klinkt ook lief!

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-24 15:01

Mariett schreef:

Zomaar en voor als je niet lekker in je vel zit.
Het is complimenteus en opbeurend.
En klinkt heel vrolijk.

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-24 18:17

Ooh maar ik moet er sowieso nog 3 bij hebben zodat ik 15 kaartjes in totaal heb! Dus eentje voor de troost vind ik helemaal niet erg. Sterker nog, een tijdje terug (en nog steeds eigenlijk) ging het niet zo goed met een kennis dus dan had ik graag zo'n kaartje opgestuurd.

Ik wil super graag het ontwerp voor de sokken hierin zetten maar wil eerst eigenlijk groen licht hebben, hopelijk weet ik begin volgende week meer :)

Ik ga tijdens het nadenken iig bezig met de eendjes! En dan zie ik welke ik nog meer ga doen.