[ART] Goudsmid in opleiding

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wildgirl

Re: [ART] Goudsmid in opleiding

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-24 21:36

Ik kom even onder mijn meeleessteen vandaan maar... wat heb jij een gave bril!

_Hedi
BKB 2025 winnaar 3D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-24 21:42

Wildgirl schreef:

Dank je wel *\o/*
Ik ben ook opticien van beroep haha.
Bril weetje; deze bril is 3D geprint van de bonen van de wonderboom (Ricinus communis). Weegt niks, super flexibel, en sinds dit jaar nieuw met een houten inleg in het voorstuk <3
Gemaakt in Oostenrijk, merk Rolf.

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-24 23:29

Volledig offtopic, maar zijn die brillen er ook voor kinderen? Wat een gaaf montuur!

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-24 23:33

_Hedi schreef:
Wildgirl schreef:

Dank je wel *\o/*
Ik ben ook opticien van beroep haha.
Bril weetje; deze bril is 3D geprint van de bonen van de wonderboom (Ricinus communis). Weegt niks, super flexibel, en sinds dit jaar nieuw met een houten inleg in het voorstuk <3
Gemaakt in Oostenrijk, merk Rolf.

Heel tof!
Ik kan ivm kleine neus geen kunstof monturen zonder neusvleugels dragen want dat is een garantie voor continu afzakken maar hij staat je prachtig!

gelato

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-24 01:19

Hele toffe oorbellen en inderdaad ook een erg gave bril!

Oorbellen zijn prachtig voor de feestdagen :D

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-24 08:12

Ik lees graag mee, maar het eerste wat mij opviel was je bril. Hij is gaaf! :D
Maar het gaat eigenlijk om de oorbellen, ziet er netjes uit. :)

_Hedi
BKB 2025 winnaar 3D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-24 10:42

Muga schreef:
Volledig offtopic, maar zijn die brillen er ook voor kinderen? Wat een gaaf montuur!

Jazeker! Die met houten inleg weet ik niet zeker, maar de volledig 'bonen' monturen wel. Handig ook, want ze gaan niet snel kapot haha. Ze zijn alleen niet heel voordelig. Ik weet zo even niet uit mijn hofd wat een kindermontuur kost, maar voor volwassenen zit zo'n montuur (zonder hout) rond de 380 euro :D

Wildgirl schreef:
Heel tof!
Ik kan ivm kleine neus geen kunstof monturen zonder neusvleugels dragen want dat is een garantie voor continu afzakken maar hij staat je prachtig!

Heb ik ook last van, kleine neus, maar ook bolle wangen haha. Meeste brillen zonder neussteunen passen mij ook niet, maar soms heb ik geluk, zoals bij deze bril :D

gelato schreef:
Hele toffe oorbellen en inderdaad ook een erg gave bril!

Oorbellen zijn prachtig voor de feestdagen :D

Dank je wel! Ik denk dat ik hier inderdaad ook nog kerstballen van ga laten maken haha. Kan ik in het boompje hangen die mee gaat naar de markt :D en natuurlijk uitdelen onder de bezoekers!

Siggislief schreef:
Ik lees graag mee, maar het eerste wat mij opviel was je bril. Hij is gaaf! :D
Maar het gaat eigenlijk om de oorbellen, ziet er netjes uit. :)

Haha dank je wel <3

_Hedi
BKB 2025 winnaar 3D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-24 20:44

Vandaag weer hard gewerkt ter voorbereiding van de markt :D

Als eerst heb ik de mislukte zetting open gezaagd, tijd om een andere te maken! Ik ga nu voor een chatonzetting, deze is fijn om zelf te maken :)
Nieuwe spulletjes besteld voor deze zetting.
Afbeelding

Solderen! (Paar tussenstappen vergeten te fotograferen haha).
Afbeelding

Kroontje eraf zagen
Afbeelding

Alvast even voor polijsten!
Afbeelding

Nu nog bezig met het zetten van de prachtige diamant <3
Afbeelding

Zetkastjes in de maak voor mijn nieuwe opalen
Afbeelding

En dit schattige ringetje tussendoor nog even gemaakt :wow:
Afbeelding

Deze kwam vandaag ook binnen! Dus mensen die de markt bezoeken kunnen straks bij mij pinnen *\o/*
Afbeelding

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-24 20:57

Supergaaf! Ik vind het ringetje met de knoop ook ontzettend leuk geworden <3
Ik heb nog een ring liggen die ik jaren gedragen heb na het overlijden van mijn moeder, maar inmiddels zit daar een scheur in en prikt die echt gevoelig in mijn huid. Als ik dit allemaal zie moet ik toch maar eens gaan sparen om iets anders moois van die ring te laten maken :j

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-24 21:02

Dat ringetje is heel schattig! En ik ben benieuwd naar de nieuwe zetting, je bent druk bezig.

Dat pinapparaat heb ik ook :D Als je hulp nodig hebt met instellen mag je me pb-en, begin op tijd met je account aanmaken en instellen! Ik dacht ik doe dat en dan kunnen mensen dezelfde dag al pinnen, maar dat werkt dus niet _O-

_Hedi
BKB 2025 winnaar 3D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-24 21:26

Butterfly schreef:
Supergaaf! Ik vind het ringetje met de knoop ook ontzettend leuk geworden <3
Ik heb nog een ring liggen die ik jaren gedragen heb na het overlijden van mijn moeder, maar inmiddels zit daar een scheur in en prikt die echt gevoelig in mijn huid. Als ik dit allemaal zie moet ik toch maar eens gaan sparen om iets anders moois van die ring te laten maken :j

Ooh wat een leuk idee om daar iets nieuws van te laten maken <3 Ik kan me goed voorstellen dat een goudsmid in de buurt het makkelijkst is, maar ik houd me altijd aanbevolen O:)

ontherun schreef:
Dat ringetje is heel schattig! En ik ben benieuwd naar de nieuwe zetting, je bent druk bezig.

Dat pinapparaat heb ik ook :D Als je hulp nodig hebt met instellen mag je me pb-en, begin op tijd met je account aanmaken en instellen! Ik dacht ik doe dat en dan kunnen mensen dezelfde dag al pinnen, maar dat werkt dus niet _O-

Dank je wel!
Als het goed is werkt hij al. Ik heb m gisteren gekoppeld en dat ging gelukkig in 1x goed. Maar ik zal m voor de zekerheid eens testen _O- Is het een fijne automaat verder? Op de website las ik goede dingen :D

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-24 21:32

Jouw Account ook helemaal ingesteld en goedgekeurd? Ik vind het een fijn apparaat hoor! Hij is snel en pakt alle betaalmiddelen. En overschrijven gaat super makkelijk en snel. Jij zult ook voornamelijk wat ‘grotere’ bedragen hebben, dan is ie ook niet te duur vond ik. Voor mij is het enige nadeel dat ik echt elke 4-5 dagen de batterij moet opladen. Mijn sumup hield het langer uit, veel langer, maar die was uiteindelijk duurder, dus dan maar vaker opladen.

_Hedi
BKB 2025 winnaar 3D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-24 21:36

ontherun schreef:
Jouw Account ook helemaal ingesteld en goedgekeurd? Ik vind het een fijn apparaat hoor! Hij is snel en pakt alle betaalmiddelen. En overschrijven gaat super makkelijk en snel. Jij zult ook voornamelijk wat ‘grotere’ bedragen hebben, dan is ie ook niet te duur vond ik. Voor mij is het enige nadeel dat ik echt elke 4-5 dagen de batterij moet opladen. Mijn sumup hield het langer uit, veel langer, maar die was uiteindelijk duurder, dus dan maar vaker opladen.

Klinkt goed!
Ik snap nu wat je bedoeld met account haha. En ja die is al goedgekeurd! Duurde 2 dagen, dus viel me wel mee. Vind het knap dat ze mijn onderkin mug shot hebben goed gekeurd _O- volgens mij zag ik er niet zo betrouwbaar uit haha, de foto werd gemaakt voor ik er klaar voor was haha.
Sumup is inderdaad echt veel duurder, daarom heb ik ook voor deze gekozen. Opladen vind ik niet zo erg. Het is vaak toch af en toe voor een dag :)

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-24 21:43

Die 2 dagen bedoelde ik dus ja _O- Ik de slimmerik had daar helemaal geen rekening mee gehouden, sumup was aanmelden, inloggen en betalen maar. Jij zult inderdaad geen last hebben van die batterij, gewoon avond vantevoren eraan hangen en dan ‘s ochtends meenemen. Het is wel ideaal dat je er geen telefoon ofzo bij nodig hebt. Hij werkt gewoon op zichzelf. _O- Onderkin mugshot, ook hier check _O-

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-24 22:05

Oh dat ringetje is echt leuk !

soesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-24 00:29

Wat een mooi ringetje, met die knoop!

_Hedi
BKB 2025 winnaar 3D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-24 09:39

ontherun schreef:
Die 2 dagen bedoelde ik dus ja _O- Ik de slimmerik had daar helemaal geen rekening mee gehouden, sumup was aanmelden, inloggen en betalen maar. Jij zult inderdaad geen last hebben van die batterij, gewoon avond vantevoren eraan hangen en dan ‘s ochtends meenemen. Het is wel ideaal dat je er geen telefoon ofzo bij nodig hebt. Hij werkt gewoon op zichzelf. _O- Onderkin mugshot, ook hier check _O-

Hahah ja het is een hele procedure :')

Jokari, soesie; thanks!! :D

En ik kon het niet laten om mijn ring gisteravond nog even af te maken <3
Afbeelding

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-24 09:44

<3 wauw die is mooi geworden!

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-24 10:08

Wauwie

gelato

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-24 12:33

Heel mooi <3

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-24 10:43

Prachtig!!

_Hedi
BKB 2025 winnaar 3D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-24 20:40

Dank dank <3

Excuus voor de slechte foto en het slechte licht :') maar ik wilde toch vast even het aanschuif ringetje delen, ik vind m heel lief geworden! 14k geelgoud met hamerslag <3
Afbeelding

Knuffeldier

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-24 22:00

Hoe heb je dat ringetje met die knoop gemaakt? Ziet er echt tof uit, zou zoiets ook weleens willen proberen te maken!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-24 22:16

_Hedi schreef:
ontherun schreef:

Hahah ja het is een hele procedure :')

Jokari, soesie; thanks!! :D

En ik kon het niet laten om mijn ring gisteravond nog even af te maken <3
[ Afbeelding ]

Beeldschoon <3.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-24 23:01

_Hedi schreef:
Dank dank <3

Excuus voor de slechte foto en het slechte licht :') maar ik wilde toch vast even het aanschuif ringetje delen, ik vind m heel lief geworden! 14k geelgoud met hamerslag <3
[ Afbeelding ]

Oh wat mooi!