Moderators: Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Essie73, Polly, Firelight, Muiz, NadjaNadja
Sas_Mon schreef:[ [url=m/zrufXg.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik heb niet bijgehouden hoelang ik er mee bezig geweest ben maar lang.
Ik had een basis van een foto op Pinterest maar heb er mijn eigen draai aan gegeven.
Als ik het bit aan de bovenste ring vastmaak, zoals een Baucher bit, dan kom ik met de bakstukken niet lekker uit. Daarbij is dit bit bedoeld als kneveltrens en dat is ook waar ik de rest van de tijd mee rondrij met dit paard. Ze voelt op dit bit hetzelfde als op mijn "gewone" kneveltrens met hetzelfde mondstuk van RVS. Als mijn paard het goed vind dan ik ook.
Granoek schreef:Ik kom even binnenvallen met een vraag.
Mijn paard is geopereerd aan straalkanker en staat nu in het verband. Verband moet om de 4 dagen gewisseld maar is na 2 dagen kapotgelopen ondanks stalrust. Ik zocht een schoen voor hem maar het betreft een Clydesdale met hoeven van 20cm x 18,5cm zónder verband, bestaat dus niet.
Ben nu aan het kijken om er zelf een te maken maar weet niet wat voor leer ik moet zoeken, wat voor garen, hoe ik leer moet voorbereiden of behandelen etc?
Ik weet eigenlijk nog helemaal niks trouwens, ik heb wat voorbeeldhoefschoenen opgezocht die gemakkelijk zouden moeten zijn (of toch relatief) en dacht dus een lederen constructie te maken met dikke rubber er onder tegen geplakt. Het is enkel voor gebruik op stal, hij komt er alleen mee op kiezels 50m van de behandelbox tot zijn stal dus hij moet niet per sé oersterk zijn. Hij moet gewoon blijven zitten eigenlijk.
Als er iemand tips heeft hoor ik het graag, maar als iemand hier met meer ervaring dan ik denkt "leuke uitdaging" mag die ook een pb sturen! Ik ben handig met de gewone naaimachine maar heb nooit met leer gewerkt.
Jet schreef:Granoek schreef:Ik kom even binnenvallen met een vraag.
Mijn paard is geopereerd aan straalkanker en staat nu in het verband. Verband moet om de 4 dagen gewisseld maar is na 2 dagen kapotgelopen ondanks stalrust. Ik zocht een schoen voor hem maar het betreft een Clydesdale met hoeven van 20cm x 18,5cm zónder verband, bestaat dus niet.
Ben nu aan het kijken om er zelf een te maken maar weet niet wat voor leer ik moet zoeken, wat voor garen, hoe ik leer moet voorbereiden of behandelen etc?
Ik weet eigenlijk nog helemaal niks trouwens, ik heb wat voorbeeldhoefschoenen opgezocht die gemakkelijk zouden moeten zijn (of toch relatief) en dacht dus een lederen constructie te maken met dikke rubber er onder tegen geplakt. Het is enkel voor gebruik op stal, hij komt er alleen mee op kiezels 50m van de behandelbox tot zijn stal dus hij moet niet per sé oersterk zijn. Hij moet gewoon blijven zitten eigenlijk.
Als er iemand tips heeft hoor ik het graag, maar als iemand hier met meer ervaring dan ik denkt "leuke uitdaging" mag die ook een pb sturen! Ik ben handig met de gewone naaimachine maar heb nooit met leer gewerkt.
Granoek, is deze niet groot genoeg? https://www.turbohoof-solutions.nl/a-68 ... escription . Je zou ze in elk geval kunnen bellen of het voor jou een oplossing zou kunnen zijn.
Sas_Mon schreef:Igniss, ik maak ook in opdracht. Van goede kwaliteit leer en fornituren. Kleur leer en fornituren kun je helemaal zelf uitzoeken. Net als stijl en andere wensen of gekke maten. Ik kan hem helemaal voor jou paard op maat maken. Op de vorige pagina staat mijn eigen hoofdstel als voorbeeld. Pb maar bij interesse. Je moet er alleen rekening mee houden dat maatwerk een prijs heeft.
8nnemiek schreef:Dat lijkt me zo gaaf om je eigen schoenen te kunnen maken! En wat leuk dat je met appel leer aan de slag gaat! Heb je er al eerder mee gewerkt? Hoe bevalt dat?