[CHALLENGE] tekenen/schilderen 2019

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 22:27

@_roodvos_ , dank je. :) Nee heeft geen eigen topic, heb hem wel eens in dit topic maar dan uit 2018 laten zien al.

eclair98 schreef:
Het Rijksmuseum heeft een wedstrijd wbt. Schilderijen van Rembrandt. Misschien leuk om daar naar te kijken?

Ja ik kijk, heel leuk! :j Kijk ook het geheim van de oude meester en Jeroen Krabbé heeft ook een programma waarin hij zich een paar afleveringen lang helemaal verdiept heeft in het leven van een bekende schilder. <3

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Re: [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 20:35

Afbeelding

Nadert afronding. Maar goed, altijd als ik dat zeg steek ik er nog een uur of twee werk in :').

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 20:45

Jis_ schreef:
@_roodvos_ , dank je. :) Nee heeft geen eigen topic, heb hem wel eens in dit topic maar dan uit 2018 laten zien al.

eclair98 schreef:
Het Rijksmuseum heeft een wedstrijd wbt. Schilderijen van Rembrandt. Misschien leuk om daar naar te kijken?

Ja ik kijk, heel leuk! :j Kijk ook het geheim van de oude meester en Jeroen Krabbé heeft ook een programma waarin hij zich een paar afleveringen lang helemaal verdiept heeft in het leven van een bekende schilder. <3

Dat is weer iets anders :P De nieuwe Rembrandt ofzo, ik kijk ook veel. Aan die programma's en lees er ook heel veel over :P

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 21:02

eclair98 schreef:
Voor week 4 aan de slag geweest. Panda op een wit A4 the, later in het boekje geplakt. Nageschetst van een schets, minder druk op mezelf. En een kraanvogel omdat die gewoon cool zijn :')
[ [url=m/4ffOzg.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/jxwVjh.jpg]Afbeelding[/url] ]

Leuk die kraanvogel :D.

Bij de panda zou ik proberen meer contrast erin te brengen, panda's zijn immers zwart/wit :). Ik vind je uitwerking met de namen erbij leuk.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 21:03

Pluizebolpum schreef:
Caítlin liep heel stoer door de sneeuw te sjouwen, dat moest getekend. Ben er stiekem wel erg trots op, hij viel zo uit mijn hoofd het papier in en ze lijkt nog ook. Niet letterlijk, alleen al te weinig sneeuw hier, maar de houding en de manier waarop het op die kleine worstepootjes stapt is precies Caítlin.
Napjesverf :D en stift.
Tuintijger
[ [url=m/Ouq6CW.jpg]Afbeelding[/url] ]

Bedankt voor je compliment.

Ik vind je poes echt heel leuk. Kan zo in een prentenboek.

Nevony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 18:18

Ik loop echt enorm achter met bijlezen, maar heb wel weer een slag geslagen:

Pagina 7&8
sanneb: Prachtig veulentje. Mooi dat je in de schaduwen blauw hebt verwerkt, dat werkt echt goed en geeft meteen diepte. Ook ik vind de stijl van de ballonnen wat minder goed passen bij de stijl waarin je het veulen hebt gemaakt, maar het is wel een vrolijk geheel zo.
Marley93: Met recht een resultaat om trots op te zijn. Wat een leuk en vrolijk varkentje. Je hebt een mooie losse toets gebruikt en bent ook niet bij de veilige kleuren gebleven. Ik vind 'm top.
Pluizebolplum: :)) Heb heel erg gelachen om het verhaal van je broertje en de cactus. Het zal je maar gebeuren en dat iedereen dan heel erg moet lachen. Beteuterdheid straalt ook van je tekening af, dus dat heb je heel goed gevangen, leuk!
Fnanne: Prachtig en heerlijk kleurrijk.
Telpeva: Wouw, heb je dit met markers gedaan? Het lijkt wel geschilderd of met inkt ofzo, heel erg gaaf! Jij kunt echt toveren met stiften #wilikook :)) Over de gelijkenis kan ik niks zeggen, want geen idee wie het is :)? maar het is in ieder geval een heel aansprekend portret.
Sjolvir: Mooi gemaakt. Ook hier herken ik weer direct jouw hand in je tekening. De kleuren vind ik juist wel lekker zo fel en opvallend.
Art_Ificious: Poe, wat een lastige houding heb je gekozen. Mooi gedaan! Het enige dat ik kan aanmerken, is dat het gezicht wat plat oogt. Bijvoorbeeld aan de linker kant en bij de kin. Het helpt soms om in je schets volumes aan te geven om dat te voorkomen. Hmm hoe leg ik dat uit. Ik neem even de mond als voorbeeld, maar je zou het ook toe kunnen passen op een wang. In plaats van een lijn te trekken op de plaats van de mond als omtrek, kun je in je schets ook een soort ovaal 'worstje' tekenen. Als ie op de goede plek staat, pas je dan de vorm steeds een beetje aan tot je een mond vorm hebt. Ik merk dat dat tijdens het inkleuren helpt om de diepte te tekenen, omdat een mond bijvoorbeeld niet plat is, maar over tanden heen ligt. https://www.alexhays.com/loomis/Andrew% ... 0Hands.pdf dit is een pdf van een boek waar dat heel mooi staat weergegeven in de plaatjes (en vast ook in de tekst, maar daar ben ik nog niet aan toegekomen :P Op blz. 50 zie je bijvoorbeeld de tips omtrent de mond)
sanneb: Verpest? Ik vind 'm echt prachtig! Mooie kleuren en je oog trekt naar het uitgewerkte voorhoofd.
kiwiris: Onwijs leuk bedacht en mooi gemaakt. Lekker kleurrijk ook.
Remembrance: Ik vind portretten onwijs moeilijk, dus respect dat je zo'n mooi portret kunt fabriceren. Goed gewerkt ook met het gebruik van het wit van het papier. Misschien heb jij ook iets aan de link naar de pdf die ik twee comments hierboven aan Arti_Ficious aanraadde. Ik vond het in ieder geval interessant om na te denken over de dimensies en vormen die een gezicht heeft en waardoor die ontstaan. Dat helpt me wel bij het tekenen.
Sjolvir: Leuk om ook een schilderij van jou te zien. Hij is erg geslaagd met lekker sprekende kleuren.
xTitanic: :wow: Alledrie even gaaf. Echt wouwie. Wat heb jij een lekker contrast in je tekeningen zeg, dat zou ik ook wel willen. *gaatafkijken
Pluizebolplum: <3 aaaah wat een liefie. Dit past zo in een kinderboek

Pagina 9
Kiwiris: :+: enorm leuk, ik kan niet anders zeggen. Je blijft gewoon kijken. Fijne kleuren ook bij elkaar.
Viennanova: Ah dat van de snoepwinkel herken ik wel. Je koopt ook altijd veel meer dan je eigenlijk van plan was, is mijn ervaring :)) Je tekening vind ik super. De lichtinval heb je prachtig weten te vangen en de kleine details in het hoofdstel zijn ook mooi weergegeven. Keep up the good work! {:}
Fnanne: Met het voorbeeld ernaast :)) Heel mooi weer en gaaf dat het setje zo uit het papier lijkt te springen.
Marley93: Leuk dat je de uitdaging an bent gegaan en iets nieuws hebt uitgeprobeerd! Heb je met krijtjes gewerkt? Je formaat lijkt me niet zo groot dus dan is het een extra uitdaging! Goed gelukt.
NESCAFE: Mooi eindresultaat. Schaduw en licht heb je mooi gevangen, het hoofd komt nu echt op de voorgrond, terwijl de hals wat in de schaduw blijft, erg geslaagd.
Pluizebolplum: Leuk vluggertje :D lekker kleurrijk
Sjolvir: Altijd leuk nieuwe materialen ontdekken! Ben benieuwd naar meer werk met je aquarel.
Telpeva: Leuke plaat, die zit vast :))
Wendy15: Oh, dat ziet er heerlijk uit zo met al die spulletjes uitgestald. Mooie achtergrond al, ben benieuwd naar het eindresultaat!
Malenka: Prachtig, heel gaaf hoe jij met allerlei kleuren werkt. Ik ben er weg van in ieder geval.
Sterke: De ogen van de gorilla :wow: heel mooi. De andere twee werken vind ik ook gaaf. Die leeuw is weer eens wat anders. Lijkt me nog best lastig, omdat je juist licht moet maken ipv donker.

Pagina 10
Fnanne: Wat valt het licht mooi op het paard op jouw schilderij, erg gaaf. en de tube verf vind ik ook goed gelukt. Spetters passen er perfect bij en maken het een vrolijk geheel.
Esterke: Mooi hoe je bij het paard het blauw van het papier gebruikt als onderdeel van je tekening. De haai vind ik angstaanjagend, dus dan issie goed gelukt :))
Jis_: Ik heb verderop al een affe versie gezien van het schilderij met het meisje. Vind 'm echt onwijs tof geworden. Heel 'clean' en intrigerend qua onderwerp/blik.
Sjolvir: Glitterverf? <3 wouw! haha De paardjes vind ik in kleur geweldig. Je bent echt lekker bezig en hebt al heel wat werken gemaakt voor deze challenge, leuk!
xTitanic: Ik ben echt fan van jou en je tekenkunst :wow: je hond wordt werkelijk prachtig. Ik vind de schets al mooi eigenlijk.
San87_: Prachtig werk op dat bruine papier. Straalt echt een soort rust vanaf.
Esterke: Wat een leuk snoetje heeft die boxer. Mijn ma noemde dat vroeger een centenbakkie :)) Mooi gemaakt. Voor een volgende zou je misschien nog iets meer verschil kunnen aanbrengen in lichte en donkere plekken om een 3D-effect te bereiken, in de hals bijvoorbeeld. Maar het ligt er natuurlijk ook aan of je dat zelf wilt/mooi vindt!
Eclair98: Leuk om ze straks allemaal bij elkaar in een boekje te hebben je dieren. Ik vind dat jij de overgang van de ene naar de andere kleur heel mooi kunt maken.
Art_Ificious: Wat een droppie. Heel lieve en zachte tekening.
Fnanne: :9 :9 :9 :9 drie keer raden wat ik nu uit de kast aan het pakken ben... bedankt hè :)) Lijkt me nog niet makkelijk om iets te schilderen dat én rond is én van glas en dan ook nog die sleuf in de fles zelf. Heel goed gevangen en weer met van die prachtige kleuren waar ik alleen maar heel blij van kan worden.
Veulentje vind ik ook mooi. Gaaf om te zien hoe ook hier de spetters weer terugkomen als een soort opstuivend zand en ik vind het heel mooi dat je vlakken hebt uitgespaard, geeft een gaaf effect.

Pagina 11
Esterke: Wat gaaf die sminck!
Fnanne:Een tekening van een tekening, ook weer erg mooi :)
Pluizebolplum: Die een beetje lugubere sfeer heb je goed te pakken zeg. Vind hem echt een beetje engig hihi, mooi gevangen!
Love de muizenavonturen <3 en ojee, been there met de kikker? gedsie :P mooie en grappige cartoon. 't arme beest.
sanneb: De paarden staan er al prachtig op, heel fijntjes. Het gras vind ik ook mooi zo met die felle kleuren en grove streken, alleen de achtergrond geeft het geheel voor mij een wat grauw tintje door de kleur.
Roodvos: Je hebt echt een leuke stijl. Mooi los en ook heel leuk dat je met zoveel kleurtjes werkt. meermeermeer :D
Fnanne: respect voor deze hand :oo ik vind 'm echt heel goed en kloppend. Mooi afbeelding ook. Paardje lijkt zo kwetsbaar als een klein vlindertje, zoals ie op dat mollige handje zit.
sanneb: Mooi dat je de schaduw in Blauw hebt gedaan. Ik vind het altijd verbazingwekkend dat je oog zulke 'gekke' kleuren heel gewoon vindt in een tekening.
Roodvos: Haha geweldig. Ging het maar echt zo.. niks .. poof.. alles netjes in kasten :))
Pluizebolplum: wouw, deze vind ik echt heel erg mooi. Van die lekkere fijne lijntjes. Achterbenen kan ik niks geks aan ontdekken, vind ze echt super gelukt. Meer van dit bitte :D
Fnanne: Mooi om te zien dat je voortborduurt op een bepaald onderwerp waar je mee bezig bent. Deze heeft een heel andere uitstraling dan de vorige door de verhoudingen paard/handje
JuliavH: Leuk dat je meedoet! En een mooie eerste inzending. Leuk bedacht en grappige tekst erbij.

Zelf ben ik in januari ook lekker aan de gang geweest, dus goed op weg met mijn eigen challenge :D

Voor januari heb ik deze mooie jongen gemaakt. Pastelkrijt op velours. Voor mij een nieuw materiaal en een nieuwe ondergrond, maar beiden zijn echt zó goed bevallen. Met krijt kun je lekker doorwerken, omdat het nu eenmaal niet zo pietje precies kan. Maar ik kon er eerder nooit zo mee overweg, maar op het velours lukt het op de een of andere manier wel goed. Ik heb nog een velletje velours om te proberen, dus er volgt ongetwijfeld nog een werk met deze combi :))

Afbeelding

Dit schetsje ging eraan vooraf: https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=5CF16076 (Alleen overtrekpapier pakt niet op velours, kwam ik achter, waardoor ik met houtskoolpotlood uit de losse hand aan de slag moest en het iets meer een hond is geworden dan een wolf op het uiteindelijke werk :) )

Ik heb ook nog een paar leuke kleine dingen gedaan en er liggen nog twee werken, maar ik ga eerst weer verder bijlezen en dan zal ik nog wat posten.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 18:34

Megapost _O_. Netjes, haha.

Heel gaaf werk, Nevony. De vacht vind ik vooral heel erg mooi.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 19:23

Afbeelding

Mijn Marwari is ook klaar :). Ben erg blij met t resultaat.

Nevony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 19:47

:)) Ja, ik moet toegeven dat ik 'm in meerdere etappes heb geschreven. En gewoon wat later op 'verzenden' gedrukt.

Dankjewel! Ik weet niet of je velours kent? Maar het is een beetje zacht, soort van heel kortpolig tapijt. Dus het heeft van zichzelf al een beetje een haarstructuur, waardoor zo'n zachte vacht dus best makkelijk goed uit de verf (pastels :)) ) komt!

Jouw werk is ook erg goed gelukt. Mooi dat je gebruik maakt van blauw voor de glans, Geeft het geheel veel diepte.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 19:58

Bedankt!

Ik ken velours idd, echter nooit mee gewerkt. Misschien eens overwegen :P.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 22:16

Ik geniet echt van alles wat hier voorbij komt. Ik heb er niet echt commentaar op te geven, omdat ik zelf dus helemaal niet zo skilled ben en daarnaast heb ik amper tijd genoeg om alles bij te blijven. Ik heb zelfs een artblok al jarenlang, maar vandaag toch even gekeken wat artprompt me voor opdracht ging geven. Tree spirit was het wezen wat ik kreeg. Dus ik ben met gimp aan het klooien (en aan het vloeken) geweest. Het programma besloot 1 keer zichzelf af te sluiten, ik besloot de beginnersfout te maken mijn lijnen op de witte achtergrond te tekenen, maar het resultaat is best geinig. Een schets van ongeveer een uurtje:
Afbeelding

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 12:09

Nevony Wa een prachtplaat! Mooie kleuren, het wat onscherpe en dan de focus op de kop. Textuur van de vacht is ook zo aaibaar, dat komt door het velours?
_San87_ Marwari is mooi geworden. En mooi zwart is zo makkelijk nog niet, grappig eigenlijk dat je dan juist niet eens zoveel zwart gebruikt maar eerder blauw, grijs of bruintinten, en dat zie je hier zo mooi terugkomen.
Fennadev Leuk idee dat artprompt. Ga ik ook maar eens kijken als ik gebrek aan inspiratie heb. En ja, Gimp kan hartstikke fijn zijn, maar soms ook erg vervelend (vooral als je een eigenwijze muis hebt, uh, computermuis, geen keukenmuis :P - echt, muizen wordt een ding hier :') ).
Wel een heel schattig wezentje zo, beetje angstig achter die boom te kijken.

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 15:52

Ook maar weer wat werkjes posten. Had ze nog niet gefotografeerd, is toch al lastig maar in het donker wordt het echt een opgave.

2-2
Balpen en notitieboekje. En snufje Gimp. Uit mijn hoofd een poging tot vzpaard. Het is ze niet helemaal geworden maar als je bepaalde stukjes afplakt (oog en bovenkant neus) dan lijkt 't.

Paard
Afbeelding

3-2
Over de pinguïn had toen iemand gereageerd met hoeveel karakter een ovaal kon krijgen. Die opmerking is blijven hangen en eindelijk uitgewerkt met stift.

Beestenboel
Afbeelding

4-2
Kroontjespen gevonden tijdens een opruimmanie en ook die moest uitgeprobeerd. Bij gebrek aan oostindische inkt maar met ecoline. En ecolinestift. En een beetje plofwit. Ik moet een nieuwe gelpen.

Koppie
Afbeelding

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 16:15

Je hebt vingerpopjes ontworpen! Ze zijn leuk om met vilt te maken.

NESCAFE

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 17:04

@nevony, respect voor zo’n lange bijleespost! Mooi die wolf, ook hoe de achtergrond het geheel levendig maakt.
@_San87_ mooi hoe je ook de glans in de vacht te pakken hebt gekregen.
@Fennadev, de Tree Spirit is terecht wat voorzichtig in deze wereld. Leuke blik heeft hij, afwachtend en toch nieuwschierig.
@pluizebolpum, grappig dat ovalen volkje. Daar kan je vast nog meer kanten mee op.

Een tussentijdse foto van de onderschildering van het schilderij. Hier ga is de rest van de maand over doen denk ik. Nu via de onderschildering op zoek naar waar de donkere en de lichte delen moeten zitten. Ik ben een beetje bang dat ik de donkere delen al te donker heb gemaakt. Hopelijk dekt de verf genoeg in het latere stadium. Het paard moet een schimmel worden :)

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 18:27

Wat bizar, ik scrolde meteen naar beneden om het schilderij te zien en zag een vos met een witte bles. Pas daarna las ik dat het een schimmel was, en ineens werd het voor mijn ogen een schimmel en nu kan ik er ook geen vos meer van maken. Heel erg grappig gezichtsbedrog. :)) _/-\o_

NESCAFE

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 18:46

De kracht van het woord :j :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 18:55

Inderdaad! Ik keek er net weer even langs en zag een seconde weer de vos, maar zodra ik me herinnerde dat het een schimmel was floepte hij weer terug naar wit. Erg gaaf dat je werk precies op dat kantelpunt zit, dat lukt niet veel schilders - maar ik snap ook wel dat je het liever wat eenduidige maakt. :D
Ik ben benieuwd of anderen de vos/schimmel ook zien wisselen.

edit: ik kan nu wisselen tussen de 2! Als ik naar de tekening scroll terwijl ik naar de rechterkant van het beeldscherm kijk, dan zie ik het paard als eerste en is hij wit. Als ik naar de tekening schroll terwijl ik naar de linkerkant van het beeldscherm kijk dan landt mijn oog eerst op de rode achtergrond en is het paard in mijn rechter ooghoek vos. _/-\o_
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 04-02-19 19:12, in het totaal 1 keer bewerkt

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 18:59

Ik zie er meteen een schimmel in en blijf dat ook zien :o.

NESCAFE

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 19:33

Dat is een onbedoeld neveneffect :), de schaduwkant van de schimmel moet straks een beetje blauw worden bij de volgende verflaag.

Emoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 21:01

xyzutu2 schreef:
Inderdaad! Ik keek er net weer even langs en zag een seconde weer de vos, maar zodra ik me herinnerde dat het een schimmel was floepte hij weer terug naar wit. Erg gaaf dat je werk precies op dat kantelpunt zit, dat lukt niet veel schilders - maar ik snap ook wel dat je het liever wat eenduidige maakt. :D
Ik ben benieuwd of anderen de vos/schimmel ook zien wisselen.

Ik zie het ook idd. Vanmiddag zag ik direct een schimmel maar nu een vos :) (stiekeme meelezer die jullie kunstwerken graag bewondert)

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 00:40

Hoe geinig is dat! Als ik op het wit concentreer is het schimmel, op het bruin wordt het vos. Inderdaad, eerst zag ik vos (en dacht nog, op het plaatje was het schimmel, maar hé leuk artistieke vrijheid), toen las ik schimmel en werd ie schimmel.
Een nieuw blauwzwart/witgoudjurkje variant! :D

De uitsnede zo vind ik wel heel bijzonder, heel erg benieuwd naar het eindresultaat. :j

Malenka Hihi, zo had ik ze nog niet eens bekeken, maar inderdaad, vingerpopjes.

O boy, zo laat op de avond nog allerhande dingen gaan zien...

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 00:48

Ik blijf een vos zien. Maar ik heb dan een voorkeur voor vos als het om paarden gaat :P

_roodvos_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 10:50

Zoooo ik leef ook weer :D

Voor iedereen die iets riep over dat ik er een boekje van moest maken:

https://drive.google.com/file/d/1v2vKF9 ... sp=sharing

spreads:
https://drive.google.com/file/d/1ZKj8gK ... sp=sharing

Vrijdagmiddag ingeleverd en ik heb netjes de studiepunten binnen, inclusief vraag van de docent waarover ik me nu zo'n zorgen had gemaakt de afgelopen vier weken :P Ik geef de schuld aan mijn studiecoach die liep te dreigen met een mogelijke resit omdat ik iets anders had gedaan dan oorspronkelijk het plan was. (wat dus blijkbaar helemaal niet aan de orde was)

Pagina 20:

Sjolvir:
Maar dit is niet die waarbij het helemaal fout ging dan toch mag ik hopen? Daarvoor is ie veel te leuk :P
Je zeehond heeft een geweldige blik, zo arrogant :D Vind die manier van tekenen ook heel mooi met de grove kleurvlakken.

Eclair: Sterkte :(:) Komt vanzelf wel weer en voel je niet verplicht om op iedereen te reageren :)

Pluizebolplum: Ja dat dus precies he :') "We hebben ook nog een berging vol kunstwerken, en een dakterras?"
Wat, de eenzaamste slak en eend ter wereld? Wil ik daar meer over weten? :')
Ik heb 5 minuten naar je kat gekeken, maar ben tot de conclusie gekomen dat ik het ook niet weet.
Heel leuk weer, en de verhaaltjes erbij maken het nog veel beter. Nog ongeveer twee keer zo goed :P

Ik begin me wel af te vragen wat Napjesverf is onderhand.

Nescafe: De losse delen zien er goed uit, maar het geheel is nog niet zo in verhouding inderdaad. Misschien ligt het aan de foto/mijn verkrekte ogen, maar ik heb het idee dat de verhouding van de blokjes op de foto niet helemaal hetzelfde is als van de blokjes op de tekening? Ook zou ik nog even goed kijken naar waar je alles precies hebt neergezet, door nog eens goed te kijken naar de blokjes en waar je alles hebt neergezet kan je nog wel wat dingen vinden. De bovenste helft klopt vrijwel volledig geloof ik, maar bij de benen komt het niet echt meer overeen met de plaatsing van alles op de foto.
Heb je ook al juist naar de lege ruimtes gekeken, ipv naar waar wel een stuk paard zit? Dat wil ook nog wel eens helpen :) Of de tekening en de foto even op zijn kop houden en dan nog eens kijken.

Vikawiek: Herkenbaar schilderij en toch herkenbaar door jou gemaakt, echt leuk :D

Eclair: Fijn dat het weer wil :) Vooral de panda vind ik erg goed gelukt.

Pluizebolplum: Ah, daar volgt de uitleg over de raadselachtige napjesverf al :P

Dat is het allermoeilijkste, het uh.. Hoe zeg je dat.. Het zijn pakken van een levend wezen dat je daadwerkelijk kent. Soms lijken ze wel, maar ís het toch niet die persoon/dat dier. En soms zijn ze het wel echt. Als dat dan wel lukt is het altijd prachtig, ookal zien andere mensen die dat wezen niet kennen het niet omdat ze m niet kennen.
De essentie van een persoon, of zo.
En daarnaast is het ook gewoon een hele mooie tekening :D

Pagina 20:
Dat over Rembrandt, dat is ook dat TV programma, toch? Moet de tweede aflevering nog zien maar vond de eerste wel boeiend :) Zit een goede vriendin en oud klasgenoot van me in ook (Louella).
Kreeg ook behoorlijk zin in zelf aan de slag gaan van dat programma :P

Nevony: Zo veel reacties, je bent gek :oo
Je wolf vind ik prachtig, echt pluizig. De poot vind ik het allermooiste eigenlijk, hoe die zo naar voren komt. Lijkt zo het papier uit te komen, heel goed gedaan.
Ik denk dat het een goed idee is geweest om hem niet over te trekken van je schets eigenlijk, je uiteindelijke tekening vind ik er kwa verhoudingen heel veel beter uitzien dan de schets namelijk :)

San: Ik vind de kleuren het allermooist, hoe je kan zien wat er allemaal meer in zwart zit dan zwart.

Fenna: Gewoon zeggen dat je het mooi vind is ook commentaar, maak je daar niet al te veel zorgen over :) Ik heb op 90% van de dingen ook geen concrete opmerkingen, maar vind het alsnog wel leuk om even te zeggen hoe mooi ik het allemaal vind :P
Lijnen op de achtergrond of in de verkeerde laag lopen tekenen is een bekend probleem hier, ik denk dat dat iedereen wel overkomt.
Je beestje vind ik leuk geworden :D Heerlijke uitdrukking. De boom vind ik ook goed, bast tekenen is absoluut gruwelijk en ik vind dit oprecht echt lijken.

Als advies: Heb je de schets er nog onder staan, in dezelfde laag zelfs wellicht? Ik denk dat het een wat strakker resultaat geeft als je óf achteraf de schetslaag/zwarte lijnen uit zet, óf deze juist in een andere laag boven de kleurlaag zet zodat hij nog volledig zichtbaar is.

Pluizebolplum: Oh ik vind m echt heel mooi :D Door de zwarte streepjes of zo denk ik. Ik weet het niet. Vind m gewoon mooi.
Over die halve ovaal was ik ja, sorry O:) Deze doen me meteen aan vingerpoppetjes denken, kan je ze niet maken met vilt? :D
Je andere paardenhoofd vind ik ook mooi. En ja, ga eens een andere witte stift halen jij :P

Nescafe: Dit is de 10de keer dat ik dit topic open en ik zie nu pas dat dit hetzelfde paard is als hierboven met die vakjes, ziet er al 10000 keer beter uit opeens :D
Ik ben heel benieuwd naar hoe het eruit gaat zien. Vind de schilderijen in wording altijd erg interessant om te zien omdat ik er zelf geen verstand van heb.

Naar aanleiding van de opmerkingen eronder ben ik ook gaan kijken, maar ik zie alleen maar een paard dat links schimmel is en rechts vos, vrees ik. :')

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 21:57

Afbeelding

Nieuw projectje begonnen. Kunstlichtfoto, maar het geeft een beeld :).

Grafiet op acrylpapier.