[ART] Bullet Journal

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cabelona

Re: Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 20:05

Wat ziet jouw Bujo er leuk uit xNavatu!

Ik werk met een jaar overzicht, maandoverzicht en weekoverzicht. Wanneer nodig zet ik er ook een dagplanning in, maar dat gebeurd alleen als mijn hoofd een enorme warboel is en ik veel te doen heb.
In mijn weekoverzicht heb ik per dag 6 lijnen per dag beschikbaar. Daarnaast een overall planning wat ik die week gedaan wil/moet hebben (10 punten). Ook heb ik een doel wat als speerpunt voor die week is, werkt erg goed voor mijn focus op mijn stage. Ik heb ook een diner schema erin verwerkt, wat ik die week ga eten (niet vast aan dagen).

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 23:26

Hoi! Sinds vandaag ben ik ook begonnen :)
Hier een voorbeeldje van mij verjaardagskalender

Afbeelding

MelissaH1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 20:54

Het is wel stil hier zeg! Vandaag het hele topic doorgelezen om te zien hoe medebokkers hun BuJo indelen en aankleden en inspiratie op te doen, vet leuk! Had het al eens eerder gezien, die bullet journal, maar toen niet aan begonnen met de gedachte dat het toch niets voor mij zou zijn. Gisteren toch weer op de een of andere manier bij deze journals uitgekomen en door alle chaos in mn hoofd, studiestress en studieontwijkend gedrag toch maar besloten een journal te beginnen. Heb gewoon gelijk een Leuchtturm genomen, een mooi boekje motiveert me toch veel meer. :)

De eerste pagina's zijn er inmiddels, doelen 2017, jaarplanning, afstuderen (voor alle afstudeeropdrachten 2 pagina's gemaakt), maandplanning februari en de eerste twee daily's met to do's e.d. en als laatste nu a year of pixels :D Nu hopen dat ik me niet te veel ga focussen op mn bullet journal i.p.v. op mn studie :')

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 16:59

Ik laat hem steeds meer links liggen. Ik gebruik hem nog wel, maar vooral om in te kijken naar wat ik eerder al erin heb gezet en niet meer voor dagelijks.
Dus nu besloten dat ik mijn standaard week overzicht niet meer ga maken. Ik heb nu 2 pagina's voor heel periode 3 (8 weken vanaf morgen), per week een beetje een overzicht. Nu alleen nog de dingen erin waar ik daadwerkelijk naar kijk ipv al die dingen die wel leuk zijn maar eigenlijk onzinnig voor mij. En als ik nog extra dingen heb die ik erin wil zetten pak ik gewoon de eerst volgende pagina :Y)
Als ik me bedenk ga ik in ieder geval een stuk simpeler iets maken. Dan maar wat minder mooi. Maar ik heb me inmiddels bekeert tot de kant van de drukke student dus heb mn tijd beter te besteden :D

Wel ontdekt dat mijn jaarplanner echt heel handig is. Op 4 pagina's een overzicht van het hele jaar, wanneer ik al mijn toetsen heb, wanneer mijn cursusdagen zijn, wanneer ik vakantie heb en wanneer er deadlines zijn.

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 23:55

Niemand meer?
Heb ik het weer opgepakt, stoppen de bokkers ermee :')

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 23:57

Ja zeker wel, ik gebruik hem dagelijks :D

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 00:02

ah, een BuJo-Bokker!

Ik heb die van mij weer terug (nou ja- een nieuwe gemaakt); je kunt er zoveel handigheidjes in kwijt!

Mijn tracker helpt me om net een beetje verder te pushen, en duidelijk te krijgen waar ik moeite mee heb.

Buiten dat is het leuk crea-bea-en;)

Lonni

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 00:09

Ik heb het opgegeven, heb er niet veel tijd voor maar word wel helemaal gestoord als t niet mooi of niet af is, dus werkt niet zo goed voor mij helaas

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 09:07

Snap ik :)
Ik zit er ook niet dagelijks in te tekenen, maar ik zet er wel dagelijks de planning in voor de volgende dag.

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 09:56

Hier ligt het ook even stil, heb er even weinig tijd voor....

loveslimpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 16:16

Ik ben er wel elke week mee bezig. Vind het echt fijn dat er allerlei verschillende overzichtjes in kunnen :j

Cabelona

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 18:36

Ik gebruik hem ook nog steeds. Vindt hem ideaal om mijn warboel hoofd te organiseren.

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 19:31

Ik hou wel mijn lijstjes bij, maar doe er momenteel eigenlijk te weinig mee. Toch maar weer eens oppakken :)

Yentaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 22:43

Ik vind het als buitenstaander ook jammer, ik genoot van jullie fotos van de inrichting! :(

HaKuNaMaTa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 21:22

Vandaag ben ik begonnen in een "nieuw" boek..

Loop alleen nu al een beetje vast, en heb enkel de 2016 kalender erin gemaakt :')

Iemand ideetjes of tips wat ik er in maken kan? :o

Mijn kalender:
Afbeelding

Cabelona

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 21:27

Leuke kleurtjes! Ik hoop wel dat je de kalender van 2017 gemaakt hebt... Anders loop je een beetje achter de feiten aan ;)

Ik zal zo wat foto's maken van wat pagina's

HaKuNaMaTa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 21:49

Cabelona schreef:
Leuke kleurtjes! Ik hoop wel dat je de kalender van 2017 gemaakt hebt... Anders loop je een beetje achter de feiten aan ;)

Ik zal zo wat foto's maken van wat pagina's

Jaa hij is van 2017! Gelukkig!

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 21:59

Pfoeh!

Je kunt het nog versieren met sjablonen, of; als je te perfectionistisch en lui bent: stickers! Dat doe ik ook :')

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 08:24

Ik ga er vandaag ook weer een nieuwe start mee maken, mijn hoofd loopt weer over namelijk...

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 22:34

Ik ben weer eens begonnen aan een weekoverzicht. Ding heeft toch tijdje stil gelegen, al heb ik wel alle boeken bijgehouden die ik gelezen en geluisterd heb, en doe halve poging films bij te houden maar dat vergeet ik steeds :P
Ben ook ergens verloren mijn boeken netjes te maken, maar dat komt wel nu ik er weer actiever mee bezig ga. Ik denk iig dat ik mijn goal van 30 boeken dit jaar prima ga halen :D

Boekenoverzicht ziet er nu zo uit:
Afbeelding

En mijn weekoverzicht momenteel zo, is soort van habit tracker voor een weekje, waarin ik mij voorgenomen heb bepaalde dingen te doen en bij te houden, en dan zien we erna weer verder:
Afbeelding

MelissaH1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 21:21

Nog lang niet zo mooi zoals sommige andere creaties hier in dit topic. Maar toch wel stiekem een beetje trots op mezelf, want ben totaal niet creatief. Merk dat ik het erg leuk vind en dat het erg verslavend is haha, soms werk ik liever verder aan mij BuJo dan aan mijn verslagen :p

Afbeelding

Afbeelding

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 22:20

Daar mag je zeker trots op zijn! Super mooi!

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 11:45

Niet creatief?! Super gaaf juist :D :D

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 11:46

Heel mooi inderdaad! Ben er jaloers op! de mijne lijkt nergens naar :')

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 11:55

Die van mij is ook voornamelijk praktisch :Y)