[CHALLENGE]2016: een tekening per dag/week

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

corine1981

Re: [CHALLENGE]2016: een paard per dag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 23:25

Gave flamingo!! Love it!

lemonyellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 23:48

Ik heb heel weinig tijd helaas, maar ik ga zeker volgen en m'n best doen om ook eens iets te posten!

_roodvos_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 23:59

*duikt op na 21 pagina's*
Goed begin, de eerste drie dagen compleet vergeten. We zullen gebrek aan internet en bezoek/op bezoek zijn bij anderen maar de schuld geven. Op het moment ben ik veel te moe om op 21 pagina's aan tekeningen te reageren, maar wat een ontzettend toffe dingen komen er al langs! Mijn vingers jeuken inmiddels ook dus de rest van het jaar komt vast wel goed. Hoop ik. En leuk dat er zo veel verschillends tussen zit, ook een repainter zag ik, gaaf :D

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 00:06

Henrike, wat een ontzettend schattige tekening.

Damned, prachtige schets!

Kashimo, leuk dat je al wat aan het experimenteren bent. Goed bezig!

Sunny, dat ziet er al goed uit. Wat een uitdaging hé, om in zo'n korte tijd een tekening te maken? :D

Plovesb, hele gave tekening. Ook een leuke uitdaging, zo'n single line drawing.

Pompompom, erg gave tekeningen!

Flux, ik hou wel van jouw stijl van tekenen. Lekker losjes.

Summerfly, het hoeft ook niet allemaal perfect, toch? Ik vind de verhoudingen in het gezicht goed. Je ziet ook al een uitdrukking in haar gezicht en dat is erg lastig te tekenen!

Eef en Kitty, goed bezig!

Noox, mooi kleurgebruik bij je flamingo. Die transparant opgezette vleugels bij de adelaar hebben ook zeker wat!

Hier zijn mijn snelle schetsjes (max. 5 min. per tekening). Leuke uitdaging om zeer kort over een tekening te doen. :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 00:19

Wow mooi hoor! Hoe lukt je dat in godsnaam om met zo weinig, slordig ogende streepjes, toch zoiets gelijkend en realistisch te kunnen neerzetten ? :D

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 00:32

Geen idee, die handen van mij doen maar wat. Je bent al een heel eind als de verhoudingen kloppen en je weet waar schaduw moet. Bedankt voor je compliment. :D

MCSchout

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 01:01

EmmaVZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 05:40

Hier ook even geen tijd om feedback te geven, vandaag dan ook een heel snel werkje gemaakt, nu snel verder studeren :+
Afbeelding

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 09:57

EmmaVZ schreef:
Hier ook even geen tijd om feedback te geven, vandaag dan ook een heel snel werkje gemaakt, nu snel verder studeren :+
[ Afbeelding ]

Om half 5 smorgens? :') Niet tijd om te slapen ondertussen? :')

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 11:32

wat gaat het snel zeg...

pagina 20
Damned: leuke hand, heb dit ook al vaker gedaan. Alleen de aanzet van de wijsvinger is idd te breed.
sunny44: Heel leuk voor zo'n klein formaat.
Gordy18: ziet er al goed uit na een jaar geen paard te tekenen.
princie1999: leuke plaatjes al :)
Marcato: leuk dat je meedoet, keep on going ;)
Kashmino: Paard ziet er goe duit, mag alleen wat bijkomen (is erg mager nu)
plovesb: wauw meer kan ik niet zeggen
pompompom: Heel mooi getekend. Niks op aan te merken
Flux: ook heel mooi.
Summerfly: lekker losse schetsmethode, ik vind het goed gelukt hoor ;)
Eef01: verhoudingen kloppen nog niet helemaal, maar komt zeker wel goed ;)
KittyDylan: vind hem al leuk hoor :)
noox: oeh leuke flamingo. Die arend is ook cool.

pagina 21
Adamootje: gave stijl en leuke schetsen :)
MCSchout: goed werk :)
EmmaVZ: ziet er leuk uit voor een snel werkje :)

yvanna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-16 11:33

samenvatting van de eerste 4 dagen
Afbeelding

dag 4:
Afbeelding
(dit x op a4)

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 12:44

Ik ben intussen begonnen aan de pastelversie van mijn schets.
Iemand die interesse heeft in een WIP om eventueel tips te geven? Ik weet namelijk niet zo goed of ik het "getekend" moet houden of meer naar "realistisch" moet gaan.

Schemerdier

Re: [CHALLENGE]2016: een paard per week

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 13:05

Nummer 4 :
Afbeelding

Zoals je ziet, geen tijd om op iedereen te reageren :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 13:07

Er komen echt ontzettend leuke werken voorbij! Ik zal vanmiddag eens wat feedback geven als ik mijn eigen tekening af heb.
Maarre... Waarom is de topictitel ineens gewijzigd naar een paard per week? -O-

yvanna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-16 13:18

Anoniem schreef:
Er komen echt ontzettend leuke werken voorbij! Ik zal vanmiddag eens wat feedback geven als ik mijn eigen tekening af heb.
Maarre... Waarom is de topictitel ineens gewijzigd naar een paard per week? -O-

haha geen idee.
Ik had gevraagd of ze het konden veranderen naar 'een tekening per dag' maar het is dus blijkbaar "een paard per week" geworden.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 13:19

Huh, zat er een modje te slapen :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 13:21

Ah vandaar! Foutje dus, haha :D

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 13:28

Ik heb nog niet gereageerd maar heb wel alles mee gelezen. Ik wil ook graag mee doen.

Ik heb totaal geen ervaring met tekenen maar het lijkt me wel leuk om te leren.

Ik ga het bij eentje per week houden. Ik volg gewoon de normale weeknummers. Het is nu week 01:
Afbeelding

Ik zal na deze post even de afgelopen 5 pagina's nogmaals bekijken en feedback geven.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 13:38

Ik post hem hier ook maar even.
Weet dus niet of ik hem zo laat of nog uitwerk tot een meer realistische tekening met kleur.
Afbeelding

details:
Afbeelding
Afbeelding

yvanna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-16 14:01

Art_Ificious schreef:
Ik post hem hier ook maar even.
Weet dus niet of ik hem zo laat of nog uitwerk tot een meer realistische tekening met kleur.
[ [url=m/tF6LeN.jpg]Afbeelding[/url] ]

details:
[ [url=m/42na7A.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/9Wik6C.jpg]Afbeelding[/url] ]

mooi, ik zou hem nog meer uitwerken en m eventueel kleur geven. ga je verder met pastel of nornale potloden? Let op dat het niet te krasserig word. voorderest al m goed begin!

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 14:08

Damned, erg gaaf! Knap dat je zo gedetailleerd kunt tekenen. Ik vind het blauw en rood een mooi contrast.

Delicia, heel gaaf zo'n close up. En als je snel kijkt of langs scrolt is het net een foto.

Elle108030 ik weet niet zo goed wat ik er over kan zeggen. Ik neem aan dat het een soort fantasy is? Bij het paard vind ik alles eigenlijk heel realistisch behalve het oog. Maar dat was vast niet realistisch bedoelt. Het intrigeert me wel op de een of andere manier.

Drawerlover, leuke tekening. Die zou je zo in een kinderboek kunnen plaatsen.

Danique01, volgens mij ben jij ook in dit topic om te leren net als ik. Ik vind het ook aardig moeilijk. Als tip wil ik je mee geven dat tekenen voor een groot gedeelte ook kijken is. Dus als je een voorbeeld gebruikt heel veel naar de verhoudingen en verschillende vormpjes en lijntjes kijken.

Joycexenya, ben benieuwd naar de repaint.

Xtitanic, jij kunt alles he! Foto's maken tekenen. Ik vind het heel mooi met de oost Indische inkt. Knap dat je de tweede helemaal uit je hoofd getekend hebt. Ik denk dat ik niet echt feedback voor je hebt. Jij kunt mij meer leren dan andersom haha.

Sunny44, jaloers op het oog! Heel erg mooi. Er klopt een klein dingetje niet. Aan de andere kant missen de teugels. Verder heel mooi!

Sergeantroos, mooi! Ik heb eigenlijk weinig toe te voegen.

Sindykaya, je bent wel op de goede weg! Het lichaam is het typische lichaam van een Shetlander. Ik denk dat als je het hoofd iets mooier/beter maakt je een hele goede tekening hebt. Pony kijkt nu ook een beetje zielig misschien kan je dat aanpassen.

Iejoor heel mooi de kat in de regen. Ik zou het handvat van de paraplu nog kleur geven maar dat is echt maar een heel klein detail.

LoiZ, er is iets met je tekening. Ik Weet alleen niet wat. Misschien is hij te lief? Of te rond. Ik heb geen idee maar ik heb het idee dat er iets niet klopt.

Uhnee, heerlijk zulke tekeningen! Mooie eigen stijl. Is dit wat je altijd doet? Dan ben ik benieuwd of je dmv dit topic ook een keer uit je comfort zone gaat stappen. Ik denk namelijk dat je veel talent hebt! Ook voor de meer realistische werken.

Yamsi0124, goede poging toch! Wat belangrijk is is dat je zelf al ziet dat de verhoudingen niet helemaal kloppen. Top toch! Ga je daar de volgende keer mee aan de slag.

Elsa91, je tweede doet me denken aan scar van de lion king haha. Ik vind hem stoer!

Mabelbohms, wat een leuke Belg! De overgang van benen naar sokken kloppen niet. Nu zijn het net gordijnen.

Emmavz, ik ben fan van jou! Je hebt mijn pony ook eens getekend toen hij nog niet van mij was en die vind ik super gaaf!

Ingecharlie, heel erg mooi. Het is een beetje een combinatie tussen realistisch en animatie.

Jelka, of je hebt een dikke pony getekend of hij is een beetje uit verhouding. Ik vind vooral de hals heel breed maar ik heb het idee dat dit bij het voorbeeld ook zo was.

Eef01, de benen in je aquarel zijn vrij recht. Wel heel knap gemaakt als dit je eerste poging is.

Pompompom, een kindje en een pony!! En dan ook nog goed gelukt! Mijn complimenten.

Kittydylan, ik vind de vorm van het hoofd van je eenhoorn heel mooi. De manen zou ik misschien iets meer uitwerken. Denk wel dat je tevreden mag zijn over deze tekening.

Nellekeh heel mooi de hond bij de zee. Weinig op aan te merken.

Nayomie, heb je het van een voorbeeld getekend? Het klopt wel helemaal je paardje toont alleen wat mager. Beetje een wormenbuikje en ribben. Hij kijkt ook wat triest.

Mcschout geweldig! Ik weet dat dit geen aanvraag topic is maar kan je niet zo iets van mijn pony's en mijn hond maken. Ik hou hier van! Misschien als ik het tekenen een beetje onder de knie heb dat ik dit ook nog wel eens wil proberen.

Henrikes, leuk concept! Ik mis de kleur bij het paard zelf.

Selina, je neus is een beetje grof en je oog wat klein. Misschien kan je hier op letten de volgende keer.

Nienke15 super mooi! Echt gaaf.

Art_ificious. Wat een leuke pony heb jij! Ben benieuwd hoe hij wordt als je hem in aquarel uitwerkt.

Uhnee, je hert is heel realistisch gemaakt. Super! Die blik in de ogen is echt prachtig gelukt.

Seven, ik heb niks op je aan te merken. Je bent super goed.

Lexieflexie, ook voor jou de tip. Goed kijken naar een voorbeeld. Gewoon lijnen volgen met je ogen en tekenen. Oefenen oefenen oefenen en dan komt het goed!

Eleanor, je olifantje is geweldig!

Ingechaerlie, mooi paardje! Je benen zijn wat te recht. Daardoor klopt het ook niet helemaal. Heb je moeite met de ogen?

Yvanna heel gaaf!!

Nayomie je grazende paard is ook goed gelukt.

Plovesb, mooie stijl!

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 14:17

Ymor, het is pastel ;) weet eigg niet of pastel ook met water te vermengen is. Misschien leuk om eens te proberen :P

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 14:19

Ik wil graag ook wel in kleur proberen maar kan ik beter eerst zonder pastel of met? :)

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 14:21

pastel is relatief makkelijk hoor. Je kan er met lichte kleuren over donkere kleuren mee werken. Dat kan met kleurpotloden vrijwel niet.

yvanna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-16 14:21

SindyKaya schreef:
Ik wil graag ook wel in kleur proberen maar kan ik beter eerst zonder pastel of met? :)

gewoon proberen en oefenen