[CHALLENGE]2015: een paard per dag.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 00:31

Watervaste stift en fineliner, A5, 5 minuten tijdens het "grote impovisate spel" op tv :') foto's gebruikt van de "saaie" groninger uit het aanvraagtopic
Afbeelding

Telpeva
Moderator Algemeen

Re: [CHALLENGE]2015: een paard per dag.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 00:41

Ooooh Dianne die vind ik tof!

SilverStorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 00:47

Mijn 3 paardjes update ik morgen :) K ga nu eerst een rondje bewonderen :D *edit k zet die van gister er vast maar bij*

Goed bezig allemaal, echt zo leuk hoe dit topic verloopt.

DianneM: Wauw, wat leuk bedacht, erg origineel!, die vorige met dat paard en de roosjes vind ik ook erg mooi geworden!
Janique: Mooie serie! Vooral die laatste vind ik echt super!
Xemmosx: volgende keer draaien :P Maar spiderpaard ziet er leuk uit zo :)
Pluizebolpum: Mooie lieve tekening! Soms is minder echt meer :)

IlovePuk: goed probeersel hoor, misschien voor de volgende keer iets meer contrast om de vacht nog beter uit te laten komen?
Telpeva: weer een leuke variatie! Hoe heb je dat laatste gedaan? heb je daar speciale leerbewerkingsdingen voor?
Xsannee: nog een spiderpaard, leuke schets
Fnanne: :) Weer een mooie in de reeks! Lekker dynamisch!

Nienke15: Love it! De kleuren, de pose, de uitvoering, super! En de witte ecoline pakt ook mooi zeg! Is dat op zwart karton?
Maylotje: leuke cartoon
Vladimir1979: Leuk gedaan en met stiften O_o knap arceerwerk
xCynthiaVos: mooi werk!

O en verder omlaag kan ik in dit scherm niet :+ :Y)

hier is mijn 9/365
aquarel en inkt 10,5 x 15 cm

Afbeelding

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 01:05

Tof weer Sylverstorm! Je hebt echt zulk herkenbaar werk!

Frost

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 01:16

Silverstorm: hoe je het doet is me nog steeds een raadsel, maar wauw!
DianneM: Heel erg leuk, ook grappig hoe je de close ups ingevoegd hebt :)
janique: Heel gaaf, vind de 2e persoonlijk heel mooi
xemmosx: Ziet er leuk uit!
Pluizebolpum: Erg leuk! (mag ik vragen wat krijtpotlood precies is? Ik kan het ook gemist hebben hoor :o )
ILovePuk: Heel leuk! De verhoudingen zijn nog niet optimaal, maar oefening baart kunst :D
Telpeva: Apart, maar toch heel erg leuk!
xSanneee: Ziet er leuk uit!
Fnanne: Heel gaaf, wou dat ik zo kon schilderen :)
Nienke15: Dat zijn gewoon complete kunstwerken daar, heel gaaf!

Verder kan ik niet terug :+

Afbeelding

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-15 14:34

DianneM: interessant ding zo :D
Silverstorm: zo herkenbaar jouw ding, feestje om te zien :)
Jytte: dankjewel :) is de jouwe een digitale schets? Oogje heeft al wat karakter, kin oogt wat plat?

Afbeelding
11/365
Acryl op papier.

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 15:18

11 januari 2015

Hier mijn inzending van vandaag! Ben er best tevreden over.
Vind het veulen beter gelukt dan de merrie!
De ogen moeten dicht lijken, maar daar moet ik nog even op oefenen.

Afbeelding

Ik heb hier met paars kleurpotlood nog wat extra schaduwen e.d. getekend, maar de kleuren vallen wat weg op de foto.

Afbeelding

Bimmerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 19:06

Mijn inzending week 2

Geen idee hoeveel tijd hierin zit. Heb wat dingetjes uitgeprobeerd met verschillende brushes enzo voordat ik tot dit kwam.
Afbeelding
Voor de fjord zelf heb ik naar een foto van colourize-stock gekeken, hij is wat aan de dunne kant voor een fjord maar had al zoveel tijd in de schets zitten dat ik er maar genoegen mee heb genomen xD

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 21:54

Prachtige creaties _/-\o_

8/365 - 7 min
Afbeelding

9/365 - 5 min
Afbeelding

10/365 - met referentie foto - 10 min
Afbeelding

11/365 - 10 min
Afbeelding

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 22:10

xemmosx Jammer dat ie op z'n kop staat maar wat ik zo zie ziet er al best uit!
janique, Schitterende platen.
DianneM Heerlijk apart, en wat een prachtoog!
SilverStorm, Jouw werk blijft ook gewoon heerlijk om naar te kijken.
Jytte Heb een beetje het idee dat de snuit niet helemaal klopt maar verder ziet ie er goed uit hoor. Mooie kop.
Fnanne, Prachtig weer, dat ene voorbeen ook, echt geweldig.
xSannee, Mooi hoor, vind ze allebei knap, de merrie net zo goed. En misschien jammer dat je de kleuren niet ziet maar je ziet wel nog meer detail in de onderste en ik neem aan dat dat de bedoeling was? Goed gelukt hoor!
Bimmerd, O, wat een gaaf werk. Mooie achtergrond ook, en tja, ik val nou eenmaal op rare details, maar die manenkam, super!
xTitanic Ook weer van die mooie schetsen, vind zelf de derde wel erg mooi.

O ja, dat 'krijtpotlood'. Is een zelfbedachte term voor een soort van potlood waarvan ik niet weet hoe het heet (heb ik wel vaker last van, ik weet hoe het werkt maar vraag niet hoe het heet :o ). Het ziet eruit als potlood maar het tekent als een kruising tussen pastel en houtskool. In mijn wereld heet dat dan krijtpotlood.

Voor vandaag wilde het niet lukken. Heb van alles zitten klooien maar er kwam niets boeiends uit. Ja, weer wat extra ervaring met verschillende materialen, dat wel, maar verder wilde het écht niet. Dus dan maar weer een simpel hoofd en ook dat weten te verklooien. -O-
Kleurpotlood op zwart papier en digitaal nabewerkt om te kijken of ik er nog iets van kon bakken. En weer zo'n eng oog. Misschien moet ik maar horrorpaarden gaan tekenen. :')
Afbeelding

Nienke15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 22:52

Er komen weer heel mooie schetsen voorbij!
Komende weken heb ik het heel druk met school, waardoor ik geen tijd heb om naast een schets te maken elke dag (ik hoop dat dat gaat lukken) ook nog even rustig naar alle schetsen te kijken en er wat over te zeggen. Na de toetsweek zal ik dat wel weer doen. Maar omdat ik dus niet uitgebreid over iedereen zijn schetsen iets kan zeggen verwacht ik natuurlijk ook niet dat er een reactie op mijn schetsen zal komen :)

Dit is mijn schets van vandaag, blauwe ecoline (en water, en ik heb een beetje geëxperimenteerd met zout):
Afbeelding

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 00:43

Mijn bijdrage van vandaag: 10 minuten, permanent marker & fineliner, 10x15 cm
Afbeelding

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 00:53

Blijf zeggen, wat een geweldige vrijheid hier :-) heb mezelf door jullie compleet uit mijn comfort zone laten trekken. Via Facebook een oproep geplaatst voor extra beeldmateriaal. Doel voor mij is om snel iets gelijkends neer te zetten, zonder al te veel details. Juist omdat ik zo'n detailmuts ben.. :o

Nienke, volgens mij werkt zout niet met ecoline, wel met oi en aquarel :) tenminste van die twee weet ik het zeker.. Ook met verdunde acryl werkt het niet..

Nienke15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 08:42

DianneM schreef:
Blijf zeggen, wat een geweldige vrijheid hier :-) heb mezelf door jullie compleet uit mijn comfort zone laten trekken. Via Facebook een oproep geplaatst voor extra beeldmateriaal. Doel voor mij is om snel iets gelijkends neer te zetten, zonder al te veel details. Juist omdat ik zo'n detailmuts ben.. :o

Nienke, volgens mij werkt zout niet met ecoline, wel met oi en aquarel :) tenminste van die twee weet ik het zeker.. Ook met verdunde acryl werkt het niet..

Zout werkt wel met ecoline hoor :j de foto is alleen niet scherp, waardoor het niet zo goed te zien is, en ik heb niet zoveel zout gebruikt bij deze (bij een andere juist weer wat teveel :+ )

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 09:50

12 januari 2015
Ik had gister de smaak te pakken dus mijn tekeningen van nu heb ik stiekem gister gemaakt!

Afbeelding

Afbeelding

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 11:07

Ik zal vanavond eens uitgebreid reageren op alle mooie kunstwerken en proberen tips te geven.

Voor nu iedereen nog bedankt over de tips van de kleuren zwart en wit.
Ik ben nu met een nieuw acryl schilderijtje bezig en idd kun je zonder zwart toch kleuren maken die op zwart lijken en de overgangen mooier maken.

Ik heb ook een fijne site gevonden om kleuren te mengen en "zwart" te maken.
Misschien dat anderen er ook wat aan hebben.

http://mirjamtorenbeek.nl/kleuren-mengen/

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 11:50

Mag ik laat aanhaken? :) Hij is nog niet af, maar dit wordt een cadeau voor de opvang waar ik vrijdag as. mijn paardje ga ophalen. Ik heb de foto waar ik verliefd op werd als ref gebruikt. <3

Het is denk ik anderhalf jaar geleden sinds ik heb geschilderd, dus het is niet perfect, maar ik ben wel erg tevreden met de uitdrukking.

Afbeelding

Voor mij wordt het waarschijnlijk ook één paard per week.

mar_fay

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 12:15

DianneM schreef:

Zout werkt zeer zeker met ecoline, het geeft een ontzettend tof effect en ik gebruik het regelmatig :)
Leuk dat je het meteen geprobeerd hebt, Nienke!
Wat zitten er ontzettend mooie schetsen en werkjes tussen. Ik merk dat dit topic inspireert om wat nieuwe dingen te proberen, dus bedankt allemaal!

xGwennn_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 14:55

Ik teken eigenlijk nooit op papier omdat ik het zelf niet echt mooi vind. Maar omdat ik geen tijd heb gehad om een pixel te maken hier toch een tekening xD.

Afbeelding

2/52
Laatst bijgewerkt door xGwennn_94 op 12-01-15 15:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-15 15:02

xGwenn: ik vind het lastig jouw werk van commentaar te voorzien, aangezien het om paarden gaat hier. Als ik ver zoek zóu ik er eentje uit kunnen halen.
Marley93: nette start toch? Ik vind de lichtpartijen in je paard al treffend maar er zouden mijns inziens meer details in mogen nog :)
xSanne: lieve plaatjes en met name in de tweede vind ik je kleurgebruik interessant :)
DianneM: lekker vlot werk :)
Nienke: tof dat je met 1 tint zoveel nuances weet neer te zetten :)
Pluizebolplum: zo'n licht lijntje onder aan dat koppie... Love it :)
xTitanic: lekkere vlotte werkjes, maar toch treffend :)
Bimmerd: het is gewoon een fjord in sportconditie :D fijn sfeertje zit erin :)
xSanne: tweede versie van je paardjes oogt door het paarse toch prettiger imo :)

Afbeelding
12/365
Mijn bijdrage, naar aanleiding van een werk van één van mijn favoriete kunstenaars; Gericault.
Acryl op papier.

xGwennn_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 15:11

ik heb hem nu even geupload via andere laptop, weet niet wat er gebeurde maar met uploaden kreeg ik een paard en na het plakken hier iets heel anders wat ik nog nooit gezien had. haha

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 17:43

Hey, ik wou net zeggen, dat paard ken ik; idd (een bekende) van Géricault :D
Hoe groot zijn jouw werkjes nou gemiddeld Fnanne?
Ik ben vandaag ook weer bezig geweest, nog niet af dus nog geen foto, zal vanavond weer even gaan zitten voor wat commentaar/tips te geven.. :)

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 18:42

Ja! Géricault! heb daar ook twee creaties van :D zal ze eens posten als ik mag, lijkt me wel leuk even een variant te zien ;) (zal ze bij deze in een link posten)

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 23:14

Mijn vader werd geopereerd vorige een paar dagen terug, waren een paar spannende dagen, vandaar mijn lack aan updates :o

Terug van weggeweest! :D
Ik moet even een aantal dagen inhalen, dus om niet in één keer 6 tekeningen te spammen heb ik er vier bij elkaar in een collage gezet :P

Ik heb een paar afspraken met mezelf gemaakt, aangezien ik enorm ga lopen pielen op details en de laatste nog beter dan de vorige wil hebben (en er dus ook meer tijd aan kwijt ben steeds). Dit betekend dat ik de aankomende werken niet langer dan 15 minuten teken, en daarna ook gewoon stop. Jammer dan. Klaar. Over. Ik kan niet zeggen dat ik het erg leuk vind :') , maar ik vind het een goede oefening voor mezelf daar ik loslaten erg moeilijk vind en graag perfectionistisch werk. Dus, voor deze week in ieder geval alleen 15 minuten werkjes met potlood. Niets meer! (Grumbl!)

Afbeelding
Je kan mijn irritaties best goed zien in mijn werken zie ik nu. De eerste was een te groot project, en kon ik niet helemaal af krijgen (boos). Die daarna had ik beter in de smiezen :j . De negende kon ik de achterhand niet goed afkrijgen, en bij de laatste was ik nog bezig met de manen. Ik krijg nu echt de neiging om te tekeningen weer te pakken en ze "af" te maken := MAG. NIET.

Dit is die van gister, ook 15 minuten potlood.
Afbeelding

En deze is van vandaag. 12/365, ook potlood op papier. Ik wilde er een zeepaard van maken uiteindelijk, maar die tijd werd me niet gegund :=
Afbeelding

Verder weer ontzettend creatieve en mooie werken hier in het topic! Ik zal met mijn volgende post weer eens wat werken "beoordelen", beloofd!

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 23:28

Grappig van de ecoline, had het idee dat zout niet zou pakken met inkt-achtige vloeistoffen :-) geen idee waarom niet, dat blijkt dan ook wel hahaha

Vandaag een rare dag, net pas thuis en zo mn bed in zonder tekenwerk.. :o morgen maar even inhalen hihi.