Je bent niet de eerste die dat zegt.Thanks, patpen! Haken is ook leuk, toch? Ik heb ook nog 2 grote haakprojecten liggen, maar de pest met mij is, ik begin aan veel teveel dingen tegelijk. En dan duurt het dus heel lang voor iets eindelijk af is
Aan de andere kant zorgt het er wel voor dat dingen niet snel vervelen.Ach Koper, ik kan het ook niet goed uitleggen hoor! Ik brei met 2 kleuren tegelijk. De rechte steken met die roze bol en de averechte met die blauwe. Het schiet trouwens al aardig op (voor mijn doen dan).
Wat betreft sokken, ik kan uit ervaring zeggen, begin niet te moeilijk! Dus niet gelijk kniekousen willen breien of met leuke patroontjes erin. Het kan wel hoor, en het is ook niet moeilijk, maar het is veel extra werk
Het is ook best handig om eerst een hiel en teenstuk te oefenen, dan kom je later niet voor onverwachte verrassingen te staan 
Oh en op 2 rondbreinaalden sokken breien vind ik makkelijker dan op 4 of 5 sokkenbreinaalden. De rondbreinaalden houdt wat makkelijker vast.
En meestal begin je bij 't boord
Volgens mij kan je wel bij de teen beginnen, maar de meeste patronen beginnen bij 't boord.
Als het eindproduct min of meer te identificeren is als sok ben ik al blij, ik had er natuurlijk weer niet bij stilgestaan dat 't rond moet en dat 't klein is. Dus rondbreinaaldje of sokkennaalden, die laatste ga ik van de week eens kijken hoeveel ik daarvan heb want rondbreivoorwerpen heb ik het niet zo op.
.
.

. Er is niks mis met het patroon, de sok wordt prachtig maar ik kan mezelf er maar niet toe zetten om te breien *zucht*
ik kan op 4 pennen en met 2 pennen!