[INFO] Breitopic, deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nerwen

Re: [CENTRAAL] Breitopic, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 15:13

Haha Maartje :') Je bent niet de eerste die dat zegt.

Thanks, patpen! Haken is ook leuk, toch? Ik heb ook nog 2 grote haakprojecten liggen, maar de pest met mij is, ik begin aan veel teveel dingen tegelijk. En dan duurt het dus heel lang voor iets eindelijk af is := Aan de andere kant zorgt het er wel voor dat dingen niet snel vervelen.

Ach Koper, ik kan het ook niet goed uitleggen hoor! Ik brei met 2 kleuren tegelijk. De rechte steken met die roze bol en de averechte met die blauwe. Het schiet trouwens al aardig op (voor mijn doen dan).

Wat betreft sokken, ik kan uit ervaring zeggen, begin niet te moeilijk! Dus niet gelijk kniekousen willen breien of met leuke patroontjes erin. Het kan wel hoor, en het is ook niet moeilijk, maar het is veel extra werk := Het is ook best handig om eerst een hiel en teenstuk te oefenen, dan kom je later niet voor onverwachte verrassingen te staan :+
Oh en op 2 rondbreinaalden sokken breien vind ik makkelijker dan op 4 of 5 sokkenbreinaalden. De rondbreinaalden houdt wat makkelijker vast.
En meestal begin je bij 't boord :) Volgens mij kan je wel bij de teen beginnen, maar de meeste patronen beginnen bij 't boord.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 17:17

Ah, dat is al een aanknopingspunt, bedankt :D Als het eindproduct min of meer te identificeren is als sok ben ik al blij, ik had er natuurlijk weer niet bij stilgestaan dat 't rond moet en dat 't klein is. Dus rondbreinaaldje of sokkennaalden, die laatste ga ik van de week eens kijken hoeveel ik daarvan heb want rondbreivoorwerpen heb ik het niet zo op.

Knap dat je met twee kleuren om en om breit, tenminste ik vind het heel knap als mensen dan de draden in het breiwerk weten te verbergen. De kleuren waar je dan steken niet mee breit zeg maar.

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-13 18:16

Hihi Nerwen, je was gewaarschuwd om niet met zo'n moeilijk patroon te beginnen ;).
Ik vind het juist weer prettiger om sokken te breien op 5 korte naalden. Maar dat komt vooral omdat ik rondbreinaalden lastig vast kan houden!
Echt klein is het overigens niet Koper want je breit sokken doorgaans op dunne naalden en dus relatief veel steken. Voor mijn maat 40 heb ik 60 steken in totaal op naalddikte 2,5 (boord) en 3. Dit is wel een makkelijk patroon om mee te beginnen voor een eerste sok: http://www.garnstudio.com/lang/nl/visop ... 25&lang=nl. Gebreid op naalddikte 4 dus schiet ook lekker op :P.

Ff lekker spammen :D
Mijn zonnehoedje:
Afbeelding

"Proef" Pim de Postbezorger:
Afbeelding

En "Pimmelientje" die samen met mij de post bezorgd (heeft ook een tas gekregen hoor):
Afbeelding

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 19:11

Ze zijn leuk Patpen!

Breien wil hier echt niet. Maar niets wil hier, behalve slapen, slapen en nog eens slapen...

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-13 22:26

Komt wel weer Maartje! Straks zit jij allerlei priegel dingetjes te breien :j

Meile

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 13:46

Ik plaats even een berichtje, heb het topic helemaal doorgelezen en kan zelf nu niet wachten om weer te gaan breien.
Helaas wachten er eerst nog twee tentamens op me, dus helaas! Maar dan kan ik het topic iig terugvinden

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 13:06

Ja klopt, je had me gewaarschuwd patpen :j Maar eigenwijs hè, dan krijg je dat :+
Leuk hoedje en die postbezorgers!

Komt vanzelf weer, Maartje.

Ik ga straks beginnen aan een tweede cowl, zag in de winkel mooie wol liggen en nou ja, dat moest mee en en en nu kan ik niet wachten om daar ook mee te beginnen :') Hierdoor heb ik dus 101 projecten tegelijk lopen := De cowl waar ik mee bezig ben gaat best wel vlot trouwens :)

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 18:44

Vast wel patpen! Komende week lekker vakantie, dus misschien dat ik dan de rust kan vinden. Fijn dat jullie allemaal wel weer een beetje op gang komen!

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-13 12:47

Wie motiveert mij hier om (weer) te gaan breien???? De sokken moeten de 23e van deze maand klaar zijn en ik ben nog steeds met die 1e sok bezig >;). Er is niks mis met het patroon, de sok wordt prachtig maar ik kan mezelf er maar niet toe zetten om te breien *zucht*

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 13:17

Hup hup, aan het werk!

Ik heb hetzelfde, wilde gister weer wat gaan doen, maar het lukt maar niet om echt te beginnen...

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 13:32

Ik heb de olifant die ik ga maken eidnelijk op de pennen staan, nog en klein stukje en de eerste slagtand is klaar

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-13 15:30

Dank! Het werkt want ik ga nú mijn breiwerkje oppakken :D. Nog maar 75 naalden en dan is de 1e sok klaar :P

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 15:40

Mijn eerste slagtand is af. Nu zit ik te wachten op de da dus ga maar niet meer met de tweede beginnen. Vanavond of morgen maar even

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 17:24

Hahaha, cool, er zijn mensen die naar mij luisteren! Ik ben ook begonnen, heb al wel 8 naalden met nu 22 steken erop staan. Daar ben ik al heeeeeel trots op ;) En net heb ik gereden (lees: 30 minuten met mijn paard gestapt) en nu ben ik bek af, dus ik ga eerst relaxen en dan proberen verder te gaan.

Magriet: olifant klinkt als een leuk project, ben benieuwd naar het resultaat!

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-13 18:49

Het stimuleert duidelijk Maartje! Ik heb nu 6 naalden gebreid (70 steken + kabels). Straks nog de resterende 9 naalden die ik mezelf als doel gesteld heb voor vandaag.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 19:04

Ah, jij bent al bijna op de helft van je doel! Ik heb net gegeten, eens kijken of ik me er zo toe kan zetten.

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-13 11:52

Helaas is het bij die 6 naalden gebleven gisteren... Vandaag een nieuwe kans!

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 12:09

Pff ik moet er echt even weer inkomen. Beginnen met 1tour ar, 1rout t 1 tour ar en 1 tour r Nu is het goed gegaan maar de eerste tig pogingen gingen allemala mis omdat het 1 grote lus werd. Gelukkig kan ik nu een aantal touren r en ar doen. Dat lukt me wel.

amberguyt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 16:23

Ik meld me ! :o
ik had nog niet genoeg berichten, toen ik dit topic vond!
Nu na lange tijd niet breien ga ik denk weer aan de slag !
Wat is al gebreid heb:
-een dobbel steen voor onze aanstaande kat. :D
-een paar baby sokjes voor me kleine neefje.
- en nu ben ik bezig met sokken voor me moeder en mij !
*D ik kan op 4 pennen en met 2 pennen!
Alleen kan nog geen steken lezen.... dus is lastig patronen van internet te halen!

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 18:32

Welkom!

Hier is het er gister ook niet meer van gekomen. Had last van mijn benen (fijn, vocht vasthouden) en kon alleen half liggen met mijn benen omhoog. Dat breit niet lekker :n

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-13 19:57

Welkom amberguyt! We zijn gek op foto's hier ;)

Gisteren wel een werkpolo beschadigd met breien :=. Ik zet altijd het achterkantje van de naald tegen mijn lijf aan maar mijn (splink spinter nieuwe) polo vind dat niet leuk. Vorige week geveld door de griep, vandaag voor het eerst weer gefietst. Duidelijk nog niet hersteld, ben bekaf.... Heb ook een blaar dus moet achter andere handvaten aan. En ook nog ruzie gehad met mijn trapper dus heb een blauw scheenbeen over 25 cm :+. Volgens mij heb ik gewoon mijn dag niet. Ik wíl wel breien maar of dat vandaag een goed idee is????
Laatst bijgewerkt door patpen op 07-05-13 20:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 19:59

Hm, dat klinkt alsof je in bed moet gaan liggen en pas moet opstaan als je je weer jezelf voelt ;)

Wij gaan morgen een lang weekeind weg. Ben moed aan het verzamelen om mijn tas in te gaan pakken :+

amberguyt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 15:45

Wat jammer van je polo!
Ik zal zo snel mogelijk proberen een foto te maken van de sokken en de dobbel steen baby sokjes lukt niet meer nu die zijn al weggegeven!

amberguyt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 19:01

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-13 21:25

Leuke sok!
Er wordt weinig gebreid idd de laatste tijd. Ik doe zelf ook niet veel wat breien betreft hoor. Maar ik heb vaak van die periodes: breien, borduren, quilten. Beetje afwisseling. Dat ik die sokken nog af heb voor mijn vaders verjaardag, heb ik maar opgegeven. Het komt er gewoon niet uit op dit moment. En over een paar weken/maanden post ik het ene breiwerk na het andere breiwerk :P.