Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

.
. PanniePannie schreef:Hoe hebben jullie eigenlijk geleerd om kleding te maken? Hebben jullie echt een cursus gevolgd in het tekenen/lezen van patronen en het maken van kleding aan de hand daarvan? Ik zie ook wel eens advertenties voorbij komen over naailessen waarbij iedereen een eigen kledingsstuk maakt (in de zin van: gewoon beginnen en hulp vragen waar dat nodig is). Ik vraag me dan echter af of je met zo'n lessen geen theoretische kennis mist?

. 
. Voor ik nog meer (korte) broeken ga maken, deze de komende week eerst maar eens uitproberen. Hij moet nog wel gewassen en gestreken worden
. Ik ben gistermiddag begonnen en vanmiddag was de broek klaar. Sandrina schreef:Lekkere rok Patpen of is het een broekrok?
Wat een moeite voor een fleecevest. Action heeft ze ook voor €8,- ofzo.
. Mogelijk is deze spijkerstof net iets te stug dus ik moet het gewoon gaan uitproberen hoe deze draagt. Misschien moet ik een ander patroon hebben... Door die opgestikte zakken valt hij op de foto nog niet mooi. Hij hangt nu aan de waslijn. Ik had de lap van 10 meter al wel een keer gewassen ivm de krimp maar er zat nog behoorlijk wat pap in. Nu op het gewone programma gewassen dus de stijfheid moet er nu uit zijn.
. Ik "moet" een donkerblauwe hebben met een oranje halfronde pas erin. Ook de linkermouwkop is deels van oranje. Het meeste werk zal het patroon maken zijn want qua stikwerk stelt fleece niet veel voor; het hoeft natuurlijk niet afgewerkt te worden. Qua kosten voor de fleece zit ik gelijk aan de Action. 
. Dus nu ik weet dat het model goed is en de broek voldoet aan mijn verwachtingen, kan ik er nog wel 2 of 3 bijmaken. Één broek is natuurlijk niet voldoende als de temperaturen +20 blijven
.
. Verschillende collega's zijn jaloers en willen ook wel (een aantal) broeken
. Zullen ze toch echt zelf moeten maken... En andere collega's verklaren mij voor gek dat ik zelf (werk)broeken maak. Tja, nog altijd voordeliger dan kopen!!! Dijbeenzakken zijn ideaal maar die broeken kosten gemiddeld €45. Als ik hem zelf maak, ben ik aan materiaal hooguit €10 kwijt. Dat is inclusief rits, borduren, stof, knopen en garen.
.