[INFO]Amigurumi (Haken) #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nerwen

Re: [CENTRAAL]Amigurumi (Haken) #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 14:26

@ Steefjevos, heb je die koe uit het boek 'Schattige huisdieren haken' van Brigitte Read? Daar staat zo'n koe in nl.
Huidige projecten: draak en een pony van Delicious Crochet, en nog 2 breiprojecten: rendiersokken en een 'Abominable Snowman' (soort gebreide Amigurumi wordt dat).

@ Annemiek80: die duiveltjes zijn leuk!!!!

En leukste haakboeken, uhm... 'Beyond the Square Crochet Motifs' (leuke motiefjes voor dekens/kussenslopen/tassen/etc.). En een èrg leuk breiboek: 'Evil Knits'.

Kaplaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 15:08

De boeken die ik heb:
- Gelukspopjes haken --> Fijn boek met snelle projecten
- Het eerste boek van Ana Paula Rimoli --> Leuke patronen, goede uitleg van steken voorin
- Mini honden en katten --> Niet gebruikt
- Heerlijke hapjes haken --> Te ingewikkelde patronen, veel werk met in elkaar zetten.

Maar eerlijk gezegd gebruik ik 9 van de 10 keer een gratis patroon van internet. Meestal van de site Ravelry.

Quinette

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 18:04

Toevallig vandaag n boek gekocht in de winkel, had nog boekenbonnen liggen die opmoesten.
Granny squares, haken in retro stijl van Sarah London.
In de winkel heel even snel opengeslagen en nu net thuis pas goed bekeken. Zijn eigenlijk allemaal dezelfde patronen alleen dan voor n kussen, dan voor n pannelapje...beetje jammer. Maar wel duidelijke omschijvingen zo te zien, dus dat is wel fijn om t onder de knie te krijgen.

Vanmorge trouwens nog n simpele pantoffel-sok achtig ding gehaakt. Had me voorgenomen niet te lang te achten met de 2e, maar wil nu toch ook wel graag met de granny squares aan de slag en heb nog 2 andere projectjes liggen die n keer af moeten..

Essie73
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 21:21

Ik heb geen haakboeken, haal alle patronen (of ideetjes) van internet

Steefjevos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 00:41

Nerwen schreef:
@ Steefjevos, heb je die koe uit het boek 'Schattige huisdieren haken' van Brigitte Read? Daar staat zo'n koe in nl.

Ja dat klopt!! Die heb ik :)

Ik heb een foutje gemaakt in het haken, waardoor de hoekpunten heel raar werden. Het werden echt lange punten in plaats van gewoon hoeken. Ik had ook dunnere wol dan dat de bedoeling was denk ik, want het werd veel te klein. Omdat ik het zonde vond om opnieuw te beginnen, ben ik op een andere manier verder gegaan en dat bevalt mij prima! Wel veel meer werk, want ik ga nu niet genoeg hebben aan 1 bol wol, maar ik vind het leuk :) Helemaal verslaaft!
Hoe voorkomen jullie dat je rauwe plekken krijgt op je vingers van het haken? :P

Citaat:
Krissis schreef:
Jij snapt hem boncheli! Als je hem met staalkabels en bomen maakt, wordt ie giginatisch

_O- En het was pas 12u toen je dat poste, niet eens 02:00 ofzo :P

@Quinette, had je meer variatie in het boekje verwacht? Ik vroeg mij juist af wat je nog meer met Granny Squares kon maken naast de pannenlappen en kussenslopen :P Laat dat pantoffel-achtig-sok-ding eens zien :P

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 07:29

Met granny squares kun je eigenlijk alles maken als je je fantasie gebruikt en een beetje handig bent (ben ik niet lol)

Onder granny squares versta ik ook hexagons/octagons etc

Een aantal die ik tussen mijn favorieten heb staan op ravelry:
Kerstsok: http://www.ravelry.com/patterns/library/polka-dot-christmas-stocking
Zadelhoes: http://www.ravelry.com/patterns/library/granny-funks-bikeseat-cover
sjaal: http://www.ravelry.com/patterns/library/b-hoo-ur-scarf
muts: http://www.ravelry.com/patterns/library/143-40b-magic-shawl---hat-with-squares-in-delight
Tas(sen): http://www.ravelry.com/patterns/library/african-flower-bag-with-flower-loom-centre
http://www.ravelry.com/patterns/library/triangle-purse-4
http://www.ravelry.com/patterns/library/owl-toteem
Knuffels: http://www.ravelry.com/patterns/library/lollo-the-african-flower-bear
http://www.ravelry.com/patterns/library/miss-t-the-turtle
Knuffeldoekjes: http://www.ravelry.com/patterns/library/giraffe-lovey

Daarnaast natuurlijk meer standaard: vloerkleden, beddespreien, onderzetters, pannelappen en heeeel veel kleding :P

Ik heb een aantal boekjes.

De eerste die ik kocht is/was:
Amigurumi and more van Tessa van Riet-Ernst
Verder heb ik ook nog liggen:
Granny Square Love van Sara London
Technieken boek
Boekje voor kinderen om te leren haken

En heb ik er een aantal op pdf op mijn pc staan.

Maar eerlijk gezegd gebruik ik ze eigenlijk niet, ja de eerste (amigurumi and more) is de enige die ik vaak/vaker heb opengeslagen.

Wel vind ik het kerstboekje van Christel Krukkert erg leuk, tenminste een aantal patroontjes daaruit dus die zou ik nog wel willen aanschaffen voor volgende kerst.

Ik had vorig weekend 'even snel' weer een paar polswarmers gehaakt, was tevreden over het eindresultaat en maandag gelijk in gebruik genomen want op de fiets en bij de paarden vind ik ze dus erg lekker alleen zijn ze binnen een uur heel smerig en zitten onder het hooi ed dus dure wol is er niet aan besteed lol.
Echter woensdag heeft de stalhond/puppy (6 maanden) er 1 te pakken gekregen en heerlijk op zitten kauwen, echt een lang leven waren ze dus niet beschoren :')

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 13:33

hoi hoi,

ik volg het nog steeds hier, ik ben zelf druk met een deken. (granny stripes)

zie mooie dingen voorbij komen,
ga zelf van de week aan een leuk projectje beginnen, zonder patroon die heb ik niet kunnen vinden.

boekjes, ik heb er enorm veel als pdf, meeste boekjes bevatten enkele leuke patronen, en ook een hoop niet leuke patronen,

Bij de boekenvoordeel kan je vaak vrij voordelig leuke boekjes halen, momenteel hebben ze volgens mij zelfs een actie met de boekjes.

Bonechi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 10:06

Afbeelding

Hij is af! :-)

Ik gebruik wel het boekje van kookeridoo nog (Amigurumi and more). Heb er nu 2 beesten uit gemaakt en 2 patronen los gekocht. Denk dat ik dat blijf doen, toch wel handig.

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 19:08

Bonechi_ schreef:
[ Afbeelding ]

Ik gebruik wel het boekje van kookeridoo nog (Amigurumi and more). Heb er nu 2 beesten uit gemaakt en 2 patronen los gekocht. Denk dat ik dat blijf doen, toch wel handig.

Wat leuk!

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 21:43

Hoi hoi,

hoe staat het er mee,
Ik wil een kleine noot geven hier,

Ik krijg regelmatig van mensen de vraag of ik ze patronen wil doorsturen/verkopen.

Hier doe ik niet aan, andermans patronen doorverkopen is echt not done, tevens omdat maar zo even naar iedereen door te mailen gaat mij ook echt te ver.

Dat is niets persoonlijks, heb het idee dat mensen altijd boos zijn, aangezien ik nooit meer een reactie krijg naar afwijzing,
Het is gewoon niet netjes andermans patronen zomaar door te mailen,
Heb daar begrip voor, en dan ook voor mijn Nee.

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-13 21:46

Boncheti: hij is leuk geworden! Ook je manen en staart, heb je netjes gedaan (want met dat pluizige garen, pfffff, ga er maar aanstaan. Ik heb er niks mee)

Dobbel: Netjes gesproken/getypt _O_

lisa_pluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 16:55

dobbel schreef:
Hoi hoi,

hoe staat het er mee,

Ik krijg regelmatig van mensen de vraag of ik ze patronen wil doorsturen/verkopen.

Hier doe ik niet aan, andermans patronen doorverkopen is echt not done, tevens omdat maar zo even naar iedereen door te mailen gaat mij ook echt te ver.

Dat is niets persoonlijks, heb het idee dat mensen altijd boos zijn, aangezien ik nooit meer een reactie krijg naar afwijzing,

Niet boos hoor, alle begrip voor jou :(:)

Nietes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 15:26

Sl St, F/O and weave in the ends.
weet een van jullie wat ze daarmee bedoelen?

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 15:31

Slst = slip stitch = halve vaste.
F/O = finish off.
Weave in the ends = afhechten, valt ook onder finish off ;)

Essie73
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 21:18

dobbel schreef:
Hoi hoi,

hoe staat het er mee,

Helemaal mee eens. Gratis patronen welke open en bloot op internet staan geef ik wel door, maar betaalde patronen geef ik ook niet zomaar weg

Essie73
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 21:19

Bonechi_ schreef:
[ Afbeelding ]

Hij is echt heeeeeeeeeeeeeel leuk geworden!

xGoldenHero

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 22:13

Ik heb even een vraagje! Ik ben bezig met een Amerikaanse vlag kussen en moet daar dus een heleboel sterren op maken. Maar op internet kan ik niet echt een mooi patroon vinden van een klein sterretje die ik erop kan maken. Iemand een idee?

Essie73
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 00:16

xGoldenHero,

Ik heb deze veel gebruikt (dubbel zijn ze ook leuk in bv de kerstboom) Het is een mooi vast sterretje, zonder gaten zeg maar.

Toer 1: Maak een ring. Haak 5 vasten in de ring. (=5)
Toer 2: Haak 2 vasten in iedere vaste. (=10) Sluit af met een halve vaste.
Toer 3: Sterpunt;

Haak 5 lossen. Haak terug op de ketting. In de 2e losse vanaf de naald haak je een halve vaste.
In de 3e losse haak je een vaste. In de 4e en 5e losse haak je een stokje. Steek nu de haaknaald in de 2e vaste van toer 2 en maak de sterpunt vast aan toer 2 met een halve vaste.

Herhaal toer 3 nog vier maal tot er 5 sterpunten zijn ontstaan. Zet de laatste sterpunt vast in de 10e vaste van toer 2.

Toer 4: Haak een afwerk rand rond de sterpunten; Haak 5 vasten aan de ene zijde van de punt, haak 5 vasten aan de andere zijde van de punt. (=50 v) Hecht af, de ster is klaar !

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-13 14:10

Kaplaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 15:15

Mooi gemaakt!! En wat groot!!
Je hebt leuke restjes bij elkaar gezocht, dat vind ik toch altijd een van de moeilijkste dingen.

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-13 16:06

Kaplaars: ja, dat vind ik ook. En het valt me niks tegen moet ik eerlijk zeggen. Hoewel ik ook erg veel Bunja kussens heb gezien die ik vele malen mooier vind dat de mijne. Achja, tis de eerste keer.

NoaSky

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 17:01

hoi hoi,sorry dat ik hier zomaar kom binnenvallen!

Ik zit sinds 9 maart met verlof en verveel me echt enorm! Dus gisteren maar wat spulletjes gehaald en mezelf nu aan het leren haken. Het gaat me al redelijk af alleen die patronen lezen pfoeh hee...

Ik blijf nu hangen bij: 6x (1v, 2v in de volgende v, 1v)(=24v). Nu ben ik niet helemaal achterlijk haha, maar ik weet niet of ik nu dus 1v-2v-1v-1v-2v-1v-1v-2v-1v etc moet doen, of 1v-2v-1v-2v-1v-2v tot ik op 24 zit...??
Kan iemand mij dit zeggen haha, zou fijn zijn dat kan ik verder. (ik ben trouwens een koetje aan het maken uit het boekje, haakparty op de boerderij, maar dus echt pas een uurtje bezig ofzo)

En nu zal ik eens gaan spieken wat voor prachtige dingen hier allemaal voor bij komen want ik kwam net al aardig wat tegen, maar voor ik zoiets kan haken ben ik veeeeeeeeel tijd verder denk ik haha! Alvast bedankt!

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-13 19:21

Ik ken het koetje niet, weet dus niet of je met een makkelijk of moeilijk patroon bezig bent. Maar om terug te komen op je vraag, daarvoor zou ik graag willen weten wat het begin van je patroon is zodat ik kan inschatten waar ze heen wilt. Was dat een magic loop van 6, dan 12, dan 18?

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 22:12

1v-2v-1v-1v-2v-1v-1v-2v-1v

als het goed is moet je dit doen.

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-13 22:18

idd Dobbel, hoewel ik (ook bij de gelukspoppetjes van annemarie) gewoon 1v 1v 2v ipv 1v 2v 1v 1v Dat vind ik makkelijker tellen, mooi in de tafel van 6. Maakt geloof ik toch niks uit.