[CENTRAAL] Breitopic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nefertarie

Re: [CENTRAAL] Breitopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 12:09

Je hebt er zoveel tijd voor, als je er voor maakt :)

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 12:58

Nefertarie: ben ik het niet mee eens. Naast werk, huishouden en baby kan ik echt minder voor mezelf doen. Niet erg, maar wil daarmee aangeven dat jouw "stelling" niet voor iedereen opgaat.

Nefertarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 17:22

Dat is ook zo hoor! Iedereen heeft het druk met van alles, waaronder ikzelf.
Alleen als je echt graag iets wil, dan kun je er tijd voor maken.
Desnoods maar 1 x per week, op zondagochtend bij de koffie of vrijdagavond, als alles op bed ligt?
Alleen als je wil leren breien, dat kost wat meer tijd.....

Maar we raken offtopic, laten we iedereen het op zijn eigen manier doen.

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 18:26

ik werk heb een kind huishouden hou enorm van jatsen moet iedere dag wel ergens op bezoek , maar heb het me maar mooi geleerd en voor het eerst een relax gevoel deze week waarom? omdat ik lekker thuis ben geweest
Als je iets echt wilt dat lukt dat ook,

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 00:13

Nieuw patroon gevonden voor mijn kniekousen. De eerste 10 naalden boord heb ik net gebreid. Dit patroon heeft een spie middenachter dus zou beter moeten zijn dan het andere patroon.

En ja, soms moet je er wel eens tijd voor maken om te handwerken. Maar dat valt niet altijd mee met de overige verplichtingen. Wij hebben geen kinderen, ik werk op dit moment maar 2 ochtenden per week dus heb relatief veel tijd om te kunnen handwerken. Als mijn lijf wat meer zou willen meewerken, zou ik veel meer kunnen doen. Begin dit jaar hadden we een pup (nu 11 maanden) en dan is een ingewikkeld breiwerk ook niet handig ;). Ik vind het wel een ontspannende bezigheid en brei erg graag tijdens de tv. Vooral sokken of een trui in tricot gaat dan ongemerkt sneller.

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 00:36

ik trok het vanavond even niet, heb nu weer morfine gepakt en heb in 1 keer anderhalve knot weg gebreid aan mn sjaal hij is nu af, ofwel misschien nog een leuke versieringen eraan, morgen komt een foto beloofd!!!! ben helemaal trots, heb vandaag meteen weer wol gehaald bij zeeman was 25% korting , ik wil eigenlijk een 3 punt sjal maken maar weet nog niet hoe ik kan vermeerderen en verminderen van steken zodat ik inderdaag een 3hoek krijg .... iemand tips ????
Ik heb de laatste tijd flinke klappen te verduren gehad, veel bij een psych geweest, lang gezocht naar vervangende hoby wat juist rust crieerd en me op andere gedachtes brengen, en ik geloof sat ik dat nu wel heb gevonden!!!

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 00:36

hhmmm beenwarmers zijn eigenlijk ook wel leuk he

GittekeZ1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 17:57

mijn rondbrei sjaal is af maar hoe ik het voor elkaar heb gekregen er zit een slag in
wel lekker op het paard was iets korter en dikkere wol dus een das die niet weg waait
of een grote dubbele kol zo kun je het ook zien

nu maar op nieuw begonnen met ander oude wol die er nog was ben benieuwt
als ik een slachtoffer heb gevonden om als paspop en of fotomodel te fungeren maak ik fotos
houd het toch spannend
al die beloofde fotos en geen die word geplaatst :+ maar ooit belooft

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 19:58

Hoe kan het... Ik heb ook een kol met een slag erin.. :?

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 21:51

Gitteke en Krissis: nu ben ik wel heel benieuwd naar foto's *-:). Hoe bizar is het dat het bij allebei gebeurt????? De kol is toch gebreid op een rondbreinaald? Ik begrijp niet dat het jullie dan lukt om er een slag in te krijgen ;)

Hier zitten mijn 20 naalden boord er weer in. Zo saai dat boord :O. Nog (minstens) 5 naalden maar ik moet het echt opmeten om aan die 11 cm te komen. Volgens mij zit ik even grof geschat met die 20 naalden op 8 cm.
Vandaag zijn de nieuwe haaknaalden bezorgd. 2,5 keer zo duur als een "gewone" haaknaald maar dat komt omdat er ergonomisch voor staat..... Belachelijk maar het haakt voor mij wel een stuk beter en daar gaat het om!

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 13:09

oOoKellyoOo schreef:
hhmmm beenwarmers zijn eigenlijk ook wel leuk he

Zag zaterdag leuke beenwarmer smet noors patroon. |Erg leuk. Ik ben nu et de must van mijn popje bezig. Neus en beenwarmers zijn al af. Gaat niet snel maar vind het wel weer leuk.
Alleen blijft mijn borduren nu liggen

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 14:11

Neuswarmer??? Die ga ik ff google'en

GittekeZ1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 18:12

De kol word nu al wel veel gebruikt
de slag is wel handig met dubbel slaan

mogelijke reden denk ik dat het komt als je opzet en je niet op let
hij kan rond draaien net als een spiraal
en daar kom je pas achter als je een redelijk eind bent
tja en dan uit halen of doorbreien
ik ben maar door gegaan met als resultaat een fijne bruikbare kol voor op stal
mijn dochter heeft hem al in gepikt

op naar de volgende

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 20:03

Ik kwam pas na 15 toeren ofzo erachter dat er een draai in zit, en tis omdat vriendlief dat zei :')

GittekeZ1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 21:12

Dat was bij mij ook het probleem

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 08:13

Zo ik het grote baby kado boek maar voor de dag getrokken :D
Me zus krijgt in febr. Baby en leek me leuk om nu al met wat leuke dingen te beginnen.

Ik ben nu bezig met een tasje waar ik later de sokjes in kan doen die ik ook nog ga maken :)

Foto van kolsjaal krijgen jullie nog tegoed vAn me :)

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 09:44

Krissis schreef:
Neuswarmer??? Die ga ik ff google'en

Nee de neus van het popje waar ik mee bezig ben

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 10:11

Ooow... De neus en de beenwarmers zijn af.... Had " de neus - en beenwarmers" :o?

Ik had de hoop al opgegeven maar... M'n HEMA Breiboek is binnen!! *\o/*

Kelszz_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 12:11

Ben hard bezig met mijn lapjes deken. Inmiddels bleek hij veel te groot te worden, veel te veel leuke kleurtjes :P
Nu maar eens verder lapjes breien, het later in elkaar zetten kijk ik dus nu nog maar eventjes niet naar :P

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 13:20

Ik heb duidelijk de smaak ook weer te pakken! Na dat saaie boord (altijd een hekel aan boord breien gehad :P) zit er nu schot in de 1e kous. Ben al bij de minderingen voor de spie. Grappig: ik ben op dikkere naalden gaan breien omdat het met naalddikte 4 net een plank werd maar met het nieuwe patroon heb ik meer steken op moeten zetten :j terwijl het gebreid wordt met naalddikte 4,5.

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 13:35

Ow.. Das apart Patpen!

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 13:49

Yaay eindelijk gevonden, een breitopic!
Ik brei zelf inmiddels een tijdje, maandje of 2 ofzo :=

Alleen op de een of andere manier wordt alles wat ik maak uiteindelijk een sjaal :D
Ik zou zo graag sokken of een muts willen maken maar het lukt me maar niet..

Nu las ik dat veel bokkers sokken maken, hebben jullie hiervoor een boek of een bepaalde site of filmpje gebruikt? Of hebben jullie een bepaalde tip,bepaald boek ofzo?

Ik las wel dat iemand een deken maakt voor de bank, lijkt me ook leuk! Ga ik na deze sjaal ook eens proberen. Of een sprei voor op bed kan ook nog natuurlijk.
Alleen bedenk ik me wel weer dat dat toch nooit op mijn naald gaat passen zo'n groot iets :=
ik ben echt een dummie geloof ik :D

Ook houd ik heel erg van aparte wol, hebben jullie nog adresjes hiervoor?
Bijvoorbeeld met zilverdraad er doorheen of met van de extra touwtjes.

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 14:20

Krissis: deze kousen worden langer dan het 1e patroon dus zo vreemd is het ook weer niet. Na de spie heb ik wel minder steken dan het andere patroon dus uiteindelijk zal het wel goed komen. Kousen hebben eigenlijk gewoon een spie nodig om beter te passen.

Selka: voor sokken heb je toch wel iets meer ervaring nodig hoor ;). Daar zou ik echt nog even mee wachten. Of probeer een paar babyslofjes maar nog geen sokken voor jezelf. Met sokken ben ik begonnen met boekjes van Regia. Daar staan goede basissokken in met duidelijke uitleg en maattabellen. Zeer handig als je ook de Regia sokkenwol gebruikt ivm de stekenverhouding!
Een sprei voor op bed kun je natuurlijk in gedeeltes breien. Meerdere kleurtjes, verschillende steken en dan die lapjes aan elkaar zetten.
Wol koop ik voornamelijk via internet (in de aanbieding bij voorkeur). Hoewel het breien weer erg hip is, zijn het aantal wolwinkels aardig verminderd, althans, hier in de buurt, vandaar internet. Maar ik heb nog een behoorlijke voorraad wol liggen om mijzelf een aantal winters bezig te houden :o

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 14:58

@patpen: oh haha nou dan oefen ik nog maar even door ;) ik zal eens die boekjes van regia opzoeken.
Ja wolwinkels hebben wij hier ook niet meer in de buurt, dus nu heb ik laatst bij de action, zeeman en wibra wol gehaald. Maar ik moet zeggen dat ik dat echt van die dunne draadjes vind.
Ik zal eens googlen :)

Bedankt voor de tips! Ik denk dat ik voor die sprei vierkanten maak en ze dan daarna aan elkaar ga haken oid.

Nefertarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 15:37

@Selka
Ik ben ook nog een puppie op brei-gebied. Ik heb wel al eens een trui gemaakt, met hulp van mn moeder, maar nu ik op mezelf woon, moet ik het alleen doen....

Als de wol te dun is, doe ik soms 2 of 3 draden bij elkaar, kan ook van verschillende kleuren, dat geeft een leuk effect.

Ik was net even in de stad Hoorn (woon ik vlakbij) maar de wol in een echte wolwinkel is altijd zo duur!
Dan oefen ik nog wel even met wat ik heb :)

Ook zoeken mijn moeder en ik nog een hele lange rondbreipen voor een poncho, die ze voor mij zou gaan breien.