[INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 3.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Colorado

Re: [INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 3.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 21:28

Inkt moet je inderdaad mee kunnen werken. Maar ook met inkt kan je snel werken en zeker als je klein tekent! Met een losse hand kun je de buitenlijnen zetten, geeft vaak nog een gaaf effect ook. Maar als je niet de motivatie hebt om het te leren en te proberen zal het niks worden. Digitaal is ook even doorkrijgen hoe het werkt, maar echt moeilijk is het nieteens, zoek uitlegjes op op deviantart en ergens anders, en download een gratis programma(http://www.gimp.org/ Superprogramma, werk er zelf ook mee!) en ga aan de slag met proberen!
Maar als je liever aquarel wilt proberen, moet je dat zeker doen! (wat in combinatie met inkt trouwens ook erg gaaf kan zijn, inkt kan je trouwens ook verdunnen en dan gebruiken op de manier hoe je aquarel gebruikt, zo kun je mooi met schaduwen werken wanneer je een zwartwit werkje wilt maken bijvoorbeeld.)

Genoeg opties voor je HD!

lalunamyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 14:18

en een nieuw werkje, weer totaal iets anders dan mijn geschilderde spul etc :D ben wat dingen aan het uitproberen :D

het is zwart verf + 2B en 4B potloden :) bijna A2 formaat

Afbeelding

en dan taxerreeeeen :D

HD : al gedaan :) vond je zwart wit versie beter !
Dribbel : sorry, ik zou dit niet verkopen ; iets te veel gekras etc.
wuis : mooi hoor, je tekent erg fijntjes ; ik hou er altijd meer van als het doorgetekent word, ( de hals ) ik heb mooier van je gezien, maar vind het een mooie zachte uitstraling hebben ! moeilijk, emh 75 tot 120

pagina daarvoor

andante : ik vind de voetballers erg leuk ! Mooi kleurgebruik en mooie gezichts uitdrukkingen ! 70 euro :)
landschapje is ook leuk gedaan, maar niet mijn ding, ik zou er 50 voor geven maar een liefhebber vast een stuk meer

wuis : leuk :D dat krasserige , daar hou ik wel van :) Kop erg mooi, de hals erachter zou ik meer diepte in doen, zodat tie ook echt achter het hoofd is, nu haaast een beetje vlak tov het hoofd, vind ik dan, 75 +

samloes : ik weet het niet, best leuk gedaan maar verder, geen idee, denk dat je hier ook weer een bepaalde doelgroep voor hebt, ik zou 30 euro geven..

xStephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 14:47

lalunamyo: Niet echt mijn smaak maar wel mooi. 35€

Vanky

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 15:04

lalunamyo: Volgens mij kloppen de vingers niet helemaal, en als het de handen van een volwassene zijn vind ik ze ook een beetje klein. De knoop boven de handen vind ik ook een beetje te licht, maar aan de andere kant heeft het ook wel weer iets.
Het is eerlijk gezegt ook niet mijn smaak, maar toch wel rond de €45,- denk ik.

Mijn werkje is nog niet helemaal af, maar hij komt eraan :)

lalunamyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 16:30

haha klopt, handen zijn erg afgeraffeld moet ik zeggen := grootte klopt wel, op voorbeeld ook kleine handjes

dat het jullie smaak niet is kan ik voorstellen :) ben gewoon wat dingen aan het doen, het is niet mijn stijl verder

lalunamyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 10:40

Hij komt best lelijk over op de foto maargoed :=
Koe 70x70 cm Normaal aqrielverf op houten panelen

en er iets niets bij te taxeren, jullie zijn te traag met tekenen schilderen :D

Afbeelding

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 11:17

Hoezo lelijk? IK vind 'm mooi hoor! Trouwens, het is 'acrylverf'.

lalunamyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 11:44

ah okee, sorry :+ ik typ het elke keer anders en elke keer verkeerd, zou het nu eens onthouden :Y)

lalunamyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 19:46

het is stil hier :+ Ik kan alweer een portret plaatsen, maar dat doe ik maar even niet haha ;; anders komt straks heel deze pagina vol van mij :+

Leonyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 19:53

Ik heb nog een nog-niet-afgemaakte tekening liggen, maar die mag ik niet plaatsen... >;)

marjoke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 14:07

"Het is maar wat de zot ervoor geeft" is mijn motto. Volgende taxaties zijn gemaakt op basis van wat ik ervoor zou geven/wat ik denk dat je er maximaal voor zou kunnen krijgen.

Pagina 21:
lalunamyo: Die zijn geld waard. Ik durf er alleen geen vast bedrag op kleven. Wat anderen hier zeggen is in ieder geval veel te laag. Haha. Mensen vergeten dat échte kunst veel geld waard is. :) Ik vergelijk het altijd met naar de supermarkt gaan. Als je gaat winkelen ben je al snel 100 euro kwijt. Veel werken zijn meer waard dan eten voor een week en dus veel meer waard dan 100 euro (om maar een getal te noemen). Zo ook jouw werk. Dit gaat zeker en vast richting de 1000 of meer. Maar zoals gezegd durf ik daar geen vast getal op kleven :)
Respect!
Commentaar over de handen op het hoofd van het kind klopt wel een beetje. De handen lijken van twee verschillende personen te zijn, omdat ze nogal verschillen. Maar misschien geeft dat juist nog meer betekenis aan het schilderij :)

Pagina 20:
Wuis: Ik had graag meer blauw verwerkt gezien in de vacht. Nu zit het blauw enkel in de manen en dat maakt dat het paard blauwe manen lijkt te hebben. :P Experimenteren met kleur is een hele goeie zaak, maar probeer dan nog meer kleur te gebruiken en die te verwerken in heel je tekening. 40 euro

HD: Je hebt zeker een eigen stijl. Maar voor mij is die niet afgewerkt genoeg.

Dribbel: Er zit erg weinig diepte in. Probeer ook met dit materiaal aan contrast, diepte en schaduw te werken. 15 euro

Pagina 19:
Koetje10: Beide mooie werkjes. In het eerste zit meer in dan in het tweede. Je mag meer kleur gebruiken bij een wit paard. 45 en 20 euro

lalunamyo: Ook weer zo’n prachtwerk. Evenveel als diegene ik hierboven heb getaxeerd ;)

samloes: Beetje onrealistisch kleurgebruik. Wel netjes. 30 euro.

Wuis: Netjes! Mooi oog. 45 euro

Andante: Die voetballers zijn prachtig. Geen andere woorden voor. Van een echte fan kan je daar wel 500 euro voor krijgen.
Landschap vind ik minder. Beetje kitcherig. Voor mij is een realistisch dieptebeeld met scherpe elementen op de achtergrond en onscherpe, zachtere elementen op de achtergrond. 70 euro

Mijn werk: [UK] [SCH] Andalusiër in aquarel
50 x 60 cm in aquarel
Afbeelding
Afbeelding

soeboenoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 15:54

*kwijlt*

Wat een geweldig schilderij/aquarelwerk marjoke! zit echt met open mond te kijken! Hier zou ik zeker €150 voor neerleggen!

Leonyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 16:33

Belachelijk hoe mooi! Zeker 400 €, als het niet meer is. :)

kurida1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 17:01

lalunamyo mooi niet echt mijn smaak maar toch wel €40
de tweede meer mijn smaak €60
marjoke :wow: wauw echt prachtig €120

lalunamyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 17:02

[img]Pagina 21:
lalunamyo: Die zijn geld waard. Ik durf er alleen geen vast bedrag op kleven. Wat anderen hier zeggen is in ieder geval veel te laag. Haha. Mensen vergeten dat échte kunst veel geld waard is. Ik vergelijk het altijd met naar de supermarkt gaan. Als je gaat winkelen ben je al snel 100 euro kwijt. Veel werken zijn meer waard dan eten voor een week en dus veel meer waard dan 100 euro (om maar een getal te noemen). Zo ook jouw werk. Dit gaat zeker en vast richting de 1000 of meer. Maar zoals gezegd durf ik daar geen vast getal op kleven
Respect!
Commentaar over de handen op het hoofd van het kind klopt wel een beetje. De handen lijken van twee verschillende personen te zijn, omdat ze nogal verschillen. Maar misschien geeft dat juist nog meer betekenis aan het schilderij [/img]

halleluja.. := 1000 of meer. hihaa kon ik dat er maar voor vragen :d maar dat durf ik niet, aangezien ik een beginnend persoon ben die zich nu pas sterk aan het ontwikkelen is :D dat merk ik per werk dat ik maak dat het steeds beter gaat, maar erg bedankt voor het bod :D Die op pagina 19 staat dan ook niet te koop( wil ik niet kwijt :D ), maar die met die handjes durf ik niet eens geld voor te vragen := de koe daarentegen staat wel te koop, maar bij lange na niet wat jij er voor verteld. :=

Leonyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 20:44

Pagina 19.
koetje10: Beide tekeningen lijken lichtelijk uit verhouding. De eerste mag wat dekkender. € 35,-
lalunamyo: Anders, maar leuk anders! Het straalt emotie uit. € 100,-
samloes: Aan de ene kant simpel, andere kant straalt het iets uit. € 40,-
Wuis: Prachtig! Toch zou ik persoonlijk een andere achtergrondkleur genomen hebben. Nu valt het hoofdstel te veel op. € 50,-
Andante: Fijn kleurgebruik! Mooie plaat om naar te kijken. € 150,-

Pagina 20.
Wuis: No comment. € 75,-
HorseyDude: Super om jou eigen stijl te zien, Keep up the good work! Ik zou stripverhalen gaan maken. Deze losse platen zijn lastig te beoordelen, strips daarintegen is een heel ander verhaal. :)
Dribbel: Hmm, erg krasserig, slordig. Hier heb ik niets voor over, excuses.

Nu die van mij. :)
Schets en schaduwplaatsen zijn van het aanvraag topic, maar het vullen is met het blote koppie gedaan. :) Een uurtje mee bezig geweest, snel tussendoor werkje. Kleiner dan A4, gemaakt met simpele Aquarel potloden.
Afbeelding

Ik verwacht geen hoge waardeschattingen, persoonlijk vind ik hem slordig ogen, geen idee waarom. Verder spreekt het oog absoluut niet, ik ben de highlights erin vergeten. Dom, dom, dom...

marjoke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 12:30

lalunamyo schreef:
halleluja.. := 1000 of meer. hihaa kon ik dat er maar voor vragen :d maar dat durf ik niet, aangezien ik een beginnend persoon ben die zich nu pas sterk aan het ontwikkelen is :D dat merk ik per werk dat ik maak dat het steeds beter gaat, maar erg bedankt voor het bod :D Die op pagina 19 staat dan ook niet te koop( wil ik niet kwijt :D ), maar die met die handjes durf ik niet eens geld voor te vragen := de koe daarentegen staat wel te koop, maar bij lange na niet wat jij er voor verteld. :=

Haha ik had al zo'n reactie verwacht. :) En ik begrijp perfect wat je bedoelt, want ik zit in hetzelfde schuitje en heb hetzelfde probleem. :P
Ik vind het alleen zo jammer dat het altijd om de naam gaat. Mensen betalen de naam of het merk en niet meer de kwaliteit van het werk en das echt jammer. Als je in het begin van je carrière prachtige dingen maakt en tegen het einde enkel prulletjes dan zijn die prullen 10 keer meer waard dan die mooie dingen omdat je bij die prullen wel naam hebt en daarvoor niet. Dat vind ik dus onzin. Ik ken veel kunstenaar en mensen die schilderijen kopen omdat ze die mooi vinden, terwijl ze zelfs nooit eerder van de kunstenaar hebben gehoord. Ik ben gewoon van mening dat als mensen een mooi en professioneel werk in hun woonkamer willen, dan moeten ze daar geld voor neertellen, en dat weten ze zelf ook. Of de kunstenaar nu over heel de benelux bekend is of niet. :)
Dus ik wil je maar zeggen dat er genoeg mensen zijn die je werk mooi zullen vinden en er geld voor willen geven, ongeacht je bekendheid :)

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 13:38

casperzot schreef:
HorseyDude: Super om jou eigen stijl te zien, Keep up the good work! Ik zou stripverhalen gaan maken. Deze losse platen zijn lastig te beoordelen, strips daarintegen is een heel ander verhaal. :)
Bedankt, daar zat ik ook aan te denken. Ik ken iemand op Deviantart die me heel goed kan helpen en hij is nu ook zelf bezig om een stripboek te maken. Kijk maar eens HIERO! Marjoooooooooooke!!! Ik zit ook zowat met mijn neus tegen het beeldscherm tegen je überprachtige plaat aan te KWIJLEN! Wat is die moooooooi!!!! Taxeren? die plaat is ONBETAALBAAR! :D

kurida1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 14:35

casperzot ik vind hem niet zo sorry ik zou er misschien 10 euro voor geven

Leonyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 16:35

kurida1 schreef:
casperzot ik vind hem niet zo sorry ik zou er misschien 10 euro voor geven

Kun je dat onderbouwen? :)

Naborah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 16:50

lalunamyo: €65,-
lalunamyo: €50,- ?
marjoke: Oef.. apart! Kan ik niet taxeren qua waarden, maar mijn hart gaat sneller slaan bij het zien van deze schildering!
Casperzot: Hij is .. anders. Niet gedetailleerd, ook niet te stripachtig. €25,-

maudk123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 17:10

Sorry mensen, ik ben hier niet goed in :+
lalunamyo: Niet echt mijn smaak, maar wel mooi! Ik denk tussen de 60-80 euro?
lalunamyo: Heel mooi! 70,-
marjoke: Echt prachtig! Ik heb alleen geen idee wat het waard is, heel veel in ieder geval.
casperzot: Sorry, ik vind hem niet zo, ik denk dat je veel beter kan! De verhoudingen kloppen niet zo goed en ik vind het wat slordig ingekleurd. Ik zou er nog geen geld voor vragen.

Wat vinden jullie van mijn tekening? Zou ik er uberhaupt geld voor kunnen vragen? En ja de oren zijn veel te kort :+ .
Afbeelding

meelanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 17:22

lunamanyo: super lijkt net echt 100
marjoke: wouw die wil ik ook aan mijn muur 200
casperzot: goed begin maar mag nog een beetje worden uitgewerkt. paard maakt nu een onmogelijke draai met zijn hoofd. 5 euro

Ik heb een half jaar geleden ook voor het eerste een schilderij gemaakt. ik weet dat het "sprookjes ogen" heeft maar dit wilde ik ook zo vind wel leuk een beetje half echt half nep. wat vinden jullie van mijn eerste poging?
Afbeelding

de foto geeft een beetje een verkleurd beeld de manen hebben iets meer kleur en meer richting het gelige

Naborah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 17:30

maudk123 € 45,- ? Anatomisch niet helemaal correct, maar ziet er wel goed uit hoor!

meelanor: Misschien leuk voor een kinderkamer, maar iets te simpel. € 20,-
Zou je misschien wat meer willen taxeren?

maudk123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 17:45

Naborah schreef:
maudk123 € 45,- ? Anatomisch niet helemaal correct, maar ziet er wel goed uit hoor!

meelanor: Misschien leuk voor een kinderkamer, maar iets te simpel. € 20,-
Zou je misschien wat meer willen taxeren?

Dankje! dat vind ik echt veel, ik dacht meer iets van 20,- voor die van mij.