Uhm. Nee. HEt is al heel lang geleden dat ik geDA't heb. Maar ik denk dat dat wel ongeveer hetzelfde is als met potlood hoor. Door verschilldende kleuren en lijne nte gebruiken. (Als je iets donker wilt hebben niet alleen een donkere bruin te nemn mar ook bijvoorbeeld blauw, dan word ie al heel anders om naar te kijken).
Milan_lover
Geplaatst: 20-06-10 14:23
Ik geloof dat jullie mijn bericht overgeslagen hebben Onderaan de vorige pagina Ik ga nu even mijn update inscannen..
Milan_lover
Geplaatst: 20-06-10 14:27
Hier een update van de tekening van het paard van catalyst1, hij is nog lang niet af, maar hebben jullie nog tips??
Waar bij mij de rug te lang is is bij jou de rug te kort Verder vindt ik hem nogal "uitgerekt" en de neus is te lang, als je kijkt naar de neus, lip verhouding, heeft hij bij jou teveel lippen, verder vind ik de hals wat "dun" vergeleken met op de foto.. succes
Ohja en de oortjes staan nu wel heel erg "recht op" en zijn op de foto smaller Verder kan ik het nog niet echt beoordelen want het is nog maar een eerste opzet
Wendy15
Geplaatst: 20-06-10 15:09
Rug is niet te kort volgens mij, maar loopt wat te schuin Ga dat nog even aanpassen. Die neus zit me idd niet helemaal lekker, ga ik nog even aan verder prutsen
thoraklover
Geplaatst: 20-06-10 15:12
idd Wendy, de kont mag wat ronder .
Oke, na jullie tips heb ik nog wat zitten rommelen met de vacht:
ik heb niet het idee dat het er mooier op geworden is
Ja, dat valt mij ook een beetje op, maar echt tips om dat te verbeteren heb ik ook niet echt..
Wendy15
Geplaatst: 20-06-10 15:23
Ik heb niet echt verstand van digitaal tekenen Dus kan je wat dat betreft geen tips geven. Maar hij is idd nog wel erg wazig
Ik heb even wat aan m'n schets zitten prutsen
Pebble
Geplaatst: 20-06-10 15:32
Hoi
Ik vind het oog wat te klein, maar verder lijken de verhoudingen te klopppen. Alleen vind ik het hoofd ook nog ietwat lang
_Denise_
Geplaatst: 20-06-10 15:44
Wendy15: probeer de kin + kingroeve wat terug te brengen naar achteren. Momenteel heeft hij nog een klein hangneusje. Komt mede omdat je de neusbrug een beetje een glijbaanvorm hebt gegeven. De neus loopt inderdaad wat af, maar niet zo extreem. De lijn van maantop tot neus is een vrij recht profiel, enkel een bolling bij het oog en wat holler richting de neus. Het mag wat minder op je tekening. Daarnaast oogt de nek wat kort, deze mag nog iets meer uitsteken naar mijn gevoel.
@thoraklover: Gebruik zoveel mogelijk kleuren om vloeiende overgangen en structuren te krijgen. Het zijn momenteel nog losse vlakken met kleuren + een monotoon structuurtje eroverheen. Hierdoor past deze structuur niet en is het geheel alsnog wazig. Zet je brush op een lagere dichtheid, maar met scherpere randen en maak je overgangen d.m.v. kleuren. De randen zijn me nu nog te soft. Probeer er gewoon lekker veel kleur in te verwerken, en wees niet bang om te grijpen naar wat extremere kleuren.
LeonieL
Geplaatst: 20-06-10 15:48
voor het eerst sinds maaanden weer eens m'n wacom erbij gepakt. ik heb vandaag veel dingen aangepast in drukgevoeligheid, waardoor ik eigenlijk nu pas het programma kan gebruiken.
Nouja. het is nog erg lastig allemaal, maar goed. tips voor de tekning? Dit moet Ninthe worden.
xDonja: Bedankt voor het compliment! Ik moet wel eerlijk bekennen dat ik altijd als 1e schets de bolletjes techniek gebruik. (Dit doe ik bij gewone tekeningen,maar digitaal gaat dit nog weer veel makkelijker) en dan heb ik iets van 2 of 3 lagen waar ik steeds weer iets op aanpas.
Maar zeg nou zelf. volgens mij word jij ook steeds beter hoor net als iedereen eigenlijk.
thoraklover
Geplaatst: 20-06-10 16:13
Ben benieuwt naar het resultaat Leonie! Misschien dat ik er dan achterkom hoe ik het duidelijker moet maken..
Haha. wat ik zeg is vooral theorie. omdat ik eigenlijk ook nog niet zoveel ervaring hb met digitaal.. xD Ik weet wel, dat gewoon traditioneel me veel beter af gat:P Ach. wie weet komt er nog wat uit
Wendy15
Geplaatst: 20-06-10 16:44
Wat is 'de bolletjes techniek'?
Ik ben weer even verder gaan prutsen met m'n schets Heb het oog iets groter gemaakt, oren wat schuiner naar voren, hals iets breder, rug aangepast. Neusje wat korter en smaller en onderlip wat meer naar achter. Nog meer aanpassen?