[INFO] Hobby borduren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xXGRIETJEXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 16:29

Caira schreef:
ik ben bezig met een prachtige irish cob

prachtige met HOOFDLETTERS!!!!

magriet

Re: Hobby borduren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-10 12:33

Dit weekendje nog denk ik en dan is mijn bambi abc af. Wil dan misschien da akamuri haken of zo wel eens proberen. (diertjes haken)

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 11:05

Ik heb inmiddels garen via mijn plaatstelijke winkeltje bij kunnen bestellen, dus ik kan weer even vooruit.
Ze wordt wel heel mooi!

Ik ben wel benieuwd naar een foto van de Irish Cob, als je 15 pagina's telpatroon hebt, hoe groot wordt hij dan wel niet?

xXGRIETJEXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 15:23

Cassidy als het goed is staat dat op je patroon.
Maar het is volgens mij ook afhankelijk van je aida stof.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 22:10

Ja dat snap ik. Maar aangezien iik dat patroon niet ken van die Irish Cob, en niet weet op wat voor stof Caira aan het borduren is, de vraag aan Caira, weet jij hoe groot het uiteindelijke schilderij wordt?

Mijn borduurwerk wordt heel groot. Dat staat idd op het patroon...afmeting 50 x 75 cm. Mijn telpatroon staat op 4 pagina's, op A 3 formaat papier.

xXGRIETJEXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 23:23

Oww sorry die vraag was aan Caira van de Cob die ze borduurd, verkeerd begrepen :)

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 15:03

Hoi hoi allemaal!

Ik heb even een vraagje... iemand van jullie toevallig nog leuke kruissteek alfabetten? of weet iemand op internet leuke? of een leuk boekje?

Ik gebruik zo om op badstofhanddoeken te borduren dus 2 rijen heeft voorkeur (of grotendeels 2 want anders wordt het zo dun dan valt het slecht op) en ik heb ze altijd ongeveer 15 tot 20 rijen hoog. Wat hoger kan ook wel maar minder dan 15 wordt echt te laag.

Ik heb onder andere deze en deze:
Afbeelding
Afbeelding
(die 2e was nog niet klaar, rest ook nog ingevuld. Is met twee kleuren roze, bij heren met twee kleuren blauw).

Maar die 2e is écht veel werk... nou heb ik nog een leuke waar je met 2 kleuren kan werken, maar ben eigenlijk op zoek naar nog andere lettertypes! Ook voor dames, misschien wat rondere speelse letters. Ben gewoon benieuwd wat er nog meer is! :D Dus als iemand iets weet...

LeonieL

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 15:41

Nou, Mijn moeder is ook helemaal gek van borduren, en vraagt steeds of het niet wat voor mij is.
Dus ik denk dat ik me binnenkort ook aan kan sluiten bij dit topic, want het lijkt me erg leuk! :D

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-10 19:51

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-10 15:18

Heb gister de kleuren uitgezocht voor mijn volgend project. 2 platbodemzeilboten op eht water. Niet al te moeilijk lijkt die.
Ik heb nog 4 liggen die ik nog moet strijken en dan laten inlijsten.

rustig hier de afgelopen tijd

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 15:20

Tja, tis weer mooi weer dus ik kom eigenlijk niet meer aan borduren toe. De paarden worden nu weer 's avonds gepest ;)

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 15:27

ja hier ook heel druk...savonds voorlopig nog te moe om iets anders te doen dan iets te eten en een filmpje te kijken :=
dus kom er ook bijna niet aan toe...MB project schiet al wel op, verwacht hem over maand of 2 toch wel af te hebben..

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 01:40

Ik heb de afgelopen twee weken ook geen steek gezet...veel te druk met andere dingen...

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-10 08:31

Tja ik rijd geen paard meer dus heb meer tijd. Maar merk inderdaad ook wel dat ik met dit mooie weer minder borduur

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 14:33

Al een poos niet meer gereageerd in dit topic!
Ik ben weer fanatiek begonnen, heb nog 2 dagen de tijd en dan moet het af zijn als verjaardagskado :)
Zijn overigens 3 bloemen (vraag me niet welke :D ) waarvoor mijn vriend een lijst heeft gemaakt, volgende keer wordt het gewoon een kado in de winkel zoeken, minder werk :))
Als de zon schijnt heerlijk in het zonnetje zitten, bruin worden en borduren maar :))

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 14:36

Ik zit met dit mooie weer liever op stal, het borduren staat even in de parkeerstand....

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-10 07:41

Nijn schreef:
Al een poos niet meer gereageerd in dit topic!
Ik ben weer fanatiek begonnen, heb nog 2 dagen de tijd en dan moet het af zijn als verjaardagskado :)
Zijn overigens 3 bloemen (vraag me niet welke :D ) waarvoor mijn vriend een lijst heeft gemaakt, volgende keer wordt het gewoon een kado in de winkel zoeken, minder werk :))
Als de zon schijnt heerlijk in het zonnetje zitten, bruin worden en borduren maar :))

Klopt dat een cadeau kopen minder werk is maar ik vind zelfgemaakt wel veel leuker om te geven. Bn nog steeds met mijn zeilboot bezig maar had van een kleur te weinig dus die moet ik even bijbestellen

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-10 07:52

Heb afgelopen zaterdag mijn werkjes weer opghaald. De eerste is ook aluitgegeven. Mijn collega/vriendin was er erg blij mee. Het bambi abc was voor haar.
Gister zou een collega komen babyshowen dus had ik haar cadeau al meegenomen naar het werk. Kwam ze niet nou ja ze komt binnenkort wel eens geef ik het dan wel. Het derde pakje gaat ook deze week de deur uit.
Ook hoop ik dat mijn beige/grijze kleur vandaag binnenkomt want dan kan ik verder. Wie weet even buiten aangezien het mooi weer wordt en mijn schoonvader mijn voorraam, waar ik altijd zit te borduren, eruit sloopt.

kavama

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 08:36

Goh, die namen op die handdoeken zijn erg mooi zeg,.. is dat moeilijk ?
Ik kan met mijn naaimachine ook wel namen borduren maar dat wordt lang niet zo mooi als dit.

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 08:38

Vind dit ook veel leuker om te geven hoor, en de ontvanger vind het vaak ook leuker om te krijgen :)
Bijbestellen heb ik nog nooit hoeven doen, heb liever te veel dan dat ik moet wachten op 1 kleur :+

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-10 08:47

Tja meestal zijn de pakketten ook compleet maar deze heeft gewoon te weinig van die kleur. er hoorden 4 draden te zijn, en die waren er ook maar ik heb meer nodig.

Carolien007

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 23:09

Ik ben nog steeds met het maken van een foto bezig, gaat ook een aardig groot iets worden van ik geloof 36 bij 55cm.

Lijkt me ook leuk om handdoeken te borduren, wil ik me ook nog eens in gaan verdiepen.

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-10 19:52

Probeer het nu met het slechte weer wel weer wat op te pakken maar ja door de verbouwing hebben we niet overal goede stopcontacten en kan ik dus mijn lamp niet inpluggen. Balen maar ja daar moet ik maar even doorheen.
Met met 2 skutsjes bezig, heb mijn broer beloofd dat die hem krijgt als die klaar is.

gamblerlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 20:54

Hallo allemaal!

nu het weer een beetje slechter weer begint te worden (is) wilde ik het borduren ook weer oppakken. Nu kwam ik van de week in een jan jans en de kinderen stripboek een geborduurd kussen tegen van de rode kater. Een hip plaatje, strak, mooie kleuren. Nu kan ik deze alleen nergens vinden. Misschien is het wel gewoon een kussen wat je kunt kopen, ik kon het iig niet in het stripboek vinden. Ook niet op de site van libelle of via google op jan jans en de kinderen / rode kater...

Heeft iemand enig idee?

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 12:18

Pff ik zou het niet weten :n
misschien bij een (online) winkel vragen of ze het patroon hebben/kunnen bestellen?

Ik ben blij *\o/*
Want dit weekend is mn werkje eindelijk af gemaakt!
Afbeelding

Nu nog mooie lijst en dan kan ie aan de muur!

Ben nu met het volgende begonnen, een paardenhoofd...dat patroon is echter zoveel makkelijker, dat het haast saai is :o
Even kijken maar of dat zo blijft en anders pak ik het volgende pakket wat er nog ligt..daar zit stuk meer uitdaging in :j