Hoelang ben je al aan deze tekening bezig en hoe kom je erop om hem te tekenen/juist deze dingen te tekenen?
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

)
!
Had alleen (geen zin en )geen goed licht meer om dat bij te werken nu. 
Dat is ongeveer alles wat ik te zeggen heb. Jemig zeg, wat knap. M'n mond viel hier serieus van open. Ik vind het net een foto!!
en heel erg mooi!!

highwaykind schreef:Wat kunst betreft vind ik vaak alleen de (hyper)realistische dingen mooi, en dat is dan ook wat ik zelf probeer te doen.
(Voor mij geen abstracte werken of iets met veel verfklodders. Zodra het eruit ziet alsof ik het zelf binnen 5 uur kan, komt het hier niet aan de muur)

JoSav schreef:Technisch erg net ingevuld. Knap staaltje van natekenen van een foto, absoluut. En er is ook absoluut veel vraag naar (veel concurrentie weliswaar) en je hebt je idd in korte tijd ontwikkeld.
Ik mis echter een echte eigen inbreng, de hand van de maker zie ik hier namelijk nauwelijks nog in die ik in sommige van je eerdere werken wel al kon ontdekken (al waren die ook niet mijn smaak maar smaken verschillen). Nu wil ik dat wel nog wat nuanceren want in anderhalf jaar tijd een uitgesproken stijl ontwikkelen is nauwelijks denkbaar. En misschien wil je dat ook helemaal niet, want voor veel mensen is fotorealisme nu eenmaal het hoogst haalbare doel. En met dat streven ben je nu al heel ver.
Ik wil je dus absoluut op je hart drukken dat je dit super doet, ongeacht wat ik er zelf van vind.
highwaykind schreef:Wat kunst betreft vind ik vaak alleen de (hyper)realistische dingen mooi, en dat is dan ook wat ik zelf probeer te doen.
(Voor mij geen abstracte werken of iets met veel verfklodders. Zodra het eruit ziet alsof ik het zelf binnen 5 uur kan, komt het hier niet aan de muur)
Citaat:Kunst is wel een groot woord hoor...
Citaat:ben daar voorzichtig mee want in Nederland is de hyperrealistische stroming toch een andere kant op gewaaid dan het natekenen van portretfoto's. En wordt sowieso weinig tot kunst gerekend, mijn werk niet, het jouwe helaas ook niet.
Citaat:En het is je goed recht er zo over te denken, al vind ik het een sneer/steek onder water naar mensen die geen absoluut realisme nastreven. Natekenen kan immers iedereen leren.
) een kopie.Citaat:Eigen inbreng is dan wat heel anders (sommige hyperrealisten brengen zelf ook veel in, bijvoorbeeld door niet 'puur' na te tekenen van een foto). Ik vind dus dat je met de opmerking 'zodra het eruit ziet...' een sneer geeft naar anderen en dat vind ik niet gepast. Je mag er het jouwe van denken, zoals ik het mijne denk van hyperrealisme, maar laat ze dan in elk geval in hun waarde. Ik vind het nl enorm knap dat je zoveel manuren kunt steken in het natekenen van iets, tot de millimeter nauwkeurig. Echt, petje af hoor. Maar dat neemt niet weg dat het werk dat ik in minder dan 5 uur neerzet minder waard zou zijn, al is het misschien alleen jouw mening. Ik zou een hyperrealistisch werk ook niet zo snel ophangen, daar is meer voor nodig dan technisch vermogen.
Mijn werk is je smaak misschien niet (het ziet er denk ik ook niet uit als 5-uur-werk) maar er gaat in elk werk weken, zo niet máánden voorbereiding, planning, uitwerking, etc zitten. Misschien geen 200 uur sec schilder/tekenwerk, maar absoluut wel in het kaliber 50+ qua planning en voorbereiding. Het punt is dat je het allemaal gerust mag vinden, maar praat er niet zo makkelijk over dat je het zomaar even neerzet in 5 uur want daar zou ik met alle liefde een weddenschapje voor willen afsluiten met je.

: Ben best bereid een keer iets te proberen in jouw stijl! Lijkt me leuk! Al zou ik het resultaat dus zelf niet ophangen.
), dus dan is dit nóg leuker. Die ogen spreken zo ontzettend. Ook het haar vind ik super knap gedaan. Jij bent echt een grote inspiratiebron. Je filmpje is ook erg leuk en leerzaam, heb hem nog niet helemaal af gekeken maar dat ga ik zo zeker doen. 
Zo enorm realistisch, het lijkt wel een zwart-wit-foto! Ben benieuwd naar het eindresultaat! 
), ik vind het jammer dat je er niet je eigen draai aan hebt gegeven. Straks, als hij af is, zal hij vrijwel helemaal gelijk zijn met de foto. Niet niks natuurlijk, maar toch wel een beetje zonde vind ik.

Wat gewéldig prachtig zeg, ik zou willen dat ik het zo kan!