Dat oog is idd super verbetert het spreekt nu echt.. no volgens mij klaar om in te lijsten
? Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

?
wat is hij schitterend geworden zeg!
haha 
)
en ik zal vanavond even een close-up plaatsen. Update komt morgen want ben op t moment nogal grieperig en heb niet echt puf om te tekenen. 

). Ben me namelijk aan het orienteren op het tekentablet gebied en zou graag een wacom aan willen schaffen ivm een toekomstige mac
Jeszica schreef:gaaf zeg! Ik vraag me nu af met wat voor een wacom jij werkt (en als ik zo brutaal mag zijn, hoeveel hij je gekost heeft). Ben me namelijk aan het orienteren op het tekentablet gebied en zou graag een wacom aan willen schaffen ivm een toekomstige mac
Ik moet zeggen dat ik erg tevreden met de mijne ben. Degene die ik heb is relatief gezien goedkoop (ik heb er toendertijd 110 Euro voor betaald) en werkt erg prettig. Met de tijd wil ik wel een grotere en misschien ook nog betere, maar naarmate je eisen stijgen, stijgt het prijskaartje in rap tempo mee

orri schreef:Ik heb ook een Wacom Graphire4 maar dan de XL, die is nu voor 159,- in de aanbieding bij de Wacomshop, maar als je dat bij de Mediamarkt aan geeft dan krijg je hem daar ook voor die prijs mee
Een Intuos3 is ook lux maar praktisch 2x zo duur en een Cintiq is duurder dan mijn systeem met een 2.500,- euro.
) dan ben ik toch ook al zo'n 2000 euro kwijt
Maargoed, met mijn opleiding/toekomstige vakgebied heb ik hem eigenlijk wel nodig haha. 
Ik heb tijdens mijn opleiding altijd met een Mac gewerkt en toendertijd (12 jaar geleden) waren ze niet IBM compatible wat de grootste gruwel opleverde
Ik heb echter wel alle programma's die ik toen ook tot mijn beschikking had alleen dan inmiddels 7 versies later hahaha. 

shadowlover schreef:so, heb niet hele topic doorgelezen, en ik ontdek het nu pas
wat kun je mooi schilderen/tekenen met digitaal joh!!
echt een kunstwerk
het voordeel van digitaal is natuurlijk dat je papier niet verzadigd raakt
maar ziet het er uitgeprint dan wel net zo mooi uit?

sta dan soms echt van mn eigen werk te kijken naar het effect van diepte en details
wil zoiets ook wel in het echt zien, haha, je hebt dan misschien ook een probleem met verzadiging, maar niet het probleem van een goed plaatje op internet planten
wat een ramp is dat zeg
met die derwent tekeningen ook altijd, hopeloos. Das wel n voordeel met digitaal werken

grappig dat je dat knotje noemt
heb het namelijk alweer veranderd omdat ik me er ook aan begon te ergeren

maar die verdwijnt al vrij gauw evenals het palet, dus die tel ik niet echt als laag mee omdat ik daar verder niet in teken oid. Eliine schreef:ik probeer er zo min mogelijk te maken. Ik heb 1 layer voor de vacht, 1 layer voor de manen en dan in dit geval nog eentje voor het hoofdstel. Meestal zo'n 2 á 3 layers dus.