Ik denk mijn gebeurtenissen eigenlijk helemaal niet uit, vind ik ook een slecht punt van me. 
Ik had juist het idee dat jij dat wel goed had gedaan, haha. Ik mik personen er ook altijd gewoon in. Het voordeel van een fanfic is dat het allemaal wat losser is. Er kan wat meer.
Nogmaals; ik vind jouw dialogen mooi opgevuld met details. Even een voorbeeldje zoeken.
Citaat:
Uiteindelijk kwam ik tot stilstand door een botsing: ‘Sorry,’ stamelde ik. Toen keek ik omhoog, recht in het gezicht van Jezus. Hij zei niets, maar sloeg zijn armen om me heen. Ik voelde me veiliger en door de plotselinge rust om mij heen begon ik te huilen. Alweer te huilen, alweer in zijn armen.
Tegen de tijd dat ik klaar was met huilen en ik mijn hoofd van zijn schouder tilde was ik rustig geworden. ‘Het paradijs wordt het niet.’ Was het eerste wat in me opkwam. Op Jezus’ gezicht verscheen een waterig lachje. Hij had ook tranen in zijn ogen gehad, viel me op.
Alles in de hemel lijkt relatief langer te duren, hoewel momenten ook in een hartklopping voorbij kunnen gaan. Het moment dat zijn mond krulde tot een glimlach en mijn ogen ophielden met tranen duurde zo’n eeuwigheid. Toen die eeuwigheid afgelopen was wist ik opeens wat ik moest doen. Het voelde niet eens onwerkelijk.
‘Toen ik hier net kwam heb ik de aarde gezien, vanuit een kamer. De gordijnen konden daar zeg maar open. Misschien is het een idee om de aarde echt te gaan bekijken? Weet jij waar die kamer is?’
In Jezus zijn ogen waren halverwege de derde zin al lichtjes opgegaan. ‘Ik weet wel zeker waar dat is. Het is de wereldkamer. Ik vraag me af waarom jij daar was met Maria. Normaal mogen gewone klan … , ik bedoel bewoners, daar niet komen. In elk geval is het een goed idee en als jij mij toch gaat helpen.’
Zie je hoeveel detail hierin zit? Na een gesproken zin, heb je weer veel detail, op een beschrijvende manier. Dat vind ik erg goed. Ik had zelf waarschijnlijk lang niet zoveel beschrijving erin kunnen gooien, tussendoor.
Imo ben je met deze stijl echt op de goede weg 
Daarnaast vind ik het een heel interessant. Je roept wel heel hard: 'uitgeven, echt niet!' maar als je het af hebt en het is aardig wat, is het misschien geen gek idee om het op te sturen. Ik ben op mijn eigen verhalen ook altijd enorm kritisch en zou die niet eens opsturen (fanfic heeft sowieso geen kans, daarbij is het niet goed genoeg), maar dit is best een verhaal dat ik als jeugdboek zou zien. Met opsturen naar een uitgever bedoel ik niet dat je er ook vanuit moet gaan dat het uitgegeven wordt, maar dan weet je wel waar je staat. Als ze het niet willen hebben, hebben ze wellicht wel hele handige tips voor je. En alleen daarom zou ik het denk ik al doen. Als je alles af hebt wil ik het best nog eens voor je bekijken. En als je nog iets wilt weten oid, pb gerust.