[FOTO] Dolfijnerij dromerij

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [FOTO] Dolfijnerij dromerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 20:43

Paardenmaf1 schreef:
Ik had dezelfde foto's een tijd geleden laten afdrukken op fotopapier en die laten zien aan kennisen. Die vonden het allemaal erg mooi. Nu hadden ze mij ook geinformeerd over Bokt.nl en dat je daar foto's kon achterlaten. Nu heb ik dus dezelfde foto's gebruikt, en ziet... het resultaat. De ene vindt ze mooi en de andere spuuglelijk!

Wat wil je nou zeggen hiermee?

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-07 20:44

Niet ieder mens is hetzelfde

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-07 20:46

WildWings schreef:
Paardenmaf1 schreef:
Dacht dat ze wel ok waren, maar dat blijken ze dus niet te zijn.

Heb je de regels van UK nou eindelijk al eens doorgelezen? Dan zie je wat de bedoeling van UK is.
Voortaan aub altijd doen voor je ergens post, dat voorkomt een hoop gedoe (ook voor jezelf, want ik denk niet dat jij hier vrolijker van wordt).

Oef, gelezen en een hoop wijzer van geworden! Haha!

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 20:47

Het heeft niks met smaak te maken om te zien dat deze foto's niet goed zijn.
Mijn vader zei vroegah ook altijd dat mijn foto's prachtig waren, en als ik nu die foto's zie.. Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 20:48

Wat hebben jouw kennisen voor onderbouwing gegeven voor het feit dat ze jouw foto's mooi vonden? Goed scherp, leuke composities, geen storende objecten oid??

Een mening van een onbekende is vaak eerlijker en minder subjectief dan die van een bekende.. dat heeft weinig met mensen die anders zijn te maken Lachen
Mijn vriend bijvoorbeeld vind al mijn foto's mooi zo'n beetje, of ze nou met een mobiel gemaakt zijn of met een spiegelreflex, of ze nou een slechte compositie hebben of een in mijn ogen goede, etc. Zelf kijk ik altijd kritisch naar mijn foto's, en ik heb toch geen foto waarvan ik zeg 'Gewoon perfect'.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-07 21:01

WildWings schreef:
Wat hebben jouw kennisen voor onderbouwing gegeven voor het feit dat ze jouw foto's mooi vonden? Goed scherp, leuke composities, geen storende objecten oid??

Gaat 'ie: van foto 1: mooi helder in beeld, duidelijke kleuren, helder water, geen hinderlijke 'plantjes'...
foto 2: apart, een zogende dolfijn, maar wel erbij gezegd dat het onscherp was (bleek naderhand Spetter te zijn, dat drinkende dolfijntje! Zelf nagevraagd!)
foto 3: okee, hiermee ben ik het met jullie eens: die plantjes her en der. Het verziekt de foto!
foto 4: de lichtinval is te intensief en het werkt teveel op de dolfijn in. Je ziet 'm amper nog!
foto 5: ook weer met jullie eens: een dolfijn kan mooi zijn van voren, maar dat grote blauwe vlak is té.
foto 6: scheef.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-07 21:04

Heb trouwens ook net een soort waarschuwing gekregen van de moderator: meer volwassen teksten! (voor mij dan!) Goed, gaan we aan werken. Iemand nog voorbeelden van hoe het wel moet?

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 21:05

Paardenmaf1 schreef:
Heb trouwens ook net een soort waarschuwing gekregen van de moderator: meer volwassen teksten! (voor mij dan!) Goed, gaan we aan werken. Iemand nog voorbeelden van hoe het wel moet?

De foto's of volwassen teksten? *LOL*

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-07 21:06

Allebei ofkors! Haha!

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 21:06

Sorry, kan ik niet mee helpen: ik kan het zelf ook niet. Clown

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 21:07

Anoniem schreef:
Kan je dat proberen je íets volwassener te gedragen qua verdragen van goedbedoeld commentaar Nagelbijten / Gniffelen ?

amen Scheve mond

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-07 21:16

Dus: de volgende keer als ik weer foto's neem, let op de compositie, het licht, de sluitertijd (hoe snel die van mij is weet ik nieteens!) ennnnnnnn... het onderwerp! Binnen door het glas gaat niet echt goed, buiten iets beter, maar dan moet het ook weer niet té donker zijn anders heb je kans op beeldruis! Heb het al geprobeerd met diverse programma's om het weg te filteren maar tot op heden is het mij niet of nauwelijks gelukt. Vooral binnen in een donkere ruimte (bijvoorbeeld het DolfijndoMIJN in Harderwijk moet je met een flitser foto's nemen anders ben je zo de klos! Ruis tot en met!)

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 21:17

Sluitertijd moet/kun je zelf instellen.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-07 21:20

Wil je lachen? Haha! kan die van mij niet! Voorgeprogrammeerd! Kan alleen filmpjes maken (MOV-filmpjes), automatische stand en favorieten. Da's alles. Die van de buren (hebben een CyberShot van 5 MP!) kan dat weer wel, maar die willen mij dat niet uitlenen! 'Maak maar foto's met je eigen toestel!'...

Goedkoop dingetje dus van de MediaMarkt. kostte 89 euri!

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 21:22

Groot gelijk. Kun je dan niet beter een iets modernere camera kopen? Nagelbijten / Gniffelen

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-07 21:26

Ja, had je net een PM gestuurd. Schaam me een beetje ervoor om het in het forum te typen. Sorry

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-07 21:27

Wat ook raar is: Mijn camera pakt geen SD kaartjes van 1 Gig, terwijl hij wel kaartjes van 512MB 'slikt'. Weet iemand hoe dat nou komt?

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-07 21:38

Net op de site gekeken, wel een beetje aan de prijzige kant! (www.kamera-express.nl) maar er is hoop aan de horizon: normaal moet ik elke maand 50 € betalen voor de maandelijkse les, maar de manege sluit voor 2 maanden (zomervakantie) en dus komt er 100 € vrij! Waarom dat niet uitgeven aan een nieuwe (betere!!!!!!!!) camera??? (slim bedacht niet?)

Felice

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 22:05

Veirl schreef:
Je hebt het of je hebt het niet.
Niet iedereen kan het.

Dat is wel érg zwart-wit gesteld Haha!... Ik denk dat dat wel meevalt.

Ik vind het wel leuke foto's. Niet heel schitterend, maar wel leuk. Laat je niet aanpraten dat je het niet zou kunnen en ga gewoon fijn verder met fotograferen Knipoog.

Verder kan je foto's maken volgens allerlei regels, maar pas als je er iets van jezelf in legt, worden ze boeiend om naar te kijken. Lachen (En dat bedoel ik als een aanmoediging.)

Jeannine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 22:17

Zet vervolgens je foto's van dieren bij beesteboel, dan voorkom je al dat negatieve commentaar en hoor je juist hoe schattig je foto's wel niet zijn. JIj blij en gelukkig Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 22:18

Jeannine schreef:
Zet vervolgens je foto's van dieren bij beesteboel, dan voorkom je al dat negatieve commentaar en hoor je juist hoe schattig je foto's wel niet zijn. JIj blij en gelukkig Haha!

Heel wijs idee Ja

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 06:55

Paardenmaf1 schreef:
Wat ook raar is: Mijn camera pakt geen SD kaartjes van 1 Gig, terwijl hij wel kaartjes van 512MB 'slikt'. Weet iemand hoe dat nou komt?

Dan komt vaker voor, de goedkopere camera's staan erom bekend dat ze niet allemaal 1 GB accepteren.
Dus in principe is het 'normaal'.

Als je betere foto's wilt maken kan je idd beter uitkijken naar een betere camera. Lachen

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-07 07:08

Anoniem schreef:
Jeannine schreef:

Heel wijs idee Ja

Waarom heb ik daar met me stomme kop niet eerder aan gedacht?!?! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 08:35

Paardenmaf1 schreef:
Maken jullie me nou treurig of wat? Ik heb gewoon me best gedaan op die foto's, okee ik weet dat ze niet super zijn of wat... Huilen en ik wéét dat ik een barslecht fototoestel heb (van kodak!) maar dan willen jullie toch niet zeggen dat de foto's gelijk maar naar de prullenbak toe moeten? SNIK! BOEHOEH! Boos!

Ik heb een jaar geleden de eerste en tweede plaats behaald in een professionele fotowedstrijd, met een camera met 3 megapixels. Ook met een niet zo perfecte camera kun je veel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 09:07

Shalimar schreef:
Als je betere foto's wilt maken kan je idd beter uitkijken naar een betere camera. Lachen

Ben ik het absoluut niet mee eens, want geen van deze foto's was beter geweest wanneer ze gemaakt waren met een betere camera. Je kan nu wel een geweldige camera kopen maar dat is gewoonweg zonde van je geld als je verder niet aan je fotografiekunsten werkt- liever een cursusje waarbij je veel leert en later nog eens een betere camera, dan een betere camera direct.