[INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kathmandu

Re: [Centraal] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 21:11

@Angelsditch: Heel mooi, komt goed overeen met de foto! Geld, geld!15-20

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 22:35

Jeej, wat gaat dit topic hard!! Tijd om de boel een beetje flink bij te houden:

Pagina 1
@ Nelleke_H: jammer van de weerspiegeling, dat maakt het lastig om het geheel goed te zien. Wat ik zie vind ik erg mooi. Vooral dat opspetterende water Lachen 25 euro.
@ AngelsDitch: mooi portretje. Ik vind hier en daar de manen nog wat te sprieterig overkomen. Iets meer contrast erin misschien?? Het -voor ons- rechter oortje zou je ook wat meer diepte mogen geven. Dus wat meer variëren met licht/ donker. Dat maakt het geheel wat levendiger. 10 euro.
Pagina 2
@ Nujaro: deze is weer wat beter dan de laatste van jouw hand uit het vorige topic. Blijf goed letten op de verhoudingen, hoe het hoofd in elkaar steekt. Ook zou je wat meer mogen afwisselen met licht/ donker. Neem bijvoorbeeld (weer) de oren. Nu zijn ze egaal gekleurd, geeft een 'plat' effect. Ik zou hier nog niets voor vragen/ geven.
@ Liedje_: zonde van de kreuk inderdaad... En wat héb je het jezelf lastig gemaakt met deze houding!! De tekening heeft hier en daar nog wat teveel lijnen (bijvoorbeeld neus/ ogen) probeer wat meer in vlakken te tekenen/ denken, dat geeft -volgens mij- al een ander effect. 5/ 10 euro.
@ Rooslovertje: hij is lief Lachen Ik zou graag wat meer details zien, wat meer contrast. Ik zou hier nog geen geld voor vragen/ geven.
@ k_roosje_k: ik zou nog even flink oefenen, goed kijken. Het begin is er, maar sommige dingen kloppen nog niet. Bijvoorbeeld: het oog van het bovenste paard "zweeft" een beetje in het vlak. Wat meer schaduw zou het al meer een plekje krijgen. Ik kan er nog geen prijs aan koppelen Lachen
@ Edelweis1: het vogeltje vind ik prachtig! Mooie details in het verenpak, zit aandacht in. Voor mijn gevoel heeft de achtergrond dat wat minden waardoor ze voor mijn gevoel wat los van elkaar komen te staan. Wat is het formaat?? Voor A4 zou ik zeggen rond de 10 euro.
@ highwaykind: deze vind ik echt al gaaf! Jammer dat de afsnijding zo abrupt is, komt op mij wat beknellend over... Wat is het formaat?? Voor A4 zou ik zeggen 10/15 euro.
@ AngelsDitch: hier en daar klopt 'ie volgens mij niet helemaal. Oogjes lijken wat ongelijk en niet helemaal oke van vorm? Wel een knap koppie en een onwijs scheetig neusje. (Zie nu je opmerking over het oog, excuus...) Wat is het formaat?? A4 zou ik zeggen 15 euro.

Vriendelijk verzoek om ook het formaat erbij te zetten?? Knipoog

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 10:24

Citaat:
@ highwaykind: deze vind ik echt al gaaf! Jammer dat de afsnijding zo abrupt is, komt op mij wat beknellend over... Wat is het formaat?? Voor A4 zou ik zeggen 10/15 euro.

Dankje!
A4, ik had hem zo krap uitgesneden omdat alles eromheen toch (nog) wit is, en dat scheelt weer ruimte op bokt.
Ik heb de "doorklik" grote foto nu veranderd zodat je wat beter kan zien hoe het erop staat.
http://www.bennink.info/da/julian3k.jpg
Ik doe een stukje van zijn jas er ook nog bij, en ga nog een poging tot "voorpluk" Haha! doen zodat die wat beter wordt.

nujaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 15:44

Bedankt voor de taxatie's *LOL* leuk om te horen dat ik vooruit ga en handige tips *LOL*

Fantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 18:21

Nieuw topic, voornemen: taxaties bijhouden Vork
Begint goed met 3 paginas.

Eens kijken...
Pagina 1:

AngelsDitch: Netjes, probeer alleen de schaduwen wat meer over te laten lopen. Ze zijn nu nog wat abrupt. €15,-
Fnanne: Hm, aparte houding wat m leuk maakt, maar vind t persoonlijk niet een van je beste Bloos Achtergrond is leuk voor de liefhebber. Ehm.. €15,-

leuk weetje van Lon tussendoor Vork Wow wat een hoop Wow!

Nelleke_H: Mooie dolfijn en de waterspetters zijn ook goed gedaan. De vloed water onder de dolfijn zelf vind ik nog wat te statisch. €25,-
AngelsDitch: Probeer de manen minder statisch te tekenen. En hier en daar klopt ie niet helemaal. Onderlipje vink mooi gedaan. Formaat? A4 €7,50

Pagina 2:

nujaro: Probeer er meer diepte in te krijgen. En de ogen meer leven te geven. Ogen zijn niet helemaal zwart maar bruin(of blauw bij een maanoog) met een zwarte pupil. Zou er nog niets voor vragen en nog even blijven oefenen.
Liedje_: Probeer minder hard te gummen en je papier goed vast te houden om kreukels te voorkomen. Dikker/steviger papier wil ook helpen. Vind m leuk gedaan, leuke pose. De manen lijken vergeten, igg moet er meer detail in. Jammer ook dat ie hier en daar wat krasserig is en probeer de schaduwen meer over te laten lopen. €5-7,50
rooslovertje: De manen vink mooi gedaan. De verhoudingen kloppen niet helemaal en probeer meer met schaduwen te werken voor de diepte. Nog even dooroefenen.
k_roosje_k: Formaat? Probeer niet te vegen en er meer detail in te tekenen. Nog even dooroefenen.
edelweis1: Formaat en materiaal? Leuk gedaan. A4 €10-15,-
highwaykind: Formaat? Mooi gedaan, lippen vind ik wat te donker waardoor ze wat minder bij het geheel passen en hij is wat vlekkerig. A4, €10-15,-
AngelsDitch: Formaat? Netjes. A4, €15,-

Mensen, vermeld het formaat en materiaal aub! Staat ook in het eerste bericht! Taxeert een stuk makkelijker.

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 19:16

Excuses... mijn tekeningen zijn allemaal op A3 met verschillende hardheden grafiet potlood.

Bedankt voor het taxeren!!

Saroosh_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 20:51

AngelsDitch; Héél mooi! 35-40-45 euro.

Anne_Baukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 12:29

Afbeelding
- Acryl
- 40X50

Ga nog bijtaxeren Knipoog

nujaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 13:31

Liedje_: Hij klopt hier en daar niet helemaal Knipoog de details van de ogen zijn een beetje raar, verder heb je op de neus vrij zichtbare lijntjes bij de schaduwen. Misschien de volgende keer wat meer afvlakken en wat meer duidelijkheid tussen donker en licht Knipoog 15 euro??

Rooslovertje: bij jou mis ik de details over het hoofd een beetje. Probeer de volgende keer meer op schaduwen en kleine details te letten en probeer ook die erin te verwerken Knipoog zou nog even oefenen en er niets voor vragen

Rooslovertje: probeer de volgende keer wat beter op verhoudingen te letten en de vorm van het hoofd Knipoog hij is nou vrij vierkant zeg maar Knipoog verder maak wat meer gebruik van kleine details en schaduwen Knipoog probeer ook die erin te verwerken Knipoog beide geen geld verder Knipoog

edelweis1: heb het idee dat de foto hem wat minder maakt dan hij is Knipoog ziet er netjes uit, let er wel op dat hij niet gaat uitlopen Knipoog

highwaykind: Vind hem erg mooi gelukt Knipoog vooral het mondje is heel mooi geworden Ja zou niet weten wat je ervoor kunt vragen 20 euro???

AngelsDitch: heel mooi, commentaar weet ik niet echt, misschien wat meer in elkaar over laten lopen Knipoog 20 euro???

Babe: Ik blijf me er echt over verbazen Ja prijs zou ik niet wetne, maar gaat over de 50 euro denk ik Knipoog

weer even bijgewerkt Knipoog

8Eveline

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 18:08

@ Babe Ja prachtig gemaakt! Meer dan 35 euro

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 18:09

Uuhm Nujaro.. Ik heb maar 1 tekening maar toch staat er 2x mijn naam? Vork

Kathmandu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 18:11

babe: 40-45€ Ja!
nujaro, dat is ook zo, vindt ik Bloos... Maar taxeer je me, of vind je het geen geld waard Lachen?

nujaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 21:50

rooslovertje schreef:
Uuhm Nujaro.. Ik heb maar 1 tekening maar toch staat er 2x mijn naam? Vork

oeps waarschijnlijk niet goed gekopieerd Clown

nujaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 21:52

ik ben zelf wel tevreden over deze, maar of hij geld waard is laat ik aan jullie over Clown

Afbeelding

Kathmandu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 21:57

nujaro: Heel veel beter dan wat ik van je gezien heb! Ook snel gemaakt Knipoog! €5-10!

Saroosh_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 22:34

Babe; €50,- Knipoog Super, alleen bij het onderste deel van de hals, mogen wel wat meer manen te zien zijn Knipoog
Nujaro; €5,- Knipoog Heb van jou wel beter gezien hoor Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 23:03

Laatst bijgewerkt door Mireille op 13-02-07 17:23, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: links gemaakt

nujaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 23:08

dankjullie Lachen

edelweis1 : ja, als je eenmaal lekekr bezig ben Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 23:08

iedje_: Hij klopt af en toe nie helemaal mischien meer duidelijk heid tussen schaduw enzo verder heel mooi !15 euro

Rooslovertje: probeer meer schaduw toe te voegen 5 euro

Rooslovertje: probeer meer schaduw toe te voegen 5 euro

highwaykind: Vind hem super!20 euro?

AngelsDitch: heel mooi!commentaar weet ik niet..20 euro

Babe: prachtig zeker 55 euro!!!

Nujaro; €5,- Heb weleens mooier gezien Knipoog

ik weet neit of ik het goed heb gedaan tis amar een idee..

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-07 00:50

Wat gaan jullie snel!!!! Haha! Go jij! Go jij! Leuk Ja

Afijn even het oude topic bijwerken voor ik hier aan het nieuwe begin.

Blz. 99

@ highwaykind voor iemand die net begint vind ik dat je het onwijs goed doet! Ik denk dat je voor een portret op A4 zo al een 30 euro kunt vragen.
Wat het papier betreft maakt het wel degelijk uit op wat voor papier je tekent en printerpapier is niet het meest ideale papier. Het is heel dun en het grafiet vlekt heel snel. Ik zou het vervagen (vegen) met de vingers blijven doen. Wel uitkijken dat het niet vlekkerig wordt. Ik ben zelf niet zo'n voorstander van vegen juist omdat het vaak niet netjes gedaan wordt maar inmiddels heb ik begrepen dat je er bij portretten van mensen bijna niet onderuit komt.
Ga zo door! Ja

Haha! is gelijk de hekkensluiter van het oude topic Haha!
Ik ga nu slapen maar beloof van de week in het nieuwe topic te beginnen Ja
Doei!

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 10:26

Afbeelding
Even een 'gewone' potloodtekening van mij Knipoog Soldaat te paard A4 getekend met B, B4 en H2 (als ik het zo nog even uit mn hoofd weet)

En dan hier nog een aantal taxaties:

Blz. 2
AngelsDitch: Mooie uitstraling, maar het neusje lijk niet helemaal te kloppen. 10-15 Euro

Blz. 3
Babe: Wat een mooierd is het toch Ja Mooie fijne uitstraling lekker sfeertje zit er in. Sommige details lijken nog niet helemaal te kloppen maar het geheel is een fijn plaatje Lachen 35-40 Euro
Nujaro: Ik vind m beter dan wat ik tot nu toe van jouw werk gezien heb (is niet zo heel veel Knipoog ) Er lijkt al meer diepte in te komen en de ogen spreken wat meer. 5-10 Euro
Astridjhu: Jeetje wat heb jij er veel Tong uitsteken Het is allemaal strak en realistisch getekend. Toch doen deze tekeningen mij persoonlijk niet zo veel. 5-10 Euro

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 17:11

hee dit vind ik stoer tot nu toe was het altijd 0-5 Tong uitsteken ik ben dus beter geworden Haha!
eline: ik vind hem heel mooialleen is naar mijn gevoel het hoofdje een beetje klein en het rechterbeentje is boven de hoef iets te dik maar dat kan ook aan mij liggen..
verder gebruik je echt super goed schaduwen ik denk zon 20 euro??

Kathmandu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 23:50

astridjhu:
1: Leuk idee, uitwerking iets minder: let vooral op de ogen, volgens mij zitten daar veel meer overgangen in de schaduwen. €5
2: Probeer iets meer gelijdelijk aan in te kleuren en niet te 'krassen' en dan te vegen, anders krijg je geen metaal-look Knipoog. €0-5
3: Naar mijn idee kloppen de verhoudingen niet en is de tekening niet zo gedetailleerd. Schaduwen begin je onder de knie te krijgen. (geen prijsje)
4: Netjes! Veel beter dan nr 3 Ja! €5
Eliine: Leuk gemaakt, toch krijg ik een ietwat gehaast idee bij de tekening, maar dat is denk ik persoonlijk... Hoofdje en achterbeen zijn niet echt in verhouding. €5-10

nujaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 20:18

en alweer een tekening van mij, ben op dreef Vork

Afbeelding

zal binnekort weer bij taxeren Lachen

Kathmandu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 21:50

nujaro: Leuk, mooie uitstraling Knipoog! Jammer dat op de foto het ribbelige van het papier zo goed te zien is, maar daar kun je ook niet veel aan doen denk ik Knipoog. €5