[tek]Mijn tekeningen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nevony

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-06 19:04

Nu ik ze zo naast elkaar heb liggen vind ik de echte trouwens leuker als de foto, de kwaliteit vermindert dan toch

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Re: [tek]Mijn tekeningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 19:28

Tipje voor grafiet ... niet gummen
Eerst wat lichter opzetten en de kneedgum gebruiken om het weg te halen of iets aan te passen. Maar inderdaad zodra het echt donker is wat je op papier hebt, kun je het wel nog ietsje lichter maken met kneedgum maar je krijgt het niet meer weg.

Leuk die tekeningen, de pastel wordt ook leuk, je gaat echt vooruit

Nevony

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-06 19:41

Juah dat is gek als ik gum, wordt het onwijs lelijk, kun je beter dat kleine foutje laten zitten of er een beetje over heen werken, maar gummen echt meteen verpest, had ik ook bij mijn eerste grafiet (dit was mijn tweede) en toen had ik zo`n arabier gemaakt met zo`n heel dun halstertje met witte steentjes, en toen heb ik de hele rij witte steentjes volgesmeerd doordat ik ging gummen

Remy

Re: [tek]Mijn tekeningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 20:26

Misschien heb je hier iets aan: als ik heel erg fijn priegelwerk moet doen, zoals een halster of diamantjes ofzo, dan zet ik dat eerst op met een heel dun vulpotlood. Dan heb je nog de mogelijkheid om het te herstellen als het mis gaat.

Maar je zult wel merken dat het steeds minder vaak mis zal gaan naarmate je meer tekeningen gemaakt hebt en niet meer hoeft te zoeken naar de lijnen

Nevony

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-06 08:19

Ja, ik heb ook een vulpotloodje dus eerst daarme inkleuren, want de omtrek enzo maak ik eerst ook gewoon met potlood en daaarme geef ik ook eerst de lichte en donkere plekken aan, daarna ga ik er met grafiet oberheen

Nevony

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-06 17:34

Iemand zei me dat de oortjes van de merrie te groot zijn, ik kan ze nu nog kleiner maken dusss.... is het ook zo misschien die rechter heah? Of niet, ik vind ze zelf eigenlijk precies goed, nouja, maar eigenlijk misschien iets te groot iemand tips?

Nevony

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-06 10:43

Ondertussen heb ik ook de merrie ingekleurd (het rechteroortje een heel klein beetje kleiner gemaakt)

Als ik tijd (en zin ) heb maak ik wel even een foto, van het geheel, zelf vind ik het veulen eigenlijk het mooist geworden

Nevony

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-06 12:37

Ik heb de foto gemaakt en ondertussen ook een andere tekening, dat was een opdracht van iemand op bokt

Afbeelding

Afbeelding

Stephanie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 13:00

je laatste 2 vind ik erg mooi
je ziet inderdaad veel verbetering

Nevony

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-06 13:59

Dank je!!!!

Colorado

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 16:05

je bent mij iniedergeval al heel ver voorbij ik ga nu echt heel veel tekenen

Nevony

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-06 18:55

haha, nee joh, dat valt vast wel mee. Laat je je tekeningen eventjes zien aan mij? *probeert boos te kijken moet daar heel hard van lachen trekt gezicht weer in de plooi spreekt zichzelf streng toe en zegt: * Neem je tekenspullen mee dodnerdag! (of zaterdsag waarneer je an ook je psullen kunt brengen kunnen we tekenen

Ik ben ook nog bezig met 3 opdrachten
1 pastel
1 grafet
en.... ik geloof nog een grafiet

xAmigo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 10:15

Je zegt zelf dat je het nog niet zo goed kan enzo, maar daar ben ik het echt niet mee eens! Ik vind je tekeningen en schilderijen echt heel erg mooi, vooral ook de uitdrukking in de ogen van de paardjes.
Echt mooi hoor, ga zo door!

Colorado

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 17:36

ik vindt je oren vooral heel erg mooi als ik bij je ben moet je me het even leren oke!?

Spoec

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 13:51

Nevony schreef:
Ik heb de foto gemaakt en ondertussen ook een andere tekening, dat was een opdracht van iemand op bokt

Afbeelding

Ik herken hier mijn veulentje wel in hoor
Vind hem echt heel grappig (of is dat een fout woord?) geworden ..
Dankjewel ..

Nevony

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-06 16:32

hihi bedankt iedereen *wordt rood*

@Lovejoew, nee hoor, ik vidn hem zlef vooral erg wollig en lief hihi, hoewel die wel wat sscheef is (linker oog zit lager asl rechter)

haha

Nevony

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-06 09:02

Ik heb een stel aquarel potloden gekocht en er ook al wat mee gefrutseld. Maar het isw el moeilijk (Zoals de meeste dingen )

Heeft iemand nog tips of leuke dingen dei je kunt doen met aquarel potlood?

Ik heb daarmee ook mijn opdracht voor Farouche2 gemaakt en die zet ik er binnenkort op