Manga-tekenaars?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

halibut

Re: Manga-tekenaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-05 12:02

xyzutu2 schreef:
Jij hebt steeds van die mooie ogen erin zitten, met al die kleurtjes! Ik vind hem (sorry, haar) wel apart, maar volgens mij mist ze nog een beetje dat stripachtige, omdat ze wat dunne lijntjes heeft en niet echt egale kleuren met higlights erin.

De ogen zijn ook mijn favo onderdeel Daar kan je je zo lekker op uitleven, maakt toch niet uit wat voor kleuren je erin gooit. Volgende tekening ga ik eerst eens een gewone tekening maken met inkt en die dan inscannen en eens wat meer met die strakkere vlakken werken, kijken hoe dat wordt

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-05 13:05

Ik teken ook wel eens manga, niet heel vaak, vind realitisch tekenen leuker..

Ik zal straks wel een tekening op de comp zetten en dan hier neer zetten, die heb ik eerst met potlood getekent en daarna met zwarte pen inkt de lijntjes over getekent, daarna met ecoline in gekleurd, dit was een school opdracht had er een 9,5 voor

Die met psp ingekleurd zijn zijn erg mooi !!
Maar vind die vaak gauw 'nep' tonen, of ja ik bedoel niet meer zelf getekent, als je ze met kleurtjes in kleurd vind ik ze vaak zelf wel mooier... maar is wel weer veel moeilijker, om ze bijvoorbeeld egaal te krijgen..

Edit: De ogen zijn met psp wel vééél mooier !!

Le0nie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-05 15:46

Een meisje uit mijn klas kan mooi Manga tekenen Persoonlijk ivn dik haar mooier tekenen dan de tekeningen hier, maar dat is mijn mening

halibut

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-05 16:06

Daar hebben wij niet echt veel aan LeOnie... Misschien leuk om dan te proberen een tekening van haar in dit topic te krijgen, daar kunnen wij dan weer wat van leren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-05 19:34

Ik denk dat Manga schetsen ook in 90% van de gevallen na een beetje oefening niet het probleem zal zijn, maar juist eerder het inkleuren en het afwerken. Net zoals veel mensen de contouren van een paard wel redelijk op papier krijgen, maar dan alsnog vastlopen op schaduwwerking, het driedimensionaal laten lijken en het weergeven van verschillende vachtkleuren/structuren. Dat neemt niet weg dat ik erg benieuwd ben naar die tekeningen.

Ik vind de jurk van die panter-achtige trouwens wel heel erg geweldig, net als de manier waarop de haarplukjes in haar staart (op het hoofd dat ) zijn weergegeven. Heel mooi, al die details!

Qimm

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-05 20:32

Die jurk is stiekum gewoon een foto van een watverval

halibut

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-05 23:26

Afbeelding

Goed, dees heb ik vandaag gemaakt. Kheb me weer niet kunnen houden aan het werken met wat strakkere vlakken etc heb wel eerst een inkttekening gemaakt, maar tegen de tijd dat die af was kon ik geen goede foto meer maken, dus hijs niet optimaal. Maar ik was wel trots op t haar *kapsones? Nee hoor *

Edit: Het valt me nu ineens op dat de ogen ongelijk zijn. Oeps