[verhaal]Rijk&Verwend

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

mymymy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-06 13:54

Ik zal zo nog even een stukje erbij schrijven, weet niet of het dan al genoeg woorden zijn hoor!

marlou

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 14:20

leuk zit te wachten op het vervolg

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 14:30

Mooi verhaal
Zal dit zeker volgen!

Mischa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 19:42

mymymy schreef:
Ik zal zo nog even een stukje erbij schrijven, weet niet of het dan al genoeg woorden zijn hoor!

In Word kun je even kijken hoeveel woorden je al hebt he

mymymy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-06 18:35

Mischa schreef:
mymymy schreef:

In Word kun je even kijken hoeveel woorden je al hebt he

Dat weet ik Maar 1500 is wel veel als je dat op een avondje moet schijven.

Zal er zo nog wat bij bedenken

Duhelo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 18:58

1500 is niet zoveel hoor
ik heb een verhaaltje geschreven van 11.328 woorden. iedere avond een stukje van iets meer dan 1500 woorden.

Mischa

Re: [verhaal]Rijk&Verwend

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 19:32

Niet zoveel? Nou ik vind het toch aardig wat hoor!

Bentuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 19:08

jammer dat er al een tijdje niks meer bij komt

mymymy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-06 19:22

bijna een nieuw stukje af nog maar 20% denk ik

Bentuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 19:40

yessie denk je dat je er vandaag nog aankomt

_LisanneJarig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 19:57

Ik vind het een leuk verhaal en hoop dat er snel een vervolg stukje komt

Felinde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 19:59

ik ook

mymymy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-06 18:56

Hiebij het lang verwachtte stukje

Bridget moest lachen toen ze onze blikken zag. “Dat hebben jullie zeker nog niet vaak gedaan of wel?” zei ze. “Nou nee niet echt,” antwoordde Nikki. “Kunnen jullie hier wel mee akkoord gaan?” vroeg Bridget voor de zekerheid. “Ja,” antwoordden we allebei tegelijk. “Wanneer kunnen we dan gaan?” vroeg ik. “Nou wanneer jullie willen.” zei Bridget. “Het liefst als het daar zomer is. Ik heb echt geen zin om het daar ijskoud te hebben.” zei ik. “Nou dat is vast wel te regelen,” zei Bridget met een knipoog naar Nikki. “Heb jij je rijbewijs?” vroeg Bridget aan Nikki. “Ja, maar nog maar net.” antwoordde Nikki. “Dat is niet erg als je hem maar hebt.” zei Bridget. “Hebben jullie nog vragen?” vervolgde ze. “Ja,” zei ik. “Wanneer kunnen we dan gaan en moeten we zelf de tickets betalen?” “Jullie kunnen volgende maand gaan. De tickets betalen wij. Jullie mogen per persoon maximaal 25 kilo aan kleding, schoenen, make-up, noem maar op meenemen.” zei Bridget. “En mijn school dan?” zei ik. “Ik denk niet dat ik zomaar vrij krijg voor een maand.” “Dat regel ik wel, maak je daar maar geen zorgen over.” zei Bridget. “Alvast bedankt dat we dit mogen doen.” zei Nikki. “Ja bedankt,” zei ik ook maar om niet onbeleefd te doen.
We liepen naar buiten door de lange gang. Pierre stond buiten op ons te wachten. “Was het leuk dames?” “Ja hoor, wat heb je een raar petje op. Gevonden op straat of zo?” zei Nikki. We moesten alledrie lachen. Toen Pierre niet meer lachte zei hij: “Heb ik gekregen van een cameraman. Waarom weet ik ook niet.” “Hij had hem zeker niet meer nodig.” zei ik nog half lachend. “Willen jullie nog ergens naartoe of meteen naar huis?” vroeg Pierre. “Ik wil wel naar huis, jij niet?” zei ik. “Ja ik ook,” zei Nikki.
De weg naar huis leek nu wel veel korter. Net of het de helft van de tijd was. Toen we eenmaal thuis kwamen, kwam Bambi naar me toe rennen. “Hey meisje!” riep ik. “Zullen we morgen leuke dingetjes voor jou gaan kopen,” zei ik met m’n raarste stemmetje. Ze deed haar hoofdje scheef. Wel grappig. “Nikki, ik ben vergeten iets te vragen aan Bridget.” zei ik. “Wat dan?” riep Nikki terug. “Of Bambi mee mag naar New York.” riep ik. “Je hebt haar telefoonnummer toch? Bel haar even.” zei ze. Ik liep naar mijn kamer. Daar lag mijn mobieltje, de batterij was bijna leeg. Ik toetste het nummer van Bridget in. Wat gingen de knopjes toch moeilijk, tijd voor een nieuwe mobiel. Als ik morgen nieuwe spullen voor Bambi ga halen moet ik ook maar even een nieuwe mobiel halen. “Hallo, met Bridget van Lanen.” klonk het aan de andere kant van de lijn. “Met Angelina Pietersen,” zei ik. “Ik was vergeten te vragen of mijn hondje mee mag naar New York.” “Ja waarom niet? Wat voor hond is het?” zei Bridget. “Een chihuahua.” zei ik. “Ja dat kan zeker wel, die zijn zo klein.” “Oké bedankt. Doei,” ik hing op. Ik liep naar Nikki’s kamer. “Weet je waar papa en mama zijn?” vroeg ik. Ik geloof dat ze me niet hoorde. Ze lag met haar nieuwe I-Pod op bed. “NIKKI!” schreeuwde ik. Nog hoorde ze niks. Ik liep naar binnen en trok de oordopjes uit haar oren. “Hey laat dat is” zei Nikki. “Hoor je me nu?” zei ik. “Ja,” zei Nikki. “Weet je waar papa en mama zijn?” vroeg ik. “Geen idee zullen wel in de stad zijn of zo.” zei Nikki. “Wil jij morgen mee een nieuwe mobiel halen en kleren en zo voor Bambi?” Ja lijkt me wel leuk, dan haal ik ook gelijk een nieuwe. Die van mijn is gewoon te oud(als wel een half jaar).” Ik liep terug naar mijn kamer. Bambi lag op haar bedje naast mijn bed. “Hey kleintje, jij gaat morgen wel mee hé,” zei ik.
Ik zet de laptop aan, even kijken wie er op MSN zijn. Wat is dit nou weer? MSN start niet op. Nou ja nog een keer proberen. Nu doet ie het wel.
Linnypinny zegt: Hey Angie!
(F)AngiE(F) zegt: Hai!
Linnypinny zegt: Alles goed daar?
(F)AngiE(F) zegt: Jawel, daar?
Linnypinny zegt: Ook, ga je morgen nog wat doen?
(F)AngiE(F) zegt: Ja spullen halen voor Bambi en nieuwe mobiel…
Linnypinny zegt: Keey dan, moet je me wel even je nieuwe nummer geven hé!!
(F)AngiE(F) zegt:Tuurlijk anders kunnen we niet bellen
(F)AngiE(F) zegt: Ik ga ff rondje met bambi lopen XX
Linnypinny zegt: Doei XXX

“Kom Bambi we gaan een stukje wandelen,” roep ik. “Waar is je riem?” Trots komt ze aanlopen met haar Louis Vuitton riempje. Ik doe haar riempje om, pak mijn zwarte jas van de kapstok, doen mijn instappers aan mijn voeten en loop de deur uit. Bambi weet al precies waar ze naartoe moet. Het is altijd wel fijn om met Bambi te wandelen. Even nergens aan denken, nou ja soms dan. Zoals nu aan het televisie programma. Misschien is het wel leuk om een website te maken. Met informatie over het programma en over Nikki en mij. Ja dat ga ik thuis maar is aan Nikki vragen, zij kan hele mooie websites maken. Bambi ging in het gras aan de rand van de weg een plasje doen. Daarna liepen we weer naar huis. Eenmaal bij huis aangekomen laat ik Bambi los, ze rent naar de deur en blaft. Dat doet ze altijd, maar toch moet ik er altijd om lachen. Ik liep naar binnen en hing mijn jas op de kapstok. Eerst even kijken waar Nikki is om te vragen of ze een website wil maken. “Hey Nikki,” Nikki kwam uit de woonkamer. “Is het geen leuk idee om een website over het televisieprogramma te maken?” zei ik. “Ja dat is wel leuk, maar het duurt wel een paar uurtjes.” zei Nikki. “Dat maakt niet uit,” zei ik. “Zullen we dat vanavond dan gaan doen?” vroeg ik. “Ja dat kunnen we wel doen.” zei Nikki.
“Even kijken, het is nu 5 uur. Zullen we zo even ergens wat gaan eten en daarna aan de website beginnen?” zei Nikki. “Oké, waar gaan we dan heen?” vroeg ik. “Biestroe is wel leuk,” zei Nikki. “Daar hebben ze die lekkere zalmsalade.” vervolgde Nikki. “Is goed, zullen we dan maar gaan?” vroeg ik. “Ja,” zei Nikki. “Silvester! Wil je Bambi even eten geven? Nikki en ik gaan uit eten.” riep ik.

We stapten in de auto van Nikki. Een Mini Cooper, met rode leren bekleding op de stoelen en het stuur. Nikki is heel trots op haar auto, omdat ze deze auto al heel lange wilde maar hem nu dan eindelijk mocht. Thuis hebben we ook nog een zwarte Hummer, zwarte Porsche en gele Ferrari.
Nikki zette de muziek aan en reed weg. Ik vroeg aan Nikki: “Denk jij dat het leuk gaat worden in New York?” “Ik weet het niet, vast wel. Ik hoop dat die familie er een beetje aardig is, en dat je daar goed kunt shoppen natuurlijk. Ik denk dat ze daar ook wel een soort van P.C. Hooft hebben.” zei Nikki. “Ja dat hoop ik dus ook.” zei ik. “Wat ga jij zo eten?” vroeg Nikki. “Zalmsalade als voorgerecht, die ene lekkere vis met witlof als hoofdgerecht en aarbeien met ijs als desert. Wat ga jij eten dan?” zei ik. “Tomatensoep als voorgerecht, als hoofdgerecht denk ik die dubbele pizza met mozzarella en als nagerecht ook aardbeien met ijs.” zei Nikki al helemaal met haar hoofd bij het eten.
“Sla bij de volgende afslag linksaf,” zei de Belgische computerstem die uit het navigatiesysteem klonk. “Volg daarna de weg tot de volgende instructie.” vervolgde de stem. “Ja ja, dat weet ik ook wel.” zei Nikki. Bij restaurant Biestroe waren we al heel vaak geweest dus wisten we hoe we erheen moesten rijden. Meestal laten we Hans natuurlijk koken. Daar betalen we hem immers voor, maar soms gaan we ook wel eens uit eten. “Trouwens Nikki, wat voor mobiel ga je morgen halen?” zei ik. “Ik weet het nog niet. Ik denk een Sidekick.” zei ze. “Dat wil ik nou ook,” zei ik. “Die zijn heel handig, kunnen je zelfs mee chatten.” “Wat wil jij morgen voor Bambi gaan halen dan?” vroeg Nikki. “Een paar truitjes, halsbandje, riem, mand en nog wat leuke dingetjes. Ze moet er natuurlijk wel mooi uitzien in New York.” zei ik.
Het was een tijdje stil. Na een minuut of drie zei Nikki opeens: “Ik wil ook een hondje.” Ik keek haar aan. En ze zei: “Ja, ik verveel me de hele dag maar dus waarom niet?” “Moeten we dat dan niet eerst met papa en mama overleggen?” zei ik. “Ja dat denk ik wel,” zei Nikki. “We vragen het straks wel even.” vervolgde ze. Het was weer stil.
“Wat is daar nou aan de hand?” zei Nikki. “Geen idee, rij maar een stukje verder.” zei ik. Nikki gaf gas. “Nikki, kijk uit!” riep ik. De auto voor ons trapte hard op de rem. Ik zag nog een schim van een kat de stoep oprennen. Nikki kon niet meer op tijd remmen en dus botsten we tegen de achterkant van de auto voor ons aan. “Nikki,” zei ik nog net bij bewustzijn. Daarna werd alles wazig.

Hoe denken jullie dat het verder gaat?

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 19:00

jezus sorry hoor dit is zo dom..dat verhaal waar ik het op vond lijken hea...daar wordt ook nog steeds verder aan geschreven en raad is wat er net in is gebeurd.. een autoongeluk.. jonge wat toevallig toch weer..

Maargoed zal ff aardig zijn, leuk geschreven hoor.

mymymy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-06 19:02

WAT? Is daar ook een autoongeluk? oliebol man! Dat wist ik echt niet

_LisanneJarig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 19:07

Spannend

Vliendertje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 19:11

Welk verhaal dan maaitjuh Dat wil ik wel eens lezen..

_loekie_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 19:14

Leuk stukje weer schrijf gewoon lekker door.
Dat verhaal zit niet op dit forum dus boeie..
Dat meisje heeft er toch geen last van?
Vind jij dat irrietant dan lees je hier toch gewoon niet meer?
Zo simpel is dat!?

Felinde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 19:23

idd. Als je het niet een leuk verhaal vindt dan lees je het gewoon niet. (srry, maar zo denk ik )

Maar het is weer een leuk verhaal hoor!!! Ben zeer beneiuwd naar vervolg

Mischa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 19:50

Ik ken het andere verhaal niet...dus wat ik lees is nieuw voor me
En vind het ook goed geschreven...al moet ik zeggen dat ik me soms wat irriteer aan de gedatailleerde dingen...de kleinste gesprekjes, zoals of het hondje mee mocht.... maar dat is mijn persoonlijke mening he.
Verder vind ik het wel leuk om te lezen.
Eerlijk gezegd niet súper spannend...tot op het einde, dat is wel een aardige cliffhanger
Ik blijf lezen hoor!
Succes met het volgende stuk. Ben benieuwd.

mymymy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-06 12:19

@Mischa: Klopt maar ik kreeg via pm een paar keer de tip om wat gedetaileerder te schrijven dus dan doe ik dat
Ga zo een stukje verder schrijven

Karnaval

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 20:13

schrijf maar door

mymymy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-06 15:41

Oke oke dankjullie allemaal

Perzik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 15:45