Thom stond met Nina te praten. Volgens mij was het geen fijn gesprek. Nina keek boos en Thom zijn gezichtsuitdrukking kon ik niet echt goed zien. Was hij verdrietig, blij of ook boos? Ik besloot om een stukje terug te lopen en achter het muurtje te wachten tot dit gesprek beeindigd was. Nina maakte gebaren met haar armen en liep rood aan van woede. Jeetje wat zal daar besproken worden??? Thom zijn gezicht zag ik nog steeds niet. Uiteindelijk pakte Thom haar vast en schudde haar een beetje door elkaar, niet hard. Het leek wel of hij haar iets duidelijk probeerde te maken..... Nina trok zich los, haalde haar schouders op en liep weg. Thom bleef achter en zijn schouders hingen een beetje naar voren. Nou, laat ik er maar ff heen lopen, ben toch wel benieuwd.
" Hey, zei ik zacht" Gaat 't? Thom keek me aan en zei " Ik snap er niets van Lies, ik ben goed voor Nina en toch....." Nu was het mijn beurt om er niets van te snappen, wat was er aan de hand?!
" Thom, wat is er aan de hand?" Thom vertelde mij dat hij Nina had zien zoenen met een andere jongen. Ik schrok, dit is het tegenovergestelde als in mijn droom..., mar rot was het zeker voor Thom. " Jeetje Thom, heb je dat echt gezien?" Ja antwoordde Thom. Met mijn eigen ogen.... weet je hoeveel zeer dat doet? " eh neej... maar ik kan me voorstellen dat je ontzettend boos op haar bent..."
" Nou" zei Thom dat is dus het gekke, ik kan niet kwaad worden. Het doet zeer om je vriendin met een andere jongen te zien zoenen maar ik kan er niet boos om worden. Ik voel me zo goed. Het lijkt wel of ik dronken ben...
" Komt door mijn shake" voegde ik er aan toe als een grap. Thom moest ook lachen. " Tjonge Lies, ik ben blij dat je naar me toe bent gekomen, je maakt me aan het lachen. Je bent een lieverd, weet je dat?"
" ik stond met mijn voet heen en weer te schuiven en zei " ach.. t zal wel.." " Ik ga naar huis Thom, heb je zin en tijd om mee te lopen?" " Ja dat is goed" Gezellig!
Onderweg naar huis hebben we overal over gesproken over de gekste dingen en geloof me er hing een spanning tussen ons, ik voelde het en hij moet het ook gevoeld hebben....
Bij mijn huis aangekomen vroeg ik of hij nog een kopje thee wilde drinken maar hij vond het tijd om naar huis te gaan. We stonden tegenover elkaar, keken elkaar aan.... Ik voelde de vlinders fladderen in mijn buik, ik werd er zelfs een beetje misselijk van. We keken elkaar aan, diep in de ogen...
Ik knipperde met mijn ogen en zei " ok ik ga maar eens naar binnen" " oh, dat is goed.... zal ik morgen weer met je mee naar huis lopen? Ik vond het namelijk erg gezellig... " Ik vond het ook gezellig Thom" Lijkt me leuk, tot morgen dan en ik gaf hem een zoen op zijn wang.