[Tek] Houtskool KWPNers

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

JoSav

Re: [Tek] Houtskool KWPNers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-05 13:54

_MaanMeisje_ schreef:
Wow! Wat vreselijk mooi!
Ze lijken wel levend.
De 2e vind ik het mooiste, die heeft nog iets meer expressie in het hoofd... Lachen

Thanks! Fotorealisme was niet mijn uitgangspunt (dat is het nooit) maar dat terzijde... ik ben blij dat er tenminste IEMAND is die de tweede mooier vindt. Ging bijna aan mezelf twijfelen met de gedachte dat de tweede niet goed was! Lol.

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 17:17

Tancreda4 schreef:

Ik ben even naar de link geweest en wilde zeggen dat ik het fotoverhaal van jou en Genderose verschrikkelijk mooi vond! Ik zie er ook dingetjes van mijn paardje in terug en wilde even kwijt dat ik het prachtig om te lezen en te kijken vond!

Overigens vind ik de eerste tekening ook mooier Haha! Maar als je het op Bokt aan manke vraagt, weet ik zeker dat zij het tegenovergestelde zal zeggen.

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 17:32

Wauwie!! Ik word ook verliefd op die lieve blilk van de ogen (die ik dus nooit goed krijg Boos! ) Echt heel mooi, ik kan niets met houtskool, alleen maar potlood Clown

Maar supermooi!! (ik vind ze echt super, maar een beetje donker.. hoort dat met houtskool?)

Liefs, Ilse

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-05 12:25

Pattyrex schreef:
Wauwie!! Ik word ook verliefd op die lieve blilk van de ogen (die ik dus nooit goed krijg Boos! ) Echt heel mooi, ik kan niets met houtskool, alleen maar potlood Clown

Maar supermooi!! (ik vind ze echt super, maar een beetje donker.. hoort dat met houtskool?)

Liefs, Ilse

Het voordeel van houtskool is dat je er hele diepe tinten mee kunt krijgen, vandaar dat de tekeningen erg donker zijn. Persoonlijk houd ik van harde contrasten en diepe tinten dus voor mij is houtskool echt liefde, hahaha. Ik moet dan wel toegeven dat het vaak voorkomt dat ik met potlood ook nogal donkere tinten krijg, maar dat komt gewoonweg door de manier waarop ik teken. Dat heet een persoonlijke stijl, dus misschien ligt het daar ook een heeeeeeel klein beetje aan.

De blik vind ik altijd heel belangrijk omdat je het dier daar ook echt een persoonlijkheid mee geeft, en dat is belangrijk als je een bepaald paard wil tekenen. Ik heb er ook heel vaak veel moeite mee (gehad) en denk dat het gewoon een kwestie van ervaring is. Ik teken inmiddels sinds 2001 in opdracht en ik moet zeggen dat er sindsdien veel veranderd is in de manier waarop ik een dier teken.

Dank voor je comment. Lachen

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 19:29

Ik bedoelde idd dat het zo ontzettend realistisch lijkt, alsof het een foto is. Ik heb zelf ook houtskool gedoe hier liggen, denk dat ik ook eens een poging met houtskool ga doen.. Clown

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-05 16:18

Mik_beer schreef:
Ik bedoelde idd dat het zo ontzettend realistisch lijkt, alsof het een foto is. Ik heb zelf ook houtskool gedoe hier liggen, denk dat ik ook eens een poging met houtskool ga doen.. Clown

Wil het resultaat zeker zien!!! *houdt oneindig veel van houtskool*