[CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2026

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jindai

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-26 10:02

Tijd voor een bijleesrondje! :D

Leuk die kleurplaten, Ezellover! Mocht je de mogelijkheid hebben, zou je eens dikker papier kunnen proberen, komt het aquarel nog mooier uit :)
Die vogeltjes zijn lekker kleurrijk, vrolijke tekening zo!
Leuke muis met al die vakjes!

Lekker bezig, ThatsMe, leuke teken/schilderlessen!
Leuke challenge, vind die eerste papegaai goed gelukt, maar die 2e is echt tof! Spat lekker van het papier, mooi kleurgebruik! :)
De bloemen zijn ook mooi!

Mooie tekeningen, Polarize! Die vuurtoren springt er echt uit, ondanks dat ‘ie nog niet af is. :)

Prachtig, Tabbladen! Heel knap hoe je de beweging er in hebt vast weten te leggen. Deze kunnen zo ingelijst worden en aan de muur! <3

Thatsme, als je het leuk materiaal vindt, is het zéker de moeite waard om andere aan te schaffen :j Jaren geleden ook eens de acrylmarkers van de Action geprobeerd, maar na een dag of 2 waren degene die al gebruikt waren helemaal uitgedroogd :')
En idd wat je zelf al zegt, echt 3x ergens overheen moeten. Nieuwe markers ga je zeker heel veel plezier uit halen vergeleken met deze.

Ik had al een tijdje geleden m’n kikker afgerond en pas toen hij klaar was viel het me op dat het niet helemaal klopt, hij zit een beetje verkeerd en te ver naar achter in de schelp :')
En de schaduw onder de schelp moet nog even gefixt worden.
Afbeelding
Aquamarkers x potlood

En mijn inzending voor de challenge van deze maand.
Afbeelding

Dit is alles wat ik ervoor gebruikt heb: 2 highlighters, 2 acrylmarkers, 2 potloden en 2 aquamarkers.
Afbeelding

Ezellover25

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-26 12:17

Jindai schreef:
Leuk die kleurplaten, Ezellover! Mocht je de mogelijkheid hebben, zou je eens dikker papier kunnen proberen, komt het aquarel nog mooier uit :)
Die vogeltjes zijn lekker kleurrijk, vrolijke tekening zo!
Leuke muis met al die vakjes!

Moet vragen of ze ook 120 gram papier kunnen printen.

Tabbladen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-26 18:16

Mooi Jindai! Beide kleurrijk maar die slak geeft bijna licht. Wat een leuk idee om highlighters te gebruiken.

Dit is mijn inzending voor deze maand.
T is aquarel. Ik heb napjes en merk dat ik t daarmee moeilijk vind de kleuren verzadigd te krijgen. Als iemand daar tips voor heeft dan hoor ik ze graag :j
Afbeelding

DeTjoeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-26 21:07

Zo rond de kerstdagen ben ik begonnen met kerstkaarten maken met aquarelverf en aquarelpotloden. Erg leuk om te doen! Vooral de potloden bevallen me goed. Ik teken verder eigenlijk zelden, dus ik ben geen talent, maar hoop mijzelf wat te kunnen verbeteren. Daarom zonet met aquarelpotloden deze gekleurde vogel gemaakt :D
Afbeelding

Ik hoop hier wat vaker mee te praten, ookal ben ik geen hele fanatieke Bokker.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-26 07:58

Wat een prachtige kikker Jindai. Je slak is ook lekker kleurrijk geworden.

Prachtig Tabbladen, ook mooi gebruik van kleur en fijne overgangen.

Welkom Detjoeter, het is hier laagdrempelig dus klets lekker mee. Je gouldamadine is goed gelukt.

De maand loopt op zijn einde. Ik ga begin maart nog even een verzameltopic maken.

Voor komende maand, wie heeft er een thema voor maart?

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-26 12:50

Wat een toffe vogels komen er al voorbij.
Welkom DeTjoeter! Wat een ontzettend schattig vogeltje heb je gemaakt. <3

Dit is mijn inzending voor deze maand.

Afbeelding

Thats_Me

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2026

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-26 21:31

Oeh, mooie parkiet. De achtergrond is ook goed gekozen bij het groen.

Hier nog even lekker verder kwasten met de acrylmarkers.

Afbeelding

Tazzey

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2026

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-26 18:05

Oeh die kat is ook heel tof!

Ik ben vandaag best crea geweest. Ik heb eerst een Fibonacci schelp gemaakt en toen kreeg ik het idee om dan eindelijk eens met mijn gelli plate aan de gang te gaan. Twee jaar geleden hebben we er bij de schilderles mee gewerkt en dat vond ik zo tof dat ik er meteen een gekocht heb die vervolgens nooit uit de verpakking gekomen is. Daar had ‘ie beter ook kunnen blijven. Goeie genade wat een bende werd dat. Alsof er een bom ontploft was :') Ik ga mijn vriendin en tevens docent maar eens om een extra les vragen. De resultaten van deze blamage heb ik gul gedoneerd aan het ronde archief.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-26 18:36

Werken met de gelli plate is echt super leuk! Inderdaad soms wel wat geklieder haha.

Vandaag weer tekenles gehad. We gingen aan de slag met kleurpotlood en streepjes zetten. Met mijn zwakke spieren was dat minder geslaagd voor mijn arm en pols maar het resultaat is wel erg leuk geworden.

Afbeelding