[VER] Dat heb jij gedaan.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

soeboenoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-25 14:51

Nou daar zijn we weer hoor! :+
Een iets langer stukje deze keer, willen jullie mij laten weten wat jullie vinden van de verleden tijd i.c.m. het gesprek in de tegenwoordige tijd?

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

In mijn examenjaar leek ons contact steeds frequenter te worden. Ik zocht je regelmatig op en kwam je in de gangen ook steeds vaker tegen. We hadden eigenlijk doodnormale gesprekjes, over mijn toekomstplannen, mijn komende examens, de studie die ik wilde gaan volgen, maar die blik van jou zei iets anders. Je keek steeds meer op een bepaalde manier naar me. Intens. Of misschien zat het in mijn hoofd, misschien wilde ik dat het zo was.

Tijdens het laatste reguliere schoolfeest was er een zaal afgehuurd voor de gehele school. Ik had er veel zin in, het was namelijk het laatste schoolfeest met mijn toenmalige beste vriendinnetje. Zij zou ver weg gaan studeren, dus het samen uitgaan zou ook een stuk minder worden.
Aangezien we de zestien gepasseerd waren, hadden we een stempelkaart en mochten een beperkt aantal alcoholische versnaperingen nuttigen. We hadden de grootste lol en onze laatste stempel bewaard voor het laatste uurtje feest, we zouden namelijk daarna nog even de stad ingaan.
Ik was nog niet eens op zoek geweest naar jou.
Tot ik onze drankjes ging halen. Ik draaide me om en stond aan de grond genageld. Je verborg het niet eens, je stond me gewoon recht aan te kijken. Dat betekent dat jouw blik dus al op mij gericht moest zijn voordat ik me omdraaide. Mijn hart begon meteen als een bezetene te kloppen, maar zoals het een jongvolwassene betaamd, deed ik of er niets aan de hand was. Ik liep naar de bar, waar jij stond, en groette je zoals altijd. Ik bestelde twee biertjes, maar voor ik af kon rekenen en onze kaarten af kon laten stempelen, was jij me al voor.

‘Deze zijn van mij. Heb je het naar je zin?’ – Jouw ogen glinsterden door de flitsende lampen.
‘Zeker, heb het prima naar mijn zin. Ik ga even het biertje aan Clarissa geven, ben zo terug.’ – Ik knikte en bewoog de twee biertjes even omhoog om je te bedanken.

Ik heb niet eens gevraagd of Clarissa het erg vond, maar gewoon medegedeeld dat ik even zou gaan kletsen.

‘Ik had geen idee dat je er ook zou zijn.’
‘Iedereen moest komen opdraven voor de surveillance, groot feest hè.’ – Hij beweegt zijn biertje even “de zaal rond” voor zijn twinkelende blauwe ogen zich weer vastklampen aan mijn bruine ogen. Het lijkt of ik een elektrische shock krijg iedere keer als hij me op die manier aankijkt.
‘Aha, dus je staat hier alleen maar om je plicht te doen.’ – Ik stoot hem ondertussen even aan.
‘Ik heb leuk gezelschap nu.’ – Zijn rechtermondhoek krult even omhoog. Wéér die blik.
‘Kwatsert.’ – Verlegen kijk ik even van hem weg.
‘Ach kom op Suus, nou niet doen of je dat zelf niet weet.’
‘Wat weet?’ – Oprecht verbaasd kijk ik hem aan.
‘Dat je me bewust opzoekt. Komt kletsen, terwijl je ook gezellig met je vriendinnen kunt dansen.’ – Ik heb het gevoel dat mijn hoofd knalrood wordt en ik weet amper iets uit te brengen. Ik voel me betrapt. Hij neemt een slok van zijn bier en zet het flesje op de bar.
‘Ik ga even naar de wc. Hou je deze even in de gaten?’ – Nog voor ik antwoord kan geven, verdwijnt hij in tussen de dansende leerlingen. Waarom houdt hij me hier na wat hij net gezegd heeft? En waarom loop ik niet gewoon weg? Ik hang niet lang tegen de bar voor hij weer terugkomt.
‘Nate… Uh Meneer Fischer…’
‘Nee, ik had het niet moeten zeggen. Ga maar lekker dansen met je vriendinnen, ga ik mijn plicht weer doen.’ – Ik krijg nog een knipoog voordat hij de mensenmassa weer inloopt en even voelt het of het gesprek van net totaal niet heeft plaatsgevonden. Alsof ik het me compleet verbeeld heb.

De dagen na het schoolfeest hadden we amper contact, het leek haast of je me probeerde te ontlopen. Ik had al die tijd een steen in mijn maag, maar ik had ook niet de durf om je op te zoeken. Misschien schaamde je je wel voor die avond of misschien vond je dat ik me moest schamen. Al wist ik niet waar ik me voor moest schamen. Misschien wist ik het wel, maar wilde ik niet toegeven dat “onze connectie” op zijn minst apart te noemen was.

Veel tijd om erover in te zitten had ik echter ook niet, gezien het examenjaar vol geprakt zat met examens voordat de grote centrale eindexamens zouden beginnen. Ergens was er ook nog een opstootje waar ik bij betrokken raakte over uitslagen voor een wedstrijd betreffende het profielwerkstuk waardoor onze toevallige ontmoetingen gecomprimeerd werden tot “Hoi” of een keer naar elkaar knikken.
Het leek echt compleet bekoeld en ondanks dat het me wel echt zeer deed dat jij zo makkelijk je afstand kon pakken, leek het me ergens ook wel beter. Of op zijn minst verstandiger.

Na de derde reeks met examens was mijn puntenlijst, op wiskunde na, allemaal boven de acht. Voor Frans zelfs een tien gemiddeld, wat betekende dat ik eigenlijk niet meer kon zakken. Tenzij ik er helemaal de brui aan zou geven en mijn centrale examens zou verpesten. Ik was echter wel zo’n strebertje dat ik dat niet zou laten gebeuren. Op andere vlakken was ik iets minder gemotiveerd; ik vond het bijvoorbeeld een goed idee om de zogeheten “ophok-uren” om aan de 1040 uren norm te voldoen, door te brengen in de binnentuin van de school. Toen ik daar gesnapt werd, werd ik linea recta naar de afdelingsleider gestuurd. Dé plek waar jij ook zat.
Voor mijn straf was ik niet zo bang, voor het in dezelfde ruimte zijn als jij des te meer na deze vreemde stilte…

Marije112

Re: [VER] Dat heb jij gedaan.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-25 16:30

Weer een goed stuk! Ik vind het springen van verleden en tegenwoordige tijd juist leuk!

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-25 17:01

Je schrijft weer heel levendig. Ik zie het weer voor me

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-25 17:03

Ik heb je vorige verhaal echt verslonden in een paar weken. Zo goed. Lees nu hier ook weer mee. Sterk begin.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-25 07:36

Weer een goed stuk hoor ts.
Vind het juist leuk de terugblikken naar vroeger, maar wil ook graag weten wat er gebeurt is, of juist niet

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-25 08:25

Weer een goed stuk! Ik heb geen moeite met de terugblikken maar ik wacht denk ik een paar weken en lees dan ineens een groter stuk. Dat is als dat gaat lukken want ik wil ook graag weten wat er gaat gebeuren.

soeboenoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-25 15:28

Fijn dat het goed valt!
Voor vandaag weer een stukje. Binnenkort zal er waarschijnlijk een langer stuk komen, maar zo in het verleden schrijven en alles kloppend maken, is wel even een struggle!
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ik stond bij de deur en hoorde verschillende stemmen, één daarvan herkende ik uit duizenden. Jouw stem. Ik klopte op de deur en een zakelijke “kom binnen” volgde. Ik opende de deur en nog voor ik me kon richten tot de afdelingsleider, zag ik jou al zitten. Papieren voor je, pen in jouw rechterhand. Je keek kort op en voor een klein moment hadden we weer oogcontact. Mijn hart klopte meteen achter mijn oren en ik had het gevoel knalrood te zijn.
Meneer van Gewesten, afdelingsleider, keek me ondertussen vragend aan.

‘Ik moet me komen melden omdat ik niet in de boven foyer was tijdens het ophok-uur.’ – Ik ging zitten en probeerde niet meer naar je te kijken.
‘Dat is natuurlijk niet de bedoeling Suzanne, maar ik hoef je waarschijnlijk niet uit te leggen waarom.’ – Meneer van Gewesten is altijd een vriendelijke man, houdt wel van de regels, maar niet over de top streng. Ik schudde mijn hoofd ter bevestiging.
‘Je weet wat de gangbare consequentie is bij deze overtreding?’ – Ik schudde wederom mijn hoofd.
‘Je haalt de uren die je gespijbeld hebt in, plus 2 uur extra per gespijbeld uur.’ – Ik wilde er eigenlijk tegenin gaan, maar ik kreeg de kans niet eens. Jij bemoeide je er al mee.
‘Ik kan wel wat hulp gebruiken deze middag, Harold.’ – Je keek niet eens naar me, je zat alleen geamuseerd naar je collega te kijken.
‘Nou, dat lijkt me dan een prima tijdsbesteding om het gemiste uur in te halen, Suzanne. Vanmiddag help jij Meneer Fischer en dan is het mooi afgehandeld. Dan kun je nu terug naar de les, ik zal je wel een briefje meegeven voor de docent.’
‘Dat is niet nodig, Harold. Ik loop wel even mee.’ – Van Gewesten knikte nog even en ging weer verder op zijn pc.

Jij stond op en niet veel later liepen we stilzwijgend richting mijn volgende les. Ik had al drie keer iets willen zeggen, maar nog voor ik woorden bij elkaar had gevonden om een fatsoenlijke zin te vormen, had je me gebaard even stil te gaan staan. Nog een paar passen tot het lokaal waar ik moest zijn.

‘Je hoeft vanmiddag niet te komen. Ik vond het gewoon onzin dat je met de examens in zicht nog die belachelijke 1040 uren norm moet halen met ophok-uren.’ – Je keek me aan met jouw blauwe ogen door jouw niet te zware montuur. Je leek dwars door me heen te kijken. Ik moest eerst slikken voordat ik antwoord kon geven.
‘Bedankt. Ik vind het ook onzin.’
‘Dat vinden we allemaal, maar we weten even niets beters dan deze tijdelijke oplossing.’ – Ik kreeg weer een knipoog van je waardoor er weer een elektrische schok door me heen ging. Ik kon alleen maar glimlachen. Alsof je het wist, alsof je al gehoord had wat ik wilde zeggen begon je;
‘Suzanne… Soms zijn er dingen die beter blijven zoals ze zijn. Begrijp je wat ik bedoel?’ – Ik wist niet of ik ja moest knikken of moest vragen wat je bedoelde. Dus ik deed niets en keek je alleen maar aan. Jij glimlachte, die halve glimlach van je die tegelijk geruststelde en me op afstand hield.
‘Succes met je komende examens, je doet het goed!’ – Jij legde even jouw hand op mijn schouder, voordat je de deur van het lokaal opende en de docent Frans op de hoogte stelde van mijn laatkomen. Zonder me nog aan te kijken liep je van me weg en ik het lokaal Frans in.

De dagen na dit tafereel voelde vreemd, alsof er iets onuitgesproken was gebleven dat te groot was om te benoemen. Ik kon niet helemaal duiden wat het was, misschien was er iets waarvan je wist dat jij je ervoor moest beschermen, misschien wilde je mij beschermen? Ik bleef er maar mee bezig, zoals ik de laatste tijd wel vaker met jou bezig was.
Iedere keer dat we elkaar tegenkwamen voelde ik het weer, die spanning. Er hing iets tussen ons in, waarvan ik het idee had dat we dat beiden voelden en dat we vooral beiden beseften dat we dat niet mochten zeggen.

De weken erna voelden als een aaneenrijging van leren, herhalen, oefentoetsen en wachten. Wachten op uitslagen van de oefentoetsen, wachten tot het eindelijk zover was dat we aan de centrale eindexamens konden beginnen, wachten tot de rare fase van eindexamenleerling overging naar beginnend student.
Jij was echter altijd het kleine hobbeltje in de gematigdheid. Als je even naar me lachte, knikte of een opmerking maakte dat ik rustig moest blijven en dat het echt wel goed zou komen.

Het was in de voorlaatste week voor de centrale eindexamens, de lessenwissel was aan de gang en ik liep langs jouw lokaal. Jij liep met me mee op omdat je in de andere gang moest zijn en we raakten in gesprek over de komende examens en het vertrek van de eindexamen leerlingen waarop jij ineens zei; “Ik ga je wel missen als je straks klaar bent.”. Ik lachte op dat moment voluit naar je en voor het eerst durfde ik terug te zeggen; “Ik jou ook.”

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-25 15:44

Wauw je voelt gewoon de spanning tussen die 2. De verboden spanning....

Gombal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-25 17:38

Meestal ben ik niet zo van het lezen .
Maar zo in stukken is het erg leuk te doen.
Je schrijft leuk en boeiend en steeds loopt t anders als dat je verwacht.
Ik lees graag meer dus ……

Kan je een beetje opschieten met t volgende stuk :D

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-25 17:55

Oeh die spanning is goed af te lezen, goed stuk weer

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-25 18:14

Mer1980 schreef:

De meest positieve uitleg.. :)

Ik word ook wel een beetje verdrietig ervan. Je voelt de ongelijkheid in macht. Als leerling zou je veilig moeten zijn bij je docent, ook al ontwikkel je gevoelens, die mag daar nooit op ingaan omdat het geen gelijkwaardige interactie is (en die zou zich vragen moeten stellen bij waarom die zich aangetrokken voelt tot iemand die onder hem staat). Ook dat flirten is echt niet oké. Héél benieuwd waar dit heengaat..

@TS je schrijft echt supergoed _/-\o_

soeboenoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-25 23:01

VogeltjeM schreef:
Mer1980 schreef:

De meest positieve uitleg.. :)

Ik word ook wel een beetje verdrietig ervan. Je voelt de ongelijkheid in macht. Als leerling zou je veilig moeten zijn bij je docent, ook al ontwikkel je gevoelens, die mag daar nooit op ingaan omdat het geen gelijkwaardige interactie is (en die zou zich vragen moeten stellen bij waarom die zich aangetrokken voelt tot iemand die onder hem staat). Ook dat flirten is echt niet oké. Héél benieuwd waar dit heengaat..

@TS je schrijft echt supergoed _/-\o_

Jullie raken echt precies aan de kern van dit stuk: macht, grensoverschrijding en hoe subtiel die ongelijkheid kan sluipen in iets wat aan de oppervlakte bijna ‘onschuldig’ lijkt. Het is ook juist dat spanningsveld, tussen wat iemand voelt en wat moreel toelaatbaar is dat het zo ongemakkelijk maakt.
De leerling mag gevoelens ontwikkelen; dat is menselijk, maar de verantwoordelijkheid ligt altijd bij de docent om die grens te bewaken. Zodra die dat niet doet, verschuift alles... vertrouwen, veiligheid, zelfs de beleving van wat “echtheid” is in die relatie.

Oh en bedankt voor je lieve compliment!

@Gombal, wat leuk om te zien dat het je in deze vorm wel leuk vindt om te doen! Blijf lekker meelezen en typen hier, dat vind ik dan weer heel leuk! :D

soeboenoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 16:00

Weer een stukje verder!
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Het was in de voorlaatste week voor de centrale eindexamens, de lessenwissel was aan de gang en ik liep langs jouw lokaal. Jij liep met me mee op omdat je in de andere gang moest zijn en we raakten in gesprek over de komende examens en het vertrek van de eindexamenleerlingen waarop jij ineens zei; “Ik ga je wel missen als je straks klaar bent.”. Ik lachte op dat moment voluit naar je en voor het eerst durfde ik terug te zeggen; “Ik jou ook.”
De examens waren een rare mengeling van vrijheid, studeren, discipline en slaapgebrek. Dagen gevuld met papier, overleg, nachtelijke studiesessies en vooral ook veel koffie. In de school was de sfeer gespannen, docenten die als een soort dictator in spé door de gangen liepen om dwarrelende leerlingen de mond te snoeren om de examens zo stil mogelijk te houden, eindexamenleerlingen die met boeken en samenvattingen liepen te sjouwen en de andere leerlingen die de vakantie konden ruiken.
Toen ik mijn laatste examen had gehad, wiskunde welteverstaan, werd ik overvallen door een raar leeg gevoel. Hier had ik al die jaren naartoe gewerkt, naar uitgekeken en nu was het zover. Ik bleef na mijn laatste examen even in de aula hangen, samen met wat klasgenoten. Alsof we met dat kleine clubje toch even besefte dat het de laatste keer was dat we zo in de school zouden zijn. Een voor een druppelde iedereen naar huis, maar ik bleef nog even. De zon viel door de grote ramen de aula binnen, de kozijnen zorgen voor afgebakende blokken licht. Alsof het de tijd representeerde die ik hier heb doorgebracht. Om de beeldvorming compleet te maken zat ik ook in het laatste blok aan zonlicht dat binnen kwam vallen.
Ik keek even naar de grote trap die uitkwam in de aula, de trap waar ik jarenlang iedere dag naar boven of beneden liep, waar ik gehangen heb met vrienden, de trap die iedere jaar minder lang leek te worden. De school is verder vrij uitgestorven, alleen het geluid van rinkelende sleutels en schuivende stoelen herinnerde er nog aan dat de school niet helemaal leeg was.
Toen hoorde ik hem.
Zijn stem was niet luid, maar ik herkende het geluid meteen; warm, laag en beheerst. Mijn hart ging meteen een paar slagen sneller kloppen en toen jij de trap afkwam en de aula inliep, klopte het bijna mijn borstkas uit.
Je had een stapel papieren onder je arm, mouwen opgerold en jouw overhemd wat gekreukt na een dag lesgeven. Je leek wat haastig, maar toen je mij zag, vertraagde je jouw pas.

‘Hey, de laatste loodjes vandaag of ben je al klaar? – Ik zag het fonkeltje in jouw ogen, maar kon het niet helemaal plaatsen.
‘Net wiskunde gehad, ik denk dat het wel redelijk ging.’ – Even wendde ik mijn hoofd af en zuchtte.
‘Redelijk is goed toch, je redt het echt wel!’ – Je grijnsde. Je kwam iets dichterbij staan, leunend tegen de pilaar naast me. De geur van koffie en jouw aftershave kwamen me te gemoed, ik probeerde het ongemerkt te inhaleren.
‘Dus… Geen afscheidsfeestjes, lekker rondstruinen in de stad of überhaupt vieren dat je klaar bent?’ – Ik dacht echt te horen in jouw stem dat je baalde dat het nu echt klaar was, maar dat kan ook mijn verbeelding zijn geweest.
‘Dat komt later wel, als de her-examens geweest zijn.’
‘Dat snap ik.’ – Je knikte langzaam. Er viel even eens stilte tussen ons, maar geen ongemakkelijke. Jouw blik bleef hangen op mijn gezicht, nét iets te lang om toevallig te zijn.
‘Na de vakantie ga je geschiedenis studeren toch?’ – Jij was degene die de stilte weer verbrak.
‘Ja, klopt. Al voelt dat nog wel een beetje onwerkelijk.’ – Ik glimlachte even kort, een soort vereerd dat je het onthouden had terwijl je al een hele poos mijn docent niet meer bent. Je laat je blik even door de aula gaan.
‘Ja, dingen veranderen sneller dan je denkt.’ – Er lag een heleboel onuitgesproken achter die woorden, maar voor ik erop kon reageren, ging je alweer verder.
‘Mocht je nog boeken nodig hebben, mag je altijd even langskomen. Misschien heb ik nog wel iets liggen van mijn studie.’ – Mijn hart maakte meteen een sprongetje.
‘Dat zou heel fijn zijn!’
‘Laat het me maar weten, dan zoek ik ze even op.’ – Jouw blik zacht, je stem nog lager dan normaal. Je keek even snel op je horloge.
‘Ik moet er weer vandoor. Nog heel de middag vergaderingen…’ – Je rolde even met je ogen.
‘Sterkte met de vergaderingen.’ – Ik lachte nog even naar je.
‘Dankje! Kom je nog even langs als je je cijferlijst hebt?’ - Je bent al half om de hoek verdwenen als ik “doe ik” over mijn lippen krijg.
De resterende schooldagen waarin boeken en kluissleutels ingeleverd moesten worden, leken heel snel en tegelijkertijd tergend langzaam te gaan. Iedereen wachtte met smart op de dag dat de cijfers en dus de cijferlijsten bekend zouden worden.
Ik had het verlossende belletje van mijn mentor al mogen ontvangen, ik was zeer netjes geslaagd.

Iedere klas had een tijdsblok gekregen om naar school te komen en toen het eenmaal de beurt aan onze klas was, was het ergens ook wel weer gek om allemaal zo bij elkaar te zijn. Sommigen euforisch omdat ze geslaagd waren, anderen nog in spanning omdat ze een herexamen moesten doen. Ik wilde eigenlijk alleen maar weten of ik cum laude geslaagd was of niet. Daarvoor had ik een tien nodig voor Frans om mijn wiskundecijfer te compenseren.
Eenmaal bij mijn mentor aan tafel, feliciteerde ze me met mijn mooie cijferlijst. Voor mijn eindexamen Frans had ik een 9,4 gehaald, wat resulteerde in een nette negen op mijn eindlijst. Ik was toch enigszins teleurgesteld. Niet alleen vanwege de 9,4 voor Frans, maar ook voor de 7 die er bij geschiedenis stond. Ik wilde het per slot van rekening gaan studeren, dus mijn innerlijke streber had gehoopt op een 8.
Met mijn cijferlijst dubbelgevouwen in mijn hand, liep ik naar de plek waar jouw naam in zwarte letters op de deur stond.

N. Fischer.

Jouw deur stond op een kier, ik kon de papieren op jouw bureau horen schuiven en het krabbelen van jouw pen leek luider dan ooit. Voorheen had ik eenmaal geklopt en de deur opengedaan, maar iets hield me tegen. Ik bleef doodstil voor jouw deur staan.

‘Binnenkomen mag, hoor. Ik beloof niet te bijten.’
Ik lachte wat ongemakkelijk toen ik de deur opende. Je zat achter je bureau, jouw bril een tikje omlaag gezakt op je neus. De zon van die middag scheen schuin op jouw bureau en creëerde een halo van stofdeeltjes. Het rook er naar koffie en oud papier.

‘Hé Suus, wat brengt je hier?’ – Zonder van je papier op te kijken begroette je me.
‘Ik kom even mijn cijferlijst laten zien.’ – Ik liep naar je bureau en legde mijn lijst bovenop het papier waar je mee bezig was.
‘Verdomme…’ – Je zei het zacht, bijna trots.
‘Kijk nou wat een prachtige lijst! Daar mag je trots op zijn hoor!’ – Voor het eerst keek je op. Keek je weer naar mij. Je gezicht straalde van trots, terwijl je met je vinger op het rijtje aan cijfers tikte.
‘Dank u.’ – Ik friemelde wat met mijn handen, wist mezelf niet echt een houding te geven.
‘Je hoeft geen “u” meer te zeggen hoor, je bent hier bijna leerling af.’ – Je toon was nonchalant, maar de lucht tintelde.
‘Oké.’ – Verder kon ik alleen maar stom glimlachen. Je keek me weer aan, langer dan gewoonlijk en het voelde weer of te lucht elektrisch geladen was.
‘Ga je ook naar het eindexamengala?’ – Je wendt je blik weer even kort af.
‘Ik denk het wel. Gaat u… Ga jij ook?’ – Alles in mijn lijf smeekt om een “ja” te horen.
‘Wil je dat ik kom?’ – Slik… Op deze vraag had ik niet gerekend.

Witje2

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:31

Wat kun jij toch ontzettend goed schrijven. Je voelt de emotie gewoon… zo knap! En heerlijk om te lezen. Ook dit verhaal heeft me alweer helemaal gegrepen… Klasse :))

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:52

Oef je schrijft echt bizar goed.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:32

Heel tof!!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:41

Leuk!