[ART] Het hobby topic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-24 17:40

Dank je San! Lastig om een goede gelegenheid te vinden voor het dragen van zo'n jurk maar ik ga dat hoe dan ook een keer doen als hij af is :D

AnnoNiemand

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-24 20:54

Tallie1979 schreef:
Wat een leuke jurken, Jis! :D

En pyrografie, ik heb er aan gedacht het ook te proberen, maar dan heb ik er nog een hobby bij! :')

Ik heb zelf ook weer een pony gemaakt. Het origineel is stik duur. :') Dus eigen variant gemaakt. :D

Mijn eigen Rapunzel variant. :D

[ [url=m/v2pnGC.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/cxHuAh.jpg]Afbeelding[/url] ]

Leuk gedaan, welk maat rerooting needle heb je hiervoor gebruikt?

JoycexEnya

Re: Het hobby topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-24 22:22

Ik open bokt en zie mijn repaint in uitgelicht staan, van dit topic <3

MonaLieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-24 21:33

Jis_ schreef:
Ik moest aan dit topic denken toen ik tijdens het opruimen deze stof van oude gordijnen tegenkwam, was hem helemaal vergeten. Geen idee of ik hem ooit zal dragen maar ga hem wel in mijn maat afmaken.
[ [url=m/qOpDgy.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/vwquHL.jpg]Afbeelding[/url] ]

Nog een zelfgemaakt jurk naar eigen ontwerp. Ik heb hem wel al een keer gedragen, op deze foto was hij nog niet helemaal af.
[ [url=m/tdL6qY.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een mooie jurk! Als je geen gelegenheid hebt, kun je altijd zelf een gelegenheid creëren :D

Ik zag al meer keramiek voorbij komen, dat is ook mijn hobby (en niet mijn werk overigens).

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

PotjeMayo

Re: [ART] Het hobby topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-24 21:40

Ik doe ook mee :D
Ik heb aardig wat hobby's die elkaar afwisselen. Op het moment doe ik het meeste aan fotografie, sieraden in elkaar zetten en borduren. Tekenen en schilderen deed ik ook, maar dat ligt al een tijd stil.
Mijn meest recente borduurwerk :)
Afbeelding

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-24 09:38

Wat mooi weer allemaal <3

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-24 20:31

Gaaf allemaal!

En Keramiek is zooo leuk! <3 Dat kopje vind ik erg tof MonaLieske!

Citaat:
Wat een mooie jurk! Als je geen gelegenheid hebt, kun je altijd zelf een gelegenheid creëren :D

:D Ja ga ik doen, bij een opening van een volgende expositie ofzo

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-24 20:52

PotjeMayo schreef:
Ik doe ook mee :D
Ik heb aardig wat hobby's die elkaar afwisselen. Op het moment doe ik het meeste aan fotografie, sieraden in elkaar zetten en borduren. Tekenen en schilderen deed ik ook, maar dat ligt al een tijd stil.
Mijn meest recente borduurwerk :)
[ [url=m/dyFTFV.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oooh, die libelle, die is enorm gaaf. Je kan met je restanten borduurzijde weer lekker knopen :)

ElfBeau_067

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-24 21:01

Ik zie het topic net. Wat een ontzettend leuk idee! Ik word er al spontaan blij van. Aangezien ik dit topic nu ga volgen noem ik ook wel mijn hobbies op :D ;)

Ik weet niet of dit echt een hobby is of iets anders, maar ik speel graag gitaar. Dat doe ik inmiddels al drie jaar (!) de tijd vliegt.
En nu over naar hobbies die ik echt kan delen:
Ik hou echt heel erg van schilderen. En tot nu toe zijn dat voornamelijk landschappen. Puur omdat ik nog niet veel meer kan. Maar hopelijk komt dat.
Ik haak soms, maar de laatste keer lukte het echt helemaal niet. Ik werd er eigenlijk heel boos van en toen heb ik tijdelijk afstand genomen :')
Ik strijkkraal graag (als dat überhaupt een woord is). Tenminste, ik heb weleens van die strijkkraal fases.
Knutselen. Dat is een nogal overkoepelende term maar op dit moment ben ik bezig met een tissuebox in een taart te maken. Ik ben nu nog bezig met de doos, want het lijmpistool moet ik nog zoeken.

Eh ja dat was het wel denk ik. Als er meer bij komt dan vertel ik het wel :D

PotjeMayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-24 22:51

Yavanna schreef:
Oooh, die libelle, die is enorm gaaf. Je kan met je restanten borduurzijde weer lekker knopen :)

Dankje!
Dat is een goed idee, ga ik me eens in verdiepen :D

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-24 23:10

Ik heb zaterdag een borrelplank gebrand met een zelf gemaakt papje en een heatgun.

Afbeelding

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-24 16:30

Ik heb even 2 langlopende projectjes ( nou ja, voor mijn doen langlopend ) afgemaakt en bijna afgemaakt.
Chokertje die bij mijn mandala oorbellen past en een lamp voor aan mijn parasol, die is nog niet helemaal af, maar was hem even erg zat. Te lang naar gekeken denk ik.
Allebei is eigen ontwerp
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-24 22:16

Echt prachtig gemaakt

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-24 19:39

Oh wat een leuk topic! Mag ik me ook melden om mee te kletsen?

Ik heb in mijn jongere jaren altijd heel veel getekend en geschilderd, vooral met potlood en olieverf. Daar ben ik mee gestopt omdat ik erg onzeker werd van bepaalde personen in mijn directe omgeving. Ik heb zeker 20 jaar niet meer getekend. Ik heb zeker wel pogingen ondernomen, maar het lukte uiteindelijk nooit. Bij stom toeval kwam ik een oude vriendin van mijn man tegen die nu een eigen kunstatelier heeft. Sinds driekwart jaar ben ik iedere vrijdagochtend bij haar om een cursus mixed media te volgen. Aanvankelijk leek me dat niet iets wat bij mij zou passen maar uiteindelijk vind ik het heerlijk. Ik heb zoveel nieuwe technieken ontdekt en recent heb ik zelfs weer een mooi portret kunnen maken met potlood. Ik ben er echt nog niet maar ik ben wel weer op de goede weg.
Afgelopen vrijdag hebben we gewerkt met een gelli plate en dat is wel zo fantastisch leuk dat ik er zelf ook maar een gekocht heb. Hij kwam vandaag binnen en ik denk dat ik er morgen even mee ga spelen.

Verder vind ik het heerlijk om tijdens een film of serie te haken. Ik ben nu bezig met de zomerCAL van CuteDutch. Ik vind dat erg fijn verstand op nul werk.

Ik vind het erg leuk om jullie werkjes te zien, ik denk niet dat ik het voorlopig nog aandurf om mijn werk te delen maar wellicht komt dat nog wel.

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-24 13:45

Even een windlicht geknoopt om en met een lege augurkenpot..
Afbeelding

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-24 17:02

Hoe staat het met jullie hobbies?
Ik ben bezig geweest met oorbellen setje van microkoord Ik ben er erg blij mee en ga nu een bijpassende choker maken :)
Afbeelding

Afbeelding

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-24 17:38

Die zijn echt heel mooi!!

Windlicht van jou is ook erg leuk Yavanna

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-24 18:54

thequeensmum schreef:
Die zijn echt heel mooi!!

Windlicht van jou is ook erg leuk Yavanna

Dank je wel. Inmiddels krijg ik al een aardige collectie met geknoopte items en mijn woonruimte is te klein, dus ligt het overgrote deel in een zak in een kist…

PotjeMayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-24 14:39

Nieuwe hobby; klei!
Ik heb eerder geprobeerd met klei te werken, mislukte nogal omdat ik toen geen goede tools had. Die heb ik ondertussen gekocht. Eerste gemaakte dingetjes zijn aan het drogen :D

Afbeelding

Camera en polaroid plaatje, speelkaart, boek, vis op bord en een lp plaat. Word allemaal nog beschilderd met acryl en wat clear coating eroverheen :)

PotjeMayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-24 16:21

Kan m'n andere bericht niet meer wijzigen,
Ben nu bezig met een haai :D
Of nouja,dat moet het zijn, net leek ie meer op een vis dan een haai.
De staartvin wil ik nog wat verbeteren en de voorvinnen moeten er nog aanAfbeelding

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-24 20:49

Ik kom hier even binnen vallen. :)) Ik heb onlangs 'potions' ontdekt via instagram, en heb een starterskit besteld en ben vandaag aan de knutsel gegaan. Zo verslavend! <3 Leuk om even wat kleine dingen te proberen maar ik wil uiteindelijk wel naar wat grotere potions.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Weet iemand of er een winkel is waar je mooie glazen flesjes kunt halen? En hangertjes? Ik kan dat allemaal wel online bestellen maar dan moet je vaak veel van 1 soort bestellen. Of bestaat er ook een website waar je veel losse dingen kunt kopen?

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-24 20:52

Ik ben momenteel bezig met puzzelen. Gewoon een legpuzzel van 1000 stukjes. :))

Meeste leg ik in 2 dagen.

En ik moet nog een pony rehairen, heb haar al glimmende symbolen gegeven, nu nog bijpassend haar. :))

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-24 21:04

Captain schreef:
Ik kom hier even binnen vallen. :)) Ik heb onlangs 'potions' ontdekt via instagram, en heb een starterskit besteld en ben vandaag aan de knutsel gegaan. Zo verslavend! <3 Leuk om even wat kleine dingen te proberen maar ik wil uiteindelijk wel naar wat grotere potions.
[ [url=m/4zLhs6.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/Vv2MEY.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/twaeLW.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/sQ0dld.jpg]Afbeelding[/url] ]

Weet iemand of er een winkel is waar je mooie glazen flesjes kunt halen? En hangertjes? Ik kan dat allemaal wel online bestellen maar dan moet je vaak veel van 1 soort bestellen. Of bestaat er ook een website waar je veel losse dingen kunt kopen?

No way, wat gaaf :oo!

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-24 21:15

Captain schreef:
[ [url=m/4zLhs6.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/Vv2MEY.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/twaeLW.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/sQ0dld.jpg]Afbeelding[/url] ]

Kijk eens op plaza33.nl en zoek dan voor de gein ook even op jewel of the nile. Daar kan niet veel in maar dat zijn wel echt hele gave flesjes.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-24 21:16

Leuke dingen komen er weer voorbij!

Puzzelen vind ik stiekem ook heel leuk en verslavend. Er heeft weleens op het werk bij de receptie een puzzel gelegen en ik en een collega hebben daar toen een dag lang aan staan werken :')