[DIGI] Het leven is verroekelijk

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
laura1987

Berichten: 7159
Geregistreerd: 30-04-05
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 18:47

Ik heb een kalender besteld voor mijn oom die binnenkort jarig is. Hij is lid van een vogelvereniging en heeft een eigen voliere. Denk dat de kalender wel in de smaak zal vallen

jeetje77

Berichten: 3494
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Re: [DIGI] Het leven is verroekelijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 19:42

Ook ik ben een fan van 2 verschillende sokken (iets met te lui om ze uit te zoeken. En zonde als er 1 weg/stuk is, om die andere goede dan ook weg te doen).

ievie

Berichten: 2262
Geregistreerd: 17-03-11
Woonplaats: het Laaaaaaaand van Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 19:50

jeetje77 schreef:
Ook ik ben een fan van 2 verschillende sokken (iets met te lui om ze uit te zoeken. En zonde als er 1 weg/stuk is, om die andere goede dan ook weg te doen).


Is ‘ie dan in z’n eendje?

Dammie

Berichten: 3330
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Ja.

Re: [DIGI] Het leven is verroekelijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 20:30

Ik wil sokken met grutto's (grutjes) en kieviten ( ik loop als mezelf)

Mariett

Berichten: 4464
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-24 20:44

De grutto en de kievit wil ik beide ook heel graag, alleen die lenen zich niet zo heel goed voor woordgrappen helaas :( En die horen er natuurlijk wel echt bij.

Waarschijnlijk duurt het nog even voor er sokken komen hoor, dus ik heb nog even met bedenken. Ik denk ook dat een woordgrap met maar één woord het beste is!
Bokker Telpeva suggereerde een paar maanden terug eksteravagant en die is ook heel erg in mijn hoofd blijven zitten, met een bling-bling ekster. Maar ik ben dan ook dol op eksters en ik weet dat het niet de meest favoriete vogels van Nederland zijn :+
Twee verschillende sokken wordt lastig, zeker in het begin. Minimale opgave van 150 paar, als ik dan 2 verschillende wil zit ik al met 300 paar en dan weet ik nog niet of ze gaan verkopen of niet :D Maar wel grappig dat jullie het zeggen, ik heb zelf namelijk liever twee dezelfde sokken.

Ik wilde ook een muts doen met een mu(t)s erop. Maar komt vast allemaal wel, ooit.


laura1987 schreef:
Ik heb een kalender besteld voor mijn oom die binnenkort jarig is. Hij is lid van een vogelvereniging en heeft een eigen voliere. Denk dat de kalender wel in de smaak zal vallen

Wat leuk! <3
Het is nog steeds een gek, maar echt heel dierbaar, idee dat mijn spulletjes bij allemaal mensen die ik niet ken thuis liggen. Het idee dat mensen af en toe naar een mok of kaartje of kalender kijken en even lachen oid is heel speciaal.

jeetje77

Berichten: 3494
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 21:13

ievie schreef:
jeetje77 schreef:
Ook ik ben een fan van 2 verschillende sokken (iets met te lui om ze uit te zoeken. En zonde als er 1 weg/stuk is, om die andere goede dan ook weg te doen).


Is ‘ie dan in z’n eendje?



:j _O-

Ibbel

Berichten: 49310
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: [DIGI] Het leven is verroekelijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 22:38

Sokken met daarop kauws? (kous dus)

black_kelpie

Berichten: 7906
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 22:50

Voor op de sokken een Sokje (bokje)?

Mariett

Berichten: 4464
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-24 11:01

Ibbel schreef:
Sokken met daarop kauws? (kous dus)

Dan zouden het denk is kauwsen moeten worden, dan is de grap wat duidelijker. Maar dan moeten het wel hele lange sokken worden :D Maar hij is leuk!


Ik ben nu eindelijk ook bezig met visitekaartjes maken :+ Heeft maar een jaar geduurd! Maar ik heb nu volgens mij wel een leuk idee.

luuntje

Berichten: 14042
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: [DIGI] Het leven is verroekelijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-24 20:00

Zoon is altijd sokken kwijt. Die mixt en matcht alles qua sokken.
Ik draag altijd 2 dezelfde sokken.

Sokken zou ik cadeau doen aan zoon en aan zijn vriendin.

Ekseravagant is leuk.
Zijn er niet iets van loopvogels/eenden?

Mariett

Berichten: 4464
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [DIGI] Het leven is verroekelijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-24 20:02

Emoetioneel :+

Maar die is niet echt inheems

Bloemetje75
Berichten: 2008
Geregistreerd: 19-07-11

Re: [DIGI] Het leven is verroekelijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-24 21:22

Ook in België zijn de kalenders aangekomen! Mijn moeder gaat er blij mee zijn.

luuntje

Berichten: 14042
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: [DIGI] Het leven is verroekelijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-24 21:40

Groene sokken met een groenpootruiter.
Roze sokken met een rossefranjepoot.
Sokken met een snor, snor vogel.
Paarse sokken met een purperkoet.


Ben aan het brainstormen.

Qimm

Berichten: 15218
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: [DIGI] Het leven is verroekelijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-24 23:04

Ik wil wel sokken met 'een meerkoet aan m'n voet' en dan een beetje is die quirky stijl van BlueQ

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 12:42

Wat een geweldige dingen komen hier voorbij en ik vind je kalender ook zo mooi!

En die woordgrappen blijven ook echt in je hoofd hangen :')

Ik las net in een ander topic "verzendkosten zijn voor de krijger", drie keer raden wie ik voor me zag :D

Telpeva

Berichten: 14923
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 17:14

Ooohhg leuk, ik hou van sokken!
Extra vogelgrappen met woorden heb ik niet 123, waar ik wel meteen aan moet denken is hoe grappig het zou zijn als je sneakers of andere zomerschoenen draagt, en er een vogelkoppie net boven die rand uitsteekt.
Dan nog een heel abstract idee :+
Een vogel is ook een beetje de vorm van een achterstevoren voet, als je even heel abstract kijkt. Stel, je ontwerpt een sok en dan zijn de voet en tenen (van de mens) de staart en vleugels van de vogel, bij de hiel (van de mens) teken je vogelpootjes, en bij de achillespees het kopje van een vogel. Leuk als huissokken en komisch als je ermee over straat loopt (mensen die achter je lopen kunnen dan een vogelkoppie en eventuele tekst zien), wel een drama denk ik om te ontwerpen.

BeFunny

Berichten: 11067
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 17:19

Ik vind ze superleuk. En origineel met die teksten.

Stiekum met je geganst :')

SCC

Berichten: 897
Geregistreerd: 04-12-12
Woonplaats: thuis

Re: [DIGI] Het leven is verroekelijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 17:49

ook grappig: een muts met een musje. (goed gemust)

ikkedus
Berichten: 3324
Geregistreerd: 24-09-05

Re: [DIGI] Het leven is verroekelijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 19:50

Deze sokken zijn dan wel mus-t haves

Telpeva

Berichten: 14923
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 19:52

Sokken voor kauwe tenen

Thuismus (als het huissokken zijn)
Bankklever (tvklever, bedklever enz)
Ninjatortel
Coolmees

Mariett

Berichten: 4464
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-24 20:16

Bloemetje75 schreef:
Ook in België zijn de kalenders aangekomen! Mijn moeder gaat er blij mee zijn.

Wat super leuk!! :D Fijn dat ze goed aangekomen zijn, hopelijk is ze er blij mee!

Heel goed Shirley :+ Lijkt haast een soort hersenspoeling zo hahaha.

SCC de muts met mus leek me inderdaad ook al heel leuk, maar goed gemust had ik nog niet bedacht, die is heel leuk <3 Ik schrijf hem voor nu in ieder geval op, misschien dat ik volgend mutsenseizoen zo ver ben om er iets mee te doen!

Je hebt gelijk Telpeva, zo'n koppie lijkt mij ook echt heel leuk dan hahaha, ik weet natuurlijk niet hoe ingewikkeld het uiteindelijk is om de sokken te ontwerpen maar het lijkt me te doen? Het is wel leuker dan zo'n klein dingetje op de zijkant denk ik.

Ik probeer ook echt leuke associaties bij die sokken te hebben, dan denk je 'oh knus.. kneu.. oh nee, dat wordt kneus'. Tapuit? We gaan erop tapuit? Ik gooi trouwens echt met alle liefde overal een kauw op dus kauwe tenen zou ook goed kunnen.

Ik heb de visitekaartjes besteld en kan ze vast binnenkort laten zien! Ze zijn volgens mij heel leuk en lekker simpel. Ik kon verschillende versies maken zonder veel extra opstartkosten, dus ik heb drie verschillende woordgrapjes op de achterkant.
En ik ben aan het kijken naar print-on-demand opties. Het idee daarvan is dat je via de website besteld en dan wordt het gelijk voor mensen gedrukt. Daardoor hoef ik dan geen grote hoeveelheid maten en kleuren van kleding hier op voorraad te hebben liggen. Ben er om heel eerlijk te zijn nog niet over uit of het iets voor mij is. Het voelt wat ver weg en onpersoonlijk, en als mensen meer bestellen moeten ze dubbel verzendkosten betalen. Dus ik kijk er naar maar ik denk niet dat ik er voor nu wat mee gaan doen, behalve als mensen heel graag shirts willen :+
Sokken zouden niet bedrukt worden maar echt ingeweven, daardoor moet er wel weer een hoop op voorraad hebben. Maar is dan wel weer gerecycled katoen en gewoon goede kwaliteit.

_roodvos_

Berichten: 1319
Geregistreerd: 20-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 21:06

Kievoeten, kavoeten en meervoeten dan maar? :+

Kauwe tenen vraagt wel om een stel sokken zonder tenen, maar daar heb je dan weer zo weinig aan :') Ook wel moeilijk om een bedrijf te vinden die dát aanbiedt.

Gaby
Berichten: 3409
Geregistreerd: 30-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 21:33

Ik zou zo een muts met 'goed gemust' kopen :) . Ik hoop wel dat de muts er dan ook in grotere maten is - ik heb capmaat 59 en mutsen kruipen bij mij altijd zo banketstaaf ophoog, heb je een heel leeg stuk dat er sneu bijhangt -O- .
Je boodschappenlijster blijft me trekken! :)

ikkedus
Berichten: 3324
Geregistreerd: 24-09-05

Re: [DIGI] Het leven is verroekelijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 21:40

Pauwblauwe sokken maybe?

jeetje77

Berichten: 3494
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 21:43

_roodvos_ schreef:
Kievoeten, kavoeten en meervoeten dan maar? :+

Kauwe tenen vraagt wel om een stel sokken zonder tenen, maar daar heb je dan weer zo weinig aan :') Ook wel moeilijk om een bedrijf te vinden die dát aanbiedt.



Of juist van die teensokken