[DIGI] Spreeuw het van de daken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-23 18:59

Een ijs(koud)vogel voor de wintermaanden :D

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-23 19:01

Ibbel schreef:
Even pauwze? Met uiteraard een pauw?

Eend kopje koffie?

Yes! Ik hoopte al op goede opties. Als de pauw komt is de eerste bestelling al binnen <3

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-23 20:02

Een kopje kauwfie? Of ca-kauw natuurlijk. Kan ook.

Thee/ koffie is echt een mus-t!

Ik spreeuw om cafeïne.

Koffie/thee? Ja doe mij er nog maar eendje.

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-23 20:58

Aaaah ik hou van jullie ideeën <3

Ik heb op het moment twee mokken:
Afbeelding

Afbeelding

Zijn dus emaillemokken, dus als je kantoor toevallig ergens in de bush zit kunnen deze ook heel goed :D
Het nadeel is dat ze een paar weken tijd kosten en het gelijk een behoorlijke investering is, en dat is als student zijnde best wel een beetje pittig. Dus voor het nieuwe jaar lukt het me helaas niet om al nieuwe te hebben :( Maar ik heb wel een ontwerp, van een woordgrap door Femke_Tweety uit het eerste topic :D

Afbeelding

Ze moeten wat minder kleuren hebben om geschikt te maken voor emaille dus vandaar het wat andere ontwerp, maar deze mokken kan je gewoon in het vuur steken (brand je je handen wel :+ ) of op het gasfornuis, in de oven, in de vaatwasser..

turtlelito

Re: [DIGI] Spreeuw het van de daken

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-23 21:02

Emaille mokken, ik hou er van <3

De twee eerste teksten zijn misschien niet heel passend voor op kantoor (de tweede omdat ik echt alleen koffie drink :o ), de laatste zou prima kunnen.

Misschien kun je mensen laten voorintekenen om de financiering rond te krijgen?

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-23 21:04

Vind ze superleuk en ook erg mooi getekend. Ben groot fan van de Kreiger :)

nimbletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-23 21:36

Wat ontzettend leuk! Ik ben zelf niet zo creatief maar hou echt van woordgrapjes

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-23 21:59

Iets met een theemeeuw?

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-23 22:02

Ik vind die eerste 2 erg leuk :D

En inderdaad, iets van voor financiering of crowdfunding?

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-23 22:03

Ik vind ze geweldig!!!

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-23 18:43

Ik moet inderdaad iets met crowdfunding gaan doen, ik moet er namelijk 500 in één keer bestellen om het per mok een beetje betaalbaar te maken :+ Het is wat. Dan moet ik ongeveer 250 in de voorverkoop verkopen en dan lukt het me wel om de rest zelf bij te leggen. Ik moet er even over nadenken hoe ik zit moet aanpakken maar mochten er nou mensen zijn die zoiets eerder hebben gedaan: ik hoor het héél graag want ik weet niet zo goed hoe ik dit moet aanpakken.

Ik zou ook 250 van deze kunnen doen en dan 250 van een ander ontwerp, bijvoorbeeld eentje die ik al heb of een nieuwe. Pauwze vond ik wel heel erg leuk, wordt misschien wel pittig met zo weinig kleuren :+

Hopelijk kan ik snel bezig met mijn oehoe, het wordt als het goed is iets minder druk voor me de komende tijd :D

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-23 18:48

Ik luisterde vandaag naar de nieuwe aflevering van "man man man". Ze gaan een café openen dat "Achter de Koekoek" gaat heten, en ze hadden wat vogelwoordgrappen.

Ik zou contact met ze opnemen en kijken of je wat kunt slijten aan ze

_Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-23 19:55

Crowdfunding :+

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-23 19:57

Dankjewel Utixo! Ik ga het even bekijken

_Christina schreef:
Crowdfunding :+

Ja die ga ik dus van je jatten :+

_Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-23 19:59

_O- is goed

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-23 20:02

Ik lees even mee! Ben benieuwd naar de mokken, misschien leuk voor een aantal collega’s van me

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-23 16:20

Oeh, 500 in 1 design is idd wel veel....... Hoeveel verschillende zouden er binnen die 500 mogen? Emaille mokken zijn volgens mij nog wel in trek bij de buitensporters. Misschien via een van die zaken proberen of je ze daar zou mogen plaatsen?

Bij Crowdfunding moet je eerst zelf bepalen welk 'systeem' je wilt. Wat krijgt de funder er voor terug? Een mok (maar dan pas als je voldoende hebt opgehaald), of vraag je gewoon een bijdrage zonder directe tegenprestatie?

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-23 17:35

Ik zou een systeem van voor-intekening hanteren. Maw, je bestelt en betaalt, en als er (binnen een x-tijd) 250 besteld zijn wordt er geproduceerd.

Lukt dat niet, dan kan je na die x-periode stap 2 doen: iets anders leveren voor het bedrag, of geld terugstorten. Dat laatste is veel meer werk, dus ik zou mensen een 2e keus laten maken: mok op bestelling, gaat dat niet door, dan 2e keus (en die 2e keus kan ook zijn: ik doneer het bedrag)

marga1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-23 10:49

Het kunnen toch ook porseleinen bekers kunnen zijn. Misschien is dat een ander prijskaartje / bestelmodel.

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-23 22:59

Wat geweldig!!

Ik kan op dit moment echt nergens op komen, maar zijn er stiekem plannen om iets met een roodborstje te doen?

Mag ik even een berichtje sturen over hoe je het hebt geregeld met de kaartjes in de boekhandel? Wij krijgen binnenkort een nieuwe gift shop in het dorp en ik wil eigenlijk voorstellen om zelfgemaakte kaarten te leveren, maar geen idee hoe of wat ik moet beginnen :')

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-23 23:08

Ik ga ermee bezig! Porselein wordt hem helaas niet, de mokken die te bedrukken zijn vind ik niet mooi :+ En als ik iets wil wat ik wél mooi vind wordt het weer net zo duur, en dan heb ik veel liever emaille, dat is superspul, gaat lang mee en kan mee op veldwerk :D

Maar ik ga erover nadenken, en jullie horen vast snel meer. Als ik iets meer verkooppunten heb is het allemaal ook makkelijker om te financieren dus misschien lukt het over een tijdje gewoon beter, al dan niet met voor-intekenen. En als het toch wel eerder is horen jullie ook van me :D

Ohh tuurlijk Polarize, stuur maar een berichtje! Ik weet niet alles maar het begin is altijd onwijs spannend, dus ik kan je vast ergens helpen.

happyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-23 00:37

Wat een mooie kaartjes! Staat er toevallig op de planning, om ansichtkaarten uit te brengen?

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-23 01:06

Polarize schreef:
Wat geweldig!!

Ik kan op dit moment echt nergens op komen, maar zijn er stiekem plannen om iets met een roodborstje te doen?

Vandaag is rooood

Met jou wil ik wel een Broodkorstje eten

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-23 12:30

Ik heb wel nagedacht over een roodborstje inderdaad, maar verder dan een broodkorstje kwam ik ook niet :+

Ik wil wel heel graag iets met een roek doen trouwens, voor de kalender die nog gaat komen. Dus mochten er suggesties zijn O:) Oh en misschien een bedankkaartje, al denk ik dat 'je bent te gekster' daar ook al wel voor zou kunnen.

@happyhorse ansichtkaarten niet helaas! Ik heb wel een hoop andere kaartjes maar die zijn dubbel, vooral omdat ik het zelf mooier vind (en omdat je ze dan ergens rechtop neer kan zetten).

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-23 12:37

Roodvorstje, kan die ruzie maken met het winterkoninkje over wie de baas mag zijn :D