Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
en dat is excl het lesgeld haha. Maar dat komt ook omdat ik er zelf voor heb gekozen om al wat kostbaardere aankopen te doen zoals een polijstmachine en een 2e hand wals. De polijstmachine is wel echt een musthave, maar ik heb meteen gekozen voor een goede, hij had ook voordeliger gekund. En een wals is super handig maar je kunt best lang zonder omdat je die van school kunt gebruiken. Het materiaal valt opzich wel mee, we werken vooral met zilver en goedkopere edelstenen zoals zirkonia, en dat is goed betaalbaar
oefenmateriaal als messing en koper krijgen we gewoon van school
maar een goede om te onthouden. Ik heb een hoop over kunnen nemen van een goudsmid die met pensioen ging. Dus dat was heel fijn!
)
vormen buigen is veel moeilijker dan het lijkt, vooral als het zo klein is

. _Hedi schreef:Gaby: leuk hoor! De 'echte' opleiding zit natuurlijk in Schoonhoven, maar die is helaas voltijd. Dus voor mij was dat geen optie omdat ik al een fijne baan, en een hypotheek heb haha. Dus deze deeltijd opleiding in Eindhoven is voor mij perfect! Zeker omdat het ook nog in de buurt is haha.
Dank je wel!
Dit zijn ook zeker projectjes die ik vaker wil gaan doen! Ik heb ook weer wat materiaal ingekocht om oa lekker wat nieuwe zilveren ringen met steentjes te maken
gewoon om te oefenen. Deze ringen ga ik straks ook verkopen. Leuk om zo al een beetje te beginnen met mijn zaakje! Nu alleen nog even op school vragen hoe ik prijzen het beste berekenen hahaha.
ik had een zakje gekocht met allerlei verschillende stenen erin.
van welk materiaal zou je hem graag willen hebben? Dan ga ik even informeren naar de prijzen.