[VER]Gepest - dagboek van een "bonus" moeder

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 12:32

Ik snap helemaal niks van je verhaal en vind het ook een beetje cringe (sorry)
In het begin vond zij hem helemaal niks de eerste date en toch gaat ze met hem naar Antwerpen? En dan gebeurd er iets waardoor ze ruzie krijgen maar ik heb geen idee wat? Ineens is daar ruzie? En dan nu ineens naar Valentijnsdag en lijkt het weer goed?

Sodeletuut

Re: [VER]Gepest - dagboek van een "bonus" moeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 17:08

Ik vind je schrijfstijl erg leuk! Dus ik volg!

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 23:46

Heel leuk, ik ben benieuwd wat er tussen gebeurd is!
En dat laatste stuk is, met de meegenomen tips, echt al nog beter dan de eerdere stukken.
Je vliegt met sprongen voor uit :D

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-20 20:59

Oei, heel wat kritische reacties. Even dacht ik eraan "mijn pen aan de wilgen" te hangen. Maar ik heb besloten dat ik dit verhaal toch vooral voor mijzelf schrijf. En ik heb wel echt onwijs veel aan alle tips. Maar ik ben al vrij onzeker dus is even zoeken.

Ik moet ook echt zeggen dat ik "worstel" met dit verhaal. Ik ben simultaan nog een (vrolijk) verhaal aan het schrijven, en dat gaat me veel gemakkelijker af, haha. Maar ik ga een uitdaging niet uit de weg en zie het vooral als een goed leerproject.

Ik lees zelf veel boeken en denk dat het soms ook lastig te begrijpen is doordat het nog maar korte stukken zijn en je er niet echt "inkomt"? Later wordt echt veel duidelijk (hoop ik, haha). Ik vind het wel leuk om jullie ook af en toe zelf te laten denken. Maar ik ben zelf ook een "sucker" voor duidelijkheid, dus "ik snap het niet" is voor mij het ergste kritiek ooit hahaha! Al snap ik dat echt en doe ik er al alles aan om het duidelijk te krijgen! Het is jammer dat ik de eerdere berichten niet meer kan editen. Maar wie weet, post ik het verhaal nog eens op mijn blog en dan ga ik de tips in de hoofdstukken zelf meenemen. Nu neem ik het elke keer mee in mijn volgende stuk.

Dit keer even een korte. Ik heb het volgende stuk al af, maar ga het morgen nog eens nalezen voordat ik het post.

Verrassing

“Hehe” verzucht ik als ik met mijn fiets naar de schuur loop “eindelijk thuis”. Het is zaterdag en ik heb de hele ochtend bij mijn paard doorgebracht. Hoewel ik een auto en een scooter voor de deur heb staan, ben ik vanmorgen, ondanks de kou en de wind, toch op de fiets gesprongen. Ik zeg tegen iedereen dat ik op de fiets ben omdat ik het fijn vind. De waarheid is dat ik me nu schuldig voelde over het pak koekjes welke ik de avond ervoor met twee tegelijk opgegeten heb. Ik ben blij dat ik thuis ben. Mijn maag rammelt inmiddels van de honger en ik denk er toch weer aan een nieuw pak koekjes open te maken. Een paar koekjes moet kunnen.

“Juffrouw!” hoor ik opeens achter me terwijl ik de schuur dicht doe. Ik draai me om. Oh god, het is mijn onderbuurvrouw die ik het liefste mijd. “Er staat bij mij al sinds donderdag een grote doos van de post voor je. Heb je daar geen briefje van in de brievenbus gekregen?”. Ik moet echt vaker mijn brievenbus checken, denk ik, terwijl ik de doos met een gemaakte glimlach aanneem.

Het is een heel geworstel de enorme doos boven te krijgen. Na twee trappen bereik ik eindelijk mijn appartement. Ik glunder als ik even later een vaas met een enorme bos rode rozen uit de doos til. Met trillende handen open ik de bijgesloten kaart.

to be continued

Hemellichaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 21:17

Ik vind het nog steeds leuk om mee te lezen!
Ja, er zijn dingen die ik ook nog niet helemaal kan plaatsen.. maar ik denk dat die later wel duidelijk worden en dat is ook het leuke eraan dat ik nu zo nieuwsgierig ben van hoe het allemaal in elkaar zit.

Zeker doorgaan met schrijven zolang je er zin in hebt, ik ben heel benieuwd hoe het verder gaat en hoe het eindigt.

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 22:21

Doorschrijven hoor haha!
Ik kijk al uit naar de volgende update :D !

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 22:52

Dit is echt al een stuk beter geschreven dan je voorgaande stukjes! :) En het belangrijkste is dat jij er plezier uit haalt.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 00:09

Leuk! Ik volg.
Zelf houd ik wel van het korte en snelle. Je eerste stukken vind ik fijn lezen. Lekker gek (ook ik dacht “ik mag hopen dat niemand zomaar mee naar Antwerpen gaat, zeker niet met iemand die liegt over leeftijd en degelijke _O- ) en veel invulbaar.

Anna_Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 07:33

Ik heb juist geen moeite met de onduidelijkheid. Ik hou ook niet van voorspelbare films, dus het mag voor mij zo lang mogelijk vaag blijven als ik er aan het eind maar een beeld bij heb. Het scheelt misschien ook dat ik je ken en dat ik wat achtergrondinformatie heb, maar de details ken ik natuurlijk ook niet.

SsSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 07:48

Alle stukjes gelezen het is even wennen maar toch leest het makkelijk weg! Ben heel benieuwd naar de rest.

En complimenten hoe je de tips oppakt.

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-20 13:24

Verliefd

Surprised / stunned / speechless
My mind is distracted and diffused
My thoughts are many miles away
They lie with you when you are asleep
Kiss you when your start your day.

“Oh mijn god, Nien, ik heb een enorme bos rozen gekregen van de dokter”. Ik app, nadat ik de rozen voorzien had van wat extra water, als eerste mijn beste vriendin. We kennen elkaar al zo’n 5 jaar en zijn allebei nogal “onhandig” in de liefde. Dat schept een band. “Huh, je had vorig weekend toch knallende ruzie?” antwoordt ze. “Wel heel erg lief van hem”.

Mijn gedachten gaan terug naar Antwerpen. Ik had Nienke ’s avonds nog geAppt dat het een drama was. Waarschijnlijk had ze niet gedacht dat ik nog contact met hem had. Maar de nacht verbergt de wereld. En onthult tegelijk het heelal. En dat was ook het geval in Antwerpen. Ik had geen idee wat me te wachten stond toen ik hem volgde naar de lift. Het stoom leek uit zijn oren te komen. Eenmaal in de lift duwde hij me vanuit het niets tegen de wand. Ik schok, en was bang dat hij me ging slaan. In plaats daarvan begon hij me opeens, totaal onverwachts, hartstochtelijk te zoenen.

Toen ik de volgende ochtend wakker werd, voelde ik de arm van de dokter over mij heen. Onze kledingstukken lagen verspreid over de hele kamer. “Heb je lekker geslapen?” vraagt hij. Hij straalt en ziet er uitgeslapen uit – iets wat je van mij niet kunt zeggen. Ik voel de klonten uitgelopen mascara op mijn wangen zitten. “Even over gisteravond. Wat ging er mis? Wat gebeurde er nu precies?” vraagt hij, terwijl hij me onderzoekend opneemt. Ik heb het gevoel alsof ik zweef. "Ik heb geen idee” antwoord ik, naar waarheid. “Maar ik heb niet zo’n zin om erover te praten. Ruzies analyseren lost meestal niets op”.

De waarheid is dat ik bang ben. Bang om de magie van de nacht te verbreken. Hij glimlacht en kust me teder. We hebben het er verder niet meer over gehad.

“Waarschijnlijk lag het toch aan mij, Nien. Misschien zat ik inderdaad wel te veel te zeuren” app ik terug. “Oke. Hij kan dus tegengas geven” antwoordt ze. Nienke weet dat ik het liefste heb dan de mannen naar mijn pijpen dansen.

Ik vertel haar dat ik hem geen kaart gestuurd heb. “Tja, daar val je een beetje door de mand”. Nienke is lichtelijk teleurgesteld dat ze zelf niks ontvangen heeft voor Valentijnsdag. Ik stel haar gerust. “Ik las net in de krant dat pakjes vertraagd zijn vanwege de drukte. Ik ga de dokter ook zeggen dat mijn cadeau een jaar vertraagd is” . “Haha” typt ze. Ik weet zeker dat ze nors kijkt terwijl ze dit tikt.

“Misschien is het wel goed dat ik tussendoor niet meer met andere mannen gedate heb. Misschien moet ik hem maar even een kans geven” app ik. “Tja… mannen. Waar je van in vuur en vlam raakt is eigenlijk niet goed voor je. En degene die goed voor je zijn, raken je niet tot in het diepst van je vezels”. “Haha, deze raakt me wel hoor brr kippenvel”. En dat meen ik. “Dan zeker houden!” reageert mijn beste vriendin. “Helemaal als het wederzijds is! Das uniek!”

Ja, de meeste mannen irriteren me, hij intrigeert me……

to be continued

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 13:51

Gaat teveel Richting fifty shades.... ik herken fragmenten

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 14:01

Het doet me ook een beetje denken aan het verhaal van Angel op Beautylab. Maar ik vind je schrijfstijl in deze laatste 2 stukjes wel verbeterd t.o.v. de stukjes daarvoor. :D Heel goed hoe je met de tips omgaat!

Het hoeft voor mij ook niet voorgekauwd te worden, maar een beetje world building miste ik zo hier en daar. De omschrijving van de 'scenes' om het zo maar te zeggen. Waar zijn ze, hoe ziet het er uit? Wat is de relatie tussen bepaalde personages? Dat vind ik in het laatste stukje al iets beter.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 14:08

tita schreef:

Welke dan?

MallyBelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 14:11

Geen tips, wel een stipje! Benieuwd naar de rest!
Het leest voor mij prima weg :D

__Robijn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 14:45

Zou het vooral ook bij 1 personage houden. Niet switchen tussen die man en jezelf.
Hou het bij jezelf.

Veertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 14:46

Een fanatieker lezer hier, die nu gaat volgen

Schrijfstijl goed, ontbrekende stukken worden opgevuld met een twist. Voor mij een pluspunt.

En ik denk graag na over de personages.
zij: type durft te doen anders kom je nergens, maar toch onzeker.
Hij: regelrechte broodzak , die een flinke rugzak heeft waardoor zijn acties dadelijk te verklaren zijn of hij word nog erger en gaan we van een roman naar een goede thriller.

Ben benieuwd of ik in de juiste richting zit, dus schrijf vooral door

ArankaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 14:55

Ik heb even bijgelezen en je gaat echt vooruit in het schrijven. Laatste stuk vindt ik echt goed!
Van mij mag het wel wat vaag zijn allemaal, dat maakt het juist spannend.

mignonne2403

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 15:24

Wat leuk om te lezen dat je het schrijven zo oppakt Astrid! Ben heel benieuwd hoeveel hiervan nou 'verzonnen' is en hoeveel gebaseerd is op je echte leven! :D

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-20 16:07

tita schreef:

Oh neeeee haha! Ik heb die boeken zelf niet gelezen, maar deze meneer "belooft" vooral heel erg veel. En ik wil juist helemaal niet erotisch schrijven hahahaha! Het gaat dus uiteindelijk ook meer om de dynamiek van de relatie en de relaties binnen de relatie. Nu verklap ik al teveel haha.

Superthanks voor de reacties en tips!

Ik had het volgende stukje al geschreven vanuit "de man", maar ga het nu toch herschrijven. Jullie hebben daar wel gelijk in! Is duidelijker.

Het punt is een beetje: ik wil "haasten" naar de kern van het verhaal haha. Maar ik vind het zelf nu ook meer leven met de kleine details. Beste tip!

Uhhh Mignonne, ik zeg even niks haha! Schrijven is, net als fotografie, een vorm van kunst vind ik. Heerlijk om te doen! Maar moeilijker dan ik in eerste instantie dacht.

Morgen komt de update.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 16:10

ik erger me niet uit het uit 2 personen verhaal. en nu met het laatste stuk vul je ook weer een stuk tijdlijn in. erg leuk

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 16:57

Ik vind het schrijven vanuit twee personages juist wel fijn, zolang duidelijk is vanuit welk personage geschreven is. Dat heb je ook gedaan door hij/zij erbij te zetten. Op die manier krijg je het verhaal van beide invalshoeken wat juist interessant is, omdat ze over een zelfde situatie totaal anders kunnen denken of gezien hebben.

silverdapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 17:17

Wel interessant maar ik zou het niet doen, "part of the magic" is voor mij toch wel dat ik niet weet wat de meneer nou denkt en vindt.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 13:10

Ik vind je laatste stukjes al veel verbetering tonen! Ik ben nog steeds geïntrigeerd, maar kan me nog steeds compleet niet inleven in het hoofdpersonage. Daar blijven die eerste stukken me te onduidelijk voor. Of het ligt te ver van mijn eigen wereld. Ik had die zak echt al vanaf het voorgerecht laten zitten, beetje dat idee :D dus hoe dat zo op en af gaat, voor mij onbegrijpelijk. Maar dat ligt wrs aan mij.

Nienke98

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 13:48

Schrijf vooral zo door hoor, je gaat goed!
Een verhaal schrijf je omdat je het leuk vind en dat doe je in de eerste instantie voor jezelf. Niet iedereen zal het mooi vinden, maar dat maakt niet uit.
Ik volg! :j