Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
sasika schreef:Woops wat een reacties al!! Ik denk dat Neon gelijk heeft om het zo rustig mogelijk te houden, zodat de nadruk op de mooie gespen ligt.
[ [url=m/sfME61.jpg]Afbeelding[/url] ]
Inmiddels begint het al een heel hoofdstel te worden. Vanavond begin ik met het onderleggen van de kaak riem.
Morgen focus op de kinriem en hopelijk het laatste stukje van de teugels.
Sas_Mon schreef:Ziet er mooi uit! Ik zou helemaal geen frontriem gebruiken met dit hoofdstel. Zo te zien heeft je paard hem niet per se nodig...
(Maargoed ik werk al jaren zonder.)
rozebadeend schreef:Ik vind het heel erg knap wat je doet!
Wat ik mij afvraag, waarom doe je die ringen van het hackamore stuk vast aan het bakstuk, en niet met gespen oid?
Of zit dat normaal bij dit soort hoofdstellen ook vast..? Ik heb eigenlijk geen idee haha
SergeantRoos schreef:Wat een supergaaf project! Heb gelijk even je vorige topic bekijken, heel mooi zeg!
Raak er helemaal enthousiast van, zit nu toch thuis dus ben meteen gaan kijken of ik een projectje kan beginnen om een hoofdstelletje te maken voor een van m'n verzorg shetlanders![]()
Mag ik vragen waar je je gespen bestelt? Doe je dat ook via aliexpress?
rozebadeend schreef:Ik vind het heel erg knap wat je doet!
Wat ik mij afvraag, waarom doe je die ringen van het hackamore stuk vast aan het bakstuk, en niet met gespen oid?
Of zit dat normaal bij dit soort hoofdstellen ook vast..? Ik heb eigenlijk geen idee haha
Piekosjj schreef:Ik volg je topic al een tijdje stilletjes, ik vind je werk zoooo gaaf en donkerrood is mijn favoriete kleurMaak je ook tuig op aanvraag?
Nirvana_ schreef:Heeeel gaaf!
Voor de frontriem misschien dezelfde vorm als de zijkant van de gespen? Een subtiele V een aan beide zijkanten nog een puntje? Sierlijk en toch net wat barokker.
SergeantRoos schreef:Ziet er gaaf uit! Ben heel benieuwd hoe het met feontriem wordt. Heb je een schatting van hoeveel tijd je nu aan dit hoofdstel hebt besteed?
Voordat ik zelf leer ga aanschaffen om een hoofdstel te maken ga ik eerst maar eens met oiude riemen het een en ander prutsen, mocht ik het dan toch niet leuk vinden dan heb ik niet al zoveel geld uitgegeven
Igniss schreef:ik lees al langer zo mee. Maar wat word het prachtig zeg! Als je ooit tuig op bestelling gaat maken zie ik uit naar een website.Het is zo lastig echt mooie speciale bitloze hoofdstellen te vinden.