Procreate heb ik nog niet geprobeerd, maar hoor er veel positieve verhalen over.
Hoe bevalt het voor jou?Ayasha: Wat een verhaal, héérlijk!
Wat betreft egg tempera: dit was in de middeleeuwen een heel gangbaar middel, en die schilderijen hebben we nog steeds, dus met de houdbaarheidsdatum zit het wel goed denk ik.

Thioro: Gewoon langzaam een verzameling aanleggen, dan is de kans ook groter dat je meer dingen koopt die je ook echt gebruikt.
Ik had het geluk dat ik nog wat dingetjes van school had, maar tekende tot een aantal jaar geleden eigenlijk uitsluitend in grafiet. Inmiddels gebruik ik niets meer van wat ik op school kreeg, en sommige van die materiaalsoorten heb ik überhaupt niet meer (aquarelpotloden bijvoorbeeld; ik geef de voorkeur aan verf), andere heb ik vervangen door betere materialen, en uiteraard aangevuld. Soms heb ik ineens een idee voor iets en koop daar dan materiaal bij, zoals bijvoorbeeld vorige maand de acrylinkt. Zo koop je gaandeweg, terwijl je je ontwikkelt, dingen die bij je interesses en je stijl passen. 
RenskeFrea: leuk! Een beetje Rapidash meets thestral.

maar het beeld mag er zijn! En ik snap je man 

hij zou bij elementen kunnen passen maybe
(Lucht en eventueel water)

Houtskool kan wel (houtskool kan op alles.
) Ik kan mijn houtskool potloden hier op als een soort schetspotlood gebruiken... En dan krijg je dit: