Elanor schreef:Ik verbaas me overigens over de opzet van de Kunstbokaal. Idee op zich is leuk, maar ik vind het toch wat ‘saai’ zonder thema of opdracht. Het ziet eruit als een bloemlezing uit ‘mijn beste werk uit de afgelopen tien jaar’. Inspireert ook niet om er dan iets voor te gaan maken.
Mij ook niet.
Bovendien zit je met dat er hier toch ook een aantal mensen professioneel/semi-professioneel schilderen/tekenen etc, dus die zou je óf een juryrol moeten geven óf een aparte categorie.
En ik ben bang dat je precies hetzelfde krijgt als de veulenverkiezing, de bokker met de meeste 'vriendjes' wint, niet degene met het beste/mooiste/leukste of whatever veulen. Of degene met het zieligste verhaal, veulen dat gestorven is, moeder die het niet overleefd heeft. Allemaal heel sneu, maar of dat nou het 'doel' van de veulenverkiezing is...
Zitten best wat haken en ogen aan, aan beide 'wedstrijden' 
NRC (de krant) heeft maandelijks een fotothema, daar heb je een vakjury-winnaar en een publiekswinnaar. Geen idee eigenlijk of daar nog een prof en amateurcategorie in is, maar zoiets zou leuker zijn.