Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
xyzutu2 schreef:Ik vind haar bovenlijfje ook erg dun. Dat had ik al toen ze nog haar zomertenueaanhad aangezien mensen in Rembrandts tijd juist dikke lagen kleding aanhadden, maar toen werd dat goed verklaard met dat haar outfit uit latere eeuwen komt. Nu heeft ze echter een jakje aan over dat zomertenue met pofmouwtjes en corset en is nog net zo dun als daarvoor, en daardoor wordt ze nu wel echt griezelig mager.
Ik weet natuurlijk niet waar ze naar zoeken bij de Rembrandt mensen, maar ze lijkt nu wel heel erg in het straatje te passen de moderne obsessie binnen de mode/kunst met akelig anorectische modellen. Het kan natuurlijk ook dat dit ironisch bedoeld is; laten zien hoe onnatuurlijk die moderne aanbeden verhoudingen zijn als je ze in een schilderij uit het verleden plaatst. Dus als je bijvoorbeeld een anorectisch meisje op het bed van Rubens' vrouw legt.
Voor mij klopt het nu ook niet meer en wordt het wat ongezond, maar geen idee wat zo'n commissie daarvan vindt, voor hetzelfde geldt vinden die het mooi/treffend/ironisch.
Damned schreef:Die achtergrond, mooi!
Hadden ze geen bredere mouwen toen? Nu lijkt het een beetje alsof ze vanboven een spannend lycrapakje aanheeft
Inujojo schreef:xyzutu2 schreef:Ik vind haar bovenlijfje ook erg dun. Dat had ik al toen ze nog haar zomertenueaanhad aangezien mensen in Rembrandts tijd juist dikke lagen kleding aanhadden, maar toen werd dat goed verklaard met dat haar outfit uit latere eeuwen komt. Nu heeft ze echter een jakje aan over dat zomertenue met pofmouwtjes en corset en is nog net zo dun als daarvoor, en daardoor wordt ze nu wel echt griezelig mager.
Ik weet natuurlijk niet waar ze naar zoeken bij de Rembrandt mensen, maar ze lijkt nu wel heel erg in het straatje te passen de moderne obsessie binnen de mode/kunst met akelig anorectische modellen. Het kan natuurlijk ook dat dit ironisch bedoeld is; laten zien hoe onnatuurlijk die moderne aanbeden verhoudingen zijn als je ze in een schilderij uit het verleden plaatst. Dus als je bijvoorbeeld een anorectisch meisje op het bed van Rubens' vrouw legt.
Voor mij klopt het nu ook niet meer en wordt het wat ongezond, maar geen idee wat zo'n commissie daarvan vindt, voor hetzelfde geldt vinden die het mooi/treffend/ironisch.
Ik kom even binnenvallen
Dat klopt dus niet, dit is een Victoriaanse jurk, dik 2 eeuwen later dan Rembrandts tijd.
Mouwen van Victoriaanse jurken hangt heel erg van de mode af en kan echt rigoreus anders zijn dan de jurken die 10 jaar daarvoor worden gedragen en je ziet smalle mouwen wel degelijk:
https://www.pinterest.com/pin/71846556531903043/