mens of dier etc, en je kunt ook de duur van iedere foto kiezen. Ik raad aan te beginnen met 60 seconden en dan af te bouwen, zo leer je om niet te focussen op de details maar op de "line of action"
in een lichaam/ dier/ ledematen etc.
https://line-of-action.com/
Twee Disney animators die een boel tips en tricks hebben verzameld, van storyboarding tot anatomy, veelal in 'disney' stijl maar toepasbaar op alles.
http://grizandnorm.tumblr.com/
Proko heeft interessante video's,
https://www.youtube.com/user/ProkoTV/videos
Goede refs voor mannelijke lichamen
http://themalenudestock.deviantart.com/
Nog een database met timed modelfoto's
https://www.quickposes.com/en/gestures/timed
Nog meer referenties
http://drawingden.tumblr.com/post/126584890598/a-helpful-list-of-models-for-anatomy-and-other
Verder moet je niet tekenen om iets af te hebben, maar om te verbeteren. Daarom is mijn doel niet om een tekening persé af te hebben, maar om gewoon iets te maken wat imo correct en er goed uit ziet. Ik werk wel iets af wanneer ik er echt een goed gevoel over heb, maar verder heb ik ook geen goede aandachtspan, daarom dat ik afwerken niet voor mezelf als doel neem. Dat is maar deprimerend
![Huilen van het lachen :')](https://boktimg.nl/s/emo.gif)
Verder merk ik dat er op bokt heeeeel veeel mensen realistisch tekenen, wat helemaal geen probleem is natuurlijk, maar dat er ook heel veel mensen geen idee hebben wàt ze tekenen. Neem even de tijd om paarden te bestuderen, "ontleed" je tekening en probeer om niet klakkeloos een foto over te nemen. Het is minder belangrijk dat je tekening geen exacte kopie is, maar dat het juist is wat je tekent. Wéét wat je tekent. Weet dat een neusgat daar een flapje heeft, weet dat een pupil er zo uitziet, dat er wel degelijk een vachtstructuur is, ookal ziet die er glad uit door het licht. Gelijk welke stijl je hebt, een goede basis is belangrijk. Je moet imo eerst weten wat je tekent vooraleer je het versimpeld.