[ART]Nieuwe leden van de Wolliewat-familie!

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 16:06

mooney schreef:
Dat hangoor konijn, ik moest echt drie keer kijken om tot de conclusie te komen dat het geen echte was :wow:

Ik ook :o :oo

Wauw wat ontzettend mooi <3

Emerald

Re: [ART]Nieuwe leden van de Wolliewat-familie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 16:15

Wowie. . Je wordt steeds beter. Ik vind ze echt helemaal geweldig!!

zhippo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 17:02

Wauw!! Geweldig!! Vooral de rat en het konijn lijken zo realistisch

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 17:06

Wauw inderdaad wat realistisch zeg :oo

Ik heb net een doosje wol en wat rommeltjes besteld om met prikvilten knie-patches te maken over wollen broekjes met een gaatje op de knie.... vind dat al spannend zat :+

Rooompie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 17:22

Madelief schreef:
Denise, ik wilde een beestje dat ik kon buigen om sommige van mijn foto's ( mijn grootste hobby was destijds fotograferen) een beetje levendiger te maken. Maar ik kon niet kopen wat ik leuk vond. Toen ben ik op Google gaan kijken naar iets dat ik zelf zou kunnen maken. En daar kwam in de tutorials van Sarafina Fiberart tegen... die maakte zulke geweldige dingen, helemaal wat ik zocht.....

Toen ik eenmaal een beestje zelf gemaakt had was ik verslaafd, zal ik maar zeggen. Het fotograferen werd mijn tweede hobby en het vilten mijn passie :)

Nikass, ik heb nu een eigen bedrijfje dat vilten figuurtjes maakt. Het heet Wolliewat. Omdat ik er nu gewoon ook geld mee verdien vilt ik elke dag wel een paar uur, en als het kan soms wel een halve dag. Ik denk dat ik er zeker twintig uur in de week mee bezig ben. En het blijft fantastisch om te doen, ook omdat mensen vaak heel blij zijn met hun viltje.

Dankjewel voor de fijne reacties!

'Ik zag het op internet en toen ging ik het ook maken'

Wow! Ik kom zovaak mooie creaties op internet tegen, en als ik het namaak lijkt het meestal nergens op

Onwijs knap dit!!

Bob1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 18:09

Wat ontzettend mooi! Maar ik heb je (leuke!!) site bekeken, maar wat mij opviel: wat zijn ze goedkoop! Zo veel tijd dat je er in steekt, en elk stuk is uniek. Daar kun je toch veel meer voor vragen! Zéker als je ze ook nog maakt op bestelling vanaf een foto!!

Ik vind ze prachtig!

Madelief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-17 19:38

Bob1976, ze waren tot voor kort nog veel goedkoper.... :) Ik ben blij als ik er vijfendertig euro voor krijg. Ik vind het geweldig dat je ze prachtig vindt en ooit zullen ze wel duurder worden, maar op dit moment lijkt het me een prima prijs voor wat ik maak. Maar dankjewel voor je compliment.

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 19:50

Wow dat langoorkonijn KAN geen wolliewat zijn... die is echt _O- _O-

Echt heel realistisch!!

peaches

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 23:02

Echt zo bizar mooi! Ik vind je zo goed!

Madelief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-17 23:18

Ik word zoooooo blij van jullie berichten..... *\o/* *\o/* *\o/* . Zo blij dus.... :)

Hoppit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 23:25

Wat ongelofelijk gaaf! Heb af en toe die naalden wel eens in mijn handen en besluit dan toch maar dat ik er niet het geduld voor heb :') Het ratje en de paardjes zijn superschattig!
(je kuiken heeft wel last van een kropverstopping ;) Of hij heeft een volwassen houding met een kuikenkleur - maar dat is mijn vakidiotie :p)

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 23:26

Wouw, je maakt echt heel mooie creaties!!!

Madelief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-17 09:46

Hoppit schreef:
Wat ongelofelijk gaaf! Heb af en toe die naalden wel eens in mijn handen en besluit dan toch maar dat ik er niet het geduld voor heb :') Het ratje en de paardjes zijn superschattig!
(je kuiken heeft wel last van een kropverstopping ;) Of hij heeft een volwassen houding met een kuikenkleur - maar dat is mijn vakidiotie :p)

:D :D :D Ik wist dat er iets mis was met mijn kuiken. Pluttersput en ik hebben ons een hele tijd af zitten vragen waarom het meer op een eendenkuiken dan op een kipkuiken leek. Uiteindelijk kwam ik tot de conclusie dat de krop veel te groot was en heb ik hem kleiner geprikt. Toen was het ineens echt een kuikentje. Maar toen had ik de foto al gemaakt en geen zin een nieuwe te maken.

Omdat jij er duidelijk kijk op hebt dan maar meteen een vraag: klopt het dat eendenkuikens een grotere krop hebben of is de houding gewoon opgerichter? Als je het niet weet zou je het misschien even voor me kunnen nakijken op Google-foto's . Ik wil het graag weten omdat ik én eendenkuikens én paaskuikens wil maken binnenkort, en als ik het verschil dat weet maakt dat heeeeeeel veel uit.... :)

Dank je voor je commentaar, daar help je me echt mee!

Hoppit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 10:56

Lol persoonlijk vind k het gewoon op een kriel met een gigantische krop lijken in een verkeerde kleur :o
Zou je er veerpatronen in kunnen werken heb je zo een prima kip.
Je hebt je kopje redelijk achterover gekanteld om plaats te maken voor die grote krop. Als die al een stuk minder aanwezig is (zou zelfs helemaal weg kunnen) en je overgang borst-kop meer zoals bij het babykonijn, gaat ie al een stuk realistischer lijken. Bij een eendenkuiken zou ik - als ik hier talent in had :P - de borst dan een klein beetje meer vooruit laten steken en in de overgang borst kop duidelijk een halsje. Een kippenkuiken lijkt optisch meer in elkaar over te lopen, meer een bolletje waar het kopje als een bolletje op zit, waar een eendje echt die ruimte heeft. En het lijf van een eendje is natuurlijk ook meer langwerpig met een tuutje op de achterkant.
Hm kan je hier wat mee? Heb geen foto's toegevoegd want je kan zelf ook wel kuikentjes goochelen <3

Madelief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-17 11:38

Ja, daar heb ik iets aan. Dankjewel! Ik ga er op letten. Het kuiken heeft intussen zijn weg al gevonden naar een nieuw huis maar er zullen er nog vele volgen. En die zullen dan beter lijken!

Hoppit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 13:29

Dat geloof ik vast, vindt 't al zo maf dat je ze zo goed in verhouding krijgt. Lijkt me stevig moeilijk!

Ami

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 13:51

Wauw!

Wat gaaf om te zien hoe je vooruit bent gegaan tov je eerste topcis!

Madelief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-17 19:39

Fijn dat je dat zegt, Choce... ik heb zelf ook wel dat idee maar het is moeilijk je eigen werk te beoordelen. Als anderen dat dan op een positieve manier doen is dat heerlijk!