[ART] Paard, van chocola

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

croyslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 23:06

prachtig!

jasz

Re: [ART] Paard, van chocola

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-16 23:37

Ik kan m idd nog plaatsen! Ik wist niet zeker of ik m hier al kon laten zien, of pas na donderdag.
Volg topic is wel een heel leuk idee, ik ben alleen bang dat ik niet heel regelmatig wordt dan. Ik zal bij de volgende ook even wat tussen stappen fotograferen. :D

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 00:40

Ja hoor ze zit niet op bokt :D

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-16 21:11

Zoals Eline al zei heb ik voor haar een paard op bestelling gemaakt. Die krijgt ze morgen hopelijk helemaal heel thuis gestuurd.

Ik had helaas wat slecht licht voor een foto, maar het is wel weer goed gelukt

Afbeelding

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 21:14

Die is om op te (vr)eten! Y)(^)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 21:17

Prachtig gemaakt, de tweede vind ik beter gelukt dan de eerste!

Mij viel bij de eerste inderdaad ook de ondergrond op. Ik denk dat het komt door de goedkope chocolade. Vaak zit in dat soort chocolade allerlei hulpvetten die het tempereren niet het juiste effect geven. Hoe puurder de chocolade (en dan bedoel ik niet qua smaak, maar qua samenstelling) hoe mooier het resultaat is mijn ervaring.
Tempereren kan overigens ook zonder tableren, namelijk gewoon met de magnetron :) google maar eens op tempereren magnetron en dan kom je mooie how-to's tegen.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 21:18

Het ziet er idd super lekker uit :P Maar ik heb zon idee dat de ontvanger dit ding nooit gaat opeten haha

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 21:25

Jeetje wat mooi !
En leuk idee van je Eline , als kado!!
Zonde idd om op te eten oehhh!

Denk dat je nu wel meer opdrachten krijgt via Bokt Jasz!

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 21:35

Dankje! Het is haar overleden paardje, dus denk dat ze er wel heel blij mee is.

Denk dat jasz straks zwemt in de verzoeken :P

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 21:40

Lief van je Eline voor d'r

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-16 21:45

secricible schreef:

Mij viel bij de eerste inderdaad ook de ondergrond op. Ik denk dat het komt door de goedkope chocolade. Vaak zit in dat soort chocolade allerlei hulpvetten die het tempereren niet het juiste effect geven. Hoe puurder de chocolade (en dan bedoel ik niet qua smaak, maar qua samenstelling) hoe mooier het resultaat is mijn ervaring.
Tempereren kan overigens ook zonder tableren, namelijk gewoon met de magnetron :) google maar eens op tempereren magnetron en dan kom je mooie how-to's tegen.

Ik ken idd ook andere manieren, maar ik volg een opleiding en het is dan natuurlijk wel de bedoeling dat we het dan ook op de goede manier oefenen. Juist dat tableren is belangrijk om te oefenen. En volgens zowel mijn lerares als Jeroen Goossens (die kwam een masterclass geven) is dat de watjes manier :') maar bedankt voor de tip.

Die vorige chocolade was ook goed getemperd, maar het leek idd veel toevoegingen te bevatten. Dat lag puur aan dat merk. De allergoedkoopste chocola van de Lidl werkt ook prima. Dat andere merk lijkt heel erg op verdikte chocola; als je chocola wat meer spoorbaan wil maken kan je een heeeel klein beetje water toevoegen. Het is echter niet de bedoeling dat je het al zo koopt.
Ik moet ook nog een betere thermometer hebben, deze is net niet nauwkeurig genoeg, daardoor tempereren ik wat kouder, wat de verwerking weer wat moeilijker maakt. Ach ja, voor nu heb ik wel goed getemperde chocola, dus ben ik wel tevreden.

Edit: Oh dan maakt dat het cadeau nog mooier Eline, ik hoop echt heel erg dat ie helemaal mooi aankomt

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 21:53

Super mooi. Die laatste vind ik echt geweldig! Zo mooi gedetailleerd hoofd ook :j

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-16 21:59

Dankje!

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 22:00

jasz schreef:
secricible schreef:

Ik ken idd ook andere manieren, maar ik volg een opleiding en het is dan natuurlijk wel de bedoeling dat we het dan ook op de goede manier oefenen. Juist dat tableren is belangrijk om te oefenen. En volgens zowel mijn lerares als Jeroen Goossens (die kwam een masterclass geven) is dat de watjes manier :') maar bedankt voor de tip.

Die vorige chocolade was ook goed getemperd, maar het leek idd veel toevoegingen te bevatten. Dat lag puur aan dat merk. De allergoedkoopste chocola van de Lidl werkt ook prima. Dat andere merk lijkt heel erg op verdikte chocola; als je chocola wat meer spoorbaan wil maken kan je een heeeel klein beetje water toevoegen. Het is echter niet de bedoeling dat je het al zo koopt.
Ik moet ook nog een betere thermometer hebben, deze is net niet nauwkeurig genoeg, daardoor tempereren ik wat kouder, wat de verwerking weer wat moeilijker maakt. Ach ja, voor nu heb ik wel goed getemperde chocola, dus ben ik wel tevreden.

Edit: Oh dan maakt dat het cadeau nog mooier Eline, ik hoop echt heel erg dat ie helemaal mooi aankomt

Laat ik nou aangenomen hebben dat die tip voor mij bedoeld was :D Omdat ik had aangegeven dat ik nogal te lui ben voor dat ingewikkelde gedoe met tempereren :)

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-16 22:19

Haha je kan idd ook gewoon enten. Dus 2/3e van de chocola tot 40 graden verwarmen en 1/3e koud toevoegen. Dan even meten. Wit moet 28/29/30 graden zijn, melk 30/31 graden, puur 31/32 graden. Nadeel hiervan, maak je de chocola al eerst te heet, dan moet je natuurlijk meer koud hebben. En als het uiteindelijk niet op de juiste temperatuur is, dan moet je opnieuw tot 40 graden brengen en dan alsnog tableren.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 07:24

Tip was idd voor Alwiene, sorry haha!

En wat grappig dat jullie leren dat je water toe kan voegen! Ik heb een aantal workshops chocolade verwerking gedaan en leerde juist dst het nooit in contact mag komen met water. Vraag me af waar dat verschil dan in zit!

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-16 07:59

Ja dat leren wij ook, altijd oppassen met water.
Maar als je chocola al helemaal goed getemperd is en het is dan nog heek vloeibaar, dan kan je druppelsgewijs wat water toevoegen. Vooral bij witte chocolade is dit soms nodig. Deze tip komt ook van Jeroen Goossens, dus die neem ik zeker voor waar aan :D

sunnybellami

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 08:15

Geweldig gemaakt! <3

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 08:31

jasz schreef:
Ja dat leren wij ook, altijd oppassen met water.
Maar als je chocola al helemaal goed getemperd is en het is dan nog heek vloeibaar, dan kan je druppelsgewijs wat water toevoegen. Vooral bij witte chocolade is dit soms nodig. Deze tip komt ook van Jeroen Goossens, dus die neem ik zeker voor waar aan :D

Lijkt mij ook wel haha ;) goede tip, ga hem onthouden!

SanneLeoni

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 10:03

Ik krijg er trek van :o Leuk gedaan!

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 11:00

Prachtig!

Maar zoiets eet je toch niet op?
Zou het niet over m'n hart kunnen verkrijgen...heb al moeite met een paashaasje en daaraan zit geen enkele emotionele waarde :o

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 11:28

Helaas is die aangekomen in drie stukken ;( Echt balen. Zonde van het geld. Ik kan hem zo niet geven.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 11:29

Wat zonde!

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-16 11:31

Nee! Wat erg! Oh ik had zo gehoopt dat ie het haalde
Ik weet niet hoe erg de schade is? Anders kan je het misschien plakken.
Ik had er nog zo vaak breekbaar op gezet ;( |(
Heel veel bezorgers smijten volgens mij ook overal mee

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 11:35

Het hoofd is nog intact, maar de nek is gebroken op meerdere plekken. Plakken is niet te doen, want alle kleine stukjes die erop zaten zoals de manen, zijn ook allemaal gebroken.

Het is ook wel heel erg dun, dunner dan ik verwacht had en vind het ook wel logisch dat het is gebroken. Kleine beweging en het breekt al.