In principe zijn de doeken die je zo kan kopen kant en klaar. Ik vind het zelf prettiger ze nog een paar keer in de gesso te zetten voordat ik begin En ja hoor, van donker naar/op licht kan prima
Nog bedankt voor je uitleg Wat een verschil met de uitstraling op de vorige pagina's, zeg. Leuk dat je er een WIP van hebt gemaakt. Hij is gaaf geworden met dat sterke contrast!
mar_fay
Geplaatst: 12-06-16 16:03
Prachtig geworden! Hele mooie samenwerking van kleuren weer en toch heel zacht. De glans van de vacht is echt Enige waar mijn blik naartoe wordt getrokken is het harde wit op de kin, wat ervoor zorgt dat ik de kin/neus als kleiner ervaar dan eigenlijk is. Maar het kan natuurlijk zijn dat het paard daar daadwerkelijk wit heeft, dan heb ik niets gezegd
Die kin is inderdaad bij Marie in het echt ook licht daar gaat haar bles/sneb over in haar meelsnuit. Eigenlijk zou de rest van de neus ook zo licht 'moeten' zijn, maar dat maakt niet zo onwijs veel uit vind ik. Erg mooi!!
Wat een ontzettend mooi werk, Fnanne! Is ook een heel mooi paard natuurlijk. Het blauwe in de achtergrond vind ik in dit schilderij zeker een toegevoegde waarde hebben door de contrastwerking met het oranje in het paard. Heel leerzaam om je proces te volgen!
Het is echt super moooi geworden! Ik ga eens neuzen op je website
Pocca_Locca
Geplaatst: 26-08-16 13:20
Wouw, wouw, wouw Fnanne, ik wil je even complimenteren met dit echt supermooie werk! Erg leuk en leerzaam om het te volgen vanaf de eerste schetsen. Petje af!!!
Heel mooi werk dit. Knap hoe je pas achteraf kleur bij voegt. Misschien vond ik hem wel net iets mooier bovenaan pagina 2 of zelfs onderaan pagina 1, omdat hij daar minder uitgewerkt was. Voor mij was hij daar af. Ik hou niet zo van het volledig uitgewerkte fotoportret, less is more, maar dat is puur smaak en smaken verschillen. Knap werk!
Pocca_Locca: dankjewel Marjoke: dankjewel en ik snap je. Ik vind het altijd onwijs lastig te bepalen hoe en wanneer te stoppen. Ik ga (zeer) vaak te lang door...