Lego of mecano liefhebbers?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 22:38

Die mini is erg leuk, de details zijn geweldig, picknickmandje is <3 .
Uiteraard hebben we de nieuwe Brick Bank al in huis, paar weken geleden naar de Legowinkel in Wijnegem geweest. Eerst even gebeld om hem apart te laten leggen, zijn er al eens geweest dat ze genoeg dozen hadden maar 's middags alles al weg was.

Jenny21

Re: Lego of mecano liefhebbers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 22:41

Hier een paar technisch LEGO opgebouwd maar nu helemaal verliefd op de huizen. Petshop en restaurant zijn klaar. Ook de mini huizen zijn klaar (rijtje van 5 ). Nu wachten op meer centjes :D

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-16 13:55

Beurzen kan ik niets mee, ik ga zowiezo even vragen of topictitel ook bouwpakketten er ook bij mag.

Ben tussendoor nu met iets anders begonnen. Bouwpakket voor iemand anders. Cougar helicopter.

Afbeelding

Begin is er, alleen loop ik te klooien met de goede lijm bij gebrek aan een winkel in de buurt. Pruts nu met dradentrekkende tube van bison met een sateprikker. -O- mis mijn revel, glazen potje met kwast.

Merk wel dat mijn zicht en motoriek wat verslechterd zijn. :+

Afbeelding

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 14:16

Balen van de lijm Karuna. Als ik het een paar weken eerder wist had ik lijm voor je meegenomen, hier in de buurt zit een winkel die heel veel modelbouw heeft, http://www.woutersmodelbouw.nl/.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 14:17

Er komen twee Lego dozen uit dit jaar die we willen. Ik wil de Creator Expert Big Ben <3 en mijn man de Technic Porsche 911 :D

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 14:32

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 14:50

Nee die is het niet :+

LEGO 10253 Big Ben

Dat is de naam. Maar hij is nog niet onthuld :))

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 14:54

Ah, ik zie het, die is wel stoer. :j

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-16 14:54

Hoe weet jij dat dan? Gaaf maar ietje boven budget :')

Na de cougar ga ik mijn chevy afmaken. Mag wel eens na jaren liggen. Is nu een denk ik 25 jaars project geworden. Hihi

Maar lijm is echt balen. Dit werkt niet lekker.

Neon tja is was er toen ook al naar op zoek maar helemaal niet aan gedacht. Dom he. Potjes kosten hooguit 3 euro maar ja die rotverzendkosten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 14:57

Neonlight schreef:
Ah, ik zie het, die is wel stoer. :j

En hij past bij mijn Tower Bridge :D

En dit is de porsche:
Afbeelding

Die komt in September uit :)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-16 16:55

Mooie porsche zeg.

Hier weer ietsje verder.

Deel van de onderdelenplaat.
Afbeelding

Twee mini pookjes sateprikker erbij voor het formaat.
Afbeelding

Merk dat ik er een tijd niks mee gedaan heb maar de handigheid komt langzaam weer terug.

Vroeger stond mijn kamer vol met straaljagers en helicopters vooral en een enkele auto of tank.

Deze helicopter moet goed lukken. Is voor onofficiele pleegdochter, cadeautje van haar vader vlak voor hij overleed aan kanker. ;( Hij heeft zijn hele leven gezorgd voor het onderhoud van deze helicopters. Zij kan hem zelf niet in elkaar zetten omdat ze erge trilhanden heeft.

Nathas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 13:49

Ik vind beurzen juist leuk, omdat er show en verkoop is. En vaak kun je met mensen ook wel ruilen.

Ik weet Overgens niet of iemand mini figuren spaart van lego maar ce Disney serie is bekend

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-16 19:08

Nee ik maak alleen en budget is krapjes -O-

Helicopter schiet op, op het lijm drama aan de onderkant na geen grote missers, een set pedaaltjes is spoorloos. Die schoten uit de pincet. Denk dat ik hem vandaag af krijg. *\o/* daarna ga ik door met mijn lego Volvo kieper. Kan hem nu lekker laten staan op tafel.

Dadelijk de laatste kleine friemels monteren. Ook nog twee platte dingetjes van 1,5 mm. Pincet is al bijna te groot. :+ en ja er ligt lego :+ had een extra steun nodig voor de copter met onderste boven monteren. Wilde hem niet op de antenne laten rusten. :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-16 20:28

*\o/* klaar. Was aan het eind nog even spannend. Onduidelijke laatste tekening en ern productiefoutje bij de rotoras. %) die paste niet. Gat van de rotor was net te klein. Aargh met wat creativiteit en uit elkaar halen half ervan zit ie nu toch met draaiende wieken. Heb rotor in twee losse delen gemonteerd ipv vastgelijmd. Schilderen wordt door iemand anders gedaan.

Afbeelding

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 15:20

Wat een mooie dingen komen hier voorbij! Ik sta op het punt om als volwassene misschien een eerste legodoos te bestellen en ik moet toch even een drempel over merk ik (en een prijs-drempel :Y) ). Ik wilde eerst kerstdorpen gaan sparen, maar met lego kun je het hele jaar door uit de voeten en wie weet gaat het later weer over op de volgende generatie. Het lijkt me gewoon weer zo fijn om een doos open te maken en heerlijk te gaan zitten puzzelen en even mijn hoofd leeg te maken. Leuk om te zien dat er dus meer volwassenen zijn die lego nog leuk vinden. Ik ben wat aan het rondkijken en merk dat ik een zwak heb voor Lego Creator (huisjes en de Kerstlego) en Lego Disney Prinsessen. Niet heel stoer en technisch, maar ach. Ik wil nu eerst wat bestellen wat evt. ook leuk staat als decoratie, bijvoorbeeld een kerstdorp ofzo.

Dit zijn leuke dozen die ik heb gezien en die bovenaan mijn lijst staan:

Afbeelding
Santa's workshop.

Afbeelding
Disney Princess Belle en het Beest 2016, dit is echt jeugdsentiment en deze moet ik eigenlijk gewoon hebben.

En deze vind ik ook erg mooi maar die zijn zo duur... :wow:

Afbeelding
Winter bakkerij.

Afbeelding
Speelgoedwinkel.

Afbeelding
Wintermarkt.

Afbeelding
Parijs restaurant.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 16:25

Hihi, al die dozen hebben wij, of die Belle en het beest na. Wij sparen de kerstedities al jaren, en ook die huisjes.
Vervelende is als je te laat ermee begint dat ze al niet meer gemaakt worden en de prijzen echt de pan uit reizen. Zo hebben wij helaas de eerste editues uit die serie van het restaurant niet, onze eerste is de brandweerkazerne, en die was toen ook al niet te verkrijgen, hebben we ook al meer voor moeten betalen.

Happy16

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 16:29

Die winterhuisjes zijn echt leuk <3

Ik ben nu hiermee bezig, zelf bedacht nadat ik de faun voor m'n verjaardag kreeg :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 17:21

Neonlight schreef:
Hihi, al die dozen hebben wij, of die Belle en het beest na. Wij sparen de kerstedities al jaren, en ook die huisjes.
Vervelende is als je te laat ermee begint dat ze al niet meer gemaakt worden en de prijzen echt de pan uit reizen. Zo hebben wij helaas de eerste editues uit die serie van het restaurant niet, onze eerste is de brandweerkazerne, en die was toen ook al niet te verkrijgen, hebben we ook al meer voor moeten betalen.

Oh wauw en ze zijn zeker ook het geld allemaal waard of niet? Nu moet ik er wel aan geloven. :') Ik heb gelukkig niet de ambitie om alles uit een reeks te sparen, maar ik vind het wel leuk om vanaf nu een aantal Kerstdozen te kopen.

Happy wat creatief!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 17:22

Wij vinden van wel, maar wij zijn dan ook freaks. :o

Nathas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 15:25

Ik ben zelf helemaal weg van de piraten series van LEGO. Heb dan ook alle bore incl de black pearl en queen Anne revenge. Aankomend weekend is er een grote lego beurs in Hoogeveen en daar zal ik men boten dan ook showen. Ik hoop daar ook nog wat leuke onderdelen goedkoop te scoren. En er komt een man die rashonden maakt. En die is nu bezig met mijn hondje

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 15:47

Ik wil graag dat spookkasteel van een jaar of twee terug, nergens meer te vinden.
Die brandweerkazerne wil ik ook graag hebben.

Stiekem vind ik die nieuwe meisjes-lego een beetje suf. :(
De sets zitten al 'meer in elkaar' zeg maar, grotere onderdelen dus minder te bouwen.

Weet iemand waarom lego dat doet?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-17 17:43

Schop omhoog.
Hoe is het met iedereens geknutsel. Ik ga langzaam vooruit met mijn lego volvo truck maar heb gebrek aan bouwruimte gehad. Mijn chevi corvette is ook wat verder maar ben nu op zoek naar betere bouwpakketten lijm.

Maar bij intertoys alle lego starwars 15% korting ook de grote space ships. Kon deze niet laten staan vanmiddag.bb8. <3 lekker bouwen. Wat compacter model dus minder bouwruimte nodig.

Afbeelding

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 20:01

Hier staat het kerstdorp weer en de straat huizen wordt ook steeds groter. Hebben kantoor al moeten verbouwen want het paste niet meer.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-17 20:05

Ah heb je een foto? Ik heb de eerste zak leeg dus ben lekker opgeschoten, kom er nu pas achter dat de zakken genummerd zijn hihi. Stuk gemakkelijker onderdelen vinden. Van mijn shovel alle zakjes toen opengemaakt en je zoekt je te blubber tussen die ontelbare stukjes. Heb die in bakjes gedaan maar dan nog langzaam.

Deze is lekker compact en bouwt vlot weg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 20:19

Genummerde zakken zijn wel fijn, mijn Tower Bridge was nog van een oude uitgave, was toen nog limited (nu kan je hem overal weer kopen :') ) en die had ongenummerde zakken. Dat was eerst twee avonden sorteren :))